abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6981043
ik wil een loopje maken en dat in drex gooien maar mijn loopje loopt niet mee met de bpm wie weet daar meer van

in recycle 2 heb ik op 2 bars gezet want 1 bar gaat tie stotteren ik denk dat moet niet dus ik maak hem fijloos in recycle

dus 2 bars 2 beats 4/4 original tempo staat op 159.474
klinkt goed!!!!!!!!!!!!
Maar als ik in reason kloot dan klopt het niet
en moet ik mijn speed op hetzelfde zetten anders loopt het niet terwijl die loopjes van reason gewoon altijd lopen en het moet kunnen,

Iemand suggesties

pi_6981132
quote:
Op maandag 25 november 2002 00:18 schreef Funzzy het volgende:
ik wil een loopje maken en dat in drex gooien maar mijn loopje loopt niet mee met de bpm wie weet daar meer van

in recycle 2 heb ik op 2 bars gezet want 1 bar gaat tie stotteren ik denk dat moet niet dus ik maak hem fijloos in recycle

dus 2 bars 2 beats 4/4 original tempo staat op 159.474
klinkt goed!!!!!!!!!!!!
Maar als ik in reason kloot dan klopt het niet
en moet ik mijn speed op hetzelfde zetten anders loopt het niet terwijl die loopjes van reason gewoon altijd lopen en het moet kunnen,

Iemand suggesties

Je hebt wel gewoon je slicepoints ingesteld met de sensitivity slider?

Zou moeten werken... wees eens wat duidelijker wat hij niet goed doet... skipt hij stukjes?

pi_6981350
Al naar bed?
pi_6981513
ik heb wel wat slices gemaakt ja stuk of 6

ja stel ik heb een lang stukje b.v vocalen dan schiet hij er doorheen

in plaats van normaal afspelen

maandag 25 november 2002 @ 01:03:54 #5
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_6981568
quote:
Op maandag 25 november 2002 00:58 schreef Funzzy het volgende:

in plaats van normaal afspelen

Het kan ook zijn dat je sample te lang/kort is, zodat de slices uit fasen gaan lopen! Heb ik ook veel problemen mee gehad. Of het kan zijn dat je samples te snel/langzaam gaan. Je kunt ze pitchloos stretchen met cooledit bijvoorbeeld !
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_6981607
quote:
Maak er maar wat meer Zet de slider eens tussen de 50 - 80 % Het is de bedoeling dat elke sound (voor zover mogelijk) in een eigen slice staat.. dus elke snare, bd, hihat.

Dus voor een beat die 4 bars duurt is het niet ongewoon om tussen de 40 en 80 stukkies te krijgen.

Heb ff een rexje voor je gefixed als voorbeeld. open dit filetje ff in Recycle zodat je kan zien wat ik bedoel

pi_6981614
quote:
Op maandag 25 november 2002 01:03 schreef chocolatemoeze het volgende:

[..]

Het kan ook zijn dat je sample te lang/kort is, zodat de slices uit fasen gaan lopen! Heb ik ook veel problemen mee gehad. Of het kan zijn dat je samples te snel/langzaam gaan. Je kunt ze pitchloos stretchen met cooledit bijvoorbeeld !

-edit-

foutje .

Ik ga iig pitten zo maar er zijn zat mensen hier die wel eens met reason pielen, dus je komen er vast wel uit..
Zo niet dan moet je je sampletje morgen maar ff opsturen, dan ga ik hem wel ff voor je fixen.

pi_6981666
quote:
Aha. maar vocalen zijn ook moeilijk aangezien hij daar geen 'ritme punten uit kan halen' (wat zeg ik dat raar, maargoed)

Ik weet dat het moet kunnen, maar ik raad je aan om instrumenten niet met recycle te bewerken.. gewoon ff stretchen en of pitchen met cooledit/wavelab en dan met de NN19 inspelen (volgens mij kan de NN19 trouwens ook aardig stretchen en pitchen)..

ik gebruik recycle iig alleen voor loops..

pi_6991921
waarom jij wel en ik niet
dit loopje van jou werkt wel in reason 2

Wil jij eens uitleggen hoe jij dit doet ??

Van wav tot loop

en hoe die bars en beats werken

alvast bedankt

pi_6995723
quote:
Op maandag 25 november 2002 18:53 schreef Funzzy het volgende:
waarom jij wel en ik niet
dit loopje van jou werkt wel in reason 2

Wil jij eens uitleggen hoe jij dit doet ??

Van wav tot loop

en hoe die bars en beats werken

alvast bedankt

oke... ik hoop dat ik het goed uitleg hoor, want jargon ben ik niet zo goed in.. doe alles op gevoel.

Maar iig een beat: boem-boem-tsjak-klikke-klikke-boem-tsjak bestaat uit acht tellen (een tel is een bar).

Dus dat .rexje wat ik heb gemaakt bestaat uit 2 beats, of 16 bars (hit me if im wrong . )

Wat ik voor de rest kan zeggen, is wat ik al eerder vertelde over die sensitivity slider.
Ik behaal bij beats (dus geen zang of andere gekkigheid) het beste resultaat bij een sensitivity tussen de 50% en 80%

Dit gaat voor zang oid niet op, omdat hij daar geen duidelijke slicepoints kan vinden.

Wat je misschien wel kan proberen, is om de slicepoints handmatig in te stellen (Zou ik doen op de momenten dat er veel dynamiek in de sample zit). Maar je moet wel nagaan dat acterliggende slices over de voorgaande geschoven worden. Dus als je een zangloop gebruikt van bijv. 80bpm zal deze zonder eerst te pitchen in een wave-editor nooit mooi afspelen bij bijv 110bpm.

hoop dat je hier wat aan hebt. En er kunnen best fouten zitten in mijn uitleg, omdat ik bij problemen altijd opzoek ga naar een werkende omweg .

pi_6996109
Iedergeval heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt ik ben der uit 9~

ik kan nu iedergeval drum loops maken die het doen alleen de zang moet ik nog beter onder de knie krijgen ik kan ook natuurlijk een wav bestand in de nn19 gooien en dan met een patern sequencer een sample der in gooien of tie dan op de maat blijft weet ik niet maar ik ga wel wat goochelen

Iedergeval thnx

pi_6996131
Anders de recycle handleiding ff doorspitten, staan vast wel wat tricks en tips in

http://www.propellerheads.se/products/recycle/howto/howto1.html

pi_7013265
quote:
Op maandag 25 november 2002 23:38 schreef Mikula het volgende:
Anders de recycle handleiding ff doorspitten, staan vast wel wat tricks en tips in

http://www.propellerheads.se/products/recycle/howto/howto1.html

waar maak jij je muziek mee ??
pi_7013791
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 23:54 schreef Funzzy het volgende:

[..]

waar maak jij je muziek mee ??

Cubase
pi_7047481
kan je geen link naar een song van jou op de site knallen hier
pi_7073141
quote:
Op donderdag 28 november 2002 20:28 schreef Funzzy het volgende:
kan je geen link naar een song van jou op de site knallen hier
Is allemaal oud spul hoor, (2 jaar ong.)
compilatie

(1 jaar oud)
compilatie 1

(intro van 2 weken geleden)
slaapliedje

pi_7073245
Oh voor de hiphoppers onder ons

Ook van vorig jaar

Orchestrator's day off

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: