abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 maart 2016 @ 00:21:00 #151
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_160558101
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 00:17 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik heb zeker oog voor detail :) Maar ik kan dus ook erg slecht tegen de 'niet eerlijke' wereld. Mensen roepen A maar bedoelen eigenlijk B. En dan vooral op 'sociaal' niveau. Roddel, macht en achterklap draait de wereld op voor mijn gevoel. Hachjes redden.
ja je kan de wereld op veel manieren ontleden. Heb je alleen vrij weinig aan als je deze energie steeds steekt in zaken die geen directe betrekking hebben op jouw leven. Ik analyseer bijvoorbeeld eerder (mogelijke) interacties met personen die ik wel ken (zowel vooraf als achteraf).
pi_160558135
quote:

[..]

Ik heb zeker oog voor detail :) Maar ik kan dus ook erg slecht tegen de 'niet eerlijke' wereld. Mensen roepen A maar bedoelen eigenlijk B. En dan vooral op 'sociaal' niveau. Roddel, macht en achterklap draait de wereld op voor mijn gevoel. Hachjes redden.
En wat ga jij daar aan doen?
pi_160558136
Vandaag is de dag. Zet hem op Deezertje!
pi_160558230
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 00:21 schreef Scuidward het volgende:

[..]

ja je kan de wereld op veel manieren ontleden. Heb je alleen vrij weinig aan als je deze energie steeds steekt in zaken die geen directe betrekking hebben op jouw leven. Ik analyseer bijvoorbeeld eerder (mogelijke) interacties met personen die ik wel ken (zowel vooraf als achteraf).
Ik weet het, maar ik ben graag wél eerlijk. Als ik date houdt ik niet mensen aan het lijntje of geef ze een vage reden als ik niet meer wil afspreken. Ik ben mans genoeg om te zeggen dat de klik ontbreekt of wat dan ook. Ik schuif mijn mening op dit forum niet onder stoelen of banken en vraag veel dingen af waar ik minder of geen verstand van heb (Waarom roddelen mensen toch zoveel? Zijn panty's niet koud met 5 graden op de meter?) Ik stop 't niet weg.
pi_160558262
Tijdens het doen van oefeningen praat je idd niet, je komt er toch om te sporten? Tussen de oefeningen door kan je wellicht een praatje maken. Voor het socializen kan je naar de sportsbar gaan, waar mensen wel in zijn voor een praatje.
  donderdag 10 maart 2016 @ 00:34:08 #156
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_160558305
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 00:28 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik weet het, maar ik ben graag wél eerlijk. Als ik date houdt ik niet mensen aan het lijntje of geef ze een vage reden als ik niet meer wil afspreken. Ik ben mans genoeg om te zeggen dat de klik ontbreekt of wat dan ook. Ik schuif mijn mening op dit forum niet onder stoelen of banken en vraag veel dingen af waar ik minder of geen verstand van heb (Waarom roddelen mensen toch zoveel? Zijn panty's niet koud met 5 graden op de meter?) Ik stop 't niet weg.
Mensen roddelen voor de binding. Raar maar waar.
Of een panty koud is weet ik niet, daar kan ik de twijfel over voorstellen.

Ik zou ook helemaal niets onder stoelen of banken schuiven als je dat zelf niet wilt, maar door alles maar uit te willen spreken loop je natuurlijk wel de kans dat je tegen confrontaties aanloopt. Soms is zwijgen geen teken van zwakte, maar van gezond verstand. Maar goed, roep het dan maar eens. Kijken hoe mensen reageren. Sociale interactie 101 is het dan. Instant terugkoppeling.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 00:30 schreef wiskundenoob het volgende:
Voor het socializen kan je naar de sportsbar gaan, waar mensen wel in zijn voor een praatje.
Dat is nog wel een tip ook.
pi_160558325
quote:

[..]

Blijf dan bij jezelf en blijf zelf eerlijk. Laat andere mensen doen wat ze doen, ook al is het in jouw ogen niet goed. Hou op met je druk maken over dingen die je niet kunt veranderen. Accepteer het voor wat het is. Als ik me druk moet gaan maken over waarom mensen roddelen, kan ik me ook wel druk gaan maken over waarom kindjes dood gaan aan kanker, of waarom er zoveel oorlog is in Afrika. Het is zinloos en haalt de focus van weg van wat echt belangrijk is.
pi_160558577
Met alle respect, je bent misschien eerlijk naar anderen toe, maar zeker niet naar jezelf. We zijn in topic zes en je durft nog steeds niet naar jezelf te kijken. Je denkt ons misschien te hebben met je genegeer, maar je houdt eigenlijk vooral jezelf voor de gek als advies waarbij je even kritisch naar jezelf moet kijken gaat negeren. Waarschijnlijk zul je morgen alles zoveel mogelijk relativeren zodat de huisarts een niet al te ernstig oordeel over je heeft. Ook daar hou je weer jezelf voor de gek. Maak eens een goede lijst van punten wat jou dwars zit en wat jouw drempels zijn in het leven en betrek het niet alleen op je school.

Lees desnoods al je topics nog eens door als steuntje. Het gemis van een vriendin, je minderwaardigheidscomplex, in niks en niemand geïnteresseerd zijn als het jou niks oplevert, concentratieproblemen, sociale fobie wegens basisschoolvriendschap dat verkeerd af liep, veel bezig zijn met je uiterlijk. Dit alles in combinatie met je ASS.

Je zult mij waarschijnlijk nu wel een eikel vinden, maar het is morgen echt tijd voor actie. Dit is geen gesprek met een slb'er die je voor de gek houdt. Het is een huisarts en het gaat om je psychische gesteldheid. Veel succes!
pi_160558956
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 23:56 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik ben bang om afgewezen te worden, daarom start ik vaak geen gesprekje als ik niet 100% weet of het gelegen komt etc.

Ander punt is dat ik mij niet 25 voel en ook niet qua uiterlijk. Als ik meiden (of vrouwen zijn het dan) van 26 zie op die apps/sites zijn ze al zoveel verder/volwassener of zo presenteren zij zich ten minste.
Alleen JIJ kan daar wat aan doen. Geen hulpverlener of psycholoog die bij je een paar schakels omdraait dat er ineens verbetering optreed.
pi_160559779
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 02:03 schreef syndroom het volgende:

[..]

Alleen JIJ kan daar wat aan doen. Geen hulpverlener of psycholoog die bij je een paar schakels omdraait dat er ineens verbetering optreed.
Natuurlijk moet hij het zelf doen. En natuurlijk zal er niet 'ineens' verbetering zijn. Het is een psycholoog, geen tovenaar.

Maar misschien kan die hulpverlener wel die oogkleppen eens afnemen. Want hoe erg Deezer zelf ook gelooft dat hij zijn problemen wel kent, hij toont hier keer op keer weer dat hij een aantal serieuze blinde vlekken heeft. En dat is niet abnormaal, iedereen heeft dat wel, maar bij Deezer voorkomen die blinde vlekken dat hij vooruitgang boekt.

Deezer, veel succes vandaag bij de huisarts, ik hoop dat je de zaken eerlijk voor hem uitern kan zetten en dat je dan de hulp en het advies kan krijgen wat je nodig hebt. ^O^

(Nodig hebt dus. Dat is vaak niet hetzelfde als wat je wil.)
pi_160559868
quote:

[..]

En jij bent wat dat betreft geen haar beter, heb je gisteren laten zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2016 07:06:51 ]
  donderdag 10 maart 2016 @ 07:25:58 #162
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160559938
quote:

[..]

Ik vind jou op het forum helemaal niet zo eerlijk. Je vraagt zogenaamd advies, maar eigenlijk houd je alle users die steeds blijven antwoorden maar een beetje aan het lijntje omdat dit je enige vorm van contact is. Je ziet ons niet face-to-face, dus daarom doet het je weinig, zei je ooit.

En je gaat zelden echt in op wat mensen tegen je zeggen. Ik zie niet wat daar 'eerlijk' aan is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_160560009
quote:
13s.gif Op donderdag 10 maart 2016 07:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vind jou op het forum helemaal niet zo eerlijk. Je vraagt zogenaamd advies, maar eigenlijk houd je alle users die steeds blijven antwoorden maar een beetje aan het lijntje omdat dit je enige vorm van contact is. Je ziet ons niet face-to-face, dus daarom doet het je weinig, zei je ooit.

En je gaat zelden echt in op wat mensen tegen je zeggen. Ik zie niet wat daar 'eerlijk' aan is.
Reacties hier zijn echt een substituut voor vrienden voor hem. Hier een dag iedereen aan de praat houden is beter dan helemaal niemand aan de praat houden.

Zou me niets verbazen als hij thuiskomt en vertelt dat hij zo leuk met zijn vrienden heeft gediscussieerd, bij zijn moeder aan de keukentafel.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_160560141
Het is lastig uitleggen hoe blauw eruit zien aan iemand die blind is.

SPOILER: Beste Deezertje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je bent je eigen succes..

[ Bericht 1% gewijzigd door _I op 10-03-2016 08:21:21 ]
pi_160560209
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2016 08:10 schreef Jopie78 het volgende:
Het is lastig uitleggen hoe blauw eruit zien aan iemand die blind is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je bent je eigen succes..
Thanks! Vergeet niet dat ik al persoonlijke begeleiding heb voor mijn ASS, maar dat is misschien íets te persoonlijk want het is meer een wekelijks uitlaatklepuurtje geworden wat je normaal met een vriend zou doen, meer dan je ei kwijt heb ik er niet echt aan eerlijk gezegd.

Dit is gewoon zo'n leeftijd dat je van 'zorgeloos' naar 'verantwoord' gaat en overal lees je ook dat vriendschappen verwateren en als je geen relatie hebt , geen trouwplannen, geen kinderen wilt krijgen etc. je al bij heel veel mensen niet meer meedoet omdat je niet meer relevant voor ze bent. Niet dat ik daar nu wat aan heb want ik heb helemaal niemand, maar indirect heb ik wel last van dit probleem want degene waar ik op het hbo het meest mee omging gaat dat pad nu ook al op wat niet onbedenkelijk is voor 26 jaar: samenwonen, verloofd en dus binnenkort trouwen, steeds een stapje naar een betere baan etc. Overigens woont ie ook aan de andere kant van het laan en een fulltime baan dus daar moet ik ook niks meer van verwachten. Ik kijk als het ware alles af en van een afstandje maar doe zelf niet mee. Intimiteit etc. kijk ik af op chatsites als chaturbate waar een deel 'echt' is als geile stelletjes en een deel alleen maar voor het geld zit.
pi_160560312
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 08:21 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Thanks! Vergeet niet dat ik al persoonlijke begeleiding heb voor mijn ASS, maar dat is misschien íets te persoonlijk want het is meer een wekelijks uitlaatklepuurtje geworden wat je normaal met een vriend zou doen, meer dan je ei kwijt heb ik er niet echt aan eerlijk gezegd.

Dit is gewoon zo'n leeftijd dat je van 'zorgeloos' naar 'verantwoord' gaat en overal lees je ook dat vriendschappen verwateren en als je geen relatie hebt , geen trouwplannen, geen kinderen wilt krijgen etc. je al bij heel veel mensen niet meer meedoet omdat je niet meer relevant voor ze bent. Niet dat ik daar nu wat aan heb want ik heb helemaal niemand, maar indirect heb ik wel last van dit probleem want degene waar ik op het hbo het meest mee omging gaat dat pad nu ook al op wat niet onbedenkelijk is voor 26 jaar: samenwonen, verloofd en dus binnenkort trouwen, steeds een stapje naar een betere baan etc. Overigens woont ie ook aan de andere kant van het laan en een fulltime baan dus daar moet ik ook niks meer van verwachten. Ik kijk als het ware alles af en van een afstandje maar doe zelf niet mee. Intimiteit etc. kijk ik af op chatsites als chaturbate waar een deel 'echt' is als geile stelletjes en een deel alleen maar voor het geld zit.
Persoonlijke begeleiding is wat anders dan hulp bij een centrum. Hier zijn groepen van lotgenoten waarbij je gaat mediteren, mindfulness kan doen, kan gaan hardlopen, ervaringen uitwisselen. Het is dus veel meer dan een uurtje praten.
Waar het meer om gaat is dat je al gelijk excuses aan het bedenken bent, waardoor het voor jou niet zal gaan werken. Dat bedoel ik met je gedachten zijn geen waarheid.

Je hebt gelijk dat de meeste mensen rond hun 25e veranderen en dat hun focus verandert. Maar dat zijn statistieken, dat is nooit terug te voeren op individuen. Je kan algemene teksten niet toepassen op jouw specifieke leventje. Er zijn namelijk ook zat mensen die op hun 60e nog met allemaal mensen uit hun jeugd om gaan.
Vriendschappen veranderen als je ouder wordt, zeker als er een relatie of kinderen in het spel is. Maar dat is slechts vorm, het gevoel zal niet afnemen, soms zelfs sterker worden. Neem dit soort gedachten niet aan voor waarheid. Het loopt zoals het loopt.

Lees mijn reactie nog eens door en probeer dan niet je eigen gedachten erover heen te laten gaan. Laat het voor wat het is en kijk of je begrijpt wat ik wil zeggen. Je hebt namelijk gelijk in al je excuses, maar als je blijft volharden in je eigen (scheve) visie, zal je niet verder komen.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

En je doet nog hartstikke mee. Dat je nu geen vrienden hebt is geen vast gegeven. Als autist heb je namelijk ook een soort magie om je heen hangen. Mensen vinden het bere interessant. Kijk naar hoe je hier 6 topics hebt gevuld. Je raakt mensen, of het nou positief of negatief is, je doet iets met ze.
Naast alle negatieve kanten van ASS, zijn er ook vele goede kanten. Dat is juist wat je leert bij lotgenotencontact.
En aangaande chaturbate, niets is wat het lijkt. Jij ziet jouw projectie, maar ook dit is geen waarheid.
Ken de site niet, maar klinkt als "chatten en masturberen", 2 zaken waarbij mensen nou meestal niet hun ware aard tonen.

Wederom, gaat het hier om jouw ideeën van deze wereld, maar die ideeën zijn vertroebelt. Daarom vraag ik je ook een ander te gaan vertrouwen in je traject, want jij maakt niet de juiste keuzes voor jezelf. Lullig, maar wel een waarheid.
  donderdag 10 maart 2016 @ 08:37:11 #167
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160560347
quote:
vraag veel dingen af waar ik minder of geen verstand van heb
Je vraagt wel, maar luistert niet....
pi_160560370
quote:
7s.gif Op donderdag 10 maart 2016 08:37 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Je vraagt wel, maar luistert niet....
Als autist weet je het ook altijd beter, of denkt dat iig ;)
  donderdag 10 maart 2016 @ 08:40:32 #169
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160560375
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 08:39 schreef Deezertje het volgende:

Als autist weet je het ook altijd beter, of denkt dat iig ;)
Als je het toch beter weet, vraag het dan niet.
Of vraag en sta open voor antwoorden.

Zoals ik al eerder vroeg, hoeveel mensen moeten zeggen dat iets B is, voordat jij afstapt van je mening dat het A is?
pi_160560405
quote:
10s.gif Op donderdag 10 maart 2016 08:33 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

[..]

Holy shit, deze is sterk!

Een betere nederlandse versie van;
quote:
insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results
Nogmaals, succes Deezertje. We horen het wel zodra je terug bent van de HA. Ik hoop niet dat je een lekke band krijgt, de bussen staken of de brug beschadigd is.
pi_160560420
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 08:43 schreef j1nxnl het volgende:

[..]

[..]

Nogmaals, succes Deezertje. We horen het wel zodra je terug bent van de HA. Ik hoop niet dat je een lekke band krijgt, de bussen staken of de brug beschadigd is.
"If you want something you have never had, you must be willing to do something you have never done."

Boven z'n bed.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 07:41 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Reacties hier zijn echt een substituut voor vrienden voor hem. Hier een dag iedereen aan de praat houden is beter dan helemaal niemand aan de praat houden.
Niet zo gek natuurlijk. Maar als het enkel te doen is om aandacht dan haken ook virtuele vrienden uiteindelijk af.
pi_160560424
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 08:43 schreef j1nxnl het volgende:

[..]

[..]

Het is twee minuten lopen :')
  donderdag 10 maart 2016 @ 08:51:10 #173
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160560482
Hoe laat heb je het gesprek?
pi_160560570
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 08:46 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Het is twee minuten lopen :')
Al deze verhalen gaan compleet langs je heen hè?
pi_160560621
Vooral aandacht blijven geven mensen!
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')