Uiteraard zijn er grotere problemen in de wereld, maar jaren (ongewild) alleen vreet ook aan je hoor, vooral als er geen zicht op beter is.Dit weekend het nieuwe seizoen van HoC er doorheen jagen en voor je het weet is het weer maandag. Tja, ik wil ook weleens een 'onvergetelijk' weekend of iets om doordeweeks naar uit te kijken.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:13 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Jaja, met voorbeelden geven heb je geen probleem, dat weten we inmiddels wel. Je leven is ontzettend kut en je hebt het echt heel zwaar. Waarom ga je niet naar de huisarts?
[..]
Ze helpen wel je gemoedstoestand waardoor je misschien eens actie gaat ondernemen.
[..]
Ik kan begrijpen dat je iemand mist in je leven. Wat ik niet begrijp is dat je nu weer in de fase zit dat het allemaal aan de buitenwereld ligt en je met afgunst naar andere leuke stelletjes kijkt. Ik dacht dat je inmiddels wel zo ver was dat je begreep dat het aan jezelf ligt en niet aan de zogenaamde kansen die jij niet krijgt. Kansen creëer jezelf. Je hebt de pech te zijn geboren met een autistische aandoening, dat is kut, maar je zult moeten uitvinden hoe je daar mee om kunt gaan. Iemand die niet kan lopen zal ook dingen moeten gaan verzinnen om bij zijn bestemming te komen. En in welk universum had je verwacht een vriendin voor deze zomer te krijgen? Hoe kom je daar nu in godsnaam weer bij? Een scriptie krijg je al nauwelijks voor elkaar.
Echt. Man the fuck up. Er zijn zoveel gigantische problemen momenteel in de wereld. Dagelijks verliezen mensen hun huis of dierbaren. Op het moment dat ik deze post typ worden er duizenden kinderen geboren in allerlei landen waar ze nog niet eens kunnen dromen van al die kansen die vanaf jouw geboorte in je schoot worden geworpen. En jij zit te kneuzen dat de hele wereld tegen je is en je geen eerlijke kansen krijgt. Doe nou toch gewoon eens een beetje normaal.
Thanks voor je post en aanbod. Wat je niet kent mis je wel.. want relaties/liefde is iets wat bijna iedereen tot zich heeft en wordt uitgemolken in de media/films/series. Ook al is dat vooral het romantische beeld, je mist toch 'wat'. Zeker als de meiden van mijn leeftijd langzaam willen settelen en ik nog überhaupt moet uitvinden of een relatie wat voor mij is.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:12 schreef Wh00pWh00p het volgende:
[..]
Wat je niet kent kun je niet missen. Je ziet het wellicht bij anderen zien en denkt ja dat wil ik ook. Maar dat is een ander verhaal. Je legt de druk voor jezelf zo enorm hoog, dat het iedere keer z'n enorme teleurstelling is. Je kansen zakken? Pff kom op man je bent pas 25, niks mis mee!
Paar vrienden van me die 34 zijn hebben zelfs nog geen vriendin en gaan ook niet bij de pakken neerzitten. Is ook nergens voor nodig! Je moet uit die dip van je zien te komen. Het leven is veel te mooi om bij de pakken neer te zitten. En ja ook voor jou!
Bekijk het positief, je bent bezig om stappen te zetten. Dat hoeft niet gelijk een hele berg te zijn.
Je hebt je opgegeven voor die cursus, bent bezig met afspraken te maken op school. En dan nog je rijlessen, daar heb je ook al infinitief in genomen. Wat ik zo lees van je is dat namelijk al heel wat! Stapje voor stapje. En in jou geval niet rennen want dan struikel je en dat is zonde.
Ps..mocht je een keer naar de film willen of ergens iets wat drinken... kom maar op!
Waarom?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 20:45 schreef Deezertje het volgende:
Dit weekend het nieuwe seizoen van HoC er doorheen jagen en voor je het weet is het weer maandag.
Het willen, maar niks doen om het voor elkaar te krijgen...quote:Tja, ik wil ook weleens een 'onvergetelijk' weekend of iets om doordeweeks naar uit te kijken.
Als je altijd al op je eigen bent aangewezen ga je er niet zomaar ff uit om een club of kroeg in te duiken. Ik kon er ook voor kiezen om vanavond weer naar de bioscoop te gaan, maar daar pas ik nu ff voor. Dan wordt je toch weer elke keer op je eigen tekortkomingen gewezen ipv dat ik denk: ik kan lekker gaan en staan waar ik wil. Op 't station en in de stad zie je dan toch weer van die zoetsappige stelletjes die een zwoele nacht tegemoet gaan of hebben gehad etc en jij keert in je uppie naar huis.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 20:48 schreef Etsu het volgende:
[..]
Waarom?
Genoeg users die hier hebben aangeboden om iets met je te doen, waarom doe je daar niks mee?
[..]
Het willen, maar niks doen om het voor elkaar te krijgen...
Dat is jouw probleem een beetje. Heb je dat wel door?
Media/Films/Series is niet het dagelijkse leven. Je kunt en mag dat niet op jezelf projecteren.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 20:45 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Uiteraard zijn er grotere problemen in de wereld, maar jaren (ongewild) alleen vreet ook aan je hoor, vooral als er geen zicht op beter is.Dit weekend het nieuwe seizoen van HoC er doorheen jagen en voor je het weet is het weer maandag. Tja, ik wil ook weleens een 'onvergetelijk' weekend of iets om doordeweeks naar uit te kijken.
[..]
Thanks voor je post en aanbod. Wat je niet kent mis je wel.. want relaties/liefde is iets wat bijna iedereen tot zich heeft en wordt uitgemolken in de media/films/series. Ook al is dat vooral het romantische beeld, je mist toch 'wat'. Zeker als de meiden van mijn leeftijd langzaam willen settelen en ik nog überhaupt moet uitvinden of een relatie wat voor mij is.
Dat is het zeker, en ik weet ook wel dat het een romantisch en vertekenend beeld geeft wat wij graag willen zien, maakt je helaas niet minder vatbaarquote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:19 schreef Wh00pWh00p het volgende:
[..]
Media/Films/Series is niet het dagelijkse leven. Je kunt en mag dat niet op jezelf projecteren.
Zo werkt het nu eenmaal niet. Je wilt een relatie maar ondertussen zeg je dat je moet uitvinden of het wat voor je is... beetje tegenstrijdig toch?
The highest form of ignorance is to reject something you do not know anything about.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 20:55 schreef Deezertje het volgende:
Ik zal best eens een uitnodiging accepteren hier, maar dat heeft tijd nodig. Ik geloof er nog steeds in dat ik een keer leeftijdsgenoten ontmoet.
Het enige wat ik weet is dat ik op school geen nieuwe contacten meer hoef te verwachten, of van studenten in het algemeen. Ik moet mij richten op leeftijdsgenoten en mensen die ook school (bijna) achter zich hebben gelaten, terwijl ik voor mijn gevoel lang niet alles uit het mijn studietijd heb gehaald.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:46 schreef Koral het volgende:
[..]
The highest form of ignorance is to reject something you do not know anything about.
lquote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:54 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Het enige wat ik weet is dat ik op school geen nieuwe contacten meer hoef te verwachten, of van studenten in het algemeen. Ik moet mij richten op leeftijdsgenoten en mensen die ook school (bijna) achter zich hebben gelaten, terwijl ik voor mijn gevoel lang niet alles uit het mijn studietijd heb gehaald.
Tja, blijft kut. Ik zit nu tussen wal en schip in: hoor niet bij de werkenden maar ook niet meer echt tussen de studenten. Ondertussen zijn de meeste mensen uit mijn klas of woonplaats doorgegaan met leven: werk, relatie en samenwonen. Dat is ook wat het leven moet voorstellen toch? Inkomen, plezier in je leven en samen doorbrengen met iemand waar je je fijn bij voelt. En ik moet gewoon ff alles op alles zetten om dat papiertje te halen, maar dat maken deze maanden niet extra eenzaam, ik kan op niemand leunen deze periode en er is ook nog niks zeker qua nieuwe vrienden of daten etc.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
l
En dan kun je tot in lengte van dagen in het verleden leven, spijt hebben dat je dat niet gedaan hebt, en je rot voelen dat je dat niet alsnog kunt inhalen.
Of je gaat een avond zitten rouwen hierom, pakt jezelf bij elkaar, laat dit in het verleden liggen en kijkt naar nu en naar de toekomst.
Natuurlijk is het kut als je terugkijkt op een deel van je leven waarvan je achteraf zou willen dat het anders was gelopen, maar dat is zo totaal zinloos.
Sorry maar dat had je de jaren hiervoor ook niet dus dat maakt geen verschil.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 22:04 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja, blijft kut. Ik zit nu tussen wal en schip in: hoor niet bij de werkenden maar ook niet meer echt tussen de studenten. Ondertussen zijn de meeste mensen uit mijn klas of woonplaats doorgegaan met leven: werk, relatie en samenwonen. Dat is ook wat het leven moet voorstellen toch? Inkomen, plezier in je leven en samen doorbrengen met iemand waar je je fijn bij voelt. En ik moet gewoon ff alles op alles zetten om dat papiertje te halen, maar dat maken deze maanden niet extra eenzaam, ik kan op niemand leunen deze periode en er is ook nog niks zeker qua nieuwe vrienden of daten etc.
Een vervelende positie, maar je kan er alleen uit komen als je zelf wat onderneemt. Hoe was het gesprek met je begeleider? Vindt hij dat je goed op weg bent? Heb je het idee dat je echt verder bent gekomen? Als je dat papiertje haalt, die cursus doet en er plek is op de rijschool kan je weer verder met je leven. Goed om te zien dat je stappen onderneemt, maar je kan niet verwachten dat je morgen in een compleet andere situatie zit. Dat heeft tijd nodig. Voor de rest heel goed dat je zelf initiatieven neemt, want je moet niet verwachten dat mensen naar jou toe komen of jouw problemen voor je oplossen. Dat werkt immers niet. Het is soms moeilijk, maar verstand op nul, schouders eronder en gaan is in sommige gevallen de enige manier om dingen voor elkaar te krijgen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 22:04 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja, blijft kut. Ik zit nu tussen wal en schip in: hoor niet bij de werkenden maar ook niet meer echt tussen de studenten. Ondertussen zijn de meeste mensen uit mijn klas of woonplaats doorgegaan met leven: werk, relatie en samenwonen. Dat is ook wat het leven moet voorstellen toch? Inkomen, plezier in je leven en samen doorbrengen met iemand waar je je fijn bij voelt. En ik moet gewoon ff alles op alles zetten om dat papiertje te halen, maar dat maken deze maanden niet extra eenzaam, ik kan op niemand leunen deze periode en er is ook nog niks zeker qua nieuwe vrienden of daten etc.
Nee, maar daar heb ik achteraf wel spijt van want nu blijf ik alleen achter. Ik wil niet zeggen dat de rest van mijn klasgenoten nog met elkaar omgaan, dat valt volgens mij wel mee. Maar die hadden iig wel een eigen vrienden en sociale groep voordat ze aan de opleiding begonnen en dat had ik ook al niet. Dus ik had alle hoop daarop gestort, kon met iedereen goed overweg, maar alleen op school. Jullie zijn het enige waar ik nog tegenaan kan lullen. En dit is ook zo'n leeftijd dat het nou eenmaal stroever gaat. Veel vriendschappen gaan klappen als je nog vrijgezel bent terwijl de rest gaat settelen, dat lees en hoor je overal.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 22:06 schreef Koral het volgende:
[..]
Sorry maar dat had je de jaren hiervoor ook niet dus dat maakt geen verschil.
Er komt een moment dat je moet kiezen tussen de bladzijde omslaan of het boek dicht doen.
Gesprek was goed, einde scriptie is bijna in zicht. Voor de rest kan school er inderdaad niks aan veranderen hoe ik mij mentaal voel. Die cursus is leuk, maar ik moet geen wonderen verwachten en zal waarschijnlijk tussen eerste/tweedejaars zitten waar ik enkel wat ervaringen mee uitwissel en daarna is het zomer en hopelijk klaar met studie.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 22:10 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Een vervelende positie, maar je kan er alleen uit komen als je zelf wat onderneemt. Hoe was het gesprek met je begeleider? Vindt hij dat je goed op weg bent? Heb je het idee dat je echt verder bent gekomen? Als je dat papiertje haalt, die cursus doet en er plek is op de rijschool kan je weer verder met je leven. Goed om te zien dat je stappen onderneemt, maar je kan niet verwachten dat je morgen in een compleet andere situatie zit. Dat heeft tijd nodig. Voor de rest heel goed dat je zelf initiatieven neemt, want je moet niet verwachten dat mensen naar jou toe komen of jouw problemen voor je oplossen. Dat werkt immers niet. Het is soms moeilijk, maar verstand op nul, schouders eronder en gaan is in sommige gevallen de enige manier om dingen voor elkaar te krijgen.
