Word je ingeschreven als bachelorstudent (voltijd of duaal)?quote:Premaster
Voor een premaster krijg je niet altijd studiefinanciering. Je krijgt alleen studiefinanciering als je wordt ingeschreven als bachelorstudent (voltijd of duaal).
Je wordt inderdaad ingeschreven als bachelorstudent bij een premaster. Misschien kan ik morgen inderdaad bellen voor de zekerheid. Helaas kan ik dat op dit moment even niet doen.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
Word je ingeschreven als bachelorstudent (voltijd of duaal)?
Je kan DUO (gratis) bellen eh. Tot 17.00 uur nog vandaag zelfs.
Ontzettend bedankt voor je reactie, maar ik wil via een wo-bachelor een pre-master binnen komen. Had ik er misschien bij moeten zetten.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:46 schreef Seastem het volgende:
Als hbo'er die een premaster en master gaat volgen heb je dezelfde totaal aantal jaren financiering als een normale wo'er.
Er zijn twee opties mogelijk :
1 jarige master na het hbo betekend dat je in totaal 3 (bachelor) + 1 (master) + 1 jaar voor eventuele vertraging= 5 jaar recht op je reisproduct.
2 jarige master na hbo 3+2+1=6 jaar ov.
Als hbo'er heb je er al 4 jaar opzitten (en als je de premaster na je hbo doet) dus je zal altijd minimaal een half jaar tijdens de master geen ov hebben. Je kan dan nog wel lenen.
Ik volg momenteel zelf een premaster traject na mijn hbo dus ik kan het wetenIk sta nu nog als bachelor ingeschreven.
Het studentenreisproduct is inderdaad een onderdeel van de studiefinanciering. Word je als premaster student ingeschreven? Dan heb je geen recht op de studiefinanciering (= aanvullende beurs, lening, collegegeldkrediet, studentenreisproduct).quote:Op maandag 7 maart 2016 16:34 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
Ik zit in de laatste fase van mijn bachelor en overweeg sterk om volgend jaar een voltijd premaster/schakelprogramma te volgen. Deze link van DUO stelt dat je niet altijd recht hebt op studiefinanciering tijdens het volgen van een schakelprogramma. Klopt het dat het studentenreisproduct onder studiefinanciering valt, en dat premasterstudenten dus ook geen aanspraak kunnen maken op het reisproduct? Dit speelt een grote rol in mijn studiekeuze.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |