abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † zaterdag 12 maart 2016 @ 17:01:27 #276
43556 miss_dynastie
pi_160615039
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 16:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Vorig jaar, bij Trijntje Oosterhuis, was het optimisme over een finaleplaats vooraf ook groot. Ook toen was Pannecoucke de regisseur en dat pakte dramatisch uit.

Bovendien zijn we heus niet het enige land dat een goede act / beeldregie als wapen in de strijd gooit.
Optimisme? Bij wie? Zelfs Anouk, die een half hotel had afgehuurd, bleef liever thuis _O-
pi_160615363
De punten voor Douwe zullen in de basis moeten komen van: Estland, Finland, IJsland en Zweden. De liedjes van Anouk en de Linnets hadden dezelfde basis, je ziet dat Nederland met hun muzikantenmuziek en deze country/alternatieve stijl steeds meer aansluiting vindt bij het Scandinavische en Baltische blok.

We zijn gelukkig niet meer alleen afhankelijk van Belgie :P

Een goede graadmeter zullen verder de diverse previewshows in Europa zijn. Daar zag je met name de Common Linnets bijvoorbeeld al enorm gewaardeerd worden terwijl bij de bookies nog niks gebeurde.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_160615408
(...gewist)

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2016 21:50:29 (Te offtopic) ]
  † In Memoriam † zaterdag 12 maart 2016 @ 17:37:07 #279
368283 ato
pi_160615779
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 16:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Vorig jaar, bij Trijntje Oosterhuis, was het optimisme over een finaleplaats vooraf ook groot. Ook toen was Pannecoucke de regisseur en dat pakte dramatisch uit.

Bovendien zijn we heus niet het enige land dat een goede act / beeldregie als wapen in de strijd gooit.
Ik was geen fan van Nederland en ik wist al datniet niets zal worden.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † zaterdag 12 maart 2016 @ 17:38:14 #280
368283 ato
pi_160615799
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 17:14 schreef TheVulture het volgende:
De punten voor Douwe zullen in de basis moeten komen van: Estland, Finland, IJsland en Zweden. De liedjes van Anouk en de Linnets hadden dezelfde basis, je ziet dat Nederland met hun muzikantenmuziek en deze country/alternatieve stijl steeds meer aansluiting vindt bij het Scandinavische en Baltische blok.

We zijn gelukkig niet meer alleen afhankelijk van Belgie :P

Een goede graadmeter zullen verder de diverse previewshows in Europa zijn. Daar zag je met name de Common Linnets bijvoorbeeld al enorm gewaardeerd worden terwijl bij de bookies nog niks gebeurde.
Is ook zo
Life can be a bitch, so like it..
pi_160615861
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 17:37 schreef ato het volgende:

[..]

Ik was geen fan van Nederland en ik wist al datniet niets zal worden.
Ik las een boel optimisme vorig jaar. Het was een goed, catchy liedje. Ze kan zo geweldig zingen, enzovoort.

Serieus: hoe vaak is het de afgelopen 10 jaar niet gebeurd dat we zelf vonden dat we iets stuurden dat prima is, om vervolgens verbolgen te zijn als Europa ons afstrafte.

Acht keer, is het antwoord.
pi_160615912
Inmiddels kun je wel al 150 keer je inzet voor 'm krijgen, dat is alles behalve hoopgevend
pi_160616800
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 03:54 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het gebeurt wel vaker dat "we" ons eigen nummer heel erg goed vinden, vervolgens de finale niet halen en daarna verontwaardigd zijn omdat Europa onze minimale krachtsinspanning niet waardeert.
Nu leg je me dingen in de mond. Ik heb het nergens over heel erg goed of helemaal mijn smaak, sterker nog: de meeste singer-songwriters zijn niet echt aan mij besteed en dit liedje hoort daar ook bij. Er zijn ook dit jaar enkele inzendingen die ik interessanter vind. De enige vaststelling die ik doe is dat Slow Down er wat mij betreft in muzikaal opzicht uitsprong. Verontwaardiging over uitschakeling? Daar zul je mij nog niet op betrapt kunnen hebben.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 16:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Vorig jaar, bij Trijntje Oosterhuis, was het optimisme over een finaleplaats vooraf ook groot. Ook toen was Pannecoucke de regisseur en dat pakte dramatisch uit.

Bovendien zijn we heus niet het enige land dat een goede act / beeldregie als wapen in de strijd gooit.
Dat optimisme viel vorig jaar volgens mij wel mee, dat sommige media er nog wat van proberen te maken ten spijt.
pi_160616980
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 18:27 schreef Toposcoupe het volgende:

[..]

Nu leg je me dingen in de mond. Ik heb het nergens over heel erg goed of helemaal mijn smaak, sterker nog: de meeste singer-songwriters zijn niet echt aan mij besteed en dit liedje hoort daar ook bij. Er zijn ook dit jaar enkele inzendingen die ik interessanter vind. De enige vaststelling die ik doe is dat Slow Down er wat mij betreft in muzikaal opzicht uitsprong. Verontwaardiging over uitschakeling? Daar zul je mij nog niet op betrapt kunnen hebben.

[..]

Dat optimisme viel vorig jaar volgens mij wel mee, dat sommige media er nog wat van proberen te maken ten spijt.
Ik sprak in algemene zin over de mening, cq. het gedrag van "de Nederlander", ik had het over niemand persoonlijk.

Ik het topic over Oostenrijk las ik net trouwens nog eens terug dat ze vorig jaar belachelijk laatste werden in de finale. Ik klikte dat liedje nog eens aan en heeft precies zo'n sound als Douwe Bob. Een dergelijke sound is dus verre van een garantie op succes.
  † In Memoriam † zaterdag 12 maart 2016 @ 18:56:56 #285
368283 ato
pi_160617456
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 18:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik sprak in algemene zin over de mening, cq. het gedrag van "de Nederlander", ik had het over niemand persoonlijk.

Ik het topic over Oostenrijk las ik net trouwens nog eens terug dat ze vorig jaar belachelijk laatste werden in de finale. Ik klikte dat liedje nog eens aan en heeft precies zo'n sound als Douwe Bob. Een dergelijke sound is dus verre van een garantie op succes.
Hahaha Oostenrijk met verleden jaar vergelijken?

Ach ja..

Nogmaals ik vond het een vreselijk liedje wat verleden jaar uitkwam voor Nederland.
Dit jaar ben ik meer enthousiast.
Life can be a bitch, so like it..
pi_160617602
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 18:56 schreef ato het volgende:

[..]

Hahaha Oostenrijk met verleden jaar vergelijken?

Ach ja..

Nogmaals ik vond het een vreselijk liedje wat verleden jaar uitkwam voor Nederland.
Dit jaar ben ik meer enthousiast.
Oostenrijk, vorig jaar:


Laatste in de finale, met 0 punten.
pi_160618131
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 18:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik sprak in algemene zin over de mening, cq. het gedrag van "de Nederlander", ik had het over niemand persoonlijk.

Ik het topic over Oostenrijk las ik net trouwens nog eens terug dat ze vorig jaar belachelijk laatste werden in de finale. Ik klikte dat liedje nog eens aan en heeft precies zo'n sound als Douwe Bob. Een dergelijke sound is dus verre van een garantie op succes.
Die vergelijking zie ik niet zo. Ik moet zeggen dat succes ook niet alles is, het al dan niet stranden van een nummer in de halve finale of de score in de finale zeggen wat mij betreft wel wat, maar lang niet alles over wat ik zelf mooi vind of als kwalitatief hoogwaardig beschouw. Kijkende naar jouw meningen over enkele bijdrages die je vandaag hebt geplaatst, is onze muzieksmaak behoorlijk uiteenlopend :)

Ik wil iets voelen bij een inzending, geraakt worden. Als iets in de eigen taal gezongen is of een typische sfeer uit de eigen regio heeft, is dat voor mij een pre. Als een lied klinkt alsof het 30 jaar in de ijskast heeft gelegen, wil dat niet zeggen dat ik het niet kan waarderen, het hoeft niets af te doen aan de kwaliteit. Goede muziek is tijdloos.

Op een buitenlands Eurovisie-forum zie ik vaak voorbijkomen dat Nederland vaak voor eigenzinnige bijdrages kiest. Het doet het meer dan eens net even anders dan de rest en niet altijd met succes, soms is het werkelijk wegwerpmuziek met een artiest die er niets om geeft (Trijntje wil het vooral leuk hebben, dat ze eigenlijk een land vertegenwoordigt interesseerde haar niets, Hind met een afdankertje dat niet eens op haar album mocht staan, 3JS die geen idee hadden wat Eurovisie is), The Common Linnets, Anouk en wat mij betreft ook Sieneke (Nederlandstalige schlager, vrolijk en goed uitgevoerd - dat het niet voldoende in de smaak viel bij het Europese publiek is een tweede) en Joan Franka (op het nationaal songfestival heel leuk, helaas was de voorbereiding allerbelabberdst en bleek ze ongeschikt voor zo'n groot toneel) zijn wat mij betreft voorbeelden van de eigenzinnige inzendingen. Typische dancepop (zoals de Zweedse inzendingen) van Nederlandse bodem lijkt er nauwelijks te zijn, dat blijkt ook uit onze Eurovisie-bijdrages.
pi_160618538
Ik haak bij Oostenrijk al af na het intro, ik hou niet van die zwijmel liefdesliedjes die ik d.m.v. extra spul verplicht mooi moet vinden. En als je zo nodig een piano in de hens wil steken, doe het dan met een goede reden. Bijvoorbeeld: Roemenië 2014 hadden dat van mij wel mogen doen, want dat ding zag er niet uit en stond er maar een beetje bij.
  † In Memoriam † zaterdag 12 maart 2016 @ 19:41:35 #289
368283 ato
pi_160618595
Ach lieve schat Oostenrijk lijkt er niet opde verste op..
Zo lekker Zweden kijken.
Life can be a bitch, so like it..
pi_160618916
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 19:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Oostenrijk, vorig jaar:


Laatste in de finale, met 0 punten.
Dat was in mijn ogen ook wel een redelijk bizar resultaat, want an sich een prima liedje. Ik had dat zelfs in de top 10 verwacht.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  † In Memoriam † zaterdag 12 maart 2016 @ 20:06:29 #291
43556 miss_dynastie
pi_160619274
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 19:41 schreef ato het volgende:
Ach lieve schat Oostenrijk lijkt er niet opde verste op..
Zo lekker Zweden kijken.
Nou, niet mee eens, dat was ook een van mijn eerste gedachten.... dat heeft echt te slecht gescoord, had veel beter verdiend.
pi_160621817
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 17:46 schreef Majkool het volgende:
Inmiddels kun je wel al 150 keer je inzet voor 'm krijgen, dat is alles behalve hoopgevend
Klopt, we zijn gezakt naar 24 bij de bookies. Zo laag hebben we het hele jaar nog niet gestaan.
pi_160622808
edit
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_160623031
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 21:24 schreef TheArt het volgende:

[..]

Klopt, we zijn gezakt naar 24 bij de bookies. Zo laag hebben we het hele jaar nog niet gestaan.
Heeft toch geen zin om daar naar al te veel op te focussen. TCL stonden ook helemaal onderaan.
pi_160624036
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 19:24 schreef Toposcoupe het volgende:

[..]

Die vergelijking zie ik niet zo. Ik moet zeggen dat succes ook niet alles is, het al dan niet stranden van een nummer in de halve finale of de score in de finale zeggen wat mij betreft wel wat, maar lang niet alles over wat ik zelf mooi vind of als kwalitatief hoogwaardig beschouw. Kijkende naar jouw meningen over enkele bijdrages die je vandaag hebt geplaatst, is onze muzieksmaak behoorlijk uiteenlopend :)

Ik wil iets voelen bij een inzending, geraakt worden. Als iets in de eigen taal gezongen is of een typische sfeer uit de eigen regio heeft, is dat voor mij een pre. Als een lied klinkt alsof het 30 jaar in de ijskast heeft gelegen, wil dat niet zeggen dat ik het niet kan waarderen, het hoeft niets af te doen aan de kwaliteit. Goede muziek is tijdloos.

Op een buitenlands Eurovisie-forum zie ik vaak voorbijkomen dat Nederland vaak voor eigenzinnige bijdrages kiest. Het doet het meer dan eens net even anders dan de rest en niet altijd met succes, soms is het werkelijk wegwerpmuziek met een artiest die er niets om geeft (Trijntje wil het vooral leuk hebben, dat ze eigenlijk een land vertegenwoordigt interesseerde haar niets, Hind met een afdankertje dat niet eens op haar album mocht staan, 3JS die geen idee hadden wat Eurovisie is), The Common Linnets, Anouk en wat mij betreft ook Sieneke (Nederlandstalige schlager, vrolijk en goed uitgevoerd - dat het niet voldoende in de smaak viel bij het Europese publiek is een tweede) en Joan Franka (op het nationaal songfestival heel leuk, helaas was de voorbereiding allerbelabberdst en bleek ze ongeschikt voor zo'n groot toneel) zijn wat mij betreft voorbeelden van de eigenzinnige inzendingen. Typische dancepop (zoals de Zweedse inzendingen) van Nederlandse bodem lijkt er nauwelijks te zijn, dat blijkt ook uit onze Eurovisie-bijdrages.
Succes is inderdaad niet alles. Als je als land massaal achter je inzending staat en trots bent op het nummer dat wordt gestuurd, dan is succes van secundair belang. Maar die vlieger gaat voor Nederland niet op. Ten eerste heeft de bevolking niet of nauwelijks een stem in het verhaal*, ten tweede zijn we niet gefixeerd op muzikale kwaliteit, maar op het boeken van succes.

Ik heb niks tegen een retro-sound, trouwens. Ik ben groot liefhebber van muziek uit de 80s en van bands die toen (en nu) actief waren (en zijn). Maar wat mij opvalt, is de conservatieve, bijna "ambachtelijke" insteek van onze inzendingen. Die van dit jaar is geen uitzondering.

Waarom kunnen wij nooit eens iets sturen dat er écht uitknalt, dat modern is, dat baanbrekend is? Geen land ter wereld heeft zo veel getalenteerde dj's en producers rondlopen. En wat sturen wij naar het Songfestival? Joan Franka, Douwe Bob, Common Linnets, 3JS, dat soort dingen.

* 2010 was het geweldigste voorbeeld. Het volk had al niks te zeggen over het liedje en de stem van het publiek telde maar voor een vijfde deel mee. In de finale eindigden Loekz en Sieneke gelijk. De stem van het publiek zou de doorslag geven. Maar niks daarvan: het publiek koos voor Vinzzent (of hoe die kerel ook heette).

In Nederland is het (Nationaal) Songfestival geen publiek domein, niet iets dat voor iedereen open staat en waarbij iedereen kansen heeft. Het is een speledingetje van een omroep die ermee kan doen wat ze willen. Als ze bij wijze van spreken morgen bedenken dat het een goed idee is om volgend jaar Anita Meyer naar het Songfestival te sturen, dan staat Anita Meyer daar volgend jaar. Niemand die verder nog iets in de melk te brokkelen heeft.
pi_160624892
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 19:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Oostenrijk, vorig jaar:


Laatste in de finale, met 0 punten.
Dit vind ik dan weer saai. Dat heb ik bij Slow Down niet, daar denk ik 'Hmm, lekker nummer'.
~The present is all there is~
  zaterdag 12 maart 2016 @ 23:28:00 #297
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_160625888
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:51 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Wanneer werden jullie fan van Eurovisie? Ik pas laat, op m'n 17e.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 13 maart 2016 @ 12:01:29 #298
163650 Greys
pi_160632078
Oostenrijk onterecht zo laag geëindigd toen vind ik. En Elfletterig heeft wat dat betreft gewoon gelijk dat nu al gewoon uitgaan van finale voor NL te voorbarig is :)

Daarmee zeg ik totaal niet dat DB niet in de finale zou horen, want dat vind ik wel, maar uitgaan van 'hij kan goed live zingen en het is een lekker liedje' is niet genoeg. Het ESF is vaak zo onvoorspelbaar als de pest qua smaak en stemmen. Ook al is Slow Down een lekker lied, ik vraag me oprecht af of mensen de moeite gaan nemen erop te stemmen of dat ze het bij 'ja lekker liedje hoor' houden. Weet niet of het er opvallend genoeg voor is, memorabel genoeg.

Waar ik het totaal níet mee eens ben is dat er vorig jaar groot optimisme was over het halen van de finale. Op wat BN-ers na, die het verplicht moesten bejubelen om Trijntje te vriend te houden, geloofde niemand er in. En terecht. Zelfs Trijntje zelf geloofde er niet in. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 13 maart 2016 @ 12:01:59 #299
163650 Greys
pi_160632089
Oh en ik kijk ESF sinds Sandra Kim.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_160632380
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2016 12:01 schreef Greys het volgende:
Oostenrijk onterecht zo laag geëindigd toen vind ik. En Elfletterig heeft wat dat betreft gewoon gelijk dat nu al gewoon uitgaan van finale voor NL te voorbarig is :)

Daarmee zeg ik totaal niet dat DB niet in de finale zou horen, want dat vind ik wel, maar uitgaan van 'hij kan goed live zingen en het is een lekker liedje' is niet genoeg. Het ESF is vaak zo onvoorspelbaar als de pest qua smaak en stemmen. Ook al is Slow Down een lekker lied, ik vraag me oprecht af of mensen de moeite gaan nemen erop te stemmen of dat ze het bij 'ja lekker liedje hoor' houden. Weet niet of het er opvallend genoeg voor is, memorabel genoeg.

Waar ik het totaal níet mee eens ben is dat er vorig jaar groot optimisme was over het halen van de finale. Op wat BN-ers na, die het verplicht moesten bejubelen om Trijntje te vriend te houden, geloofde niemand er in. En terecht. Zelfs Trijntje zelf geloofde er niet in. :D
De smaak van het publiek is sowieso lastig in te schatten. Voor liedjes in een uniek genre is altijd wel een publiek (behalve voor San Marino dan), maar bij meer gemiddelde liedjes als Slow Down is het vooraf bijvoorbeeld moeilijk om te zeggen of dat publiek niet massaal voor het (op zich betere) lied van Estland gaat, dat wel gedeeltelijk in de zelfde vijver vist.
De Sahara is zonder meer erg droog.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')