1 ding wat ik WEL weet is: geen master!! Geen toegevoegde waarde en dan zit je weer met een scriptie e.d. en dat doe ik mezelf niet aanquote:Op vrijdag 4 maart 2016 22:36 schreef wiskundenoob het volgende:
Zoek een bijbaan voor 10 uur, schrijf je in voor een master en voila je bent weer student voor 2 jaar.
Een WO master kan zeker wel toegevoegde waarde hebben, helemaal als het in een iets andere richting is dan Journalistiek. Moet je wel een premaster doen waarschijnlijk, maar het kan wel. Kan me alleen wel voorstellen dat je er na een x aantal jaar wel eens genoeg van hebt.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 22:40 schreef Deezertje het volgende:
[..]
1 ding wat ik WEL weet is: geen master!! Geen toegevoegde waarde en dan zit je weer met een scriptie e.d. en dat doe ik mezelf niet aanStudent af straks!
Soms krijg ik bijna het gevoel dat hij een slechter leven heeft dan die uitgemergelde kindjes in Afrika. Hij mag blij zijn dat hij de luxe heeft om vrouwen tegen te komen (en om naar te kijkenquote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:49 schreef Bananenpap het volgende:
Weet je waar ik mij zo aan erger? Dat je doet alsof jij geen kansen krijgt in het leven terwijl je eigenlijk elke kans afslaat. Mensen bieden zich hier letterlijk aan en jij zet ze meteen op de tweede rang omdat je je stiekem te goed voelt om met mensen af te spreken die je via een forum kent. Je woont in Nederland, je krijgt per dag kansen genoeg. Je hoeft sochtends maar een mail te sturen en savonds sta je al op een hockeyvrouwen voor een proefles, bij wijze van. Je bent je eigen vijand Deezer.
Ook ik heb periodes gehad vergelijkbaar als Deezer waar ik me niet lekker in mijn vel voelde, omdat je 'anders' bent dan de rest. Gevoel dat je de boot gemist hebt, onervaren op gebied van liefde en relaties maakt mij wel depri als je soms hoort hoe ver 18-jarige meisjes som wel niet zijn.quote:
Over die mecicijnen heb im het niet.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 17:27 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Medicijnen veranderen voor mij niks. Ik slik ze nu al voor indirect een beter zelfbeeld (acne), maar medicijnen helpen mij niet ineens aan vrienden, contacten, werk, een relatie.
Ik denk eerder dat Netflix bij hem overuren draait.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 13:13 schreef gebakken-koekje het volgende:
Deezer wat zou er voor nodig zijn dat jij vanavond tegen een van de forumleden die je een aanbod hebben gedaan zegt JA we gaan samen naar de film?
Inderdaad, bij gebrek aan beter. Maar het is net zoals elke dag rijst eten, op een gegeven moment ben je het zat. Ik kijk meer uit automatisme en elke film/serie komt toch weer op 't zelfde neer dus geniet ik steeds minder van. Ben toe aan wat nieuws, lees: menselijke interactie. Weg van alle schermpjes.quote:Op zondag 6 maart 2016 00:32 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat Netflix bij hem overuren draait.
En weer een post met huilie terwijl er nota bende een post erboven staat met een vraag.quote:Op zondag 6 maart 2016 10:52 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Inderdaad, bij gebrek aan beter. Maar het is net zoals elke dag rijst eten, op een gegeven moment ben je het zat. Ik kijk meer uit automatisme en elke film/serie komt toch weer op 't zelfde neer dus geniet ik steeds minder van. Ben toe aan wat nieuws, lees: menselijke interactie. Weg van alle schermpjes.
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 13:13 schreef gebakken-koekje het volgende:
Deezer wat zou er voor nodig zijn dat jij vanavond tegen een van de forumleden die je een aanbod hebben gedaan zegt JA we gaan samen naar de film?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |