abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 maart 2016 @ 17:56:30 #1
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_160595489
http://www.tubantia.nl/re(...)kantoor-nu-1.5812819

quote:
ENSCHEDE – “Het ene moment ben je in dromenland, het andere klaarwakker.” Tim Huuskes (29) schrok vrijdag om half 7 ’s ochtends wakker, nadat onder zijn appartement op Roombeek een enorme explosie plaatsvond.

Dieven pleegden een plofkraak op de geldautomaat bij het winkelcentrum in Enschede. “De volgende 5 minuten heb ik - als een van de weinigen - live meegekregen, omdat ik met mijn hoofd uit het raam hing”, vertelt de Enschedeër.

In de gordijnen
“Het is heel gek. Je slaapt en het volgende moment ben je klaarwakker. Maar ik hing aardig in de gordijnen moet ik zeggen, want de explosie was hard. Heel hard. Ik denk misschien wel iets té, want de kap van de ING vloog de hele straat over, tegen de pui van de visboer aan.”

Duidelijke rolverdeling
“Ik woon op 6 hoog, precies boven de plek waar het gebeurde. Ik ben direct uit het raam gaan hangen en zag vier jongens. Ze hadden een duidelijke rolverdeling. Twee liepen te zoeken tussen het puin, één liep op en neer met tassen en een ander stond bij de motoren om de hoek van de Etos.”

“Op een gegeven moment hoorde ik ze tegen elkaar zeggen: 'schiet op, schiet op!' Op de achtergrond kon je toen al de sirenes van de politie horen. Ze liepen heen en weer met van die grote zwarte voetbaltassen, maar ik kon niet zien of daar ook geld in zat.”

'Postkantoor nu'
Tim vervolgt: "De daders handelden heel rustig. Op een gegeven moment hoorde ik ze zeggen: 'postkantoor, nu!' En toen waren ze weg. Later hoorde ik dat de politie twee daders nog heeft kunnen pakken.”

Onwerkelijk
“Voor mezelf was het heel onwerkelijk. Direct uit je slaap sta je opeens te kijken naar een plofkraak. Er staan meerdere flats om die pinautomaat heen, overal zag ik mensen voor de ramen staan. Nog een stuk of zes buurtbewoners hingen ook uit het raam, die konden net als ik precies in het gangetje kijken waar het zich afspeelde. Maar niemand zei iets, ik ook niet. Je bent nog niet echt scherp, maar ik had eerlijk gezegd ook niet de illusie dat ik vanaf zes hoog deze overvallers enige schrik zou aanjagen.”

In het zwart
“De daders waren in het zwart gekleed, hadden mutsen op en ik schat ze een jaar of twintig. Ze spraken met buitenlandse tongval, voor de rest heb ik niet veel kunnen zien. Een paar jaar geleden was het ook al raak, toen werd dezelfde automaat gekraakt. Waarom ze het hier op hebben gemunt weet ik niet. Dat het heftig en bizar was om zo te zien gebeuren, dat weet ik wel.”
Je schrikt je toch helemaal de tyfus :X Wel mooi dat de politie er in ieder geval al twee gepakt heeft ^O^ Hopelijk hebben die andere twee de buit (als die er al was) niet meegenomen.
pi_160596201
Is zoiets nu echt lucratief? Je moet zo een buit met 4e delen, je moet vervoer en explosieven regelen en je loopt een hoog risico. Volgens mij kun je beter gaan werken voor je geld.
<hr>
pi_160596461
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:27 schreef Dawnbreaker het volgende:
Is zoiets nu echt lucratief? Je moet zo een buit met 4e delen, je moet vervoer en explosieven regelen en je loopt een hoog risico. Volgens mij kun je beter gaan werken voor je geld.
Goede vraag :D. Ben uit interesse even gaan Googlen (mocht de politie meelezen of me bespioneren :@) en lees natuurlijk weer van alles, van ¤10.000 tot ¤500.000 :'). Hangt ook af van de dag en uiteraard de locatie.

Zou me niet verbazen als je er een modaal jaarsalaris p.p. mee kan 'verdienen' als je een goede uitkiest.
pi_160596573
Waarom zit er nog nooit een verfbom in de geldautomaten? Bij koffers van geldlopers is dat al jaren.
pi_160596766
9 van de 10 keer mislukt een plofkraak gewoon.
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 11 maart 2016 @ 19:09:10 #6
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_160597085
Het komt allemaal wel erg dichtbij voor Tim (29).
pi_160597311
Lekker uit het raam hangen als er met explosieven gesmeten wordt. Tim (29) komt er wel.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 20:40:05 #8
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_160599435
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 19:17 schreef SebbeSwensje het volgende:
Lekker uit het raam hangen als er met explosieven gesmeten wordt. Tim (29) komt er wel.
In Roombeek hebben ze ook ervaring met explosieven.
Non possumus non loqui
pi_160601913
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:56 schreef haags_kwartiertje het volgende:
9 van de 10 keer mislukt een plofkraak gewoon.
Maar die ene keer dat het raak is maakt alles weer goed, kan in de tonnen lopen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 22:17:22 #10
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_160602542
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 21:54 schreef Hathor het volgende:

[..]

Maar die ene keer dat het raak is maakt alles weer goed, kan in de tonnen lopen.
2 ton heb ik wel eens gelezen, maar dan heb je wel de jackpot te pakken. Als jij andere informatie met bron hebt hoor ik het graag, vind dat wel interessant. Kans op een mislukking is in Nederland wel nogal groot. Daarnaast wordt de pakkans steeds hoger. Vandaar dat de ploffers vaak uitwijken naar Duitsland.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 22:22:31 #11
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_160602699
Trouwens stel dat het 2 ton is, met 4 man. Is dus Eur 50k pp.

Veel geld natuurlijk, maar er vanuit gaande dat je er een aantal keer over doet voordat het lukt loopt je dus wel een groot risico. In de eerste plaats om opgepakt te worden, maar ook dat je jezelf kapot rijdt tijdens de achtervolging (zie 2 afzonderlijke recente nieuwsberichten van Nederlandse ploffers in Duitsland)
pi_160602745
de laatste tijd is er veel in die buurt aan de gang. vorige maand nog op die primera een overval (waarvan ook een dader is opgepakt), daarnaast vlakbij een man neergeschoten, en richting het oude deel (plein mekkelholt 2x de cafetaria overvallen en een gast doodgestoken. Dat alles in de laatste 2 jaar.

Roombeek is mooi, maar mekkelholt en deppenbroek zijn een broeinest van criminaliteit. Veel allochtonen. Dat plein bij het oude winkelcentrum hadden ze jaren geleden al moeten aanpakken, het is enorm verloederd. kortom, in roombeek is het een en ander te halen, en in mekkelholt/deppenbroek zit genoeg tuig om ze er vanaf te helpen
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_160603102
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:40 schreef Knip het volgende:

[..]

In Roombeek hebben ze ook ervaring met explosieven.
[ afbeelding ]
en dan een foto van enschede plaatsen >.<
No Guts, No Glory
  vrijdag 11 maart 2016 @ 22:43:24 #14
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_160603127
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 22:42 schreef nuget het volgende:

[..]

en dan een foto van enschede plaatsen >.<
https://nl.wikipedia.org/wiki/Roombeek
pi_160603143
Hopelijk blazen die lowlifes zichzelf een keer op of vouwen ze zichzelf om een boom zoals laatst in Duitsland.
pi_160603148
No Guts, No Glory
  vrijdag 11 maart 2016 @ 22:48:44 #17
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_160603246
quote:
Ja? Niet op zijn plaats??

Ach Enschede, wat kan je er eigenlijk over zeggen?

quote:
Het is het eindpunt van de trein,
bijna geen mens hoeft er te zijn,
bijna geen hond gaat zover mee:
Enschede.

De burchten van de nijverheid
staan er nog her en der verspreid:
spelonken, hol en afgeleefd,
waar nu de wind vrij spel in heeft.

Textielbaronnen van weleer,
hun jachtgebied bestaat niet meer.
Waar zouden ze gebleven zijn,
Van Heek, Ter Kuile, Blijdenstein?

Hebben ze kinderen voortgebracht,
hebben ze hier nog nageslacht,
of koos dat snel een betere stee
dan Enschede?

Krim, Berkenkamp, Sebastopol,
het is voorbij. De maat is vol.
Bijna geen heeft hier nog weet
van uw gelatenheid, uw leed.

Dwars door het uitgeteerde hart
loopt nu de kale boelevart
met postkantoor en V&D.
O, Enschede, Enschede.
Non possumus non loqui
  vrijdag 11 maart 2016 @ 22:51:14 #18
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_160603297
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 22:48 schreef Knip het volgende:

[..]

Ja? Niet op zijn plaats??
wat?
pi_160603306
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:56 schreef leolinedance het volgende:
Ze spraken met buitenlandse tongval
Kunnen we niet gewoon eens al die buitenlanders het land weer uitzetten?

Gewoon alleen nog Nederlanders in Nederland, Belgen in België, Fransozen in Frankrijk en Moffen in Duitsland.

Het was gewoon veel beter toen. Als ik nu in een supermarkt sta hier waan ik me soms in het buitenland omdat ik de enige Nederlander ben.

Als ik buitenlanders wil zien dan ga ik wel op vakantie naar het buitenland. Godverdomme.

:(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 11 maart 2016 @ 22:53:37 #20
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160603329
Tim Huiskes???
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 11 maart 2016 @ 23:04:32 #21
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_160603538
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 22:51 schreef leolinedance het volgende:

[..]

wat?
Laat maar.
Non possumus non loqui
  vrijdag 11 maart 2016 @ 23:09:06 #22
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_160603656
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 23:04 schreef Knip het volgende:

[..]

Laat maar.
ok
pi_160604220
Hier keken er een ook een paar uit het raam bij de plofkraak. Toen kregen ze een kalashnikov op ze gericht.
.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 23:34:39 #24
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_160604276
Nou, die Tim is iig makkelijk te vinden :')
pi_160604619
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 22:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]

2 ton heb ik wel eens gelezen, maar dan heb je wel de jackpot te pakken. Als jij andere informatie met bron hebt hoor ik het graag, vind dat wel interessant. Kans op een mislukking is in Nederland wel nogal groot. Daarnaast wordt de pakkans steeds hoger. Vandaar dat de ploffers vaak uitwijken naar Duitsland.
Laatst met die mislukte plofkraak in Duitsland met dodelijke afloop, stond er een agent precies te vertellen wat jij nu zegt. In Nederland schijnen die dingen beter beveiligd te zijn, vandaar de keuze voor Duitsland. Hij zei er bij dat het meestal mislukt, maar als het dan een keer raak is, dan is het ook goed raak ook. Ze posten waarschijnlijk ook bij die plekken, zodat ze precies weten wanneer ze bijgevuld zijn, en de opbrengst dus het hoogst is.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')