abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160441098
Op dit moment ben ik bezig met mijn bachelor scriptie.
Deze maak ik in LaTeX, maar ik krijg het volgende niet opgelost:

LaTeX breekt automatisch woorden af, zodat er geen woorden uitsteken aan de rechterkant. Echter vind ik dit afbreken van woorden niet fijn lezen en wil ik ervoor zorgen dat LaTeX geen woorden afbreekt. Dus dat het net zoals Word werkt. Ik heb al wel een aantal commando's gevonden zoals nobreakline, maar dit werkt maar deels.

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat er geen woorden worden afgebroken in LaTeX? :)
  zaterdag 5 maart 2016 @ 16:02:51 #2
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_160441235
Heb je hier wat aan?

http://tex.stackexchange.(...)-the-entire-document

Specifiek suggestie 2.

quote:
As Joel says, you can use \usepackage[none]{hyphenat} to select a 'language' with no hyphenation at all. This works fine for a single language document, but not if you want to use babel or polyglossia for other language-specific effects.
pi_160442143
Bedankt! Het werkt ook. Toch is het denk ik te rigide en ontstaat er te veel witruimte.
Ik gebruik nu voor iedere parargraag \sloppypar en dat is wel acceptabel. Voor sommige specifieke woorden gebruik ik dan nog \mbox{word}.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 16:51:26 #4
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_160442467
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 16:39 schreef uvastudentje het volgende:
Bedankt! Het werkt ook. Toch is het denk ik te rigide en ontstaat er te veel witruimte.
Ik gebruik nu voor iedere parargraag \sloppypar en dat is wel acceptabel. Voor sommige specifieke woorden gebruik ik dan nog \mbox{word}.
Ik heb het zelf ook voor mijn scriptie gebruikt, maar eenmalig dus ik ben geen expert van LaTeX. Maar de site die ik linkte is wel een erg goede site, daar heb ik ook veel info vandaan gehaald. Sloppypar past blijkbaar de witruimte tussen de woorden aan? Is dat niet 'slordig'? \mbox klinkt wel goed, maar dan zul je weer last hebben van uitstekende woorden?

Enfin. Ik heb zelf die streepjes laten staan, ik vind de charme van een mooie blok tekst wel prettig voor het oog.
pi_160442789
Met sloppypar krijg je inderdaad witruimte, ik vind dat toch wel prettiger lezen dan steeds afgebroken woorden. Met mbox krijg je inderdaad uitstekende woorden, maar dat gebruik ik alleen bij klein beetje uitstekende woorden.

De site geeft inderdaad goede informatie over latex, zal hem vast nog wel nodig hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')