abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160318726
Volgens mijn vader ontbreekt het mij aan proactiviteit.
  maandag 29 februari 2016 @ 17:40:59 #52
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160318815
Waarom antwoord je nou echt nooit op dingen die mensen vragen? Ookal herhalen mensen het 10x.
pi_160318820
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:36 schreef Deezertje het volgende:
Je vader is een wijze man.
pi_160318872
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:40 schreef gebakken-koekje het volgende:
Waarom antwoord je nou echt nooit op dingen die mensen vragen? Ookal herhalen mensen het 10x.
Behalve dat ik school wederom heb gemaild voor die cursus is er niet veel gebeurd. Morgen weer met scriptie aan de slag.
  maandag 29 februari 2016 @ 17:48:09 #55
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160318952
En waarom is er niet veel gebeurd
pi_160319050
quote:
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:41 schreef LionPopChoc het volgende:

[..]

Je vader is een wijze man.
Dit dus. Wat ga je eigenlijk doen om mee proactief te worden? Behalve zeggen dat je aan je scriptie gaat en school mailt over een cursus?
  maandag 29 februari 2016 @ 18:01:37 #57
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_160319266
Je kunt dit gewoon niet alleen, Deezertje. Je hebt dringend hulp nodig.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_160319415
https://en.wikipedia.org/wiki/Learned_helplessness

Kwam bovenstaande term tegen in een boek en moest gelijk aan dit en dating #1 topic denken.

quote:
For example, people with pessimistic explanatory style tend to see negative events as permanent ("it will never change"), personal ("it's my fault"), and pervasive ("I can't do anything correctly"), are likely to suffer from learned helplessness and depression.[12] Such people can often be helped to learn a more realistic explanatory style by cognitive behavioral therapy, a therapy heavily endorsed by Seligman.
  maandag 29 februari 2016 @ 18:29:09 #59
416020 K44S
The bearded man
pi_160319876
quote:
9s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:49 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Deezertje is de grootste beer van allemaal.
Als ik mensen mensen ken die zich suf piekeren en niks durven zeg ik: je ziet alleen maar Deezertjes op de weg.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_160319900
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:44 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Behalve dat ik school wederom heb gemaild voor die cursus is er niet veel gebeurd. Morgen weer met scriptie aan de slag.
Is schrikkeldag voor jou een vrije dag?
  maandag 29 februari 2016 @ 18:30:58 #61
416020 K44S
The bearded man
pi_160319908
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 18:07 schreef ElDinosaur het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/Learned_helplessness

Kwam bovenstaande term tegen in een boek en moest gelijk aan dit en dating #1 topic denken.

[..]

Deezer geeft toch de wereld de schuld?( ohja... ook de rabobank... de zwarte pieten... de blanke meerderheid bij de oscars en vergeet de vluchtelingen niet)
pi_160319955
quote:
Beste Deezertje,

Besef jij je wel dat wanneer jij geen baan krijgt dat je eerst je spaargeld moet opmaken voordat je een uitkering krijgt?

En bij solliciteren op een baan komen toch echt wel wat sociale vaardigheden kijken. En later de baan te behouden ook.

Denk Doe iets!

Werk aan je vaardigheden, en aan je scriptie. Het zijn je reddingsboeien voor aansluiting. ^O^
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_160320026
Misschien kan je conducteur worden Deezertje
pi_160320249
Hoe denk je trouwens later een baan te vinden in je vakgebied als je nog niet eens in staat bent antwoord te geven op vragen. Lijkt mij toch wel een pre voor iemand die in de journalistiek werkt. :')

quote:
Nu vind je hem vast een eikel.

En wederom komen we ook met dit topic weer in die vicieuze cirkel terecht. Je begint heel hoopvol een nieuwe topic, waar je zelfs nog heel overzichtelijk in de OP zet wat je doelen zijn voor de komende tijd. Maar zodra er iets van je wordt gevraagd waar maar een klein beetje zelfreflectie voor nodig is voel je je beledigd en ga je weer stelselmatig lopen negeren. Je snapt dat mensen hier doorheen prikken toch?
pi_160320893
Ter inspiratie _O_
quote:
Iedere nieuwe dag is een nieuwe kans om te kiezen.

Toen ik minder ver was in mijn proces dan nu, vroeg ik een keer aan mijn therapeute: “Maar wat als ik nou te beschadigd ben? Wat nou als het niet meer goedkomt?”
Ik heb veel geleerd van dat gesprek.

Ten eerste ben je alleen maar ‘tè’ beschadigd als je niet meer bereid bent om keuzes te maken die in het belang zijn van je veiligheid, vrijheid en levensgeluk. Dan bedoel ik niet dat je dat soms niet lukt, maar structureel: Een staat van volledige aangeleerde hulpeloosheid. Denk aan een aapje dat zolang in gruwelijke omstandigheden en gevangenschap heeft geleefd, dat het niet meer ontsnapt als de deur van zijn kooi openstaat. Zelfs niet als zijn water op is en het enige water zich buiten de kooi met de open deur bevindt. Dat aapje sterft uiteindelijk van de dorst, terwijl dat in zijn nieuwe omstandigheden niet had gehoeven; Hij was te beschadigd.

Als je nog in staat bent, al is het zelden, al is het met ontzettend veel moeite, om gezonde keuzes te maken, dan ben je niet ‘te beschadigd’. Beschadigd ja. Heel erg beschadigd, misschien ook wel. Maar niet tè.

Dus:

“Wat nou als ik beschadigd ben?”

Nou, ik ben inderdaad beschadigd. En dat is, zoals ik al schreef, heel normaal gegeven de omstandigheden.

Mijn therapeute vroeg me dus waarom dat zo erg was; (los van de oneerlijkheid van wat er is gebeurd) Waarom beangstigt beschadigd zijn mij zo?

Weet je wat bleek:
Ik ben bang dat anderen merken dat ik zo beschadigd ben; Dat ze me erom afwijzen. Ik ben bang dat beschadigd zijn, betekent dat mijn waarde als persoon minder is.

Concreter nog gezegd: Ik ben bang dat uiteindelijk zal blijken dat ik werkelijk waardeloos ben (precies zoals me is verteld en zoals ik heb geconcludeerd uit hoe mensen in het verleden met me om zijn gegaan).

Mijn therapeute vertelde me toen twee hele waardevolle dingen:
Je kan kiezen Deezertje. Het aapje in het stukje hierboven te blijven of de twee adviezen in de onderstaande link te lezen en ter harte te nemen O+
https://samenhelen.wordpr(...)k-te-beschadigd-ben/

[ Bericht 0% gewijzigd door Hineni op 29-02-2016 19:22:15 ]
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_160321300
Bericht gekregen dat er nog plek is voor de cursus PE, vanaf eind april tot eind juni:

quote:
De training ‘Persoonlijke Effectiviteit’ is bedoeld voor mensen die belemmerd worden door zaken als bijvoorbeeld faalangst, onzekerheid, sub-assertiviteit (niet durven zeggen wat je denkt en voelt), perfectionisme en dergelijke.

In de training stel je je eigen leerdoel vast en gaat daarmee aan de slag. Tussendoor doe je opdrachten en daarvan houd je een logboek bij.

Onderwerpen die aan de orde komen zijn: denken, voelen, willen, doen, zelfbeeld, beslissen, omgaan met kritiek, (sub)assertiviteit.
Moet even een formuliertje invullen en dan kom ik op de lijst... Nu nog nadenken over mijn leerdoel :P
  maandag 29 februari 2016 @ 19:31:50 #67
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160321471
Goedzo :D
pi_160321749
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:31 schreef gebakken-koekje het volgende:
Goedzo :D
Wel spannend, opdrachten doen etc. (ik hoop dat je er geen sociale contacten voor moet raadplegen als in 'laat een vriend wat over je zeggen e.d') ;( Daar faal ik altijd in, want ik heb niemand. Maar van deze negatieve gedachtes kom je hopelijk dan af. En ik ben meteen op school die periode om af te studeren, dus twee vliegen in één klap.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 29 februari 2016 @ 19:41:19 #69
416020 K44S
The bearded man
pi_160321877
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:38 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Wel spannend, opdrachten doen etc. (ik hoop dat je er geen sociale contacten voor moet raadplegen als in 'laat een vriend wat over je zeggen e.d') ;( Daar faal ik altijd in, want ik heb niemand. Maar van deze negatieve gedachtes kom je hopelijk dan af. En ik ben meteen op school die periode om af te studeren, dus twee vliegen in één klap.
Als je niemand hebt die je daar wat over kan vertellen en je dus geen vrienden hebt... gaat falen nogal lastig is het niet?
pi_160322287
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:38 schreef Deezertje het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is juist de bedoeling van zo een training. Confrontatie en manieren vinden om er iets aan te doen.
  maandag 29 februari 2016 @ 20:31:39 #71
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_160323599
Kleine broertje, hoera! Go go go!
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_160323819
Hopelijk krijg ik daar meer zelfvertrouwen. Sinds ik weet dat ik autisme heb voel ik mij minder en heb ik het gevoel mezelf iedere dag te moeten bewijzen, .meer dan andere mensen, ook tijdens eerdere stages en later op 't werk.
pi_160324436
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:51 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen autisten die alleen maar op zichzelf willen zijn en autisten die dat niet willen. Als ik dagenlang alleen thuis zit heb ik echt nergens meer zin in. Ik moet dus onder de mensen komen en het gevoel hebben dat ik iemand ken in het leven.
De meeste autisten zijn een groot deel van hun tijd liever alleen bezig en voelen zich daar prettig bij. Je wilt onder de mensen zijn, begrijpelijk maar wat heeft dat voor zin als je nauwelijks met ze kan communiceren? Hoe is je zelfredzaamheid als je in het diepe wordt gegooid met die sociale vaardigheden die je nu hebt? Grote kans dat je binnen een paar dagen op het matje moet komen verantwoording afleggen waarom je niet kan functioneren.

Ik denk wat het sociale aspect betreft je echt teveel hooi op je vork neemt.
pi_160325090
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:36 schreef Deezertje het volgende:
Hopelijk krijg ik daar meer zelfvertrouwen. Sinds ik weet dat ik autisme heb voel ik mij minder en heb ik het gevoel mezelf iedere dag te moeten bewijzen, .meer dan andere mensen, ook tijdens eerdere stages en later op 't werk.
Weten de mensen daar dat je autistisch bent?
Die training klinkt wel goed, de confrontatie aangaan kan je wel gebruiken als ik het allemaal zo lees.
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:51 schreef syndroom het volgende:

[..]

De meeste autisten zijn een groot deel van hun tijd liever alleen bezig en voelen zich daar prettig bij. Je wilt onder de mensen zijn, begrijpelijk maar wat heeft dat voor zin als je nauwelijks met ze kan communiceren? Hoe is je zelfredzaamheid als je in het diepe wordt gegooid met die sociale vaardigheden die je nu hebt? Grote kans dat je binnen een paar dagen op het matje moet komen verantwoording afleggen waarom je niet kan functioneren.

Dit soort dingen kunnen er in ieder geval bij helpen. En bedenk: als je helemaal niet onder de mensen komt leer je zéker niet beter communiceren. Die cursus lijkt mij een stap in de goede richting.
pi_160329196
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:51 schreef syndroom het volgende:

[..]

Die gedachtegang is precies waarom jij blijft steken. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')