abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160362484
Ben benieuwd hoeveel mensen hier iemand zouden aanspreken in de UB die bijna dagelijks alleen aan het werk lijkt met zijn scriptie. Ik zou iig aannemen dat ik zo'n persoon eerder stoor dan een plezier doe met een gesprek aan te knopen.

Bovendien ben jij niet op zoek naar een gesprek maar naar aansluiting/ verbondenheid. Zoiets moet groeien, maar je hebt zelf regelmatig gezegd dat je geen tijd wilt nemen voor sociale activiteiten, maar gelijk een relatie wil. Gelukkig kom je nu zelf tot de conclusie dat aanwezigheid geen verbondenheid is.

Dit is wel een aardig herkenbaar artikel over de de oorzaken van je niet verbonden voelen, en welke oplossing binnen jezelf ligt.
https://www.newstart.nl/blog/ik-voel-niet-verbonden-met-anderen/

[ Bericht 14% gewijzigd door Hineni op 02-03-2016 11:19:11 ]
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_160362628
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:07 schreef Koral het volgende:
Ben benieuwd hoeveel mensen hier iemand zouden aanspreken in de UB die bijna dagelijks alleen aan het werk lijkt met zijn scriptie. Ik zou iig aannemen dat ik zo'n persoon eerder stoor dan een plezier doe met een gesprek aan te knopen.

Bovendien ben jij niet op zoek naar een gesprek maar naar aansluiting/ verbondenheid. Zoiets moet groeien, maar je hebt zelf regelmatig gezegd dat je geen tijd wilt nemen voor sociale activiteiten, maar gelijk een relatie wil. Gelukkig kom je nu zelf tot de conclusie dat aanwezigheid geen verbondenheid is.

Dit is wel een aardig herkenbaar artikel over de de oorzaken van je niet verbonden voelen, en welke oplossing binnen jezelf ligt.
https://www.newstart.nl/blog/ik-voel-niet-verbonden-met-anderen/
Met het verschil dat de meeste mensen die daar komen wel contact hebben met andere mensen. Ik zit soms ook in de loungeplekken e.d. waar het allemaal losser is, maar daar zitten dan groepjes mensen met elkaar, die al verbonden zijn. Openstellen voor andere, nieuwe, mensen doe ik al.
pi_160362630
Een tijdje geleden kwam ik weleens in een Gall&Gall winkel en daar werkt een vast vrouwtje. Ze kent mij wel van gezicht en een week later stond ik in de AH te kijken naar een koekenpan. Toevallig kwam dat vrouwtje van Gall&Gall langs en ze zei zomaar ineens dat een bepaalde pan goed was en hebben we daar even over gehad. En nu begroeten we elkaar als we elkaar weer zien (bijna iedere dag :+ ).

Het hoeft niet altijd eng te zijn.
pi_160362650
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:15 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Met het verschil dat de meeste mensen die daar komen wel contact hebben met andere mensen. Ik zit soms ook in de loungeplekken e.d. waar het allemaal losser is, maar daar zitten dan groepjes mensen met elkaar, die al verbonden zijn. Openstellen voor andere, nieuwe, mensen doe ik al.
En blijkbaar werkt het voor geen meter voor je :')
pi_160362699
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:15 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Artikel wellicht te lang voor je.
"Afscheiding is een logisch gevolg van onze ik-cultuur. Alle aandacht wordt gericht op het individu. Het is 'ik' versus de wereld.". Of je het nu leuk vindt of niet, jij hebt een grote IK. Je accepteert geen mensen in je wereld waarbij je meer lasten dan baten ziet. Je stelt je maar heel selectief open. Dan is er dus heel vaak een afscheiding. Een afscheiding die je zelf (deels begrijpelijk) hebt opgeworpen en in stand houdt. Je bent blijkbaar niet benaderbaar genoeg.

Het goede nieuws is echter wel: daar kun je aan werken. Met hulp desnoods. Een constante focus op je gebreken en ontevredenheid maakt je innerlijk nu niet bepaald aantrekkelijk. En dat innerlijk zou misschien wel je sterkste troef moeten zijn?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_160362897
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:07 schreef Koral het volgende:

Dat hangt er vanaf. Als het een schappelijk meisje is dat ik wel zou willen schaken zou ik haar wel aanspreken, als het een willekeurige kerel is waar ik nog op geen enkele manier contact mee heb gehad zou ik dat niet doen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_160363770
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:38 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Tja dat is ook het dilemma. De tijd van samen aan opdrachten werken is voorbij. De meeste zijn al klaar en de rest werkt op andere locaties aan hun scriptie/opdrachten. Dus iedereen die ik nu tegenkom is voor mij nieuw, en andersom kennen ze mij ook niet. Ik maak geen deel meer uit van het leven van andere mensen. Omdat ik nog niet werk heb ik ook geen collega's e.d. Ik probeer overal tussen te komen, maar tevergeefs. Ik ben inderdaad niets meer dan een 'hey, hij is er ook weer vandaag' gedachte.
En nu kun je zielig lopen doen dat dat plan niet gelukt is of je kunt overgaan op een nieuwe plan dat wel eventueel kan werken. Je bent er nu achter dat de UB niet werkt voor jou, wat ga je nu proberen?
pi_160368013
Je stelt je weer eens enorm passief op. Ergens in de UB zitten en hopen dat iemand je aanspreekt werkt natuurlijk niet. Logisch, men komt er om (al dan niet samen met anderen) te studeren en niet om random mensen aan te spreken. Als ik in de UB ben en ik praat kort met een onbekende dan ben ik diegene zo weer vergeten. Echt no way dat ik die de volgende keer nog herken.

Je zegt nou wel dat je onder de mensen wilt zijn, maar eigenlijk zie ik geen verschil met in je eentje op de zolderkamer zitten, want de hoeveelheid contact is in beide gevallen nul.

Als je iemand wilt spreken dan kan je proberen een gesprekje te beginnen door iets te vragen ofzo, en wie weet heb je dan even contact. Dat daar iets uit kan voortkomen is natuurlijk niet per definitie onwaar, maar de kans is niet zo groot. Ik denk dat je verwachtingen gewoon te hooggespannen zijn en dat je het beter kunt proberen via clubs e.d. dan via random mensen in de bieb, want zoals je zelf ziet werkt het niet.
pi_160368532
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:17 schreef DoubleDip het volgende:
Je stelt je weer eens enorm passief op. Ergens in de UB zitten en hopen dat iemand je aanspreekt werkt natuurlijk niet. Logisch, men komt er om (al dan niet samen met anderen) te studeren en niet om random mensen aan te spreken. Als ik in de UB ben en ik praat kort met een onbekende dan ben ik diegene zo weer vergeten. Echt no way dat ik die de volgende keer nog herken.

Je zegt nou wel dat je onder de mensen wilt zijn, maar eigenlijk zie ik geen verschil met in je eentje op de zolderkamer zitten, want de hoeveelheid contact is in beide gevallen nul.

Als je iemand wilt spreken dan kan je proberen een gesprekje te beginnen door iets te vragen ofzo, en wie weet heb je dan even contact. Dat daar iets uit kan voortkomen is natuurlijk niet per definitie onwaar, maar de kans is niet zo groot. Ik denk dat je verwachtingen gewoon te hooggespannen zijn en dat je het beter kunt proberen via clubs e.d. dan via random mensen in de bieb, want zoals je zelf ziet werkt het niet.
Ik weet op dit moment niet wat ik wil of verwacht van het leven dus ga naar algemene plekken. Heb geen echte hobby of sport dus aansluiten bij clubjes e.d. is dan niet zo simpel.
pi_160368562
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:12 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

En nu kun je zielig lopen doen dat dat plan niet gelukt is of je kunt overgaan op een nieuwe plan dat wel eventueel kan werken. Je bent er nu achter dat de UB niet werkt voor jou, wat ga je nu proberen?
Hele dag alleen werken trek ik ook niet. Het is al zo eenzaam laat staan vrijwillig eenzaam worden. Mis aansluiting bij een groep mensen.
pi_160368722
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:38 schreef Deezertje het volgende:
Heb geen echte hobby of sport dus aansluiten bij clubjes e.d. is dan niet zo simpel.
Dan zoek je die. Ik kan me niet vorstellen dat er echt niks is dat jij leuk vindt om te doen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_160368784
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:39 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Hele dag alleen werken trek ik ook niet. Het is al zo eenzaam laat staan vrijwillig eenzaam worden. Mis aansluiting bij een groep mensen.
Ik bedoelde meer te zeggen dat sociale contacten op doen in de UB niet heeft gewerkt, niet dat je niet meer naar de UB mag gaan. Ikzelf werk ook veel liever in zo'n ruimte omdat ik thuis echt door alles ben afgeleid. (Zoals nu :'))

Vertel nou eens waar jouw interesses liggen. Wat doe jij nou een hele dag als je dan toch niet aan je scriptie bezig bent? Wat vind je interessant, waar zoek je naar op Google? Dat hoeven echt geen uitgesproken dingen te zijn als voetbal of dansen ofzo.
pi_160369053
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:48 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer te zeggen dat sociale contacten op doen in de UB niet heeft gewerkt, niet dat je niet meer naar de UB mag gaan. Ikzelf werk ook veel liever in zo'n ruimte omdat ik thuis echt door alles ben afgeleid. (Zoals nu :'))

Vertel nou eens waar jouw interesses liggen. Wat doe jij nou een hele dag als je dan toch niet aan je scriptie bezig bent? Wat vind je interessant, waar zoek je naar op Google? Dat hoeven echt geen uitgesproken dingen te zijn als voetbal of dansen ofzo.
Meestal kijk ik films of series om de tijd te doden. Anders zoek ik dingen op die het dagelijkse leven efficiënter kunnen maken (tips and tricks) of weer iets over relaties e.d. hoe die kant van het leven werkt. Soms nog wel eens een receptje opzoeken om eens te maken, maar ben niet zo van de gekke dingen eten en wijnen proeven enzo.
pi_160369274
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:03 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Meestal kijk ik films of series om de tijd te doden. Anders zoek ik dingen op die het dagelijkse leven efficiënter kunnen maken (tips and tricks) of weer iets over relaties e.d. hoe die kant van het leven werkt. Soms nog wel eens een receptje opzoeken om eens te maken, maar ben niet zo van de gekke dingen eten en wijnen proeven enzo.
online opzoeken hoe een relatie hoort te werken lijkt me zonder referentiekader een bijzonder slecht idee. Krijg je alleen maar verkeerde verwachtingen van en je legt de druk veel te hoog
pi_160369379
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:03 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Oké, dat zou ik niet echt beschouwen als interesse dan. Geniet je wel van die films en series, of kijk je ze alleen om dat idealistisch beeld weer bevestigd te zien?

Misschien een vervelende vraag en ik wil je vooral niks aanpraten. Maar heb je niet het idee dat je naar een depressie toeleeft of misschien al deels inzit? Ik zie jou nu nooit eens positief of enthousiast reageren over iets, alleen dat je huid nu al een jaar acnevrij is. Het is niet verwijtend bedoeld, maar ergens wel zorgwekkend. Soms ben je enthousiast (rijbewijs, cursus) en een paar tellen later zit je jezelf weer in de put te praten. Ik denk dat het echt tijd wordt dat je eens gaat aankloppen bij de huisarts.
  woensdag 2 maart 2016 @ 16:20:27 #116
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160369493
Word lid van een kookclub.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 2 maart 2016 @ 16:30:16 #117
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_160369766
Of probeer een totaal nieuw iets.
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
  woensdag 2 maart 2016 @ 16:43:24 #118
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160370051
Een tijdje geleden zei ik dat er voor kinderen bepaalde dingen zijn waar je een aantal weken een sport/hobby kan proberen om te zien of het iets voor jou is, misschien hebben ze dat ook voor volwassenen? Vraag anders eens rond bij een buurtcentrum of zoiets
pi_160371026
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:16 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Oké, dat zou ik niet echt beschouwen als interesse dan. Geniet je wel van die films en series, of kijk je ze alleen om dat idealistisch beeld weer bevestigd te zien?

Misschien een vervelende vraag en ik wil je vooral niks aanpraten. Maar heb je niet het idee dat je naar een depressie toeleeft of misschien al deels inzit? Ik zie jou nu nooit eens positief of enthousiast reageren over iets, alleen dat je huid nu al een jaar acnevrij is. Het is niet verwijtend bedoeld, maar ergens wel zorgwekkend. Soms ben je enthousiast (rijbewijs, cursus) en een paar tellen later zit je jezelf weer in de put te praten. Ik denk dat het echt tijd wordt dat je eens gaat aankloppen bij de huisarts.
Ik heb vooral steeds vaker: is dit 't nou? En dat is misschien geen gezonde gedachte op mijn leeftijd, maar ik voel me gewoon nergens meer bijhoren of opgenomen bij/door iets of iemand. Dat is gewoon killing. Die curus waar ik me voor op heb gegeven is ook pas over 1,5 maand en het lost niet alle problemen op denk ik, geeft alleen wat inzicht.
pi_160371044
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:20 schreef Copycat het volgende:
Word lid van een kookclub.
Daar voel ik mij nog te jong voor. En zo'n culinair liefhebber ben ik niet. Meer het proces erachter van produceren, (neuro)marketing, e.d. Voedingswereld blijft een hele aparte wereld.
  woensdag 2 maart 2016 @ 17:27:27 #121
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160371073
Genoeg jonge mensen bij een kookclub hoor
  woensdag 2 maart 2016 @ 17:28:04 #122
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160371092
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:27 schreef gebakken-koekje het volgende:
Genoeg jonge mensen bij een kookclub hoor
Ja maar, dat is allemaal gedoe en kost geld en ja, wat is eten nu eigenlijk? Stom gedoe ook.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 2 maart 2016 @ 17:30:43 #123
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160371163
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:25 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik heb vooral steeds vaker: is dit 't nou? En dat is misschien geen gezonde gedachte op mijn leeftijd, maar ik voel me gewoon nergens meer bijhoren of opgenomen bij/door iets of iemand. Dat is gewoon killing. Die curus waar ik me voor op heb gegeven is ook pas over 1,5 maand en het lost niet alle problemen op denk ik, geeft alleen wat inzicht.
Is dit het nou? Dat klinkt alsof je denkt dat er nooit wat gaat veranderen.

Er komen genoeg veranderingen: student-af, solliciteren, werken, verhuizen.

Genoeg veranderingen, genoeg uitdagingen, genoeg situaties om te bedenken wat je wilt en daar naar te handelen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_160371292
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Is dit het nou? Dat klinkt alsof je denkt dat er nooit wat gaat veranderen.

Er komen genoeg veranderingen: student-af, solliciteren, werken, verhuizen.

Genoeg veranderingen, genoeg uitdagingen, genoeg situaties om te bedenken wat je wilt en daar naar te handelen.
Zo voel ik het nog niet, want daar ben ik nog niet.
  woensdag 2 maart 2016 @ 17:38:14 #125
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160371346
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:35 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Zo voel ik het nog niet, want daar ben ik nog niet.
Maar dat gaat binnen afzienbare wél tijd gebeuren.

Wat heb je nou aan geneuzel in de marge over kookclubjes, waar jij dan weer van moet zeggen dat het je niks lijkt. En dan gaan mensen weer zeggen dat je toch niks wilt.

Zie boven: ga maar afstuderen, solliciteren, werken. Uitdaging zat.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')