Of iemand hueehueehueequote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:53 schreef RingBewoner het volgende:
Ik zou komend weekend wat anders gaan doen.
Ik was eigenlijk ook best serieus. Ik zou dit aan hem melden, desnoods telefonisch, en zeggen dat je komend weekend eerst iets anders wil en dat je daarna wel contact opneemt.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:55 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Of iemand hueehueehuee
Maar even serieus, hoeveel signalen/alarmbellen heb je nog nodig?
Begin maar eens eerst na te denken over wat je nou eigenlijk wil. Hierboven lees ik vooral een relaas dat je hem niet vertrouwt en dat je je gedwongen voelde om dat voorbij je eigen grenzen te gaan onderzoeken. Dan krijg je soort van bevestiging en nu vraag je wildvreemden online of je hem nog een kans moet geven. Misschien beter eerst even bedenken wat zo een kans nou precies in zou houden en wat jij nodig zou hebben om er weer vertrouwen in te krijgen. Tenminste, als jullie echt nog gek op elkaar zijn en beide door willen gaan voor een enigszins overeenkomende invulling van een relatie..quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:49 schreef Inteachan het volgende:
Moet ik het hierom uitmaken of verdient hij nog een kans? Ik weet nog even niet...
Je hebt gelijk, ik weet ook nog helemaal niet wat ik wil. Of ja: ik wil hem eigenlijk niet kwijt, maar misschien is het wel beter om er een eind aan te maken. Ik weet niet of ik hem nog wel kan vertrouwen. We wonen ver uit elkaar, dus als we niet samen zijn kan hij doen wat hij wil zonder dat ik er ooit achter kom. Ik denk dat ik even moet afwachten hoe hij reageert als ik het hem vertel. Gaat hij alles ontkennen of wordt hij boos, dan denk ik niet dat ik nog verder met hem wil. Als hij oprecht veel spijt heeft en zijn fouten inziet, misschien nog wel. Maar dan zal het er dus aan liggen of ik dat vertrouwen weer terug kan krijgen. De hele tijd in onzekerheid zitten en me afvragen 'wat als...' wil ik niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:03 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Begin maar eens eerst na te denken over wat je nou eigenlijk wil. Hierboven lees ik vooral een relaas dat je hem niet vertrouwt en dat je je gedwongen voelde om dat voorbij je eigen grenzen te gaan onderzoeken. Dan krijg je soort van bevestiging en nu vraag je wildvreemden online of je hem nog een kans moet geven. Misschien beter eerst even bedenken wat zo een kans nou precies in zou houden en wat jij nodig zou hebben om er weer vertrouwen in te krijgen. Tenminste, als jullie echt nog gek op elkaar zijn en beide door willen gaan voor een enigszins overeenkomende invulling van een relatie..
Zou je zelf ook niet boos worden als hij in jouw telefoon had lopen snuffelen? Niet om zijn acties goed te praten, maar zwart/wit gaat misschien ook niet zo handig zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:07 schreef Inteachan het volgende:
Ik denk dat ik even moet afwachten hoe hij reageert als ik het hem vertel. Gaat hij alles ontkennen of wordt hij boos, dan denk ik niet dat ik nog verder met hem wil.
Wat is oprecht in jouw ogen? Moet hij kruipen om weer bij je in de gunst te komen? Denk je dat het een goede basis is om jullie relatie proberen voort te zetten op het punt dat alleen hij fouten zouden hebben gemaakt?quote:Als hij oprecht veel spijt heeft en zijn fouten inziet, misschien nog wel.
Dat moet je ook niet willen, maar dan moet je ook wel een beetje een idee hebben wat je zekerder gaat maken en hem niet in onmogelijke bochten laten wringen als je door de afstand het sowieso niet kan loslaten ofzo..quote:Maar dan zal het er dus aan liggen of ik dat vertrouwen weer terug kan krijgen. De hele tijd in onzekerheid zitten en me afvragen 'wat als...' wil ik niet.
Dan is het goedquote:Of ik het moet uitmaken of niet was meer een soort hardop denken en 'wat zou jij doen', uiteindelijk ligt de beslissing natuurlijk nog altijd bij mij zelf en ga ik die niet laten afhangen van wat hier gezegd wordt.
Wij zijn inderdaad vrij jong en dat hij nog volwassen moet worden is zeker waar. Hij heeft nog nooit een relatie gehad (geen behoefte aan gehad), woont nog bij zijn ouders en loopt qua studie/werk flink wat achter op leeftijdsgenoten. In die opzichten ben ik een stuk volwassener dan hij, ondanks dat ik wat jaartjes jonger ben. Ik snap ook wel dat het voor hem wennen is om ineens zo serieus te zijn met een meisje en alle 'verplichtingen' die daar misschien bij komen kijken. Maar hij heeft tegenover mij altijd gezegd dat hij er nu wel klaar voor is en dat hij het juist leuk vindt om een relatie te hebben. Hij is ook heel enthousiast om samen dingen te plannen en af te spreken. Als hij nog niet klaar was voor een relatie had hij dat moeten zeggen. Zeker toen ik hem er expliciet naar vraag (vanwege zijn twijfels), had hij daar de kans voor. Maar hij heeft toen gezegd dat hij er klaar voor was.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:59 schreef Panthera1984 het volgende:
Je schrijft dat hij 'thuis woont', voor het gemak ga ik er dan vanuit dat jullie niet >25 zijn. Je kan het misschien toewijzen aan 'nog niet klaar voor volwassen stap'. Welke conclusie je daar aan verbindt... het uitmaken, of voorlopig een minder vaste relatie, (open? Terug naar datefase?) moet je zelf weten natuurlijk.
Fijn dat je even kritisch leest Scary_Maryquote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:15 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Zou je zelf ook niet boos worden als hij in jouw telefoon had lopen snuffelen? Niet om zijn acties goed te praten, maar zwart/wit gaat misschien ook niet zo handig zijn.
[..]
Wat is oprecht in jouw ogen? Moet hij kruipen om weer bij je in de gunst te komen? Denk je dat het een goede basis is om jullie relatie proberen voort te zetten op het punt dat alleen hij fouten zouden hebben gemaakt?
Heb je weleens aangekaart dat het je opviel dat er minder seks en interesse was voor jouw gevoel en wat dat met je deed enzo?
[..]
Dat moet je ook niet willen, maar dan moet je ook wel een beetje een idee hebben wat je zekerder gaat maken en hem niet in onmogelijke bochten laten wringen als je door de afstand het sowieso niet kan loslaten ofzo..
[..]
Dan is het goed
Als hij met zoveel andere meisjes appt en beweert met ze te zoenen of zelfs seks mee te willen hebben (dronken of niet), dan denk ik niet dat hij nog oprecht interesse in je heeft. Meteen confronteren, je kan hem nog een kans geven, is aan jezelf. Misschien ziet hij 't licht en denkt hij shit waar ben ik mee bezig geweest, misschien vindt hij dat hij een tekort aan aandacht krijgt (ookal is dit absoluut niet de manier om daarmee om te gaan). Het is jouw keuze, als je hem niet meer kan vertrouwen kun je het beter niet doen want dan kom je toch nergens. Ja wellicht over een paar jaar ofzo maar ik zou er niet vanuit gaan.quote:
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:24 schreef Inteachan het volgende:
[..]
Fijn dat je even kritisch leest Scary_MaryGeeft me stof om over na te denken.
Dat klinkt genuanceerder en evenwichtiger ja.quote:Ik zou zeker boos worden als hij in mijn telefoon gekeken had. Maar als daar dingen in hadden gestaan die kut voor hem waren, had ik me ook schuldig gevoeld en zou ik wel inzien dat hij gelijk zou hebben dat ik ook fout bezig was. Hij mag ook best boos worden, als het maar niet alléén boosheid is en er niet gepraat kan worden over de inhoud van de whatsappjes. Ik vind dat hij zijn eigen fouten moet inzien en erkennen.
Als je de verantwoording om jouw onzekerheid op te lossen maar niet volledig aan hem uitbesteed, want hij en zijn gedrag alleen gaan dit niet kunnen fixen. Daar moet jij ook wel iets voor doen natuurlijk, zodat de balans niet scheef blijft.quote:Oprechte spijt... Ik weet zelf niet zo goed wat dat is. Kruipen hoeft hij niet, van overdreven slijmerig gedoe word ik zelf nogal flauw. Maar om het vertrouwen weer op te kunnen bouwen (als dat al lukt) heb ik wel veel nodig denk ik. Zoals zijn telefoon mogen inkijken, dat soort dingen. Ik weet het zelf niet echt eigenlijkLastig. Ik denk dat dat met de tijd uitgezocht zal moeten worden. Misschien blijkt uiteindelijk dat het me niet lukt om hem nog te vertrouwen of misschien vinden we een manier waarop het toch wel lukt.
En wat vindt hij, qua contactfrequentie enzo? Sommige mensen zijn nu eenmaal niet van dagelijks appen en dat hoeft niet te betekenen dat er minder interesse is enzo. Kan een struikelpuntje zijn, omdat jij dat misschien nu extra aan onzekerheid gaat koppelen en het voor hem misschien teveel een verplichting kan voelen ofzo..quote:Ik heb het er een tijdje geleden met hem over gehad, toen ik merkte dat er minder contact was via whatsapp. Ik vind het belangrijk dat we iedere dag even contact hebben, omdat we elkaar maar 1 keer in de week kunnen zien.
Het is ook weer niet heel ongewoon dat je na een paar maanden de wittebroodsweken wel voorbij bent. Verwacht je misschien niet te veel als je iedere week die ene keer dat jullie elkaar zien vuurwerk wil? Bij wijze van spreken dan hè. Heeft hij misschien ook andere manieren waarop hij je probeert te laten zien dat je veel voor hem betekent, die jij misschien iets minder helder als zodanig opvat?quote:Hij reageerde ineens wat kortaf en heel laat, totaal anders als het eerst ging. Ik heb toen een lang gesprek met hem gehad dat ik het gevoel had dat ik niet zo belangrijk voor hem was als hij voor mij en dat hij minder moeite deed (ook met afspreken liet hij het steeds maar een beetje gaan toen). Hij snapte dit wel en ging beter zijn best doen en dat merkte ik toen ook wel. Dit gaat nu nog steeds wel goed, alleen is nu sinds kort dus de seks minder. Hier heb ik het nog niet met hem over gehad.
Imo vind je iemand ook niet echt leuk als je na een paar dates nog met anderen wil daten.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:54 schreef rulerofdeath het volgende:
'exclusief daten' maar geen relatie?
Vind het maar raar. Het is geen bioscoopkaartje dat je reserveert.
Dit is toch de essentie? Bespreek het met hem; maar beter trek je je eigen conclusies...quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:49 schreef Inteachan het volgende:
Dat hij gezoend heeft met andere meisjes terwijl wij samen waren, of in ieder geval aan het daten, dat blijkt dus wel en eerlijk gezegd doet me dat net zoveel pijn. Zelfs al zou er niet gezoend zijn en zouden het dus alleen die berichtjes zijn, vind ik het zwaar kut. Hij wil met ze kussen en afspreken... Hoezo?!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |