abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_456170
eeh een vraagje wat vinden jullie van besneiden bij meisjes?
ik vind het verminking! schandalig!
ik sta open voor andere menigen ook omdat het in somige culturen moet mischien is daar een reden voor?
don't be blue be eulb
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 november 2000 @ 20:35:39 #2
862 Arcee
Look closer
pi_456216
Belachelijk, idd! Ik heb 'n enorme hekel aan dergelijke vrouwonvriendelijke culturen
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_456268
Ik vind het ook een schande. Bij mannen kan ik het nog begrijpen, maar volgens mij is er bij vrouwen geen enkele (hygienische) reden voor, totaal overbodig en extreem gemeen. Weer een groep mensen die zich verbergt achter de religie om anderen leed toe te brengen.
For great justice!
pi_456370
nou het wordt vaak geassocieerd met de Islam, maar ik kan u garanderen dat besnijdenis van meisjes in de Koran afgekeurd wordt. Bij jongens is dit een plicht.

Het wordt in naam van het geloof gedaan, maar persoonlijk denk ik dat het meer te maken heeft met oude rituelen die niet echt samengaan met het religie.

Ik vind het zelf barbaars, afschuwelijk en mensonterend.

pi_456408
Besnijdenis bij meisjes is iets totaal anders dan bij jongens, je snijdt geen stukje vel weg maar een stuk levend weefsel.

ZIEK gewoon.. in Nederland is het toch verboden of niet?

pi_456640
Bigs ouwe eikelbijter regel 'ns dat Fire een feessie bouwt kunnen we 'm weer arm vreten en zuipen )

Maareh, is je voorhuid geen levend weefsel dan? 't Lijkt mij redelijk pijnlijk, kan ik je wel vertellen...

daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_456662
Voor bescnijdenis van meisjes heb ik maar 1 woord: Walgelijk
Hatsjoe!
pi_456857
quote:
Op 09 november 2000 21:24 schreef micebec het volgende:
nou het wordt vaak geassocieerd met de Islam, maar ik kan u garanderen dat besnijdenis van meisjes in de Koran afgekeurd wordt. Bij jongens is dit een plicht.

Het wordt in naam van het geloof gedaan, maar persoonlijk denk ik dat het meer te maken heeft met oude rituelen die niet echt samengaan met het religie.

Ik vind het zelf barbaars, afschuwelijk en mensonterend.

zo'n half jaar geleden was er een programma op tv dat ging over het besnijden van meisjes, in "donker Afrika"
Dokument was het volgens mij, er was zo'n ritueel in te zien, met een honderdjaar eerste schaar en mes, en op kinderen.
Daarna een bevalling van zo noem ik dat , een dichtgenaaide vrouw,
Ze gaf geen kik bij de bevalling van haar derde kind. alle drie doodgeboren, de uitgang is te nauw,
kan er nu nog vaak niet van slapen.
De Puta Madre
pi_456861
bigs zal wel bedoelen dat bij de besnijdenis van de man het gedeelte dat het meest gevoelig is voor sexuele stimulatie niet weggehaald wordt.

Bij de vrouw wordt dan haar clitoris weggesneden wat ervoor zorgt dat die vrouwen niet tot heel moeilijk tot een orgasme kunnen komen. In ieder geval niet door clitorisstimulatie (leuk galgje woord)

If you cry by having lost the Sun, you won't be able to see the stars
pi_456903
bij een vrouw wordt de clitoris, EN de kleine schaamlippen gewoon, zonder verdoving,weggesneden, de buitenste schaamlippen worden aan elkaar genaaid,

weet je dat je dan 10 minuten er over doet om te plassen.
Besnijden bij mannen stelt op de lange duur niks voor.

De Puta Madre
  vrijdag 10 november 2000 @ 08:54:17 #11
2561 judge
Life is what you make of it
pi_457231
EFFE SCHREEUWEN, IK VIND IEDER VORM VAN BESNIJDEN, MEID/JONGEN... EEN MISMAKING ALS ER GEEN ÉCHT!! GEGRONDE REDE IS.

EN GELOOF VIND IK ZELF NIET DE GOEDE REDE, IN ALLEBEI DE GEVALLEN ZORGT HET ERVOOR DAT JE GEVOEL ER MINDER DOOR WORDT!!!

sooo dat is eruit!!

vrijdag 10 november 2000 @ 09:37:34 #12
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_457304
Even wat gedetailleerder reageren mensen!
* sataN heeft zich hier lichtelijk in verdiept, omdat het nogal een erge en veel voorkomende vorm van mishandeling is
Vrouwen, maar eigenlijk met name meisje worden besneden in sommige culturen. Oorspronkelijk was dit om zeker te zijn van de maagdelijkheid van het meisje als ze werd uitgehuwelijkt. Later was dit een traditie geworden. de vader staat er volkomen buiten, vreemd genoeg is het iets wat vrouwen hun eigen dochters aandoen. Waarom? Omdat een meisje wat niet besneden is uitgestoten wordt, een slet is en hoer, en de goede naam van de familie bevlekt.
Dat ik dit belachelijk vind staat buiten kijf, en inderdaad is het in geen koran of welk ander boek dan ook terug te vinden, het is gewoon in de traditie gegroeit.
Er zijn verschillende vormen. Bij de ingrijpendste vorm van vrouwenbesnijdenis worden de clitoris en kleine schaamlippen weggesneden, en het geheel dichtgenaaid, op een gaatje grootte luciferhoutje na. Daarna worden de benen van het meisje strak tegen elkaar gebonden zodat het goed aan elkaar kan groeien, en krijgt ze een tijd nauwelijks te drinken en eten, omdat naar het toilet gaan niet mogelijk is.
Bij de lichtste vorm word er alleen een symbolisch sneetje in de clitoris gezet, waar je later niet veel last meer van heb.
Alles daar tussenin is ook mogelijk.
Zoals ik al zei is dit om er zeker van te zijn dat het meisje maagd is op haar huwelijksnacht, geslachtsgemeenschap is zo nml niet mogelijk. Op de huwelijksnacht wordt het dichtgenaaide meisje weer "opengeknipt" en wordt ze ontmaagd. Wanneer ze zwanger is (het liefst zo snel mogelijk daarna) wordt ze weer dichtgenaaid. Als het kind geboren moet worden wordt ze weer opengeknipt, en daarna weer dichtgenaaid.
Het is dus geen eenmalige marteling, maar een steeds terugkerende gebeurtenis.
Behalve dat dit heel naar is, is het ook zeer onhygiënisch, omdat de menstruatie zeer moeilijk kan verlopen, en je snel ontstekingen kan krijgen.

Nu lijkt dit misschien iets voor landen ver weg, maar ook in ons eigen Nederland komt het nog vaak voor. Dan gaat het meisje bijvoorbeeld op vakantie, en komt besneden terug. Of een groep moeders laat een vrouw overkomen hierheen om al hun dochters te besnijden.
De meisjes weten geheel niet wat er gaat gebeuren. Meestal vind de ingreep plaats op de keukentafel, met een scheermes of iets anders scherps.
Wanneer het gebeurd is, is het te laat.
Er is een enorm taboe over ontstaan, omdat iedereen het hier zo barbaars vind, daarom durven de meisjes er niet mee naar de dokter te stappen. In landen waar het traditie is wordt de ingreep ook wel eens door een arts uitgevoerd, ten minste onder verdoving en verantwoord dus. Maar door het taboe durfen de meisjes hier meestal niet eens naar een arts als ze door hun besnijdenis last krijgen van hun menstruatie.
Ook durfen ze niet naar een arts om zich weer te laten openen als ze moeten trouwen.
Gevolg: meestal hanteert de echtgenoot zelf even de schaar.

Eigenlijk veroorzaakt het vreselijke taboe wat er hier op ligt dus nog barbaarsere praktijken dan nodig zijn.

Ik wil niet zeggen dat artsen in nederland mee moeten werken aan vrouwenbesnijdenis, maar misschien is het goed wat opener te staan voor andere culturen, want zo veroordelend als we nu zijn helpen we die vrouwen van de regen in de drup!

Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_457389
Ik vind het niet logisch!... om te zorgen dat vrouwen geen plezier bij de sex te laten hebben. Iedereen is baas over zijn eigen lichaam vanaf de geboorte dus vind ik het bagger!!!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_457499
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is, dat dit iets belachelijks is. Maar ik denk dat iedereen er idd over moet praten. Het gebeurt in Nederland ook erg vaak en wat net al gezegd is, die meisjes kunnen en durfen dan nergens naar toe te gaan om om hulp te vragen. Gelukkig staat het de laatste jaren erg in de belangstelling en wordt er steeds meer over bekend, zodat de slachtoffers er hulp voor kunnen krijgen.
pi_458092
Besnijding bij vrouwen is walgelijk.

Er zijn hier wel een aantal mensen die niet begrijpen hoe ingrijpend besnijding bij mannen is, het deel voorhuid dat weggesneden wordt bij de man bevat duizenden zenuwen die voor genot zorgen HET IS GEEN LEVENLOOS STUKKIE VEL, en niet te vergeten het genots verlies van de eikel dat in gevoel afneemt in de loop ven tijd.
Besnijding bij mannen en vrouwen op een jonge leeftijd is mutelatie en ontneemt mensen het recht over hun eigen lichaam en sexuaal genot in de toekomst, vrouwen besijdenis is nooit goed te praten bij mannen allren nodig bij een zeer klein percentage voor medisch reden.
En dat hygiene argument dat is totaal belagelijk, waarom sijden we meteen niet de tenen er af voor het vuil dat daar tussen zit.

pi_458100
quote:
Op 10 november 2000 13:20 schreef piston het volgende:
Besnijding bij vrouwen is walgelijk.

Er zijn hier wel een aantal mensen die niet begrijpen hoe ingrijpend besnijding bij mannen is, het deel voorhuid dat weggesneden wordt bij de man bevat duizenden zenuwen die voor genot zorgen HET IS GEEN LEVENLOOS STUKKIE VEL, en niet te vergeten het genots verlies van de eikel dat in gevoel afneemt in de loop van tijd.
Besnijding bij mannen en vrouwen op een jonge leeftijd is mutelatie en ontneemt mensen het recht over hun eigen lichaam en sexuaal genot in de toekomst, vrouwen besijdenis is nooit goed te praten bij mannen alleen nodig bij een zeer klein percentage voor medisch reden.
En dat hygiene argument dat is totaal belagelijk, waarom snijden we meteen niet de tenen er af voor het vuil dat daar tussen zit.

pi_458168
* beurdy vindt besnijden in z'n algemeen onzin

zowel bij vrouwen al mannen is het verminking, en die hygienische (uhm, moeilijk woord!!!) reden is ook onzin, lekker wassen die zooi onder de douche!!

[Dit bericht is gewijzigd door beurdy op 10-11-2000 13:40]

Are you man enough to be my woman?
  vrijdag 10 november 2000 @ 14:37:49 #18
1275 sataN
pi_458395
quote:
Op 10 november 2000 13:38 schreef beurdy het volgende:
* beurdy vindt besnijden in z'n algemeen onzin

zowel bij vrouwen al mannen is het verminking, en die hygienische (uhm, moeilijk woord!!!) reden is ook onzin, lekker wassen die zooi onder de douche!!

Mannen kunnen besneden moeten worden om médische redenen! En dat is dus geen onzin.
Het is overigens nooit bewezen dat mannen die besneden zijn minder sexueel genot ervaren, dit is een bakerpraatje en het verschilt van man tot man hoe gevoelig de eikel is.
Dan nog, je kan wel meteen hard oordelen: onzin en verminking, maar het is een cultuur.
Of je het nou leuk vind of niet, die mensen hechten er waarde aan, ze doen het heus niet omdat ze het zo leuk vinden om hun kinderen te verminken. Of dit een slechte traditie is staan natuurlijk open ter discussie. Maar het is een traditie, en tradities zijn meestal vreemd.
(wat dacht je van corsetten, hongerdieëten en face-lifts?)
  vrijdag 10 november 2000 @ 14:38:46 #19
1275 sataN
pi_458399
quote:
Op 09 november 2000 20:35 schreef Arcee het volgende:
Belachelijk, idd! Ik heb 'n enorme hekel aan dergelijke vrouwonvriendelijke culturen
maar een met harde hand opgelegd westers schoonheidsideaal (;hoe dunner hoe beter) is wel vrouwvriendelijk?
pi_458838
Och, het moet kunnen als er zelf voor gekozen hebt, ken wel ergere vormen van verminking. Alleen wordt er zelden zelf voor gekozen, maar wordt het opgelegd/geeist/gedwongen en dat vind ik niet kunnen
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_459250
quote:
Op 10 november 2000 14:37 schreef sataN het volgende:
Mannen kunnen besneden moeten worden om médische redenen!
Kan, maar hoeft niet. Je bedoelt waarschijnlijk dat de voorhoud kan afknellen. Er kan ook een sneedje in gemaakt worden, waardoor deze ruimer wordt
quote:
Het is overigens nooit bewezen dat mannen die besneden zijn minder sexueel genot ervaren, dit is een bakerpraatje en het verschilt van man tot man hoe gevoelig de eikel is.
Moah, lijkt mij vrij logisch. De voorhuid (een stukje bescherming!) word weggehaald, om de eikel minder gevoelig te maken komt er eelt op, dus zal de eikel ook sexueel minder gevoellig zijn.
quote:
Dan nog, je kan wel meteen hard oordelen: onzin en verminking, maar het is een cultuur.
Of je het nou leuk vind of niet, die mensen hechten er waarde aan, ze doen het heus niet omdat ze het zo leuk vinden om hun kinderen te verminken.
Dan moet je mij maar eens uitleggen wat het nut, of wat dan ook, is van het verminken van je lichaam, traditie of niet!!
Are you man enough to be my woman?
pi_459435
quote:
Op 10 november 2000 14:37 schreef sataN het volgende:
Mannen kunnen besneden moeten worden om médische redenen. En dat is dus geen onzin.

Mee eens behalve dat het te vaak voorkomt dat mannen volledig worden besneden waar het niet nodig is.
quote:
Grootste onzin elke onbesnede man kan nu zijn voorhuid naar achteren trekken en zijn onderbroek weer aantrekken en voelen hoe ongemakkelijk en pijnlijk dat is maar besneden mannen hebben daar geen last van want er vormt een soort eelt laag die de eikel beschermt tegen de pijn.
Tevens word bij een besnijding zeer een stuk vel te groote van een palm ven een man weggesneden vol met gevoelige zenuwuiteinde, dat is weg dus en groeit niet ergens anders terug.
quote:
Of je het nou leuk vind of niet, die mensen hechten er waarde aan, ze doen het heus niet omdat ze het zo leuk vinden om hun kinderen te verminken.
Als een Moslim of Joodse joingen besneden wilt zijn dan moet hij he zelf kunnen beslissen op waneer hij volwassen is.
quote:
Of dit een slechte traditie is staan natuurlijk open ter discussie. Maar het is een traditie, en tradities zijn meestal vreemd.
(wat dacht je van corsetten, hongerdieëten en face-lifts?)
Dus omdat alle andere "culture" dingen ook gebeuren dan moet besnijding bij mannen en vrouwen ook kunnen.
  vrijdag 10 november 2000 @ 20:42:40 #23
7236 eulb
I'm eulb :)
pi_459707
heel erg bedankt!!
zijn er ook mensen VOOR?
don't be blue be eulb
  vrijdag 10 november 2000 @ 20:50:19 #24
7236 eulb
I'm eulb :)
pi_459728
ik vind besneidenis bij jongens niet verminking er is namelijk een rede voor!!
hygiene! want het is niet steeds terug kerende pijn bij meisjes wel er wordt niet verdoofd
don't be blue be eulb
pi_459739
Afrikaanse taferelen
Als hier al eens iets nieuws te lezen is, is het gelukkig nooit echt veel en meestal ook nog totaal onbelangrijk. Voor mijn soort mensen een hele toffe site dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')