abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 maart 2016 @ 09:30:30 #26
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160333795
Oh blah Luna, naar is dat he ;(
Vooral als je dan een "misschien moet je maar gaan, ik denk dat het dan wel over gaat" krijgt (en dat was hier pas op de psz), hou opppp, ze hebben vaak nog gelijk ook :') :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 1 maart 2016 @ 09:33:16 #27
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_160333840
Bedankt voor jullie welkom, dames! :)

Saskia, beterschap voor je kleintje! En ook voor Sicilia's kleine mannetje lees ik :*

Pinquit, dat klinkt inderdaad helemaal niet fijn... ;( Sterkte! :*

Pfff, de eerste dag in mijn eentje gisteren is prima verlopen. T doet het hartstikke goed; na drie weken weegt ze al 3690 gram! Haar geboortegewicht was 3150 gram; lekkere spekwangetjes begint ze al te krijgen O+

Wat ik voornamelijk nu moeilijk vind is om te zien wat het juiste moment is om haar in bed te leggen, dat ze ook echt gaat slapen daarna. Ze lijkt eerst heel slaperig en wanneer ik haar dan in bedje heb gelegd en een zacht kusje gegeven heb, opent ze haar ogen weer en lijkt ze weer klaarwakker. Ik vind het niet raar voor zo'n kleintje dat het zelf in slaap komen lastig is, maar 's nachts lukt dat haar wel... Iemand tips? :)
pi_160333983
Nou, pcm zit erin (voor het eerst).
Ze begint alweer praatjes te krijgen! Beter dan huilen :)
Nu nog neusspray, want ze lekt uit al dr lichaamsopeningen...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 09:41:42 #29
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160333987
Ah Frum, ze is pas 3 weken :D Laat haar lekker op jouw in slaap vallen? Of vind je dat niks?
  dinsdag 1 maart 2016 @ 09:42:17 #30
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160334001
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:41 schreef SaskiaR het volgende:
Nou, pcm zit erin (voor het eerst).
Ze begint alweer praatjes te krijgen! Beter dan huilen :)
Nu nog neusspray, want ze lekt uit al dr lichaamsopeningen...
Als ze al lekt heb je geloof ik niks aan neusspray :D
pi_160334077
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:41 schreef pinquit het volgende:
Ah Frum, ze is pas 3 weken :D Laat haar lekker op jouw in slaap vallen? Of vind je dat niks?
Wilde ik ook vragen! Mijn kleintje ( :') ) valt nog steeds overdag bij mij in slaap en dan leg ik haar daarna pas (heel voorzichtig) weg. 's Nachts doet ze 't zelf, maar laat ik haar vaak ook nog lekker bij me liggen O+

Wat is dat trouwens met mensen die zeggen "Bijna 9 pond bij de geboorte? Wees maar blij dat 't 'n keizersnee was!" Hi-la-risch :(

Edit: oh welkom nog frummel :@ Wat een dotje O+ zo kleiiin, en wat een bos haar! O+
pi_160334149
Wat sneu, Pinquit. Je kunt het gewoon eens proberen, flesje mee.

Na ons weekend weg moet ik eigenlijk nog was opruimen, boodschappen doen en de spullen voor kdv en werk voor morgen klaarleggen, maar J is na huilen en luid nasnikken op schoot in slaap gevallen. Dus ik zit nog in mijn pyjama, maak hetboodschappenlijstje en kijk tv :')
  dinsdag 1 maart 2016 @ 09:55:38 #33
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_160334230
Oké, dus zo gek is het niet dat ik haar dan toch uit bed haal en bij me pak ;) ik wil inderdaad niet te streng zijn voor haar; vind het al super dat ze 's nachts wel in haar bedje slaapt. Ik had echt nooit gedacht steeds voor zoveel keuzes te komen staan als moeder. :@
  dinsdag 1 maart 2016 @ 10:01:03 #34
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160334309
Mijn 5maandige kan nog steeds niet zelf in slaap vallen :'D
  dinsdag 1 maart 2016 @ 10:06:23 #35
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160334394
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:55 schreef Frummeltje86 het volgende:
Oké, dus zo gek is het niet dat ik haar dan toch uit bed haal en bij me pak ;) ik wil inderdaad niet te streng zijn voor haar; vind het al super dat ze 's nachts wel in haar bedje slaapt. Ik had echt nooit gedacht steeds voor zoveel keuzes te komen staan als moeder. :@
Hhaha, dat worden er nog veel meer :o :') ;(
Maar als ze het niet vervelend vindt om wakker in haar bedje te liggen, is er niks aan de hand en kan je haar wel op die manier laten wennen aan soms zelf in haar bedje liggen natuurlijk :)
  dinsdag 1 maart 2016 @ 10:07:56 #36
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_160334424
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 10:01 schreef pinquit het volgende:
Mijn 5maandige kan nog steeds niet zelf in slaap vallen :'D
Aha... ;) misschien komt het ook door de paar mensen in mijn omgeving die steeds zeggen dat ze eigenlijk alleen in haar bed zou moeten slapen. Ik ben gevoeliger voor wat mijn omgeving zegt dan ik aanvankelijk dacht. En dan is het ook maar net wie je treft blijkbaar.
pi_160334448
mijnes ook niet.

Ik heb het een beetje gehad op het moment. A die niet wil slapen overdag niet en om de twee uur wakker iedere nacht. Vandaag blijft hij maar aan het spugen. Ik ben gestopt met m'n trui afpoetsen of me omkleden. Ik heb een zwarte trui aan, inmiddels zie ik eruit als een pandabeer. Met bijpassende kringen onder m'n ogen. ;) Oudste ligt al twee dagen als een dood vogeltje op de bank en zijn zus hangt tussen wel/geen middagslaap in. Met het gevolg dat ze of niet te harden is of 's avonds tot 22 uur loopt te spoken. Oh en morgen is het studiedag. Whoopdiedoo.
Ik overweeg m'n ouderschapsverlof af te breken en eerder te gaan werken. Kan ik tenminste uitrusten :')
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 1 maart 2016 @ 10:09:37 #38
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_160334450
Zolang ze inderdaad niet huilt laat ik haar wel in haar bedje liggen, maar het gaat binnen no time in standje krijsen overdag :{
  dinsdag 1 maart 2016 @ 10:11:25 #39
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_160334478
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 10:09 schreef Estrys het volgende:
mijnes ook niet.

Ik heb het een beetje gehad op het moment. A die niet wil slapen overdag niet en om de twee uur wakker iedere nacht. Vandaag blijft hij maar aan het spugen. Ik ben gestopt met m'n trui afpoetsen of me omkleden. Ik heb een zwarte trui aan, inmiddels zie ik eruit als een pandabeer. Met bijpassende kringen onder m'n ogen. ;) Oudste ligt al twee dagen als een dood vogeltje op de bank en zijn zus hangt tussen wel/geen middagslaap in. Met het gevolg dat ze of niet te harden is of 's avonds tot 22 uur loopt te spoken. En morgen is het studiedag. Whoopdiedoo.
Ik overweeg m'n ouderschapsverlof af te breken en eerder te gaan werken. Kan ik tenminste uitrusten :')
Oef, dat klinkt pittig... Iemand die het wellicht even een paar uurtjes van je kan overnemen thuis? Dat je even kunt bijkomen zelf? :*
  dinsdag 1 maart 2016 @ 10:44:41 #40
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160335062
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 10:09 schreef Estrys het volgende:
mijnes ook niet.

Ik heb het een beetje gehad op het moment. A die niet wil slapen overdag niet en om de twee uur wakker iedere nacht. Vandaag blijft hij maar aan het spugen. Ik ben gestopt met m'n trui afpoetsen of me omkleden. Ik heb een zwarte trui aan, inmiddels zie ik eruit als een pandabeer. Met bijpassende kringen onder m'n ogen. ;) Oudste ligt al twee dagen als een dood vogeltje op de bank en zijn zus hangt tussen wel/geen middagslaap in. Met het gevolg dat ze of niet te harden is of 's avonds tot 22 uur loopt te spoken. Oh en morgen is het studiedag. Whoopdiedoo.
Heb jij voor A. al een spuug oplossing?
Pffff dit is niet te doen zo joh ;( :* misschien wel een goed idee ja, weer lekker werken
pi_160335260
Poeh Estrys dat is inderdaad zwaar ;(
Ook zo sneu om te lezen dat veel van de kleintjes blijven spugen.

:* voor het slaapgebrek

Vraagje: zijn er meer die naar het kdv eigen beleg meegeven of is dat raar? :@ Mijn man zag vanmorgen in de koelkast bij het kdv smeerkaas en -worst, maar wmb krijgt M dat (voorlopig) niet. Aan de ene kant gaat ze maar 1 dag per week daarheen, maar eigenlijk wil ik niet dat ze dat geven. Zeker niet sinds ik een aantal artikelen over de inhoud van smeerkaas te hebben gelezen (de worst krijgt ze sowieso niet). Iemand suggesties of moet ik gewoon niet zeuren? :P

Oja en peer en appel geef ik ook met schil! Appel iets gekookt of gestoomd (maar ze vindt het toch wel smerig).
pi_160335370
Hij spuugt al veel minder. Ik denk dat vast voedsel de oplossing zal zijn. Was bij de andere twee ook. Daar ga ik deze maand mee beginnen. Heb er alleen de puf nog niet voor. Maar het is nu heel waterig en zuur wat hij spuugt dus misschien is hij gewoon niet zo lekker. En hij heeft nog niet gepoept sinds gisterochtend. Dan is hij meestal ook wat pieperig.

Ach komt wel weer goed. M'n moeder komt zo. Ik heb gewoon echt even te lang geen tijd voor mezelf genomen. Dat nekt me altijd een keer. Binnenkort gaat A wennen bij de gastouder. Misschien doe ik dat volgende week alvast een half dagje of zo. Zij kijkt er heel erg naar uit in ieder geval. O+

Oudste ligt met koorts op de bank, daar heb je ook geen kind aan eigenlijk. Het gaat wel al iets beter zegt hij maar hij is volgens eigen zeggen 'een beetje koekoek' :') Als hij koorts heeft gaat hij altijd praten alsof ie niet helemaal goed bij z'n hoofd is :D
  dinsdag 1 maart 2016 @ 11:03:56 #43
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160335391
Kazy, als je aangeeft wat je zou willenkunnen ze het misschien kopen?

Estrys en pinquit, wat een vervelend dat jullie nog steeds met reflux baby's zitten. ;(
Estrys het is dat L eerder naar de opvang kon dan dat ik weer begon met werken, anders had ik m'n verlof ook eerder afgebroken.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_160335602
Trouwens in de categorie 'kijk eens wat mijn baby kan': ik had A op schoot en hij poepte. Het spoot tot aan zijn schouderbladen. Alleen zijn romper was vies. (Ik zag het zo langzaam erdoorheen komen) Zijn broek en shirt waren nog schoon en in de luier zat maar een heel klein spoortje poep.
HA nou jullie weer ;) :')
pi_160335604
Kazy, wij geven alles mee naar het kdv, maar dat heeft te maken met J's allergie. Ze denken op ons kdv erg goed na over gezond e.d., misschien je overdenkingen ook eens op je kdv bespreken?
  dinsdag 1 maart 2016 @ 11:35:58 #46
409579 LuDann
All the way
pi_160336079
Ons KDV gaat vandaag beginnen met vast voedsel bij Wolk. Mijn man heeft ze vanochtend bij het afzetten gezegd dat ze brood en fruit mogen geven, maar hij stond er kennelijk op dat het Rapley ging. Mij maakte dat eerlijk gezegd niet zo heel veel uit, maar goed. :P Ze belden me net dat ze de peer in kleine stukjes had gesneden maar dat het Wolk niet lukte om die te pakken. Dus nu gaan ze reepjes proberen met de schil er nog aan. En vanmiddag krijgt ze een stukje brood met boter.

We zijn nog niet met broodbeleg begonnen maar de leidster stelde net appelstroop voor en dat klinkt wel oke. Ik zal volgende keer eens kijken wat ze hebben en als me dat niet bevalt haal ik wat van de Kleine Keuken.
pi_160336153
Ons kdv kende Rapley helemaal niet, maar een paar leidsters zijn erg enthousiast. Bij anderen krijgt hij gewoon een prakje, ook goed.
pi_160336248
Frummel, N. viel pas met 8 maanden zelf in slaap, lekker nog even bij je houden dus! O+ En geniet er nog maar van, geloof me, je gaat het missen als ze niet meer zo lekker bij je willen liggen. :'(

*Nieuwe baby maken gaat. :P
  dinsdag 1 maart 2016 @ 11:51:58 #49
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160336375
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 11:44 schreef Selvaria het volgende:
Frummel, N. viel pas met 8 maanden zelf in slaap, lekker nog even bij je houden dus! O+ En geniet er nog maar van, geloof me, je gaat het missen als ze niet meer zo lekker bij je willen liggen. :'(

*Nieuwe baby maken gaat. :P
Succes!!! *O*
pi_160336596
Frummel welkom met T. Wat een poppieee O+ Die ogen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')