ja, had hem even bij de locale pomp op een lift gegooid en was redelijk duidelijk dat het uit de schokbreker kwam. Vraag me wel af waarom dat ding ineenkeer zoveel lekt, want ik heb die kar de laatste tijd bijna niet gebruiktquote:Op vrijdag 4 maart 2016 22:05 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Die gele prut was dus van de schokbreker?
ja kijk iedereen zegt dus dat je beide moet vervangen maar WAAROM vraag ik me dan af, meestal krijg je niet meer te horen dan "zo werkt dat nou eenmaal". Ik wil dus de reden weten waarom ik nog 50 euro extra op die roestbak moet leggenquote:Op vrijdag 4 maart 2016 22:07 schreef Hyaenidae het volgende:
Niet moeilijk doen gewoon allebei vervangen.
Bij een dikke Felicia horen nou eenmaal dikke rekeningen.
Links krijgt veel minder klappen te verduren dan de bermzijde.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 22:18 schreef Catch22- het volgende:
Die ander gaat vroeg of laat ook. Daarbij is je demping dan ongelijk
Gewoon even een stukje rijden en op het chassis drukken in beide achterhoeken?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 22:22 schreef jatochneetoch het volgende:
Doe er eerst 1 voelt dat goed, laat je het zo en anders doe je de andere ook.
Weet ik niet.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 22:23 schreef gogosweden het volgende:
[..]
Gewoon even een stukje rijden en op het chassis drukken in beide achterhoeken?
Haal je hem op de sloop voor een tientjequote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:59 schreef gogosweden het volgende:
Ik heb een beetje een dilemma, 1 schokbreker lekt rechts achter. Als ik die wil vervangen komt alles met gereedschap etc uit op een 80 euro. Echter lees ik dat het het beste is om beide schokbrekers op dezelfde as gelijktijdig te vervangen. Hoe belangrijk is dit? Toen afgelopen herfst mijn schokbreker rechts voor kaput was heb ik alleen maar de rechter laten vervangen. Mocht ik dus alleen de schokbreker rechts achter vervangen heeft de rechter kant van mijn auto nieuwe schokbrekers en de linker nog oude (waarvan ik geen flauw idee heb wanneer die voor het laatst vervangen zijn)
Auto is een Skoda Felicia 1.3 benzine uit 1998 met een 160 000 op de teller.
Hoe lang gaan schokbrekers eigenlijk mee? Zouden de originele er nog onder zitten?
EDIT: waarom dit dus een beetje een issue is is omdat 120 euro voor 2 schokbrekers nogal een harde slag is als je enige "inkomen" een bijbaantje naast je studie is
even gekeken, met verzendkosten er bij zijn die duurder dan een nieuwe, en ik heb geen in de buurtquote:Op vrijdag 4 maart 2016 22:37 schreef hoas het volgende:
[..]
Haal je hem op de sloop voor een tientje
Schoenen zijn een stuk goedkoper.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 04:08 schreef eXplorer1 het volgende:
1 schokbreker vervangen is hetzelfde als 1 nieuwe schoen voor je poten, gaat nergens over.
Mee eens. Schokbrekers kun je op zich beter nieuw kopen maar beter twee gebruikte dan 1 nieuwe. De reden is dat je auto links en rechts anders reageert en zou kunnen gaat stuiteren.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 22:37 schreef hoas het volgende:
[..]
Haal je hem op de sloop voor een tientje
Als ik een beetje kwaliteitsschoenen koop ben ik echt meer kwijt.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 08:07 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Schoenen zijn een stuk goedkoper.
Doe jezelf en andere weggebruikers een lol en vervang ze beide.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 09:50 schreef gogosweden het volgende:
Ik zal er eerst eentje vervangen vandaag, en dan zien we wel hoe de wegligging veranderd, anders doe ik de andere morgen gewoon.
Ik snap het wel, maar niet op deze manier. Bezuinigen op onderhoud kan best door bepaalde concessies te doen. Maar dit met die schokbreker is gewoon stom.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:55 schreef Charged het volgende:
[..]
Waarom beknibbelen op onderhoud?
Ik snap dat niet..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |