spijkerbroek | dinsdag 1 maart 2016 @ 19:02 |
NOS Teletekst Nieuwe Intercity's in ... wait for it .. (letterlijk) ... 2023! ![]() ![]() | |
mstx | dinsdag 1 maart 2016 @ 19:08 |
Bedankt voor de info | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 19:21 |
AnsaldoBreda? | |
Gutmensch | dinsdag 1 maart 2016 @ 19:29 |
De nieuwste VIRM's zijn ook pas 10 jaar oud. | |
Raptor1985 | dinsdag 1 maart 2016 @ 19:40 |
Ze wilden er eerst een paar bestellen bij coolblue maar die hadden ze niet op voorraad. Belachelijk dat een dergelijk groot bedrijf dit soort dingen jaren van te voren plant hé? | |
MMXMMX | dinsdag 1 maart 2016 @ 19:51 |
2023 ![]() | |
George_Zina | dinsdag 1 maart 2016 @ 19:53 |
Sprinters kopen ze van Stadler (Zwitserland) en CAF (Spaans Baskenland). Overigens worden eind 2016 'maar' 60 nieuwe Sprinters geleverd aan NS door Stadler. De overige 118 van CAF volgen pas in 2018. CAF en Stadler leveren Sprinters aan NS ![]() Sprinter Nieuwe Generatie (SNG) CAF mag definitief 118 nieuwe Sprinters aan NS leveren. Dat heeft NS zojuist bekend gemaakt. Maar ook Stadler levert 60 nieuwe Sprinters om op korte termijn het tekort aan zitplaatsen op te lossen. De Sprinter Nieuwe Generatie (SNG), zoals de trein van CAF gaat heten, gaat naar verwachting in 2018 rijden op het Nederlandse spoor. Met de order is een half miljard euro gemoeid, aldus NS. Het gaat om treinen van CAF -type Civity. CAF haalde eerder deze week ook al een opdracht binnen voor de Utrechtse Uithoflijn. Voor een oplossing voor het capaciteitsgebrek op korte termijn, wil NS bij Stadler 60 nieuwe treinen van het type FLIRT bestellen. Volgens de Zwitserse zakenkrant Handelszeitung betaalt NS aan Stadler daarvoor 290 miljoen euro. Deze moeten al in 2016 op het spoor te zien zijn. NS-dochter Abellio bestelde al eerder zes stellen FLIRT voor de exploitatie van Gouda-Alphen aan den Rijn. Zowel de FLIRTs als de Civity’s worden uitgerust met een rolstoeltoegankelijk toilet. “WiFi in de nieuwe Sprinters is vooralsnog niet voorzien, vanwege de gemiddeld korte reistijd in sprinters van gemiddeld 15 minuten”, aldus een woordvoerder. Verder maakte NS bekend dat er nog vier partijen in de race zijn voor de levering van de Intercity Next Generation (ICNG). Welke fabrikanten dat zijn, wil NS niet zeggen. http://www.ovmagazine.nl/(...)rinters-aan-ns-1203/ | |
George_Zina | dinsdag 1 maart 2016 @ 20:04 |
Moet goed komen met de kwaliteit van die IC's. Allemaal giganten met Siemens als grootste van de vier. Vier treinenbouwers door naar finale ![]() Alstom (Frankrijk), Bombardier (Canada), Siemens (Duitsland) en Stadler (Zwitserland) zijn alle vier geschikt bevonden om de Intercity Next Generation te leveren. Deze zomer gunt NS de opdracht voor minimaal 25.000 zitplaatsen. De vier treinenbouwers gaan door naar de laatste fase van de aanbesteding, de Best and Final Offer. De nieuwe treinen moeten vanaf 2021 in de dienstregeling gaan rijden. In de fase Request for Proposal zijn ze beoordeeld op zaken als het gebruik van bewezen technologie, comfort, duurzaamheid en een soepele introductie van de trein in Nederland. In de komende laatste fase van de aanbesteding mogen de vier leveranciers hun biedingen verder aanscherpen en een eindbod indienen. Het gaat om enkeldeks Intercity’s, die zowel geschikt zijn voor de HSL als voor het conventionele spoor. De trein krijgt brede deuren voor snel in- en uitstappen. De instap is op het niveau van het perron, zodat rolstoelgebruikers zonder hulp de trein in en uit kunnen. De nieuwe treinen gaan op termijn een deel van de Intercityvloot van NS vervangen, evenals de locomotieven met rijtuigen op de HSL. Door de extra treinen gaan de frequenties op een aantal trajecten omhoog. Eisen aan de Intercity Next Generation 1. Capaciteit: NS vraagt in de basisorder om 25.000 nieuwe zitplaatsen, met de optie om meer treinen te bestellen. 2. Comfort: In de nieuwe treinen komen duidelijke zones die zich lenen voor bijvoorbeeld rust/werken of ontmoeten. De trein krijgt actuele reisinformatie op schermen, sfeer- en functionele verlichting, bagageruimte, USB-oplaadpunten in eerste en tweede klas en wifi. 3. Snelheid: De maximum snelheid is 200 kilometer per uur op de HSL. De trein kan snel optrekken. 4. Sociale veiligheid: De inrichting is transparant en er zijn camera’s. 5. Duurzaam: De trein is energiezuinig en milieuvriendelijk. Het (rolstoeltoegankelijk) toilet heeft een bioreactor, op de balkons komen bakken voor gescheiden afvalinzameling. De led-verlichting houdt rekening met de lichtintensiteit. Bron [ Bericht 1% gewijzigd door George_Zina op 01-03-2016 20:10:11 ] | |
Kosmoproleet | dinsdag 1 maart 2016 @ 20:07 |
Komt er ooit nog een fatsoenlijke hogesnelheidstrein op het HSL spoor tussen Schiphol en Breda? | |
Kosmoproleet | dinsdag 1 maart 2016 @ 20:09 |
Ah de IC NG gaat ook op het HSL rijden, interessant. Welke snelheden kan het behalen? De oorspronkelijke snelheid die de Fyra zou rijden of gewoon de snelheid van de huidige treinen op het traject? | |
Kosmoproleet | dinsdag 1 maart 2016 @ 20:10 |
Ah jammer, de Fyra zou 250 gaan rijden. Helaas. | |
freako | dinsdag 1 maart 2016 @ 20:15 |
De nieuwe intercity's moeten in eerste instantie de Koplopers gaan vervangen. NS heeft het zelf in de notitie overigens over instroom vanaf 2021. | |
George_Zina | dinsdag 1 maart 2016 @ 20:15 |
Nah, zie ik niet gebeuren. De Fyra-soap is ze niet in de koude kleren gaan zitten. Die wagen zich niet meer aan hogesnelheidstreinen. Ook een duur geintje gezien de kleine afstanden in NL. | |
freako | dinsdag 1 maart 2016 @ 20:17 |
Ja, de Thalys. | |
Kosmoproleet | dinsdag 1 maart 2016 @ 20:19 |
Er is niks fatsoenlijks aan de Thalys. | |
Lothiriel | dinsdag 1 maart 2016 @ 20:58 |
Mogen wij dan de 'oude' NS-treinen hebben? Want die zijn spliksplinternieuw in vergelijking met wat de NMBS nog steeds rondspoort: ![]() | |
freako | dinsdag 1 maart 2016 @ 21:41 |
Oh, die zien er nog wel netjes uit. Meestal zie ik ze in deze staat rondrijden: ![]() | |
Lothiriel | dinsdag 1 maart 2016 @ 21:52 |
Je hebt wel een punt, mijn foto is een onrealistische weergave van de gemiddelde NMBS trein ![]() | |
Kosmoproleet | dinsdag 1 maart 2016 @ 21:52 |
België ![]() |