abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6985235
Ik ben nu gestopt met mijn studie (dus niet afgerond) en ga dan nu maar op zoek naar werk. Waar kan ik het beste beginnen? Tot nu toe gingen bijna al mijn bijbaantjes via het uitzendbureau, maar hoe moet ik het nu doen? Ik kan nu natuurlijk fulltime gaan werken. Gewoon weer naar het uitzendbureau, eens rondvragen, naar het arbeidsbureau? Of gewoon op advertenties reageren? Ik ben me wel bewust van de mogelijkheden, maar wat is volgens jullie een goede (de beste?) optie?
[KNE]-Mod
  maandag 25 november 2002 @ 12:33:21 #2
28253 badclown
What I have and you don't
pi_6985314
Je kan het beste denk ik op advertenties reageren... via uitzendbureau loop je namelijk veel geld mis!!
Ik discrimineer niet.... ik maak alleen onderscheid !
pi_6985324
De beste optie is alles tegelijk.
De banen liggen nou niet bepaald voor het oprapen, dus kun je maar beter alle manieren aanpakken.
A clean house is a sign of a wasted life.
  maandag 25 november 2002 @ 12:35:24 #4
3498 Barb
Graduated Fool
pi_6985340
Uitzendbureau: zeggen dat je 4 dagen wilt werken voor onbepaalde tijd, dan kun je (hopelijk) meteen aan de slag en heb je ook snel geld. De 5e dag gebruiken om vacatures in de krant en op internet af te struinen, sollicitatiebrieven te schrijven e.d. En je inschrijven bij het arbeidsbureau.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  maandag 25 november 2002 @ 12:36:22 #5
30721 Bhorka
Niet Natuurlijk :+
pi_6985352
quote:
Op maandag 25 november 2002 12:28 schreef ThE_ED het volgende:
Ik ben nu gestopt met mijn studie (dus niet afgerond) en ga dan nu maar op zoek naar werk. Waar kan ik het beste beginnen? Tot nu toe gingen bijna al mijn bijbaantjes via het uitzendbureau, maar hoe moet ik het nu doen? Ik kan nu natuurlijk fulltime gaan werken. Gewoon weer naar het uitzendbureau, eens rondvragen, naar het arbeidsbureau? Of gewoon op advertenties reageren? Ik ben me wel bewust van de mogelijkheden, maar wat is volgens jullie een goede (de beste?) optie?
Ik mis optie: Alles.
Je moet gewoon alle lijntjes openhouden, uitzendbureau's, arbeidsbureau (zelfs verplicht als je een uitkering aan ga vragen (wat wel verstandig is, zolang je nog geen baan heb)) Reageren op advertenties in de krant, CV plaatsen op de verschillende vacature sites.. Gewoon alles!

en succes Ed

Wat een kutsig had ik eigenlijk :{
  maandag 25 november 2002 @ 12:36:42 #6
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6985361
quote:
Op maandag 25 november 2002 12:28 schreef ThE_ED het volgende:
CWI/ Arbeidsbureau eerst bezoeken. Schrijf je verder bij zoveel mogelijk uitzendbureaus in en check regelmatig het internet.
Tips:
www.werk.nl
http://vacatures.telegraaf.nl
www.monsterboard.nl
www.jobtrack.nl
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 25 november 2002 @ 12:37:01 #7
23920 Nitroglycerine
I'm kinda...... explosive
pi_6985366
kijk ook eens op internet, vacaturesites voldoende.

http://www.werk.nl
http://vacature.pagina.nl
und so weiter

Confucius zei ooit eens: Tis maar Fok! weet je. Een simpel forum op het internet. [br] 14-11-2003: De JA-zeg-dag :D
pi_6985367
contacten leggen,

proberen veel verschillende opties open te houden

fake-gesprekken houden waarbij je gaat kijken hoeveel je waard bent op de markt.
(werkt goed man, bij eenserieus gesprek waar je echt voor de baan gaat is het vaak wat moeilijk om over loon te beginnen , vind ik dan.
met zo'n gesprek waar je jezelf wilt peilen is dat veel makkelijker)

headhunters, kun je ook laten werken voor je

pi_6985437
quote:
Op maandag 25 november 2002 12:33 schreef badclown het volgende:
Je kan het beste denk ik op advertenties reageren... via uitzendbureau loop je namelijk veel geld mis!!
Ja inderdaad, daarom dachtikal: misschien is dat niet de beste optie.
[KNE]-Mod
  maandag 25 november 2002 @ 12:42:33 #10
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_6985450
quote:
Op maandag 25 november 2002 12:34 schreef zwijntje het volgende:
De beste optie is alles tegelijk.
De banen liggen nou niet bepaald voor het oprapen, dus kun je maar beter alle manieren aanpakken.
Mja, en ik zal alle contacten weer eens nalopen. voordeel is dat ik nu fulltime kan gaan werken. Tot nu toe hadden ze vaak wel direct werk, maar alleen fulltime. (Zeggen dat je goed met computers bent helpt nu wel al minder als vroeger, maar toch .. )
[KNE]-Mod
  Redactie Frontpage maandag 25 november 2002 @ 12:57:49 #11
38148 crew  Innisdemon
pi_6985668
quote:
via uitzendbureau loop je namelijk veel geld mis!!
verklaar dat eens nader? ik werk nl. via een uitzendbureau en krijg MEER dan het CAO loon.

Kom aub niet met die onzinverhalen aanzetten dat zij een deel van je loon zouden krijgen voor hun werk.................

'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  maandag 25 november 2002 @ 13:00:47 #12
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6985715
quote:
Op maandag 25 november 2002 12:57 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

verklaar dat eens nader? ik werk nl. via een uitzendbureau en krijg MEER dan het CAO loon.

Kom aub niet met die onzinverhalen aanzetten dat zij een deel van je loon zouden krijgen voor hun werk.................

Uitzendbureaus doen veel extra voor je en idd, je staat iets meer af, maar je hoeft ook minder zelf te regelen. En dat bemiddelen kost je natuurlijk ook geld.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 25 november 2002 @ 13:16:57 #13
22259 Fogerty
slapende account
pi_6985948
quote:
Op maandag 25 november 2002 12:57 schreef Innisdemon het volgende:

Natuurlijk wel....hoe moeten ze die bureau's anders draaiende houden, al hun personeel betalen, al hun advertenties betalen?
Het bedrijf waar jij werkt betaalt voor jou aan het uitzendbureau veel meer geld per uur dan jij uiteindelijk op je rekening gestort krijgt. Bij mijn uitzendbaantjes waarvan ik toevallig die cijfers weet was het verschil zelfs schokkend groot.
Hieperdepiep hoera!
  woensdag 27 november 2002 @ 23:05:41 #14
25974 Wendigo
Je moet geen tijd morsen.
pi_7032414
Ben ik het niet helemaal mee eens, een uzb. Spreekt eerst een salaris af met werknemer en opdrachtgever en gaat pas daarna met de opdrachtgever in onderhandeling over het tarief. Vergeet niet de opdrachtgever is geen geld kwijt aan vaste lasten en dergelijke want dit betaalt het uzb allemaal. Sommige bedrijven laten zelfs hun hele loonadministratie regelen door uzb's omdat ze dan goedkoper uit zijn.

mzzl
Wendigo (intercedent )

The universal brotherhood of man is our most precious possession, what there is of it.
Mark Twain (1835 - 1910), Following the Equator
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')