abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160372424
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:25 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik heb vooral steeds vaker: is dit 't nou? En dat is misschien geen gezonde gedachte op mijn leeftijd, maar ik voel me gewoon nergens meer bijhoren of opgenomen bij/door iets of iemand. Dat is gewoon killing. Die curus waar ik me voor op heb gegeven is ook pas over 1,5 maand en het lost niet alle problemen op denk ik, geeft alleen wat inzicht.
Je reageert eigenlijk weer totaal niet op wat ik zeg. Bevestig je mijn post over je (aankomende) depressie of is het volgens jou meer dat je het leven niet snapt en nergens bij hoort? Ik denk ook wel eens van 'waar doe ik het allemaal voor, ik kan beter op een onbewoond eiland gaan wonen'. Ik denk dat ieder mens dat wel eens heeft. Maar dat zie ik eigenlijk niet als excuus om dan ook maar niks te gaan doen met het leven.

Het heeft daarom eigenlijk ook helemaal geen zin dat we met ideeën gaan komen voor eventuele hobby's. Want daar ligt het probleem helemaal niet. Volgens mij is jouw grootste probleem dat je gewoon totaal geen wilskracht hebt om je leven op de rails te zetten. Je moet de knop om zetten en daar heb je echt professionele hulp bij nodig.
pi_160373078
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:25 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik heb vooral steeds vaker: is dit 't nou? En dat is misschien geen gezonde gedachte op mijn leeftijd, maar ik voel me gewoon nergens meer bijhoren of opgenomen bij/door iets of iemand. Dat is gewoon killing. Die curus waar ik me voor op heb gegeven is ook pas over 1,5 maand en het lost niet alle problemen op denk ik, geeft alleen wat inzicht.
Het enige wat killing is is je eigen houding. Zoveel adviezen die hier worden gegeven, maar zodra het ook maar een beetje neigt naar je persoonlijke ontwikkeling vertoon je struisvogel gedrag? Je houdt je afzijdig van groepen waarmee jij je en zij jouw kunnen identificeren. Je wilt bewust geen sociaal leven. Je houdt de deur voor jezelf gesloten door zo selectief open te staan voor anderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hineni op 02-03-2016 19:15:26 ]
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_160374271
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:35 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Zo voel ik het nog niet, want daar ben ik nog niet.
Komt omdat je nog thuis woont, en dus de luxe hebt om niks te doen.
pi_160394099
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:00 schreef Koral het volgende:

[..]

Het enige wat killing is is je eigen houding. Zoveel adviezen die hier worden gegeven, maar zodra het ook maar een beetje neigt naar je persoonlijke ontwikkeling vertoon je struisvogel gedrag? Je houdt je afzijdig van groepen waarmee jij je en zij jouw kunnen identificeren. Je wilt bewust geen sociaal leven. Je houdt de deur voor jezelf gesloten door zo selectief open te staan voor anderen.
Al zou hij dat willen is dat niet binnen een weekje of maand opgelost. Je zult echt stapje voor stapje moeten opbouwen. Het vergt echt jaren en jaren training wil je echt smooth aansluiting krijgen en leren contact te leggen zonder vreemd over te komen.
pi_160394182
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 17:06 schreef syndroom het volgende:

[..]

Al zou hij dat willen is dat niet binnen een weekje of maand opgelost. Je zult echt stapje voor stapje moeten opbouwen. Het vergt echt jaren en jaren training wil je echt smooth aansluiting krijgen en leren contact te leggen zonder vreemd over te komen.
Nee. Een verandering van instelling en de juiste wegen bewandelen gaan je heel snel resultaat opleveren.
  donderdag 3 maart 2016 @ 17:35:34 #131
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160394577
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 17:11 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Nee. Een verandering van instelling en de juiste wegen bewandelen gaan je heel snel resultaat opleveren.
Zijn autisme gaat niet over. Dat blijft een factor die je niet kunt uitwissen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_160394703
Een autistisch persoon van 25-jarig die al heel zijn leven volgens een vast stramien leeft gaat niet opeens zijn leven kunnen omgooien en volgens een ander patroon leven. Maar het overkoepelende probleem lijkt meer zijn wilskracht te zijn, ofja het ontbreken daarvan. Alles wat tijd of moeite kost slaat hij af. Hij heeft gewoon een gigantische schop onder zijn reet nodig.
  donderdag 3 maart 2016 @ 17:53:50 #133
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160394857
Geen idee. Werkt dat wel, voor een autist? Of zet die zijn hakken nog steviger in het zand?

Krijg je trouwens wel wilskracht van een schop onder je kont?
The love you take is equal to the love you make.
pi_160395094
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 17:53 schreef Lienekien het volgende:
Geen idee. Werkt dat wel, voor een autist? Of zet die zijn hakken nog steviger in het zand?

Krijg je trouwens wel wilskracht van een schop onder je kont?
Het beste is denk ik dat Deezertje op zichzelf gaat wonen zodat hij wel moet gaan ondernemen om te overleven. Als ik hem was zou ik dat socialer worden niet als hoogste prioriteit gaan stellen, zorg eerst maar eens dat je wat zelfstandiger wordt.
pi_160395139
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 18:06 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Het beste is denk ik dat Deezertje op zichzelf gaat wonen zodat hij wel moet gaan ondernemen om te overleven. Als ik hem was zou ik dat socialer worden niet als hoogste prioriteit gaan stellen, zorg eerst maar eens dat je wat zelfstandiger wordt.
Eerst afstuderen, dan werk/huisje, dan socialer worden.
pi_160395299
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 17:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zijn autisme gaat niet over. Dat blijft een factor die je niet kunt uitwissen.
Nee, maar autisten zijn niet per definitie antisociaal. Met een kan niet/ wil niet houding kom je er nooit.
pi_160395351
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 17:06 schreef syndroom het volgende:

[..]

Al doende leert men.

En het hoeft echt niet gelijk smooth. Zoals je stelt, stapje voor stapje. Perfectioneren kan later wel. Geef jezelf de kans om er vertrouwd mee te raken.

En tja, vreemd overkomen? Iedereen heeft zijn eigen mening. Heb je toch niet onder controle, dus waarom daar druk over maken? Wat je van jezelf denkt is veel belangrijker.
pi_160398608
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 18:09 schreef Etsu het volgende:

[..]

Eerst afstuderen, dan werk/huisje, dan socialer worden.
Gezien de wachtlijsten gaat dat nog jaren duren. Deezer wil per se voor weinig geld in het centrum van een grote stad wonen. Veel anderen die dat ook willen en er zijn maar een beperkt aantal sociale woningen beschikbaar. Als hij snel verbetering wil zal hij dat moeten loslaten, en genoegen moeten nemen met een kamer, of woning in een dorp.
pi_160398852
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 20:32 schreef syndroom het volgende:

[..]

Gezien de wachtlijsten gaat dat nog jaren duren. Deezer wil per se voor weinig geld in het centrum van een grote stad wonen. Veel anderen die dat ook willen en er zijn maar een beperkt aantal sociale woningen beschikbaar. Als hij snel verbetering wil zal hij dat moeten loslaten, en genoegen moeten nemen met een kamer, of woning in een dorp.
Met afstuderen krijg je een diploma en met een diploma kom je aan werk. Met (vast) werk kan je een hypotheek afsluiten en met een hypotheek kan je een huisje kopen.

Gezien TS' situatie lijkt het mij het meest verstandigst om eerst zijn studie af te ronden, want zijn ouders hebben hem ergens voor gewaarschuwd meen ik me te herinneren.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2016 20:41:15 ]
pi_160399001
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 20:32 schreef syndroom het volgende:

[..]

Joh. Heb je niks motiverends te zeggen? Je denkt in alleen maar problemen? Zou je willen dat iedereen zo op jou reageerde?
pi_160399055
Als je angst hebt om vreemd over te komen als je contact maakt, heb je dan wel eens overwogen een cursus presenteren te doen? Dat hoeft immers niet met interactie te zijn (wel leuk als het wel zo is) maar je leert je in ieder geval een houding aan te nemen als er ogen op je gericht zijn.

Toastmasters is zo'n club die overal in Nederland zit. Vooral studenten die bezig zijn zichzelf te ontplooien en aan hun onzekerheden werken. Waarom gaan jullie niet eens kijken? Dan zie je dat meer mensen angsten hebben en hoe ze vrijblijvend aan zichzelf werken. En wie weet houd je er nog een leuk contact aan over?
pi_160400146
Ik heb mij deze week opgegeven voor de PE-cursus en geïnformeerd bij de rijschool wanneer er plek is. Morgen heb ik een afspraak op school. Voor de rest ben ik een beetje uitgeblust, maar dat komt omdat ik nog steeds medicijnen slik en dat droogt mijn huid nog steeds uit en bijsmeren voorkomt helaas geen lusteloos gevoel. Nog 6 weken slikken, en dan hopelijk ook wat beter in mijn vel, van deze pillen wordt je redelijk duf en somber.
pi_160401222
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 21:08 schreef Deezertje het volgende:
Ik heb mij deze week opgegeven voor de PE-cursus en geïnformeerd bij de rijschool wanneer er plek is. Morgen heb ik een afspraak op school.
^O^

Waarvoor een afspraak op school? Laat je ons weten wanneer je weet wanneer er plek is bij de rijschool? :)
pi_160401435
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 21:32 schreef Etsu het volgende:

[..]

^O^

Waarvoor een afspraak op school? Laat je ons weten wanneer je weet wanneer er plek is bij de rijschool? :)
Voortgang scriptie
pi_160402346
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 20:39 schreef Etsu het volgende:

[..]

Met afstuderen krijg je een diploma en met een diploma kom je aan werk. Met (vast) werk kan je een hypotheek afsluiten en met een hypotheek kan je een huisje kopen.

Gezien TS' situatie lijkt het mij het meest verstandigst om eerst zijn studie af te ronden, want zijn ouders hebben hem ergens voor gewaarschuwd meen ik me te herinneren.
Alleen de banen liggen niet voor het oprapen, vooral niet in zijn pretstudie sector. Vaste aanstellingen zijn tegenwoordig helemaal een zelfzaamheid.
pi_160402466
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 21:59 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Alleen de banen liggen niet voor het oprapen, vooral niet in zijn pretstudie sector. Vaste aanstellingen zijn tegenwoordig helemaal een zelfzaamheid.
Dat klopt. Net zoals een ieder ander.

Maar neemt niet weg dat Deez gewoon op dit moment moet afstuderen en klaar moet zijn. :)
pi_160402900
quote:

[..]

Klopt, maar je kunt geen 20 jaar over je afstuderen gaan doen omdat de banen niet voor het oprapen liggen.
pi_160403420
quote:

[..]

Dan ga je buiten je sector werken, het is natuurlijk geen reden om dat afstuderen maar te blijven uitstellen.
pi_160404652
Dat het allemaal niet eenvoudig is geldt voor iedereen en is geen reden om niks te lopen doen. Zelfde bij dat rijbewijs; geen rijlessen nemen omdat je niet weet wat het examen gaat brengen. Dat is natuurlijk gewoon bullshit, goed dat je dat hebt aangepakt Deezer!

En wat houdt die cursus in? Dat je leert om socialer te zijn?
  donderdag 3 maart 2016 @ 23:45:32 #150
47102 Elvi
miemkwien
pi_160406147
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 21:08 schreef Deezertje het volgende:
Ik heb mij deze week opgegeven voor de PE-cursus en geïnformeerd bij de rijschool wanneer er plek is. Morgen heb ik een afspraak op school.
Goed gedaan :) Fijn dat je eindelijk wat stappen hebt gezet. Deze eerste stappen waren het moeilijkst, ik hoop dat het balletje nu vanzelf verder rolt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')