You don`t say no to Godquote:
Erg herkenbaar wel ookquote:Op vrijdag 4 maart 2016 01:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
You don`t say no to God
Mooie uitspraak was dat wle ja als hij het over een priester heeft
Hoe dan? Zie je als kind een preker als God?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 01:37 schreef Insomnia_ het volgende:
En nee, niet in de zin van misbruik verder
Het zit heel diep in de katholieke geloof dat ze direct in contact staan met God.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 01:38 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoe dan? Zie je als kind een preker als God?
Is er in Polen trouwens weleens sprake geweest van seksueel misbruik binnen katholieke kerk?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 01:40 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Het zit heel diep in de katholieke geloof dat ze direct in contact staan met God.
Kijk ook naar de eeuwen van aflaten.
Zeker in de echte echte orthodoxe dorpen/steden in Polen, die nog tig keer conservatiever zijn dan de VS zijn dat echt de belangrijkste mensen in de gemeenschap.
Uiteraard. Ik denk overal.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 01:41 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Is er in Polen trouwens weleens sprake geweest van seksueel misbruik binnen katholieke kerk?
Denk je dat dat ook een directe reden is van het misbruik?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 01:43 schreef Insomnia_ het volgende:
Het celibaat is natuurlijk een van de dingen die op zeer korte termijn zal moeten worden afgeschaft om het instituut te redden.
Uiteraard. Zo staat het zelfs in de bijbel.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 01:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Denk je dat dat ook een directe reden is van het misbruik?
Lijkt mij wel namelijk
Daaromquote:Op vrijdag 4 maart 2016 01:46 schreef Insomnia_ het volgende:
Het is niet voor niets dat die schandalen niet in de anglicaanse kerk of welke protstantse kerk zonder verplicht celibaat zijn voorgekomen op deze schaal.
Weinig van de echte katholieken.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 01:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Daarom
Vraag me wel af hoeveel katholieken dat nu wel durven te erkennen
quote:But if they cannot control themselves, they should marry, for it is better to marry than to burn with passion.
stuk of 69quote:Op vrijdag 4 maart 2016 01:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Daarom
Vraag me wel af hoeveel katholieken dat nu wel durven te erkennen
Hoe reageert je oma daarop dan?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 01:47 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Weinig van de echte katholieken.
Ik zou de discussie ook nooit kunnen voeren met mijn oma bijvoorbeeld.
Ontwijkend/gekrenkt.quote:
Tsja ze kan het niet anders dan afkeuren toch, wie zou dat wel kunnen. Staat toch in contrast met gelovig zijnquote:Op vrijdag 4 maart 2016 01:50 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ontwijkend/gekrenkt.
Want zeker in de Poolse cultuur is er niets belangrijker dan de katholieke kerk.
Nee, maar zo werkt geïnstitutionaliseerd religie niet.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 01:53 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Tsja ze kan het niet anders dan afkeuren toch, wie zou dat wel kunnen. Staat toch in contrast met gelovig zijn
Hoe praat je dat goed voor jezelf dan?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 01:54 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nee, maar zo werkt geïnstitutionaliseerd religie niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |