abonnement Unibet Coolblue
pi_161592091
quote:
9s.gif Op woensdag 20 april 2016 23:30 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Is dit Fluid Mechanics? ;(
Transportverschijnselen noemen ze het.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  donderdag 21 april 2016 @ 00:58:30 #227
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_161593350
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 21:47 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nee? Is dat zo vreemd? Ze weten wat ik studeer, voor de rest niks. Ze snappen er niks van en het kan ze niks interesseren. Zolang ik maar blij ben vinden ze alles prima qua studie.
Ze zijn níét geïnteresseerd in wat je doet? Wauw, dan kom ik blijkbaar uit een enorm geïnteresseerd nest... :{
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  donderdag 21 april 2016 @ 01:01:23 #228
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_161593390
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 22:44 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]

Hmmm, misschien had ik dit moeten kijken toen ik nog nuchter was. :')
Eerste wet thermodynamica, fap :9~
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_161594784
Fluid mechanics, moet nog wachten op het tentamen cijfer. Hoop zo dat ik hem heb want dan ben ik er vanaf :')
pi_161596453
Ik ben nu al klaar met dat vak.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_161612225
quote:
11s.gif Op donderdag 21 april 2016 00:58 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Ze zijn níét geïnteresseerd in wat je doet? Wauw, dan kom ik blijkbaar uit een enorm geïnteresseerd nest... :{
Hahah idd. Lijkt me toch vrij normaal erin geïnteresseerd te zijn als familie, ook al snap je het niet :')
pi_161615967
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:33 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Hahah idd. Lijkt me toch vrij normaal erin geïnteresseerd te zijn als familie, ook al snap je het niet :')
Ik vind het niet erg hoor, had niet anders verwacht eigenlijk. Ben de enige in mijn familie in generaties die naar de universiteit gaat. Mijn vader is automonteur, mijn moeder zuster. Daarbij is mijn studie niet echt in één simpele zin samen te vatten.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 22 april 2016 @ 01:51:37 #233
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_161618419
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 23:20 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik vind het niet erg hoor, had niet anders verwacht eigenlijk. Ben de enige in mijn familie in generaties die naar de universiteit gaat. Mijn vader is automonteur, mijn moeder zuster. Daarbij is mijn studie niet echt in één simpele zin samen te vatten.
Natuurlijk wel, alles valt in 1 zin samen te vatten. Alleen weinig mensen kunnen dat; Jip en Janneke manier van uitleggen is echt een kunst :7
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_161619462
Gisteren begonnen aan mijn laatste mastervak, het lijkt wel een maand geleden dat ik begon..
pi_161619674
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 april 2016 01:51 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, alles valt in 1 zin samen te vatten. Alleen weinig mensen kunnen dat; Jip en Janneke manier van uitleggen is echt een kunst :7
Dat is niet waar in mijn ervaring, hoe simpeler je het maakt hoe meer je een halve waarheid aan het vertellen bent. 'Mijn studie draait om cellen.' klopt wel maar dekt de lading niet en laat nog veel vragen over.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 22 april 2016 @ 09:20:47 #236
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_161620165
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 april 2016 08:39 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat is niet waar in mijn ervaring, hoe simpeler je het maakt hoe meer je een halve waarheid aan het vertellen bent. 'Mijn studie draait om cellen.' klopt wel maar dekt de lading niet en laat nog veel vragen over.
Uiteraard, je hoeft ook niet gelijk alles te coveren met die ene zin, maar je kan er wel de essentie mee aangeven ;)
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_161620182
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:20 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Uiteraard, je hoeft ook niet gelijk alles te coveren met die ene zin, maar je kan er wel de essentie mee aangeven ;)
Daar zijn we niet veel verder mee. Deze mensen weten niet eens wat DNA is hè.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 22 april 2016 @ 09:25:57 #238
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_161620226
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:22 schreef Rezania het volgende:

[..]

Daar zijn we niet veel verder mee. Deze mensen weten niet eens wat DNA is hè.
Mmmmh ok, dan mis je wel aardig wat basis.. :7
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_161620309
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:25 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Mmmmh ok, dan mis je wel aardig wat basis.. :7
Waren helemaal verbaasd toen ik zei dat er DNA in de houten tafel zat. Alsof het iets magisch is dat enkel voorkomt in levende dingen, beetje zoals een ziel. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_161620343
quote:
Small objects like electrons and atoms behave according to quantum mechanics, with quantum effects like superposition, entanglement and teleportation.
http://www.tudelft.nl/en/(...)in-het-gewone-leven/
Nou, leg dit eens in een paar zinnen in Jip & Janneke taal uit. Veel succes.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 22 april 2016 @ 09:37:09 #241
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_161620376
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:32 schreef Rezania het volgende:

[..]

Waren helemaal verbaasd toen ik zei dat er DNA in de houten tafel zat. Alsof het iets magisch is dat enkel voorkomt in levende dingen, beetje zoals een ziel. _O-
Mwa, ik denk dat vrij veel mensen daar verbaasd over zouden zijn ;)
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  vrijdag 22 april 2016 @ 09:37:54 #242
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_161620383
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:35 schreef Rezania het volgende:

[..]

http://www.tudelft.nl/en/(...)in-het-gewone-leven/
Nou, leg dit eens in een paar zinnen in Jip & Janneke taal uit. Veel succes.
Een goeie onderzoeker kan dat :Y
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_161621687
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:37 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Een goeie onderzoeker kan dat :Y
Dan ben ik nog geen goede onderzoeker.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 22 april 2016 @ 11:36:24 #244
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_161622305
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:22 schreef Rezania het volgende:

[..]

Daar zijn we niet veel verder mee. Deze mensen weten niet eens wat DNA is hè.
Ik moest lachen, Mijn ouders weten wel wat DNA is.
(Ze werken in een ziekenhuis). :P
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  vrijdag 22 april 2016 @ 19:24:50 #245
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161632456
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:36 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Ik moest lachen, Mijn ouders weten wel wat DNA is.
(Ze werken in een ziekenhuis). :P
Alsof je in een ziekenhuis moet werken om te weten wat DNA is. Sorry, maar dat is in mijn ogen elementaire kennis die essentieel is om een normale algemene ontwikkeling te hebben. Ik kan me niet voorstellen dat mensen zoiets niet zelf eens opzoeken als ze het niet weten.
Alsof iedereen die in een ziekenhuis werkt weet wat DNA is (op VWO-biologie-niveau en dan miep ik niet over details over de structuurformule, gewoon de concepten).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 22 april 2016 @ 19:32:24 #246
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161632637
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:37 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Een goeie onderzoeker kan dat :Y
Het ligt er aan wat je onder uitleggen verstaat. Ik weet niet of dat ik zoveel wijzer werd van de grafeenuitleg met potloodjes en plakband. ;)
Ik ben het er in essentie wel mee eens dat mensen vaak slecht zijn in het simpel iets uitleggen waar het mogelijk is. Je kan bijvoorbeeld een hoop kletsen over het higgsdeeltje en met een hele ingewikkelde uitleg komen over de modellen waar een aantal Nederlanders een grote bijdrage aan hebben geleverd, je kan ook simpelweg stellen dat het higgsdeeltje een quantumdeeltje is waarvan uit de modellen bleek dat het zou moeten bestaan en dat met metingen nu is bewezen dat die inderdaad bestaat. Dan bebrijp je er nog geen fuck van maar in ieder geval begrijp je het belang van de metingen bij CERN en begrijp je enigszins waarvoor ze zoveel moeite deden en waarvoor al die landen zoveel geld besteden. Een laagje ertussen is dat je ook nog wijst op statistische significantie en zo maar daarmee raak je alweer veel extra mensen kwijt. :)
Idem met de warpmotor. Je kan een hele ingewikkelde uitleg geven of de analogie met de roltrap maken en uitleggen dat jij nog steeds niet sneller gaat dan de snelheid van het licht maar dat je wel sneller dan dat gaat t.o.v. de rest van de ruimte doordat de ruimte waarin je bent zich ook met een grote snelheid verplaatst t.o.v. andere ruimte door het te krommen. De kunst is om het te downdumben maar zonder de waarheid te verkrachten. Zoals Einstein zie: leg alles zo simpel uit als dat mogelijk is, maar niet simpeler.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 22 april 2016 @ 19:39:52 #247
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161632798
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:33 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Hahah idd. Lijkt me toch vrij normaal erin geïnteresseerd te zijn als familie, ook al snap je het niet :')
Ach, dat is vrij normaal als je zoiets studeert, ik denk dat velen van ons dat herkennen. Het is niet dat je familieleden er niet in geïnteresseerd zijn, je kan er simpelweg niet goed over communiceren. Nu ja, het kan wel maar de meesten van ons zijn onvoldoende in staat om het helder uit te leggen omdat we zelf nog onvoldoende kennis hebben. :)
Als je werktuigkunde studeert, hoe leg je dan uit aan je familieleden als ze zelf geen technische achtergrond hebben wat het precies is? Je kan uiteindelijk wel uitleggen dat je onderzoek doet naar het efficiënter maken van een brandstofmotor door ... maar uitleggen wat het studiegebied precies inhoudt is alweer veel lastiger.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161633227
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 19:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ach, dat is vrij normaal als je zoiets studeert, ik denk dat velen van ons dat herkennen. Het is niet dat je familieleden er niet in geïnteresseerd zijn, je kan er simpelweg niet goed over communiceren. Nu ja, het kan wel maar de meesten van ons zijn onvoldoende in staat om het helder uit te leggen omdat we zelf nog onvoldoende kennis hebben. :)
Als je werktuigkunde studeert, hoe leg je dan uit aan je familieleden als ze zelf geen technische achtergrond hebben wat het precies is? Je kan uiteindelijk wel uitleggen dat je onderzoek doet naar het efficiënter maken van een brandstofmotor door ... maar uitleggen wat het studiegebied precies inhoudt is alweer veel lastiger.
Wij zijn Willie Wortels die proberen het leven aangenamer en beter te maken doormiddel van technologische ontwikkelingen. Dit kan op alle gebieden zijn zoals voertuigen, groene energie, robots, productie (wie wilt er nou geen goed en goedkoop product?) en consumentenproducten. Dit snappen de meeste mensen wel lijk mij. Voor wtb hoef je niet dieper in detail te gaan.
  vrijdag 22 april 2016 @ 20:07:36 #249
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161633296
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:02 schreef Seastem het volgende:

[..]

Wij zijn Willie Wortels die proberen het leven aangenamer en beter te maken doormiddel van technologische ontwikkelingen. Dit kan op alle gebieden zijn zoals voertuigen, groene energie, robots, productie (wie wilt er nou geen goed en goedkoop product?) en consumentenproducten. Dit snappen de meeste mensen wel lijk mij. Voor wtb hoef je niet dieper in detail te gaan.
Zoiets ja. :)
Al zorgen sommigen van ons ook voor technologische ontwikkelingen die nadrukkelijk niet het doel hebben om het leven aangenamer of beter te maken, ik denk bijv. aan nucleaire bommen, intercontinentale raketten die speciaal voor dat doeleinde worden ontwikkeld, lasersturing, bewapende drones, straaljagers en fracking. Bij allerlei andere technologie kan je de vraag stellen of dat dat het leven beter maakt, de smartphone biedt hele handige toepassingen maar of dat het netto het leven verbetert weet ik niet, ik denk eerlijk gezegd van niet (een neutraal effect als je de voor- en nadelen bekijkt). Dat we meer mobiliteit hebben is geweldig maar dat de meeste mensen te weinig bewegen is dan weer een groot minpunt voor zowel die mensen zelf als voor de maatschappij.

Ironisch genoeg, dit was niet mijn bedoeling, illustreer ik nu een van de belangrijke redenen waarom dat downdumben in de praktijk niet meevalt voor ons.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161633620
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:02 schreef Seastem het volgende:

[..]

Willie Wortels
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

nucleaire bommen, intercontinentale raketten die speciaal voor dat doeleinde worden ontwikkeld, lasersturing, bewapende drones, straaljagers en fracking.
HET LEVEN IS EEN WERVELSTORM HIER IN DUCKSTAD
AUTO'S LASERS VLIEGMACHINES BLIKSEM 'T IS WAT
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')