Is dat je enige reden?quote:Op maandag 7 maart 2016 23:59 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat soort dingen hoor je niet te vragen of er moet alcohol in het spel zijn dan is alles geoorloofd
Maar ik zal morgen eens bellen dan, ook al krijg ik geen vrienden of dates voor terug helaas..
"De reis ergens naartoe is een doel opzich". Jij ziet allee het einddoel, samen met iemand op de bank of naar de bios. Dit gaat je uiteindelijk helpen daarbij. Zelfde probleem met het aanspreken van meisjes, het kan je natuurlijk niet echt schelen of ze wel of geen sokke n draagt, jij wil alleen een stap doen richting je doel, dat werkt dus niet. Als je wat aan iemand vraagt, aanspreekt, moet het antwoord of onderwerp je ook echt wat kunnen schelen. Die meiden hebben dat feilloos door en daarom werkt het niet. Dan kan je echt beter over het eerste waterige lentezonnetje waar je beiden zo van geniet.quote:Op maandag 7 maart 2016 23:59 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat soort dingen hoor je niet te vragen of er moet alcohol in het spel zijn dan is alles geoorloofd
Maar ik zal morgen eens bellen dan, ook al krijg ik geen vrienden of dates voor terug helaas..
Er zijn geen sluiproutes of cheat codes in het leven die je in één klap naar vrienden of een relatie leiden. Voor niemand, dus ook voor niet-autisten niet.quote:Op maandag 7 maart 2016 23:59 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Jep, donderdagochtend. Moet eerst via de huisarts en kan dan pas naar de praktijkondersteuner.. Twijfel wel of ik het van mijn ASS moet zeggen (volgens mij weet de huisarts dat sowieso wel..) maar wil eerst kijken hoe ver ik kom met die ondersteuner ipv meteen externe doorverwijzing (en ja, ook kosten). En ik heb al begeleiding voor mijn ASS en komende week komt sociaal team van de gemeente al langs om situatie te bespreken..quote:Op dinsdag 8 maart 2016 09:33 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Er zijn geen sluiproutes of cheat codes in het leven die je in één klap naar vrienden of een relatie leiden. Voor niemand, dus ook voor niet-autisten niet.
Al gebeld trouwens?
Helemaal goed! Maar ga nu niet alvast het traject zelf invullen met wat je wel en wat je niet wilt.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 09:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Jep, donderdagochtend. Moet eerst via de huisarts en kan dan pas naar de praktijkondersteuner.. Twijfel wel of ik het van mijn ASS moet zeggen (volgens mij weet de huisarts dat sowieso wel..) maar wil eerst kijken hoe ver ik kom met die ondersteuner ipv meteen externe doorverwijzing (en ja, ook kosten). En ik heb al begeleiding voor mijn ASS en komende week komt sociaal team van de gemeente al langs om situatie te bespreken..
Volgens mij valt een psycholoog binnen je eigen risico en die is voor mij hoog. Aangezien ik PGB heb wil ik eerst kijken wat daar de opties mee zijn want mijn ASS-begeleider heeft aangegeven mij nu niet meer te kunnen helpen want we bespreken zowat iedere week hetzelfde maar ze kan praktisch niks doen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 09:58 schreef j1nxnl het volgende:
[..]
Helemaal goed! Maar ga nu niet alvast het traject zelf invullen met wat je wel en wat je niet wilt.
Ga gewoon lekker neutraal bij de huisarts naar binnen en doe lekker rustig je verhaal van a tot z.
- Dat je in een sleur zit
- Hoe vervelend je het vind dat je nog niemand hebt
- Dat het je frustreerd om andere te zien die dat wel hebben.
- Dat je soms s'morgen in de spiegel kijkt en denkt...
- etc. enz.
En laat het advies dan over je heenkomen. Ik weet vrijwel zeker dat de huisarts je in eerste instantie naar een psycholoog zal door verwijzen. Maak dan ook direct een afspraak en herhaal bovenstaande.
Succes!
Weet je wat een begravenis kost?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:05 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Volgens mij valt een psycholoog binnen je eigen risico en die is voor mij hoog. Aangezien ik PGB heb wil ik eerst kijken wat daar de opties mee zijn want mijn ASS-begeleider heeft aangegeven mij nu niet meer te kunnen helpen want we bespreken zowat iedere week hetzelfde maar ze kan praktisch niks doen.
Je huisarts weet het want dit soort dingen ziet hij of zij gewoon in je dossier.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 09:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Jep, donderdagochtend. Moet eerst via de huisarts en kan dan pas naar de praktijkondersteuner.. Twijfel wel of ik het van mijn ASS moet zeggen (volgens mij weet de huisarts dat sowieso wel..) maar wil eerst kijken hoe ver ik kom met die ondersteuner ipv meteen externe doorverwijzing (en ja, ook kosten). En ik heb al begeleiding voor mijn ASS en komende week komt sociaal team van de gemeente al langs om situatie te bespreken..
Niet zo mieren over die kosten. Alles kost geld en als je hier de gierigaard uit gaat hangen bereik je weer niks. Als ik het zo lees kan je het overigens best betalen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:05 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Volgens mij valt een psycholoog binnen je eigen risico en die is voor mij hoog. Aangezien ik PGB heb wil ik eerst kijken wat daar de opties mee zijn want mijn ASS-begeleider heeft aangegeven mij nu niet meer te kunnen helpen want we bespreken zowat iedere week hetzelfde maar ze kan praktisch niks doen.
Doe jij eens even een beetje rustig.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:07 schreef j1nxnl het volgende:
[..]
Weet je wat een begravenis kost?
Doe nou toch eens niet zo'n kinderachtig eigenwijs en doe wat het beste is voor jezelf, niet voor je portomonee.
Klein kind!!!!
Ik had juist hoog gekozen omdat ik klaar ben bij de dermatoloog dus geen kosten heb, afgezien van onverwachte zoals been breken (nog nooit gehad) dus die neem ik dan maar voor lief. En als ik laag nam betaalde ik elke maand meer voor noppes dus (sowieso ben je de eerste 385 kwijt bij de psycholoog)quote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:15 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Niet zo mieren over die kosten. Alles kost geld en als je hier de gierigaard uit gaat hangen bereik je weer niks. Als ik het zo lees kan je het overigens best betalen.
Tip: volgend jaar een eigen risico van 385 nemen, scheelt een hoop geld als je dan zorg nodig hebt.
Welke zin? De eerste, de tweede of de derde?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Doe jij eens even een beetje rustig.
Laat je dan niet zo frustreren dat je hier opgefokt gaat posten. Daar schiet volgens mij niemand wat mee op.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:19 schreef j1nxnl het volgende:
[..]
Welke zin? De eerste, de tweede of de derde?
Alledrie zijn gebaseerd op persoonlijke ervaring, misschien dat dat ook de reden is waardoor Deezertjes gedrag mij ook zo frustreerd.
Als iemand die met manische depressie heeft geleden waarbij het beste moment ooit in mijn leven is geweest dat ik al schoorvoetend toch maar eens bij de huisarts naar binnen, weet ik dat als Deezertje nou eens zou dan wat we zeggen, dat het echt heel snel de goede kant op kan gaan.
Nouja je moet het zelf weten, maar het probleem van een hoog risico: áls je dan een keer een been breekt (je weet het nooit) dan zit je wel met een hoge rekening. Zelfde geldt natuurlijk oor andere vormen van hulp. Betalen moet je toch wel. Bovendien heb je vermoedelijk recht op zorgtoeslag, dus van die 100 euro premie krijg je er bijna 80 weer terug.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:18 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik had juist hoog gekozen omdat ik klaar ben bij de dermatoloog dus geen kosten heb, afgezien van onverwachte zoals been breken (nog nooit gehad) dus die neem ik dan maar voor lief. En als ik laag nam betaalde ik elke maand meer voor noppes dus (sowieso ben je de eerste 385 kwijt bij de psycholoog)
Als ik geen PGB had was de keuze makkelijk geweest ja. Maar ik heb dat nog dus waarom zou ik 't dan niet inzetten? Het is ten slotte bedoeld om persoonlijk ZORG in te kopen. Niemand een reactie op dat bruggenbouwers project?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:19 schreef j1nxnl het volgende:
[..]
Welke zin? De eerste, de tweede of de derde?
Alledrie zijn gebaseerd op persoonlijke ervaring, misschien dat dat ook de reden is waardoor Deezertjes gedrag mij ook zo frustreerd.
Als iemand die met manische depressie heeft geleden waarbij het beste moment ooit in mijn leven is geweest dat ik al schoorvoetend toch maar eens bij de huisarts naar binnen ben gegaan, weet ik dat als Deezertje nou eens zou dan wat we zeggen, dat het echt heel snel de goede kant op kan gaan.
ja dus elke maand 13 euro lappen (oeh, 13 hele euro's!!!) maar je bent toch altijd de eerste 385 kwijt... dus ik probeer daar onder te blijven en dan kan je beter hoog eigen risico nemen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:21 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Nouja je moet het zelf weten, maar het probleem van een hoog risico: áls je dan een keer een been breekt (je weet het nooit) dan zit je wel met een hoge rekening. Zelfde geldt natuurlijk oor andere vormen van hulp. Betalen moet je toch wel. Bovendien heb je vermoedelijk recht op zorgtoeslag, dus van die 100 euro premie krijg je er bijna 80 weer terug.
Ziet er goed uit.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:22 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als ik geen PGB had was de keuze makkelijk geweest ja. Maar ik heb dat nog dus waarom zou ik 't dan niet inzetten? Het is ten slotte bedoeld om persoonlijk ZORG in te kopen. Niemand een reactie op dat bruggenbouwers project?
Maar wat doet jou vermoede dat je PGB op de juiste manier gebruikt kan worden om de zorg "in te kopen" die je volgens je Dokter nodig hebt?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:22 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als ik geen PGB had was de keuze makkelijk geweest ja. Maar ik heb dat nog dus waarom zou ik 't dan niet inzetten? Het is ten slotte bedoeld om persoonlijk ZORG in te kopen. Niemand een reactie op dat bruggenbouwers project?
Of dat beter is, een hoog eigen risico, is dus gewoon een gok.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:23 schreef Deezertje het volgende:
[..]
ja dus elke maand 13 euro lappen (oeh, 13 hele euro's!!!) maar je bent toch altijd de eerste 385 kwijt... dus ik probeer daar onder te blijven en dan kan je beter hoog eigen risico nemen.
Geestelijke gezondheid he. Ik ben van de tastbare dingen. Dermatoloog had ik nodig voor de medicijnen en nu heb ik een betere huid en iets meer zelfvertrouwen. dat was een traject wat zo moest. Als ik een tv koop weet ik dat ik morgen een tv heb staan hier. Geestelijk (= praten) is dat 60 euro per uur waard voor mij?!quote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:24 schreef wiskundenoob het volgende:
Is je gezondheid belangrijker of die 300-400 euro extra?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |