Waardoor ontstaat dat ? De scooter is helemaal standaard verder en is luchtgekoeld.quote:
Tenzij je lang niet gereden hebt en de boel vast is gaan koeken zal de afstelling van je carbs toch niet 1-2-3 zo veranderen? Tenzij er iets echt versleten is ofc. Bougie of bougiekap lijkt me idd logischer. Hoe is het oliepeil?quote:Op donderdag 3 maart 2016 21:08 schreef vannelle het volgende:
In 1e instantie denk ik aan het luchtfilter of de bougie, die (preventief) vervangen kan sowieso geen kwaad.
En anders denk ik dat de carburateur afgesteld moet worden, denk dat als je eerst de 1e 2 dingen die ik noemde doet je al een hoop duidelijkheid krijgt.
Idd.quote:
Doordat er een bijdehandje mee heeft zitten knoeien en misschien de ontsteking heeft vervroegd zonder te weten wat hij deed. Kan ook domweg slijtage van iets zijn. Te weinig smering, kan ook.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:39 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Waardoor ontstaat dat ? De scooter is helemaal standaard verder en is luchtgekoeld.
Oliepeil is gewoon goed.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:42 schreef Beetjegek het volgende:
[..]
Tenzij je lang niet gereden hebt en de boel vast is gaan koeken zal de afstelling van je carbs toch niet 1-2-3 zo veranderen? Tenzij er iets echt versleten is ofc. Bougie of bougiekap lijkt me idd logischer. Hoe is het oliepeil?
Vieze carb. Verkeerde afstelling van carburateur of ontsteking. niet genoeg olie in je benzine (werkt dat ding met een pomp of mengsmeer?).quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:39 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Waardoor ontstaat dat ? De scooter is helemaal standaard verder en is luchtgekoeld.
Dit.quote:
De keerzijde is dat het dan ook weer niet veel kost waarschijnlijkquote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:04 schreef leeell het volgende:
echter is naar de brommerboer brengen echt zonde, zo'n eenvoudig klusje, zeker het diagnosticeren.
Punt is dat simpel niet perse betekent dat je niet veel tijd kwijt bent met alles losdraaien en controleren dus arbeidsloon is alsnog je grootste kostenpost. Feitelijk altijd met brommertjes.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:04 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De keerzijde is dat het dan ook weer niet veel kost waarschijnlijk.
Ga ik nog even naar kijken!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 14:03 schreef eXplorer1 het volgende:
1. Compressie meten.
2. Is een 139qmb blok, heeft dus een CV carb, kijken of de schuif niet geblokkeerd wordt, met de vlinderklep gebeurt vrij weinig.
3. Check op valse lucht bij inlaat spruitstuk, wil vaak scheuren bij 139qmb blokkies.
Je weet dat een nieuw blok maar 300 kost he? Nieuw in doos.quote:Op zondag 6 maart 2016 16:55 schreef Metro2005 het volgende:
Update: Scooter is nagekeken maar gaat niet meer gerepareerd worden. Kleppen stonden niet goed, de compressie was niet goed en er waren nog wat dingen mee mis. Dat is me het niet meer waard om te laten repareren dus de scooter gaat ingeruild worden op een nieuwe scooter.
Zit er in zon peugeot dan zon sjinees blokje? Dat wist ik helemaal niet.quote:Op zondag 6 maart 2016 23:13 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Je weet dat een nieuw blok maar 300 kost he? Nieuw in doos.
Dan moet ie er ook nog in en zit ik nog steeds met een oud brommertje die veel geld gekost heeftquote:Op zondag 6 maart 2016 23:13 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Je weet dat een nieuw blok maar 300 kost he? Nieuw in doos.
Het een luidt het ander in: als een of meerdere kleppen een beetje openstaan (ipv gesloten) en dus lekken, kan je compressie meten wat je wil.quote:Op zondag 6 maart 2016 16:55 schreef Metro2005 het volgende:
Update: Scooter is nagekeken maar gaat niet meer gerepareerd worden. Kleppen stonden niet goed, de compressie was niet goed en er waren nog wat dingen mee mis. Dat is me het niet meer waard om te laten repareren dus de scooter gaat ingeruild worden op een nieuwe scooter.
Klopt, de vclic is een gerebadgede Baotian Speedy.quote:Op zondag 6 maart 2016 23:24 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Zit er in zon peugeot dan zon sjinees blokje? Dat wist ik helemaal niet.
Wat voor scooter ga je kopen/inruilen dan?quote:Op maandag 7 maart 2016 09:20 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dan moet ie er ook nog in en zit ik nog steeds met een oud brommertje die veel geld gekost heeft
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |