Tegenwoordig loopt zowat iedereen met een smartphone rond. Voor alle soorten platforms zijn er apps die het leven van de reiziger makkelijker proberen te maken. Veel apps werken ook op verschillende platforms, wat ook niet onhandig is.
Welke apps gebruik jij met enige regelmaat en wat vind je er handig aan? En op welk platform gebruik je ze?
TS trapt af:
De (iPhone) Wallet gebruik ik zoveel mogelijk. Vind het erg handig dat de relevante boarding pass gewoon alvast op het startscherm van mijn telefoon staat en met een swipe tover je de QR code tevoorschijn waardoor je bv de poort bij de fast-track van de security check kan openen.
De apps van KLM en SAS gebruik ik om reizen (om) te boeken terwijl ik onderweg ben, maar doe dat eigenlijk liever gewoon op een groter scherm. Ook zijn ze erg handig om een overzicht te krijgen van de boekingen die je al hebt.
Hertz heb ik ook geinstalleerd om overizcht te houden over de geboekte huurautos.
OnTheFly is erg handig om overzicht te krijgen over de mogelijk vliegroutes, en als ik vroeger of later weg wil dan is het handig om alvast de optie die je zelf het beste vind voor te leggen aan de meneer of mevrouw aan de balie (ik vlieg bijna altijd met flexibele tickets, maar de apps van de luchtvaartmaatschappijen zelf zijn soms te beperkt om vage andere routes te boeken ipv wat je eigenlijk besteld had).
Iets meer lokaal: voor het OV in en nabij Trondheim gebruik ik AtB, en in Oslo Ruter. Ook heb ik twee taxi apps, NorgesTaxi en TrønderTaxi. Beiden zijn handig om een taxi te bestellen, zowel gebaseerd op GPS informatie, of een boeking zodat er een taxi klaarstaat zogauw ik land.
De ingebouwde kaart app van apple gebruik ik ook als ergens weer eens de weg kwijt ben, en als alternatief gebruik ik Google Maps. Beiden vinden het blijkbaar een sport om me op plekken te laten komen waar je helemaal niet mag zijn als voetganger, maar ach, ik leef nog steeds.
Flightradar24 is op zich geen reisapp, maar als je op een vlucht zit wachten die vertraagd is (late incoming flight) kan je wel een beter beeld vormen van wanneer dat stuk metaal eens aan de grond staat.
Dit is niet de juiste plek voor apple/android/windows discussie en wat er al dan niet beter is, het gaat uitsluitend over de apps die je onderweg gebruikt en wat het nut ervan is.
Wat gebruiken jullie en waarvoor/hoe?
[ Bericht 1% gewijzigd door Fogel op 11-03-2016 14:44:38 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan