abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6982620
Ik had ff een vraagje.
ik heb al een neuspiercing maar ik wil er ook nog 1 in mijn wenkbrauw, iemand enig idee of dat is toegestaan in het ziekenhuis?
pi_6982644
Moet je ff navragen. Hangt er ook een beetje vanaf wat je gaat doen. Als je in de verpleging zit, kunnen ze wel eens moeilijk gaan doen, ook over je neuspiercing, ivm hygiene.
pi_6982652
Ik heb er nog nooit een gezien, een zuster met een piercing op een zichtbare plek
Where facts are few, experts are many.
pi_6982654
quote:
Op maandag 25 november 2002 08:14 schreef Atreidez het volgende:
Ik heb er nog nooit een gezien, een zuster met een piercing op een zichtbare plek
You bastard
pi_6982690
Volgens mij mag je geen piercing hebben in de verpleging.
Een vriendin van mij moest zelfs haar gewone oorbellen uit doen!
pi_6982728
nee. . duhh. . .denk na. . ..
Religion : Mankind's worst invention !
pi_6982821
Hmmz.. In de verzorging mag het NIET!! In het ziekenhuis bijvoorbeeld niet om de hygiene en in bijvoorbeeld een verzorgingsthehuis voor bejaarden ( oftewel een bejaarderhuis ) ook niet omdat mensen dan aan je piercing kunnen trekken ( je weet maar nooit met die oudtjes )..
Ik háát kabouters!!
pi_6982861
Denk niet dat het mag. Oudere mensen zijn vaak wat angstig als het om piercings gaat. Zijn de alom bekende normen en waarden.
Je kunt hem wel laten zetten, als hij tijdens het werk maar uit gaat.
pi_6982909
Ik heb een vriend met een wenkbrauwpiercing en die werkt ook in het ziekenhuis. Volgens mij doet hij er altijd een pleister over. Kan ook nog, niet erg charmant, maar okee
pi_6982941
en een tatoeage in je nek???? zo'n gang teken mag dat dan wel, da's niet onhygienisch.
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
  maandag 25 november 2002 @ 09:22:24 #11
8372 Bastard
Persona non grata
pi_6982954
Ik weet uit ervaring dat ze in een verpleegtehuis niet zo moeilijk over een piercing deden.. Maar ik kan me voorstellen dat het in een ziekenhuis iets sterieler moet zijn.. Sieraden af en haar in een staart zou je ook tegen komen.

Het beste lijkt mij dat gewoon even te overleggen tijdens een sollicitatie.

The truth was in here.
pi_6982964
In principe is geen enkele sieraad toegestaan.
Waar het om gaat is de zogenaamde "kruisbesmetting"- het overdragen van bacterien van de ene op de andere patient.Door het dragen van ringen,armbanden kunnen bacterien zich daar nestelen en verspreiden van de 1 naar de andere patient.
Bij mij op de afdeling.. is een ketting ( onder uniform) en kleine oorbellen wel geoorloofd.
Armbanden en ringen zijn verboden..
Van piercings weet ik het eigenlijk niet. Ik ken eigenlijk niemand in het ziekenhuis die ze draagt.

In wezen.. zullen bacterien in een wenkbrauw en neuspiercing net zo aanwezig zijn als in je haren,op je uniform etc.Met name je handen,polsen moeten vrij zijn van sieraden.Net als dat je nagels kort moeten zijn, en je haren vast in een staart.
Uiteindelijk is het beter helemaal geen sieraden te dragen.
Optimale hygiene krijg je nooit.. en aangezien sommige ziekenhuizen mild zijn tav het dragen van oorbellen,kettingen heb je ook kans dat je in sommige ziekenhuizen piercings mag dragen.
Vraag het na.. en bepaal dan zelf ( als het mag) of je ze blijft dragen.

“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_6983175
quote:
Op maandag 25 november 2002 09:21 schreef GWD het volgende:
en een tatoeage in je nek???? zo'n gang teken mag dat dan wel, da's niet onhygienisch.
Ja, dat heb ik ook... en als zo'n oudje er iets van zegt... dan krijgt ze een afdruk van mijn zegelringen in dr gezicht!!

Oudje is gèèèk
Boschebas is stoer.

pi_6994270
quote:
Op maandag 25 november 2002 09:22 schreef Bastard het volgende:
Ik weet uit ervaring dat ze in een verpleegtehuis niet zo moeilijk over een piercing deden.. Maar ik kan me voorstellen dat het in een ziekenhuis iets sterieler moet zijn.. Sieraden af en haar in een staart zou je ook tegen komen.

Het beste lijkt mij dat gewoon even te overleggen tijdens een sollicitatie.

sollicitatie hoeft niet meer, ik ben al aangenomen, en over neuspiercing is toen niets gezegd...op de afdeling waar ik liep, liep wel een schoonmaakster met piercing ik der wenkbrauw, maar ik ga het morgen navragen
pi_7039056
Volgens mij kan t geen kwaad, n piercing in de verzorging, zolang je maar niet op intensieve staat. Ik moet stage lopen in t ziekenhuis, en k draag altijd oorbellen, en 2 kettingen. Alleen de oorbellen moeten niet al te groot zijn, anders kunnen bepaalde patiënten eraan gaan trekken...
  donderdag 28 november 2002 @ 22:32:56 #16
37508 dunc
Serve Extra Cold
pi_7050117
onhygienisch? gewoon na t werk ff mee de ontsmetter in ?
Het leek zo'n goed idee...
pi_7057994
quote:
Op maandag 25 november 2002 09:46 schreef BoscheBas het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook... en als zo'n oudje er iets van zegt... dan krijgt ze een afdruk van mijn zegelringen in dr gezicht!!

Oudje is gèèèk
Boschebas is stoer.

omg
Knahmsayin?
  vrijdag 29 november 2002 @ 15:36:36 #18
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_7061227
ik werk ook in de zorg maar daar zeggen ze er niks van als je een piercing hebt ,ik heb er 1 in mijn tong en 4 in elke oor,maar doe het er ook echt niet uit hoeft gelukkig ook niet
  vrijdag 29 november 2002 @ 17:01:01 #19
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_7062841
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 15:36 schreef glossy het volgende:
ik werk ook in de zorg maar daar zeggen ze er niks van als je een piercing hebt ,ik heb er 1 in mijn tong en 4 in elke oor,maar doe het er ook echt niet uit hoeft gelukkig ook niet
Ik geloof dat de regel is dat het niet mag Maar in sommige sectoren staan ze gewoon alles toe. Tongpiercings zie ik sowieso het probleem al nooit van Mij was altijd verteld dat ik geen oor, lip, tong, wenkbrauw of neus piercings mocht hebben (ik moet stage lopen in de GGZ). Tepelpiercings en navelpiercings zijn toch altijd bedekt, dus mocht wel.

In het ziekenhuis, verstandelijk gehandicapten zorg en de psychiatrie schijnen ze heel moeilijk te met dat soort dingen, maar in de thuiszorg weer niet.

Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
  vrijdag 29 november 2002 @ 18:00:38 #20
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_7063757
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 17:01 schreef Afwezig het volgende:

[..]

Ik geloof dat de regel is dat het niet mag Maar in sommige sectoren staan ze gewoon alles toe. Tongpiercings zie ik sowieso het probleem al nooit van Mij was altijd verteld dat ik geen oor, lip, tong, wenkbrauw of neus piercings mocht hebben (ik moet stage lopen in de GGZ). Tepelpiercings en navelpiercings zijn toch altijd bedekt, dus mocht wel.

In het ziekenhuis, verstandelijk gehandicapten zorg en de psychiatrie schijnen ze heel moeilijk te met dat soort dingen, maar in de thuiszorg weer niet.

oorbellen mag wel als ze maar niet te groot zijn,overigens zijn bij ons alleen grote oorbellen,ringen en armbanden,pols harloges niet toe gestaan.en neusknopjes zijn zo klein dat er iks mee kan gebeuren die bejaarden of andere mensen die in een zorginstelling verblijven kunnen er niet in blijven hangen
  † In Memoriam † vrijdag 29 november 2002 @ 18:16:41 #21
7074 moussy
kuttekop
pi_7063987
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 17:01 schreef Afwezig het volgende:

[..]

Ik geloof dat de regel is dat het niet mag

klopt off. mag het niet. Maar het wordt gewoon oogluikend toegestaan. En de ene instelling heeft er gewoon andere regels voor dan de andere, ligt dus gewoon aan je baas.
Je zou er haast een boek over schrijven!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')