Waarom post je het hier?quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:05 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Niet, maar ik zie het wel vaker dus puur interesse omdat het mij helemaal niets kan schelen en ik ook geen plakkertje gebruik.
Begin nu eerst maar met dat aan jezelf werken. Die vraag die je stelt kunnen we wel beantwoorden als het eens een keer zover is.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:08 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar moet je juist open zijn of niet? Trekt geen volle zalen, of juist wel want je werkt aan jezelf en weet dus waar je tegenaan loopt..
1 alinea?quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:06 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik heb wel degelijk gewerkt aan mijn scriptie! Da's nog het hele enge ook lol.
quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:10 schreef Bananenpap het volgende:
Waar Deezer naar toe wil is hoe je die webcams hackt van de meisjes die niet zo'n plakker hebben.
Nee veel informatie gevonden, en op relevantie gesorteerd, wat ik morgen ga uit- en verwerken.quote:
En het trieste is dat hij zich dat waarschijnlijk serieus afgevraagd heeft.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:10 schreef Bananenpap het volgende:
Waar Deezer naar toe wil is hoe je die webcams hackt van de meisjes die niet zo'n plakker hebben.
Uh, nee.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:10 schreef Bananenpap het volgende:
Nou gefeliciteerd.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:10 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee veel informatie gevonden, en op relevantie gesorteerd, wat ik morgen ga uit- en verwerken.
Verdomme zeg. Wat loop je nou te zaniken man? Ik heb zelfs een document gemaakt, maar dat krijg je never nooit te lezen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:12 schreef Bananenpap het volgende:
Laten we het inderdaad gewoon over die huisarts hebben van morgenochtend. Heb je je een beetje voorbereid Deezer?
quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:13 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Verdomme zeg. Wat loop je nou te zaniken man? Ik heb zelfs een document gemaakt, maar dat krijg je never nooit te lezen.
Het ligt eraan hoe je de leuke of gevatte opmerkingen maakt. Tuurlijk kan je een leuke opmerking maken in een UB, maar het ligt eraan HOE je het doet. Bij jouw gaat dat dus helemaal mis. Ga morgen nou naar de HA, ik betwijfel ten zeerste of je dat wel gaat doen. Volgens mij ga je gewoon een leugen vertellen dat je er bent geweest.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:53 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat het deels door mijn eigen gedrag komt? Maar leuke of gevatte opmerkingen maken om een gesprek te starten is dan ook weer niet goed? Nee lekker over het weer mekkeren, lekker veilig en helemaal niet obvious hoor.
Ja zag, jij gooit je leven en problematiek toch als een Enzo Knol op het internet.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:13 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Verdomme zeg. Wat loop je nou te zaniken man? Ik heb zelfs een document gemaakt, maar dat krijg je never nooit te lezen.
quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:13 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat roep je over jezelf af wanneer je zo selectief reageert. Je had ook gewoon kunnen reageren dat je een heel stuk hebt opgeschreven, maar dat je de inhoud te persoonlijk vindt om hier te delen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:13 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik deel mijn bier ook nooit.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:18 schreef Chai het volgende:
[..]
Dat roep je over jezelf af wanneer je zo selectief reageert. Je had op gewoon kunnen reageren dat je een heel stuk hebt op geschreven, maar dat je de inhoud te persoonlijk vindt om bier te delen.
Emotioneel ben ik geen 25quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:17 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ja zag, jij gooit je leven en problematiek toch als een Enzo Knol op het internet.Gedraag je nou eens niet als een klein kind man, je bent 25.
Als je trouwens al je posts van dit forum op een hoop gooit krijg ik trouwens al een behoorlijke indruk van wat er in dat document staat. Maar daar gaat het niet om. Voel je bij elke persoonlijke vraag toch niet zo aangevallen man.
Ik wil eerst met de praktijkondersteuner praten.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:18 schreef Etsu het volgende:
Ga eens in op m'n vraag, Deezertje. Ga je om een verwijzingsbriefje vragen?
Nee, maar wel 2. Sportze en doe de meisjes daar de groetjes! Oh wacht.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:19 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Emotioneel ben ik geen 25maar hey ik ga nu ook sporten!
Die lopen er in grote getalequote:Op woensdag 9 maart 2016 19:20 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee, maar wel 2. Sportze en doe de meisjes daar de groetjes! Oh wacht.
En dan? Waarom ga je dan naar de HA?quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:20 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik wil eerst met de praktijkondersteuner praten.
Je emoties moeten net als je ballen nog ingedaald worden volgens mij.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:19 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat is een feit... misschien niet slecht om dat in dat document te zetten.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:19 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dit dacht ik nou ook. Wat een kronkels zeg. :/quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:08 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
WAT??? Ik weet niet of ik dit nuof
moet vinden
Hij wilt liever even daarmee wachten en eerst met zijn praktijkondersteuner praten... Zo even op het laatste moment besloten vermoed ik.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:24 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dit dacht ik nou ook. Wat een kronkels zeg. :/
Dus tijd voor een verwijsbriefje naar de psycholoog. Ik hoop althans dat dat de uitkomst is van het gesprek morgen en dat dat gesprek er ook echt komt.
Ach ja, viel te verwachten, Morgen gaat hij waarschijnlijk wel roepen dat het allemaal wel meevalt en dat hij geen hulp nodig heeft.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:27 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hij wilt liever even daarmee wachten en eerst met zijn praktijkondersteuner praten... Zo even op het laatste moment besloten vermoed ik.
Ik denk dat een psycholoog toch niet gaat helpen als hij niet gemotiveerd is en zelf zijn eigen problemen niet inziet.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:37 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ach ja, viel te verwachten, Morgen gaat hij waarschijnlijk wel roepen dat het allemaal wel meevalt en dat hij geen hulp nodig heeft.
Hoe zit het met jou?quote:Op woensdag 9 maart 2016 20:11 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ik denk dat een psycholoog toch niet gaat helpen als hij niet gemotiveerd is en zelf zijn eigen problemen niet inziet.
Ik ben en blijf een man van mijn woord dus blijft mijn aanbod staan, maar ik ga zelf geen moeite (meer) doen. Als deezertje wil moet hij maar contact met mij opnemen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 17:20 schreef DoubleDip het volgende:
Sjezus, ik kijk ff niet en er is alweer een deel 6. Waar gaat het heen met deze wereld?
yats ik vind het heel aardig van je dat je Deezer wilt ontmoeten, als ik het verhaal van Deezer en broccoli zo lees was ik in jouw plaats al lang afgehaakt. Of heb je het toch opgegeven?
Zegt er nog een wat.quote:Op woensdag 9 maart 2016 20:11 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ik denk dat een psycholoog toch niet gaat helpen als hij niet gemotiveerd is en zelf zijn eigen problemen niet inziet.
Staat dat aanbod voor mij ook yats?quote:Op woensdag 9 maart 2016 20:14 schreef yats het volgende:
[..]
Ik ben en blijf een man van mijn woord dus blijft mijn aanbod staan, maar ik ga zelf geen moeite (meer) doen. Als deezertje wil moet hij maar contact met mij opnemen.
Ik ken mijn problemen al dus daarvoor heb ik geen hulp nodig omdat uit te zoeken.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:37 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ach ja, viel te verwachten, Morgen gaat hij waarschijnlijk wel roepen dat het allemaal wel meevalt en dat hij geen hulp nodig heeft.
Dit zijn de gevolgen van je problemen. Je bent sociaal incapabel. Punt. Werk er aan.quote:Op woensdag 9 maart 2016 23:46 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik ken mijn problemen al dus daarvoor heb ik geen hulp nodig omdat uit te zoeken.
Een deel van mijn probleem vanavond: thuis -> bus -> station -> bus -> sportschool -> bus -> station -> thuis. Automatische piloot. Niemand spreekt mij aan, er komt geen woord uit mijn mond. Sportschool zijn mensen vooral met elkaar bezig (studiegenoten/vrienden) dus ook daar tel ik niet mee. Hoofd+gedachten draaien overuren. Oftewel: ik voel me niet echt meer deel van deze samenleving. Kwam toevallig nog een dame tegen in de sportschool waar ik vorig jaar een paar keer mee gepraat heb, maar die kwam PRECIES op het moment dat ik de ging stoppen, dus dan nog doorgaan is obvious. Wel ff een glimlach uitgewisseld die ze beantwoorde, maar ik moest er vandoor maar daar verwacht ik niks van verder, behalve nu een 'had ik toch maar iéts gezegd'.
Ik ben bang om afgewezen te worden, daarom start ik vaak geen gesprekje als ik niet 100% weet of het gelegen komt etc.quote:Op woensdag 9 maart 2016 23:49 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Dit zijn de gevolgen van je problemen. Je bent sociaal incapabel. Punt. Werk er aan.
Mijn moeder heeft ook zo'n plakker op haar webcam trouwens. Is ze nu automatisch een geile
tiener?
Had ik ook toen ik nog aan fitness deed. Dat lag meer aan mij dan aan de anderen, ik denk dat dit voor jou ook zal gelden. Niemand spreekt mij aan omdat ik niet uitstraal dat ik aangesproken wil worden (of het moet van praktische aard zijn) en er komt geen woord uit mijn mond omdat ik geen idee heb hoe ik dat zou moeten doen bij vreemden in het openbaar (op feestjes etc. geen probleem). Ik ben van nature wat geremder dan met alcohol op (wie niet).quote:Op woensdag 9 maart 2016 23:46 schreef Deezertje het volgende:
Een deel van mijn probleem vanavond: thuis -> bus -> station -> bus -> sportschool -> bus -> station -> thuis. Automatische piloot. Niemand spreekt mij aan, er komt geen woord uit mijn mond. Sportschool zijn mensen vooral met elkaar bezig (studiegenoten/vrienden) dus ook daar tel ik niet mee.
Ook dat herken ik. Maar daar doe je helemaal niks aan. Mensen van bijv. het mbo werken al jaren terwijl ik net kom kijken. Ik heb ook de baardgroei van een cactus dus ook dat werkt niet als geschikte indicator voor het vrouwelijke geslacht. Maar omgekeerd heb ik ook soms dat ik de leeftijden moeilijk schat. Dat zal denk ik menselijk zijn, en geen verschijnsel van je autisme.quote:Op woensdag 9 maart 2016 23:56 schreef Deezertje het volgende:
Ander punt is dat ik mij niet 25 voel en ook niet qua uiterlijk. Als ik meiden (of vrouwen zijn het dan) van 26 zie op die apps/sites zijn ze al zoveel verder/volwassener of zo presenteren zij zich ten minste.
Concretiseren.quote:Op woensdag 9 maart 2016 23:46 schreef Deezertje het volgende:
Ik ken mijn problemen al dus daarvoor heb ik geen hulp nodig omdat uit te zoeken.
Wat mij opvalt is dat je dingen alleen wilt doen als jij er beter van wordt. Je wil alleen lekkere wijven en versierkoningen meeten. Daarnaast toon je geen interesse in iemand. Niet in dm, ook niet in dit topic,heb je ooit iemand bedankt voor het advies hier?quote:Op woensdag 9 maart 2016 23:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik ben bang om afgewezen te worden, daarom start ik vaak geen gesprekje als ik niet 100% weet of het gelegen komt etc.
Ander punt is dat ik mij niet 25 voel en ook niet qua uiterlijk. Als ik meiden (of vrouwen zijn het dan) van 26 zie op die apps/sites zijn ze al zoveel verder/volwassener of zo presenteren zij zich ten minste.
Natuurlijk! Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar wie er nu achter jouw usernaam zit.quote:
Thanks! En met fitness kan je ook niet geheel makkelijk praten als je aan het sporten bent, of je moet op zo'n fietsje gaan zitten (wat dus veel meiden samen doen).quote:Op donderdag 10 maart 2016 00:03 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Had ik ook toen ik nog aan fitness deed. Dat lag meer aan mij dan aan de anderen, ik denk dat dit voor jou ook zal gelden. Niemand spreekt mij aan omdat ik niet uitstraal dat ik aangesproken wil worden (of het moet van praktische aard zijn) en er komt geen woord uit mijn mond omdat ik geen idee heb hoe ik dat zou moeten doen bij vreemden in het openbaar (op feestjes etc. geen probleem). Ik ben van nature wat geremder dan met alcohol op (wie niet).
Zet je problemen op een rijtje. Maak eventueel deelproblemen. Leg dit voor. Informeer naar de opties. Al ga je eens in de twee weken praten met een expert (wat ik ook een tijd heb gedaan), dan heb je in elk geval iets om naar uit te kijken, hopelijk het gevoel dat je er wat aan hebt, en tot slot ook nog het gevoel dat het geen fortuin kost.
[..]
Ook dat herken ik. Maar daar doe je helemaal niks aan. Mensen van bijv. het mbo werken al jaren terwijl ik net kom kijken. Ik heb ook de baardgroei van een cactus dus ook dat werkt niet als geschikte indicator voor het vrouwelijke geslacht. Maar omgekeerd heb ik ook soms dat ik de leeftijden moeilijk schat. Dat zal denk ik menselijk zijn, en geen verschijnsel van je autisme.
Opzich goed. Maar ik denk dat er nog meer problemen afspelen. Natuurlijk mis je sociaal contact, en daar moet je aan werken. En dat kan als je professionele hulp krijgt. Ik heb toen aan je gevraagd of je om een verwijzingsbriefje zou vragen, toen zei je dit:quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat ik somber ben en sociaal contact mis, moeite heb met 'de overgang' (niet die)
Waarom? Hoelang ben je al mee bezig? Je loopt te mopperen dat je al onderhand 25 bent en je beschrijft wederom de situatie hoe vanavond is verlopen. En waarom denk je dat het zo is? Omdat je geen hulp accepteert.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:20 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik wil eerst met de praktijkondersteuner praten.
Zo is het leven. Je kan elke dag wel kleine ergernissen treffen. Je hebt allicht oog voor detail. Zelfde wat de kleding van de 'dames' betreft. Maar gebruik het in je voordeel en niet in je nadeel. Ik ken niet alle methoden die men hier voor je suggereert maar er zal toch wel iets bruikbaars bij zitten?quote:Op donderdag 10 maart 2016 00:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Thanks! En met fitness kan je ook niet geheel makkelijk praten als je aan het sporten bent, of je moet op zo'n fietsje gaan zitten (wat dus veel meiden samen doen).
En qua uiterlijk tja daar heb ik ook last van. Leuk hoor dat jonger geschat worden, maar ze nemen mij niet serieus heb ik het idee. Krijg ook altijd 'wat ik schat je echt 20!!!'. En qua werken ook, veel meiden op de apps (vooral verzorging) werken al jaren ja en ik ben nog aan het afstuderen, maar ik zie mijzelf ook nog niet echt 5 dagen per week fulltime werken, daar heb ik de verantwoording nog niet voor. Zie het leven nog als een lolletje of dat hoop ik dat 't straks wordt. En ik kan ook heel lastig tegen hoe 'sociaal' de mensen zijn *kuch* net ook weer een gesprek in de bus (iedereen kon meeluisteren hoor) zat ze al haar collega's af te kraken en zelf was ze aansturend manager dus zij wist het allemaal beter. Allemaal achter elkaars rug om lullen, dat gebeurd bij mijn ouders ook op het werk dat hele 'hachje' redden.
Zo werkt dat ja voor de verzekering. Maar een verwijsbrief moet toch ook ergens aan geadresseerd zijn?quote:Op donderdag 10 maart 2016 00:10 schreef Etsu het volgende:
De HA hoeft niet álles te weten, daar is de psycholoog voor. Je hebt enkel een briefje nodig.
Ik heb zeker oog voor detailquote:Op donderdag 10 maart 2016 00:13 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Zo is het leven. Je kan elke dag wel kleine ergernissen treffen. Je hebt allicht oog voor detail. Zelfde wat de kleding van de 'dames' betreft. Maar gebruik het in je voordeel en niet in je nadeel. Ik ken niet alle methoden die men hier voor je suggereert maar er zal toch wel iets bruikbaars bij zitten?
Als ik het goed begrijp heb je de afgelopen paar jaar wel een PGB gehad, maar geen therapeuten o.i.d. terwijl je ongetwijfeld een ander persoon bent dan toen je nog een tiener was. Zou je daar nu echt niks meer aan hebben? Mensen gaan volgens mij tot hun dood nog in therapie.
[..]
Zo werkt dat ja voor de verzekering. Maar een verwijsbrief moet toch ook ergens aan geadresseerd zijn?
Bij mij was dat niet zo.quote:Op donderdag 10 maart 2016 00:16 schreef gebakken-koekje het volgende:
Bij mijn huisarts kom je juist eerst bij de praktijkondersteuner en als die je niet kan helpen krijg je pas een doorverwijzing naar een psycholoog dus zo gek is dat toch niet dat hij eerst met die praktijkondersteuner wil/gaat praten?
ja je kan de wereld op veel manieren ontleden. Heb je alleen vrij weinig aan als je deze energie steeds steekt in zaken die geen directe betrekking hebben op jouw leven. Ik analyseer bijvoorbeeld eerder (mogelijke) interacties met personen die ik wel ken (zowel vooraf als achteraf).quote:Op donderdag 10 maart 2016 00:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik heb zeker oog voor detailMaar ik kan dus ook erg slecht tegen de 'niet eerlijke' wereld. Mensen roepen A maar bedoelen eigenlijk B. En dan vooral op 'sociaal' niveau. Roddel, macht en achterklap draait de wereld op voor mijn gevoel. Hachjes redden.
En wat ga jij daar aan doen?quote:Op donderdag 10 maart 2016 00:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik heb zeker oog voor detailMaar ik kan dus ook erg slecht tegen de 'niet eerlijke' wereld. Mensen roepen A maar bedoelen eigenlijk B. En dan vooral op 'sociaal' niveau. Roddel, macht en achterklap draait de wereld op voor mijn gevoel. Hachjes redden.
Ik weet het, maar ik ben graag wél eerlijk. Als ik date houdt ik niet mensen aan het lijntje of geef ze een vage reden als ik niet meer wil afspreken. Ik ben mans genoeg om te zeggen dat de klik ontbreekt of wat dan ook. Ik schuif mijn mening op dit forum niet onder stoelen of banken en vraag veel dingen af waar ik minder of geen verstand van heb (Waarom roddelen mensen toch zoveel? Zijn panty's niet koud met 5 graden op de meter?) Ik stop 't niet weg.quote:Op donderdag 10 maart 2016 00:21 schreef Scuidward het volgende:
[..]
ja je kan de wereld op veel manieren ontleden. Heb je alleen vrij weinig aan als je deze energie steeds steekt in zaken die geen directe betrekking hebben op jouw leven. Ik analyseer bijvoorbeeld eerder (mogelijke) interacties met personen die ik wel ken (zowel vooraf als achteraf).
Mensen roddelen voor de binding. Raar maar waar.quote:Op donderdag 10 maart 2016 00:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik weet het, maar ik ben graag wél eerlijk. Als ik date houdt ik niet mensen aan het lijntje of geef ze een vage reden als ik niet meer wil afspreken. Ik ben mans genoeg om te zeggen dat de klik ontbreekt of wat dan ook. Ik schuif mijn mening op dit forum niet onder stoelen of banken en vraag veel dingen af waar ik minder of geen verstand van heb (Waarom roddelen mensen toch zoveel? Zijn panty's niet koud met 5 graden op de meter?) Ik stop 't niet weg.
Dat is nog wel een tip ook.quote:Op donderdag 10 maart 2016 00:30 schreef wiskundenoob het volgende:
Voor het socializen kan je naar de sportsbar gaan, waar mensen wel in zijn voor een praatje.
Blijf dan bij jezelf en blijf zelf eerlijk. Laat andere mensen doen wat ze doen, ook al is het in jouw ogen niet goed. Hou op met je druk maken over dingen die je niet kunt veranderen. Accepteer het voor wat het is. Als ik me druk moet gaan maken over waarom mensen roddelen, kan ik me ook wel druk gaan maken over waarom kindjes dood gaan aan kanker, of waarom er zoveel oorlog is in Afrika. Het is zinloos en haalt de focus van weg van wat echt belangrijk is.quote:Op donderdag 10 maart 2016 00:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik weet het, maar ik ben graag wél eerlijk. Als ik date houdt ik niet mensen aan het lijntje of geef ze een vage reden als ik niet meer wil afspreken. Ik ben mans genoeg om te zeggen dat de klik ontbreekt of wat dan ook. Ik schuif mijn mening op dit forum niet onder stoelen of banken en vraag veel dingen af waar ik minder of geen verstand van heb (Waarom roddelen mensen toch zoveel? Zijn panty's niet koud met 5 graden op de meter?) Ik stop 't niet weg.
Alleen JIJ kan daar wat aan doen. Geen hulpverlener of psycholoog die bij je een paar schakels omdraait dat er ineens verbetering optreed.quote:Op woensdag 9 maart 2016 23:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik ben bang om afgewezen te worden, daarom start ik vaak geen gesprekje als ik niet 100% weet of het gelegen komt etc.
Natuurlijk moet hij het zelf doen. En natuurlijk zal er niet 'ineens' verbetering zijn. Het is een psycholoog, geen tovenaar.quote:Op donderdag 10 maart 2016 02:03 schreef syndroom het volgende:
[..]
Alleen JIJ kan daar wat aan doen. Geen hulpverlener of psycholoog die bij je een paar schakels omdraait dat er ineens verbetering optreed.
En jij bent wat dat betreft geen haar beter, heb je gisteren laten zien.quote:Op donderdag 10 maart 2016 00:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik vind jou op het forum helemaal niet zo eerlijk. Je vraagt zogenaamd advies, maar eigenlijk houd je alle users die steeds blijven antwoorden maar een beetje aan het lijntje omdat dit je enige vorm van contact is. Je ziet ons niet face-to-face, dus daarom doet het je weinig, zei je ooit.quote:Op donderdag 10 maart 2016 00:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Reacties hier zijn echt een substituut voor vrienden voor hem. Hier een dag iedereen aan de praat houden is beter dan helemaal niemand aan de praat houden.quote:Op donderdag 10 maart 2016 07:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind jou op het forum helemaal niet zo eerlijk. Je vraagt zogenaamd advies, maar eigenlijk houd je alle users die steeds blijven antwoorden maar een beetje aan het lijntje omdat dit je enige vorm van contact is. Je ziet ons niet face-to-face, dus daarom doet het je weinig, zei je ooit.
En je gaat zelden echt in op wat mensen tegen je zeggen. Ik zie niet wat daar 'eerlijk' aan is.
SPOILER: Beste DeezertjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je bent je eigen succes..
[ Bericht 1% gewijzigd door _I op 10-03-2016 08:21:21 ]
quote:Op donderdag 10 maart 2016 08:10 schreef Jopie78 het volgende:
Het is lastig uitleggen hoe blauw eruit zien aan iemand die blind is.Thanks! Vergeet niet dat ik al persoonlijke begeleiding heb voor mijn ASS, maar dat is misschien íets te persoonlijk want het is meer een wekelijks uitlaatklepuurtje geworden wat je normaal met een vriend zou doen, meer dan je ei kwijt heb ik er niet echt aan eerlijk gezegd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je bent je eigen succes..
Dit is gewoon zo'n leeftijd dat je van 'zorgeloos' naar 'verantwoord' gaat en overal lees je ook dat vriendschappen verwateren en als je geen relatie hebt , geen trouwplannen, geen kinderen wilt krijgen etc. je al bij heel veel mensen niet meer meedoet omdat je niet meer relevant voor ze bent. Niet dat ik daar nu wat aan heb want ik heb helemaal niemand, maar indirect heb ik wel last van dit probleem want degene waar ik op het hbo het meest mee omging gaat dat pad nu ook al op wat niet onbedenkelijk is voor 26 jaar: samenwonen, verloofd en dus binnenkort trouwen, steeds een stapje naar een betere baan etc. Overigens woont ie ook aan de andere kant van het laan en een fulltime baan dus daar moet ik ook niks meer van verwachten. Ik kijk als het ware alles af en van een afstandje maar doe zelf niet mee. Intimiteit etc. kijk ik af op chatsites als chaturbate waar een deel 'echt' is als geile stelletjes en een deel alleen maar voor het geld zit.
Persoonlijke begeleiding is wat anders dan hulp bij een centrum. Hier zijn groepen van lotgenoten waarbij je gaat mediteren, mindfulness kan doen, kan gaan hardlopen, ervaringen uitwisselen. Het is dus veel meer dan een uurtje praten.quote:Op donderdag 10 maart 2016 08:21 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Thanks! Vergeet niet dat ik al persoonlijke begeleiding heb voor mijn ASS, maar dat is misschien íets te persoonlijk want het is meer een wekelijks uitlaatklepuurtje geworden wat je normaal met een vriend zou doen, meer dan je ei kwijt heb ik er niet echt aan eerlijk gezegd.
Dit is gewoon zo'n leeftijd dat je van 'zorgeloos' naar 'verantwoord' gaat en overal lees je ook dat vriendschappen verwateren en als je geen relatie hebt , geen trouwplannen, geen kinderen wilt krijgen etc. je al bij heel veel mensen niet meer meedoet omdat je niet meer relevant voor ze bent. Niet dat ik daar nu wat aan heb want ik heb helemaal niemand, maar indirect heb ik wel last van dit probleem want degene waar ik op het hbo het meest mee omging gaat dat pad nu ook al op wat niet onbedenkelijk is voor 26 jaar: samenwonen, verloofd en dus binnenkort trouwen, steeds een stapje naar een betere baan etc. Overigens woont ie ook aan de andere kant van het laan en een fulltime baan dus daar moet ik ook niks meer van verwachten. Ik kijk als het ware alles af en van een afstandje maar doe zelf niet mee. Intimiteit etc. kijk ik af op chatsites als chaturbate waar een deel 'echt' is als geile stelletjes en een deel alleen maar voor het geld zit.
Je vraagt wel, maar luistert niet....quote:Op donderdag 10 maart 2016 00:28 schreef Deezertje het volgende:
vraag veel dingen af waar ik minder of geen verstand van heb
Als autist weet je het ook altijd beter, of denkt dat iigquote:Op donderdag 10 maart 2016 08:37 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Je vraagt wel, maar luistert niet....
Als je het toch beter weet, vraag het dan niet.quote:Op donderdag 10 maart 2016 08:39 schreef Deezertje het volgende:
Als autist weet je het ook altijd beter, of denkt dat iig
Holy shit, deze is sterk!quote:Op donderdag 10 maart 2016 08:33 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.
[..]
Nogmaals, succes Deezertje. We horen het wel zodra je terug bent van de HA. Ik hoop niet dat je een lekke band krijgt, de bussen staken of de brug beschadigd is.quote:insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results
"If you want something you have never had, you must be willing to do something you have never done."quote:Op donderdag 10 maart 2016 08:43 schreef j1nxnl het volgende:
[..]
Holy shit, deze is sterk!
Een betere nederlandse versie van;
[..]
Nogmaals, succes Deezertje. We horen het wel zodra je terug bent van de HA. Ik hoop niet dat je een lekke band krijgt, de bussen staken of de brug beschadigd is.
Niet zo gek natuurlijk. Maar als het enkel te doen is om aandacht dan haken ook virtuele vrienden uiteindelijk af.quote:Op donderdag 10 maart 2016 07:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Reacties hier zijn echt een substituut voor vrienden voor hem. Hier een dag iedereen aan de praat houden is beter dan helemaal niemand aan de praat houden.
Het is twee minuten lopenquote:Op donderdag 10 maart 2016 08:43 schreef j1nxnl het volgende:
[..]
Holy shit, deze is sterk!
Een betere nederlandse versie van;
[..]
Nogmaals, succes Deezertje. We horen het wel zodra je terug bent van de HA. Ik hoop niet dat je een lekke band krijgt, de bussen staken of de brug beschadigd is.
Beetje raar om een topic open te laten en dan als mod dit soort dingen te posten! Jammer.quote:Op donderdag 10 maart 2016 09:01 schreef motorbloempje het volgende:
Vooral aandacht blijven geven mensen!
Anders gaat TS weer naar het datingstappenplan de boel vervuilen. Nu heeft hij zijn eigen plek.quote:Op donderdag 10 maart 2016 09:04 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Beetje raar om een topic open te laten en dan als mod dit soort dingen te posten! Jammer.
En als niemand hier reageerde, dan deed hij dat alsnog.quote:Op donderdag 10 maart 2016 09:08 schreef R-K het volgende:
[..]
Anders gaat TS weer naar het datingstappenplan de boel vervuilen. Nu heeft hij zijn eigen plek.
Dan werd het wel alsnog weggehaald, daar wordt wel strakker gemod dan hier.quote:Op donderdag 10 maart 2016 09:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En als niemand hier reageerde, dan deed hij dat alsnog.
Zo klinkt het bijna alsof een vriendin een soort trofee is die je behaald als je maar een vast aantal stappen doorloopt. Ik weet dat er personen zijn die er op die manier tegenaan kijken, maar dat is ook de reden dat ze nog alleen zijn. Een ander mens is geen prop in jouw/iemands leven, daar is oprechte connectie voor nodig. Klopt wel dat Deezer daar nu nog niet aan toe is.quote:Op donderdag 10 maart 2016 09:16 schreef R-K het volgende:
Probleem bij Deezertje is dat hij oorzaak en gevolg omdraait. Hij is onzeker omdat hij geen vriendin heeft, maar het geen vriendin hebben vloeit juist uit onzekerheid. Hij moet een stappenplan volgen en een vriendin komt pas in de eindfase.
Ik denk inderdaad niet dat ie het zo bedoelde, maar dat het wel is hoe Deezer het hebben van een vriendin ziet.quote:Op donderdag 10 maart 2016 09:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zo klinkt het bijna alsof een vriendin een soort trofee is die je behaald als je maar een vast aantal stappen doorloopt. Ik weet dat er personen zijn die er op die manier tegenaan kijken, maar dat is ook de reden dat ze nog alleen zijn. Een ander mens is geen prop in jouw/iemands leven, daar is oprechte connectie voor nodig. Klopt wel dat Deezer daar nu nog niet aan toe is.
Al bedoelde je het vast anders.
Inderdaad. Niks vervelenders dan iemand die alleen maar negatief is, of veel klaagt. Positieve personen trekken juist anderen aan. Mensen met een passie, of preoccupatie op z'n autistischquote:Op donderdag 10 maart 2016 09:34 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad niet dat ie het zo bedoelde, maar dat het wel is hoe Deezer het hebben van een vriendin ziet.
Wat overigens ook niet helpt is dat ie alles stom vindt. Met zo'n iemand ben je ook snel klaar.
Als je kijkt naar topics op Viva gaan meiden best snel een relatie aan hoor, wat een bagger laten ze vaak gebeuren om ook maar niet alleen te zijn... dus een relatie hebben geeft mij alleen aan dat de ander zich op zijn gemak voelt bij je (zolang het duurt) en voor jezelf weet je dat je maatschappelijk geaccepteerd bent.quote:Op donderdag 10 maart 2016 09:34 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad niet dat ie het zo bedoelde, maar dat het wel is hoe Deezer het hebben van een vriendin ziet.
Wat overigens ook niet helpt is dat ie alles stom vindt. Met zo'n iemand ben je ook snel klaar.
Je hebt niets aan dat soort acceptatie zolang jij jezelf als minder blijft zien. Bovendien maak je jezelf afhankelijk van anderen terwijl dat nu niet bepaald je beste kwaliteit isquote:Op donderdag 10 maart 2016 09:55 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als je kijkt naar topics op Viva gaan meiden best snel een relatie aan hoor, wat een bagger laten ze vaak gebeuren om ook maar niet alleen te zijn... dus een relatie hebben geeft mij alleen aan dat de ander zich op zijn gemak voelt bij je (zolang het duurt) en voor jezelf weet je dat je maatschappelijk geaccepteerd bent.
Dus een vriendin hebben is 'jouw maatschappij'?quote:Op donderdag 10 maart 2016 09:55 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als je kijkt naar topics op Viva gaan meiden best snel een relatie aan hoor, wat een bagger laten ze vaak gebeuren om ook maar niet alleen te zijn... dus een relatie hebben geeft mij alleen aan dat de ander zich op zijn gemak voelt bij je (zolang het duurt) en voor jezelf weet je dat je maatschappelijk geaccepteerd bent.
Nah, maar het is wel de helft van het leven. Werk (jezelf onderhouden) en de andere helft gaat op aan tijd doorbrengen met jezelf of anderen. Volgens mij wilt 90% uiteindelijk een relatie. Waarom? Omdat andere dat ook hebben waarschijnlijk. Hoe verklaar je anders dat mensen verliefd willen worden etc.? Als single wordt je maatschappelijk niet zo snel geaccepteerd. Alles is gericht op koppeltjes / samen dingen doen. Nergens lees je : lekker in je eentje naar de film!! Maar: samen naar de film! Geef een biosbon, na de film een drankje drinken etc.quote:Op donderdag 10 maart 2016 09:58 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dus een vriendin hebben is 'jouw maatschappij'?
Je bent maatschappelijk geaccepteerd als je probleemloos en zorgeloos je leven kunt leiden en kunt socializeren met de rest van de maatschappij. Dit blijkt niet uit jouw posts en de verhalen hoe jouw leven uitziet.
Ben je al naar de HA geweest?
En een beetje jammer dat je wel mij dingen vraagt via DM, en ik er dan antwoord op geef, maar volgens mij past het antwoord niet in jouw straatje en wordt er niks meer gezegd.
Klopt, maar...quote:Op donderdag 10 maart 2016 10:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nah, maar het is wel de helft van het leven. Werk (jezelf onderhouden) en de andere helft gaat op aan tijd doorbrengen met jezelf of anderen.
Waarom begin je nu ineens weer over relaties? Met 'anderen' doelde je toch wel op een relatie én vrienden hebben? En jij hebt de beide niet, en waarom is je bekend. En vandaag ga je er iets aan doen, toch?quote:Volgens mij wilt 90% uiteindelijk een relatie. Waarom? Omdat andere dat ook hebben waarschijnlijk.
Onzin.quote:Hoe verklaar je anders dat mensen verliefd willen worden etc.? Als single wordt je maatschappelijk niet zo snel geaccepteerd. Alles is gericht op koppeltjes / samen dingen doen. Nergens lees je : lekker in je eentje naar de film!! Maar: samen naar de film! Geef een biosbon, na de film een drankje drinken etc.
Goh, dit hoort nogal bij autisme he. Deezertje moet eerst zichzelf accepteren, ook dat een meisje er in eerste instantie niet inzit. Eerst zelf maar stabiel worden. Zonder empathie blijft het een hele lastige zaak.quote:Op donderdag 10 maart 2016 09:42 schreef Bananenpap het volgende:
Op dit moment gaat Deezertje gewoon geen vriendin krijgen. Zelfs al is het een meisje dat enorm op hem lijkt en ook geen vrienden/hobby's heeft. Met deze jongen krijg je gewoon geen connectie. Hij kan zich niet verplaatsen in een ander.
Alles is eerder gericht op de mens als groepsdier die graag dingen met anderen onderneemt. De aard van die relaties is daarbij niet zo relevant. Behalve bij valentijnsarrangementen of iets dergelijks, maar daar kun je ook aan deelnemen met een gewone vriend/vriendin als je dat leuk vindt.quote:Op donderdag 10 maart 2016 10:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nah, maar het is wel de helft van het leven. Werk (jezelf onderhouden) en de andere helft gaat op aan tijd doorbrengen met jezelf of anderen. Volgens mij wilt 90% uiteindelijk een relatie. Waarom? Omdat andere dat ook hebben waarschijnlijk. Hoe verklaar je anders dat mensen verliefd willen worden etc.? Als single wordt je maatschappelijk niet zo snel geaccepteerd. Alles is gericht op koppeltjes / samen dingen doen. Nergens lees je : lekker in je eentje naar de film!! Maar: samen naar de film! Geef een biosbon, na de film een drankje drinken etc.
Dit is geen onzekerheid, maar het missen van belangrijke aspecten in sociale interactie waarmee je eventueel een band opbouwt.quote:Op donderdag 10 maart 2016 09:16 schreef R-K het volgende:
Probleem bij Deezertje is dat hij oorzaak en gevolg omdraait. Hij is onzeker omdat hij geen vriendin heeft, maar het geen vriendin hebben vloeit juist uit onzekerheid. Hij moet een stappenplan volgen en een vriendin komt pas in de eindfase.
In deze tijd maakt het juist steeds minder uit of je single ben... Ik ben ook al jaren single maar zit er niet zo mee. Mocht er ooit een vriendin op mijn pad komen dan gebeurt zoiets vanzelf.quote:Op donderdag 10 maart 2016 10:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nah, maar het is wel de helft van het leven. Werk (jezelf onderhouden) en de andere helft gaat op aan tijd doorbrengen met jezelf of anderen. Volgens mij wilt 90% uiteindelijk een relatie. Waarom? Omdat andere dat ook hebben waarschijnlijk. Hoe verklaar je anders dat mensen verliefd willen worden etc.? Als single wordt je maatschappelijk niet zo snel geaccepteerd. Alles is gericht op koppeltjes / samen dingen doen. Nergens lees je : lekker in je eentje naar de film!! Maar: samen naar de film! Geef een biosbon, na de film een drankje drinken etc.
Ja precies. Karate is bijvoorbeeld wat mij en mijn vriend bij elkaar heeft gebrachtquote:Op donderdag 10 maart 2016 09:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Inderdaad. Niks vervelenders dan iemand die alleen maar negatief is, of veel klaagt. Positieve personen trekken juist anderen aan. Mensen met een passie, of preoccupatie op z'n autistisch, het maakt niet uit. Gewoon iets waar je blij van wordt en wat je met andere mensen wil delen.
![]()
Maar ja, als je niets hebt waar je op die manier blij van wordt dan ben je misschien wel depressief.
Hij heeft geen kameraden, dus dan valt er ook weinig naar de film te gaan met ze. Hij wil überhaupt geen kameraden, behalve als ze vrouwelijk zijn en vrijgezel en jonger dan 25.quote:Op donderdag 10 maart 2016 10:13 schreef Reliekrover het volgende:
[..]
In deze tijd maakt het juist steeds minder uit of je single ben... Ik ben ook al jaren single maar zit er niet zo mee. Mocht er ooit een vriendin op mijn pad komen dan gebeurt zoiets vanzelf.
Trouwens, je kan toch ook met een stel kameraden naar een film gaan. Waarom denk je gelijk aan een relatie?
hehequote:Op donderdag 10 maart 2016 10:24 schreef Detroit het volgende:
[..]
Hij heeft geen kameraden, dus dan valt er ook weinig naar de film te gaan met ze. Hij wil überhaupt geen kameraden, behalve als ze vrouwelijk zijn en vrijgezel en jonger dan 25.
Yats wilde wel met (vriendschappelijk) hem afspreken, maar Deezertje had geen interesse want het is een man. En het moest alleen op de tijden/dagen dat Deezertje kon en hij had al besloten dat hij bepaalde films wilde zien.quote:Op donderdag 10 maart 2016 10:28 schreef Reliekrover het volgende:
[..]
hehe
Dan lijkt het me dat hij zich nu beter kan concentreren op het krijgen van vrienden. Maar dat zal vast al 100x gezegd zijn in dit topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |