abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160366976
Hoi,

Ik heb een vraag over de gemeentelijke rioolheffing in Rotterdam.
Mag een verhuurder zomaar die rekening op de huurder afschuiven?
Ik betaal heel veel huur en dacht dat dat er wel bij inbegrepen zat.
In voorgaande jaren heb ik deze heffing nooit hoeven betalen.
Ik ben erg benieuwd wat jullie op FOK! vinden. Betalen of niet?

Mvg, Cjan
pi_160367007
http://www.normalehuur.nl/dossier/belastingen-en-heffingen/

Als je teveel huur betaalt, dan kan je via de huurcommissie huur laten verlagen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2016 14:35:23 ]
pi_160367022
Als het is opgenomen in je huurcontract dan lijkt het mij van niet. Staat er in het huurcontract niks over in dan lijkt het mij gewoon mogelijk en zou je moeten betalen.
pi_160367243
Hoi,

Mijn vraag is: Mag een verhuurder zomaar de losse rekening afschuiven op de huurder, of moet de verhuurder deze eigenlijk doorberekenen in de kale huur?
Want als deze in de huur hoort te zitten, zoals in deze bron gesteld wordt
http://www.normalehuur.nl/dossier/belastingen-en-heffingen/ , vind ik niet dat ik onverwachts met zo'n rekening van 170 euro opgezadeld hoef te worden.

graag jullie reactie.
pi_160367315
Waarom vraag je de verhuurder niet... Denk dat hij je meer wijs kan maken dan wij.
  woensdag 2 maart 2016 @ 17:03:53 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160370592
Eigenaars deel is voor voor de verhuurder, gebruikers deel is voor de huurder.

Dus het zou kunnen dat in jou situatie een deel van de riool kosten bij jou terecht komen als je daar zelf geen aparte aanslag voor krijgt.
So we just called him Fred
pi_160372170
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 14:46 schreef cjan het volgende:
Mijn vraag is: Mag een verhuurder zomaar de losse rekening afschuiven op de huurder, of moet de verhuurder deze eigenlijk doorberekenen in de kale huur?
Want als deze in de huur hoort te zitten, zoals in deze bron gesteld wordt
http://www.normalehuur.nl/dossier/belastingen-en-heffingen/ , vind ik niet dat ik onverwachts met zo'n rekening van 170 euro opgezadeld hoef te worden.
Dat wordt daar helemaal niet gesteld. :)
  woensdag 2 maart 2016 @ 19:28:08 #8
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_160373754
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:03 schreef FredvZ het volgende:
Eigenaars deel is voor voor de verhuurder, gebruikers deel is voor de huurder.

Dus het zou kunnen dat in jou situatie een deel van de riool kosten bij jou terecht komen als je daar zelf geen aparte aanslag voor krijgt.
Rotterdam kent alleen een eigenarendeel rioolheffing.

http://www.rotterdam.nl/tekst:tarief_rioolheffing
pi_160379300
Het gebruikersdeel van de rioolheffing mag de verhuurder doorbereken. Dat is een heffing voor de bewoner(s) van het pand. Wanneer je het hele pand huurt, zou je hiervoor zelf de rekening moeten ontvangen.

Huur je een onzelfstandige woonruimte dan mag de persoon die aangeslagen wordt voor het gebruikersdeel van de lasten en heffingen dit bedrag naar rato doorberekenen aan de (overige) bewoners van het pand.

User hierboven zegt dat Rotterdam geen gebruikersdeel kent, en alleen het eigenaren deel. Dan is het simpel: het eigenaren deel is voor rekening van de eigenaar en mag niet afzonderlijk in rekening worden gebracht bij de gebruiker. Dit geldt ook voor de Onroerend zaak belasting (OZB)
pi_160522001
Een hoge huur wil niet zeggen dat je dan ook automatisch de rest niet hoeft te betalen..Zelfs bij All-in komen er nog steeds kosten bij.
pi_160546148
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 18:06 schreef jundo het volgende:
Een hoge huur wil niet zeggen dat je dan ook automatisch de rest niet hoeft te betalen..Zelfs bij All-in komen er nog steeds kosten bij.
Ik vind het uiterst vervelend dat dit profiel opduikt in dit topic. Graag verzoek ik u uit te loggen en niet meer in te loggen.

gr
  woensdag 9 maart 2016 @ 19:12:39 #12
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_160548055
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 17:41 schreef cjan het volgende:
Ik vind het uiterst vervelend dat dit profiel opduikt in dit topic. Graag verzoek ik u uit te loggen en niet meer in te loggen.
Hij heeft toch echt een goed punt, hoor.

Jouw redenering van "de huur is hoog DUS er mogen geen kosten bijkomen" is niet te staven met regelgeving en dus lekker verzonnen. Beter zoek je naar regeltjes die jouw standpunt supporten.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_160548201
Toen ik huurder was kreeg ik deze ook altijd direct en moest ik deze betalen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 10 maart 2016 @ 10:40:53 #14
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_160562331
Als je die 170 euro niet kan betalen leef je boven je stand.

Mocht je niet boven je stand leven maar gewoon heel weinig verdienen dan kan je bij veel gemeenten kwijtschelding aanvragen, maar let wel: dan moet je echt al je inkomsten, waarde van bezittingen etc kunnen aanleveren als bewijs.
Chaos is a ladder.
  donderdag 10 maart 2016 @ 10:52:32 #15
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_160562543
Ik krijg die ook apart, vanuit het BsGW.
All she wants and needs is just a little taste..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')