Hoe gaat het nu? Probeer wel regelmaat en eten weer op te bouwen. Want zo is gemotiveerd zijn/ kunnen leren natuurlijk sowieso niet mogelijk.quote:Op vrijdag 15 april 2016 22:17 schreef Gary_Oak het volgende:
Vannacht weer een paniekaanval gehad. En verder lig ik de hele dag in bed. Als ik wakker ben, wacht ik eigenlijk tot ik weer slaap heb. Slaap daardoor wel 18 uur per dag.En heb vandaag nog steeds niks gegeten ...
Ja. Godzijdank wel. Maar een stripje voor een week hoor, de laagste dosis. En die gaf me net de tik om 6 uur aan een stuk te kunnen slapen waardoor ik me niet meer in een 24/7 durende gedachte/gevoelens hel voelde. En m'n gedachte geordend kreeg en naar de dokter durfde. En de week ervoor had ik er al in een iets minder slechte toestand gezeten en had ze me alprazolam voorgeschreven omdat ik niet meer kon stoppen met huilen en hyperventileren. Maar daar val ik niet van in slaap.quote:Op maandag 18 april 2016 00:08 schreef Luchtbel het volgende:
Fripsel, begrijp ik nou uit de verhalen hierboven dat de huisarts seroquel had voorgeschreven zonder dat hij jou die dag ook daadwerkelijk gezien had?
Dat ligt aan het systeem dat het zo moet. Ik was zo bang dat ik letterlijk heb staan overgeven van het naar de dokter moeten. Een spoedaanvraag voor de GGZ duurt 14 weken. Ik heb revalidatie gehad, twee psychologen, jaren van fysiotherapie, hyperventilatietraining, hulp bij m'n slaaphygiene alles.quote:Op maandag 18 april 2016 00:34 schreef Luchtbel het volgende:
Ja. Ik heb je verhaal verder wel gelezen hoor maar ik dacht dat je erbij was toen je vriend die brief gaf. Medicatie als seroquel voorschrijven bij zulke toestanden door een huisarts die de patiënt op dat moment niet daadwerkelijk ziet, vind ik bizar. Of het nou wel of niet een keer mocht....
vier-tien-weken?quote:Op maandag 18 april 2016 00:44 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Dat ligt aan het systeem dat het zo moet. Ik was zo bang dat ik letterlijk heb staan overgeven van het naar de dokter moeten. Een spoedaanvraag voor de GGZ duurt 14 weken. Ik heb revalidatie gehad, twee psychologen, jaren van fysiotherapie, hyperventilatietraining, hulp bij m'n slaaphygiene alles.
Het is bizar dat er dan gezegd word "je hebt alles geprobeerd zak maar 14 weken in de stront".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 18 april 2016 00:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
vier-tien-weken?
wtf? Das niet normaal man
Sterkte Frips
Ik ga even slapen, tot zo!Ja ik vind het allemaal maar vaag. De huisarts zegt dat het echt niet versneld kan worden, iedereen eigenlijk. Maar iemand die zelfmoord probeert te plegen word toch ook geholpen neem ik aan? Moet ik dan echt als het ware eerst een overdosis pillen nemen.. Dat vind ik ziek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DMquote:Op maandag 18 april 2016 03:46 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ja ik vind het allemaal maar vaag. De huisarts zegt dat het echt niet versneld kan worden, iedereen eigenlijk. Maar iemand die zelfmoord probeert te plegen word toch ook geholpen neem ik aan? Moet ik dan echt als het ware eerst een overdosis pillen nemen.. Dat vind ik ziek.
Blijven zeuren, ga als het echt niet gaat naar de HAP desnoods. Als het echt niet gaat dan kunnen ze je per direct opnemen als dat het beste voor je is op dat moment. Sterkte, ik hoop voor je dat dit een dal is waar je doorheen moet en dat het ook echt weer beter gaat worden. Probeer ook afleiding te zoeken voor al die gedachten. Ik heb toen ik dat had een stuk of 40 legpuzzels gemaakt ofzo....quote:Op maandag 18 april 2016 03:46 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ja ik vind het allemaal maar vaag. De huisarts zegt dat het echt niet versneld kan worden, iedereen eigenlijk. Maar iemand die zelfmoord probeert te plegen word toch ook geholpen neem ik aan? Moet ik dan echt als het ware eerst een overdosis pillen nemen.. Dat vind ik ziek.
per persoon kan het verschillen, maar toen ik tussen wal en schip viel ben ik bij de balie gaan schreeuwen en waarschuwen ("als ik zo lang moet wachten krijgen jullie vanzelf een crisissituatie met mij")quote:Op maandag 18 april 2016 08:06 schreef zomie het volgende:
[..]
Blijven zeuren, ga als het echt niet gaat naar de HAP desnoods. Als het echt niet gaat dan kunnen ze je per direct opnemen als dat het beste voor je is op dat moment. Sterkte, ik hoop voor je dat dit een dal is waar je doorheen moet en dat het ook echt weer beter gaat worden. Probeer ook afleiding te zoeken voor al die gedachten. Ik heb toen ik dat had een stuk of 40 legpuzzels gemaakt ofzo....
Ik zeur al 10 jaar lang, ik heb gezeurd bij de GGZ, ik werd naar m'n huisarts gestuurd. Ik ben daar ingestort in de praktijk.. Ik heb gezegd dat ik soms mezelf wel wat aan kan doen.. (Dat wil ik niet echt overigens maar de paniek en onmacht maken me gek soms).quote:Op maandag 18 april 2016 08:55 schreef Droopie het volgende:
[..]
per persoon kan het verschillen, maar toen ik tussen wal en schip viel ben ik bij de balie gaan schreeuwen en waarschuwen ("als ik zo lang moet wachten krijgen jullie vanzelf een crisissituatie met mij")
binnen een uur belde de oude en nieuwe GGZ en de huisarts.. mocht ik 3 dagen later op intake en alvast wekelijks praatjes maken
gun ik jou ook Fripsel, onder druk wordt heel veel vloeibaar
Ik kan je de eerste Halo games aanbevelen (1 en 2, andere niet zelf gespeeld), Gears of War lijkt me ook wel lache als ik de youtube playthroughs mag geloven (kettingzaag!quote:Op maandag 18 april 2016 10:24 schreef Fripsel het volgende:
Ik heb sinds een week een Xbox one hier staan trouwens. Dat lijkt de eerste afleiding te zijn die werkt om de dag sneller te laten gaan, gamen.
Ik kan je sowieso al 1 tip geven meteen: Die angst kan je wel permanent lijken te hebben (alsof dit alles is wat er bij jou bestaat), maar dat komt omdat je het te lang genegeerd hebt, ontweken hebt. Niet je angst meteen frontaal gaan aanvallen, daarmee val je namelijk alleen maar jezelf aan.quote:Op maandag 18 april 2016 10:34 schreef Fripsel het volgende:
Misschien hebben jullie nog wel tips voor me trouwens..
Voor mijn gevoel heeft mijn hoofd me 10 jaar lang voor de gek gehouden. En nu ik alles zie zoals het is, ben ik me er heel erg van bewust hoe onbewust ik eigenlijk altijd op angst heb gefunctioneerd. En nu weet ik niet meer goed wanneer ik, ik ben. Of dat ik angst ben.. En daardoor durf ik niet meer op mezelf en mijn eigen gedrag te vertrouwen. Wanneer mijn hoofd dan kortsluiting maakt is het net alsof ik niet anders kan dan de paar mensen die ik nog heb heel hard weg proberen te jagen. Gelukkig zijn er nog 2 over die daar doorheen prikken.![]()
Ik voel me in alles zo'n meisje, waarvan ze zeggen dat je er met een grote boog omheen moet lopen want staat gelijk aan gedoe.
Even voor de duidelijkheid, ik zeg en impliceer niet dat je doet alsof en ik snap waarom je jezelf niet vertrouwt.quote:Op maandag 18 april 2016 11:03 schreef Fripsel het volgende:
Ik doe niet "alsof". Er zit iets in me wat er niet hoort, waardoor ik mezelf niet vertrouw. En dat komt met de dag duidelijker naar voren. Ik voel me een tikkende tijdbom. Of een koortdanser zonder vangnet.
En het probleem is inderdaad niet dat ik niet herken dat mijn angsten niet kloppen. Ik snap het juist allemaal heel goed, waardoor ik het niet durf te bespreken omdat ik ook wel weet dat het belachelijk is. Maar dan krijgt het vrij spel in mijn hoofd en like.. ik heb maar een ding geleerd, kop houden en doorgaan. Dus dan krijg je een explosieve mix van angst en wanhoop en alleen voelen.
De rare collectie is een aanrader. 30 games gemaakt door rare voor nog geen 15 euro.quote:Op maandag 18 april 2016 10:24 schreef Fripsel het volgende:
Ik heb sinds een week een Xbox one hier staan trouwens. Dat lijkt de eerste afleiding te zijn die werkt om de dag sneller te laten gaan, gamen.
Dat daarboven was ook niet voor jou. Maar mijn vriend belde net. Hij had naar het GGZ gebeld. En nu blijkt dat mijn verzekeraar niet wil vergoeden en dat niemand dat heeft doorgegeven en dat ik 6 weken voor niks heb zitten wachten en niet eens bij ze terecht kan.quote:Op maandag 18 april 2016 12:41 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, ik zeg en impliceer niet dat je doet alsof en ik snap waarom je jezelf niet vertrouwt.
Maar op het moment dat je ervoor kiest het niet te bespreken en weet dat de gevolgen van die keuze is dat het vrij spel in je hoofd krijgt, dan is het wel bespreken ervan toch juist niet belachelijk?
Alleen voelen? Je kunt ook verschillende dingen voelen he? Niet alleen maar de aan- of afwezigheid van angst, dat is namelijk niet het belangrijkste.
Je hebt zelf al aangegeven dat die angst niet bij je hoort.
En voelen betekent niet dat je ratio daarvoor zou moeten uitsluiten. Sterker nog, die 2 dingen werken het beste als beide samenwerken, als een symbiose (dit laatste even ter info).
Denk dat je nu moet overwegen met grof geschut te gaan schieten (of we hebben belangrijke details gemist?), klacht indienen? Is het zo slecht gesteld daarzo? Wie verwees jou door naar de GGZ?quote:Op maandag 18 april 2016 15:38 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Dat daarboven was ook niet voor jou. Maar mijn vriend belde net. Hij had naar het GGZ gebeld. En nu blijkt dat mijn verzekeraar niet wil vergoeden en dat niemand dat heeft doorgegeven en dat ik 6 weken voor niks heb zitten wachten en niet eens bij ze terecht kan.
Dit slaat helemaal nergens meer op..
Wat vergoeden ze dan niet?quote:Op maandag 18 april 2016 15:40 schreef Fripsel het volgende:
Dus mijn dokter die zegt, dit is de enige fatsoenlijke optie die je hebt.. En mijn zorgverzekering die zegt, ja daaag.
Goeie vragenquote:Op maandag 18 april 2016 15:44 schreef Elvi het volgende:
Dan is er iets anders aan de hand. Een zorgverzekering kan pas vergoeden als de ggz een code doorgeeft. Zij kunnen dat alleen doen met een diagnose. En die krijg je pas na een paar behandelingen; dan krijg je alles met terugwerkende kracht vergoed.
Ben je naar een reguliere ggz verwezen of naar een particulier?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |