abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160537012
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:07 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Het is geen probleem wat met medicijnen is op te lossen. Studie afronden, verhuizen, mensen aanspreken, zijn allemaal dingen die ik zelf moet doen en een pilletje niet voor mij oplossen. Als je vrienden hebt kan je die eventueel nog inzetten als wingman of kan hij jou voorstellen aan iemand als je dat zelf niet doet.
Nehee.
  woensdag 9 maart 2016 @ 10:08:38 #102
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160537016
quote:

[..]

Het is geen probleem wat met medicijnen is op te lossen. Studie afronden, verhuizen, mensen aanspreken, zijn allemaal dingen die ik zelf moet doen en een pilletje niet voor mij oplossen. Als je vrienden hebt kan je die eventueel nog inzetten als wingman of kan hij jou voorstellen aan iemand als je dat zelf niet doet.
Een arts geeft echt niet zomaar een pilletje (als hij dat al mocht), dus eerst langs de psych. Die kan kijke of hij je kan aansporen, verder kan helpen.

En een wingman is leuk dat je erover begint, maar die zijn je hier aangeboden en heb je allemaal genegeert...
  woensdag 9 maart 2016 @ 10:10:47 #103
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160537040
quote:

Knoop het nu eens in je oren dat pillen en drankjes niet de enige medicijnen zijn. Psychologische hulp is ook een medicijn. Eentje die jij heel hard nodig hebt. Om zo die volgende stappen te kunnen zetten.

Je hebt geen vrienden, je maakt geen vrienden. Je weet simpelweg niet hoe menselijke interactie werkt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_160537048
quote:

[..]

Daarom moet je dus gewoon naar de psych zodat die je verder kan helpen. En die is niet in een paar sessies met je klaar denk ik.
pi_160537051
quote:
7s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:08 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Een arts geeft echt niet zomaar een pilletje (als hij dat al mocht), dus eerst langs de psych. Die kan kijke of hij je kan aansporen, verder kan helpen.

En een wingman is leuk dat je erover begint, maar die zijn je hier aangeboden en heb je allemaal genegeert...
Omdat ik jullie niet ken :P Mijn beeld over FOK! weten jullie (platform voor alternatieve / sociaal afwijkende mensen) en ja daar ben ik zelf ook onderdeel van :P Ik verwacht hier geen SPH meisje van 22 met blonde lokken die een bruisend sociaal leven heeft die mij mee kan nemen in het normale leven. Die besteed geen tijd op FOK! wss.
pi_160537054
quote:

[..]

Wie zegt dat jij zomaar pillen krijgt?
pi_160537103
Jullie gisteren dit item gezien toevallig? http://www.rtllatenight.n(...)_laat_ons_man_voelen Hij pleit voor 'laat mannen man zijn' en aan de overkant van de tafel zit een leuke zelfverzekerde meid waarvan haar vriend geen rijbewijs heeft en ze dat helemaal niet erg vind. Ook dat relativeert mijn status een beetje :)
pi_160537124
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:11 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Omdat ik jullie niet ken :P Mijn beeld over FOK! weten jullie (platform voor alternatieve / sociaal afwijkende mensen) en ja daar ben ik zelf ook onderdeel van :P Ik verwacht hier geen SPH meisje van 22 met blonde lokken die een bruisend sociaal leven heeft die mij mee kan nemen in het normale leven. Die besteed geen tijd op FOK! wss.
Iedere 22-jarige, zelfs al is het een orc, die daar zin in heeft moet zelf professionele hulp gaan zoeken.
pi_160537125
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:14 schreef Deezertje het volgende:
Jullie gisteren dit item gezien toevallig? http://www.rtllatenight.n(...)_laat_ons_man_voelen Hij pleit voor 'laat mannen man zijn' en aan de overkant van de tafel zit een leuke zelfverzekerde meid waarvan haar vriend geen rijbewijs heeft en ze dat helemaal niet erg vind. Ook dat relativeert mijn status een beetje :)
Maar die man heeft andere dingen te bieden die jij OOK niet kan bieden.

Ik vind dat 'meid' verschrikkelijk klinken trouwens. :r
pi_160537128
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:14 schreef Deezertje het volgende:
Jouw probleem zit anders een stuk dieper dan enkel het ontbreken van een rijbewijs. Je status is niet te relativeren, je kan er alleen mee leren omgaan en jezelf verbeteren, maar dan moet je wel hulp accepteren.
pi_160537173
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:15 schreef Etsu het volgende:

[..]

Maar die man heeft andere dingen te bieden die jij OOK niet kan bieden.

Ik vind dat 'meid' verschrikkelijk klinken trouwens. :r
Zal wel aan de regio liggen, maar hier in omgeving Rotterdam is er niks denigrerends aan het woord 'meid'.
pi_160537189
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:18 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Zal wel aan de regio liggen, maar hier in omgeving Rotterdam is er niks denigrerends aan het woord meid.
Is het wss ook niet, het zal wss ook liggen aan de toonzetting hoe Deezertje tegen vrouwen aankijkt. 'Vrouw' vind ik beschaafder. :P

Maar goed, das off-topic.
pi_160537191
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 08:46 schreef CyberTijn het volgende:

[..]

Waarom uberhaubt dit topic weer openen? TS laat zijn topics alleen maar bestaan vanuit een behoefte aan aandacht, in welke vorm dan ook, en niet vanuit een hulpvraag of behoefte aan advies. Tips, adviezen en suggesties worden genegeerd.

Het valt op dat het voor veel users die graag willen helpen best frustrerend is dat er niets met hun goedbedoelde advies wordt gedaan, of dat er niet op wordt gereageerd door TS
Bekijk het eens van de andere kant? Hij heeft al aangegeven zich minder(waardig) te voelen sinds zijn diagnose is gesteld. Vervolgens komt iedereen met advies hem hier uit goede bedoelingen invullen (lees controleren).

Hij heeft al geen verbinding. Competenties, vooral in sociaal opzicht, zijn ook nihil. Dan blijft er alleen nog een autonomie over.

Dat laatste weghalen (en dat doen opdrachten van buitenaf) haalt zijn intrinsieke motivatie onderuit, en zou hij dus geen een van de 3 natuurlijk behoeften hebben. Gelukkig is advies dan ook meestal vrijblijvend.

Ik vind het wel begrijpelijk vanuit dat opzicht dat hij onflexibel is met advies aannemen (hij moet het zelf zien). Verstandig vind ik het echter niet. Daarin wat meer flexibel zijn, en gewoon proberen van aangegeven dingen is niks mee te verliezen en kan juist verbinding en competenties opleveren. Maar of hij dat ook zo zal ervaren met zijn stoornis en neiging tot hokjesdenken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Hineni op 09-03-2016 10:25:18 ]
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_160537267
Hij zegt zich minderwaardig te voelen sinds z'n diagnose, maar op een ander moment lijkt ie weer te denken dat autisten een mens2.0 zijn. Met z'n "Als iedereen zo eerlijk was als een autist zou de wereld een stuk beter zijn."
pi_160537324
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:23 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Hij zegt zich minderwaardig te voelen sinds z'n diagnose, maar op een ander moment lijkt ie weer te denken dat autisten een mens2.0 zijn. Met z'n "Als iedereen zo eerlijk was als een autist zou de wereld een stuk beter zijn."
Voor hem misschien, omdat hij subtiele signalen niet signaleert of begrijpt.
pi_160537402
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:27 schreef Koral het volgende:

[..]

Voor hem misschien, omdat hij subtiele signalen niet signaleert of begrijpt.
Ja maar wat is het nou, denk ik dan. Voelt ie zich nou minderwaardig of superieur? Zal wel afhangen van het moment. Wanneer ie weer een manie heeft of in de put zit.
pi_160537448
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:32 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Ja maar wat is het nou, denk ik dan. Voelt ie zich nou minderwaardig of superieur? Zal wel afhangen van het moment. Wanneer ie weer een manie heeft of in de put zit.
Sociaal zijn wij vaak minderwaardig, komen niet echt mee, beetje raar aangekeken worden als we onze eerlijke mening geven, maar in ander opzicht zijn wij superieur (lees: wij bekijken dingen vanuit een andere kant).
pi_160537473
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:36 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Sociaal zijn wij vaak minderwaardig, komen niet echt mee, beetje raar aangekeken worden als we onze eerlijke mening geven, maar in ander opzicht zijn wij superieur (lees: wij bekijken dingen vanuit een andere kant).
Alleen kloppen die observaties van jou nooit.
pi_160537505
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:38 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Precies, ik zie weinig superieurs aan jouw bevindingen hier. Ik zie vooral iemand die niks snapt van sociale interactie en ook niks van anderen wil aannemen over hoe het wel werkt. Jammer, want een topic als deel 1 van de Datingreeks zou je juist kunnen helpen daarin. Maar dat is dan zeker weer te min voor je.
pi_160537511
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:38 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Ik weet dat je sommige dingen beter niet vragen. Jij hebt 't altijd over dat je vriend zo maagdloos en onervaren was toen je hem leerde kennen, Ik ben dan oprecht benieuwd wat voor meid er achter zit qua uiterlijk, want qua karakter zit 't wel goed want je schrijft hem niet meteen af, respect! Maar mensen zomaar een foto vragen (ook al staat heel insta/fb tegenwoordig vol met ongevraagde foto's, daar hebben ze dan geen problemen mee...) zomaar een foto van iemand vragen is in de volksmond raar.
pi_160537514
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:19 schreef Koral het volgende:
met zijn stoornis en neiging tot hokjesdenken
:P

quote:

[..]

Jongen, mensen zijn anders. Niet meer of minder.
  woensdag 9 maart 2016 @ 10:41:05 #122
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160537516
quote:
maar in ander opzicht zijn wij superieur (lees: wij bekijken dingen vanuit een andere kant).
Dat is geen correctie definitie van superioriteit.
Maar verder is het sowieso niet bepaald constructief om in termen als minderwaardig en superieur te denken. Over jezelf en over anderen. Een goed psycholoog zou je ook daarbij kunnen helpen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_160537518
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:11 schreef Deezertje het volgende:

[..]

De mensen hier hebben misschien wat meer excentrieke trekjes dan gemiddeld, maar dat is iets anders dan gebrek aan sociale vaardigheden. De meesten hier zijn wel vaardig in digitale communicatie (is een vaardigheid op zich), maar zijn daarnaast ook in staat bepaalde nuances aan te brengen en te interpreteren wat een teken is van sociale vaardigheid.

Dat ontbreekt bij jou totaal.

quote:

[..]

Sinds wanneer ben jij representatief als autist? Mijn ervaring met autisten komt niet overeen met mijn beeld van jou. In mijn ervaring zijn ze vaak inhoudelijk sterk en dat zie ik bij jou niet terug.
pi_160537547
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:41 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik weet dat je sommige dingen beter niet vragen. Jij hebt 't altijd over dat je vriend zo maagdloos en onervaren was toen je hem leerde kennen, Ik ben dan oprecht benieuwd wat voor meid er achter zit qua uiterlijk, want qua karakter zit 't wel goed want je schrijft hem niet meteen af, respect! Maar mensen zomaar een foto vragen (ook al staat heel insta/fb tegenwoordig vol met ongevraagde foto's, daar hebben ze dan geen problemen mee...) zomaar een foto van iemand vragen is in de volksmond raar.
Wat doet mijn uiterlijk er toe?
pi_160537590
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:43 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Wat doet mijn uiterlijk er toe?
Wanneer jij hot als een mofo blijkt te zijn, ziet hij dat als een bevestiging dat hij ook kan mikken op vrouwen in de topregionen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')