abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160313807
Als ik jou was zou ik het rijbewijs voorlopig laten voor wat het is gezien je beperkingen. Het zal je onnodig veel tijd en geld kosten en alleen maar meer frustreren. Eerst studie afmaken.
pi_160313830
quote:
3s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:36 schreef EggsTC het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe de vorderingen nu zijn, na 2 topics.

Wat heb je allemaal al gedaan met de adviezen uit de vorige 2 topics, Deezertje? Hoe is dat verlopen, zie je al vorderingen? Of gaat het minder goed dan gedacht? Heb je daarna andere dingen geprobeerd om het beter te laten gaan?
  maandag 29 februari 2016 @ 14:15:37 #28
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_160313840
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:08 schreef Deezertje het volgende:

[..]

De vraag is meer: ga ik een rijbewijs ook echt gebruiken? Hoe dichter je bij je werkt woont hoe minder behoefte daaraan. Ik weet dat het OV best prijzig is, maar de totale kosten van auto rijden is denk ik nog ietsje duurder? De enige eis die ik nu heb is wonen in een stad met een station.
Ik gebruik mijn rijbewijs momenteel ook amper. Heb niet eens een auto, maar ik wil er op den duur zeker een. Het schept gewoon een stukje onafhankelijkheid. Daarnaast staat het goed op je CV.

Alleen zou je topprioriteit je studie moeten zijn...
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_160313869
Daarbij is het heel erg ontmoedigend om je blind te staren op een heel lijstje aan zaken die de oorzaak van alle ellende / beperkingen in je leven zijn. Dan krijg je snel dat je stil blijft staan; je zult ONMOGELIJK alles in 1 klap kunnen oplossen en je hebt het risico dat je dan alles maar laat zitten zoals het is. "Ik heb nog geen vriendin, maar omdat ik nog geen rijbewijs heb, zou ik haar toch niet kunnen bezoeken. Sowieso heb ik nog geen baan, dus zou ik toch geen auto kunnen betalen. Maar zonder auto is het ook moeilijker een baan of een vriendin te kunnen krijgen. Maar zonder afgeronde studie is het weer moeilijk een baan te krijgen, maar zonder baan is het weer moeilijk een studie te kunnen bekostigen."
pi_160313897
Als je nou eens ZELF een beslissing maakt in plaats van alsmaar blijven vragen wat je nu moet doen.
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 29 februari 2016 @ 14:19:19 #31
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_160313909
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:01 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Aan de andere kant van het land? Nee, daar moet je inschrijfgeld dokken en ik weet nog niet eens of ik daar ook ga werken dus beetje nutteloos, en ik lees overal dat er mensen zijn die al 10 jaar of langer wachten :'). Ik moet toch ergens veilig beginnen en als ik naar de grote stad verhuis zit ik alsnog op een uur reistijd richting de Randstad.
Ik zeg net dat die wachttijd niet waar is }:| En al is het wel zo, die wachttijden zijn in jouw regio ook?

Wat maakt die 10 euro per jaar uit?
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
  maandag 29 februari 2016 @ 14:21:52 #32
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_160313952
quote:
10s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:18 schreef Sarasi het volgende:
Als je nou eens ZELF een beslissing maakt in plaats van alsmaar blijven vragen wat je nu moet doen.
Deezer ziet zichzelf niet op de weg, maar beren des te meer.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  maandag 29 februari 2016 @ 14:25:55 #33
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_160314054
quote:
2s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:08 schreef ToT het volgende:

[..]

Antikraak kan eventueel ook nog. :) Er zijn meerdere websites daarvoor en da's meestal ook nog een enorm stuk voordeliger. :)
Denk niet dat hij die onvoorspelbaarheid aankan...
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_160314231
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:25 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Denk niet dat hij die onvoorspelbaarheid aankan...
Ook weer een good point, ja. :)
pi_160314237
Als ik jou was zou ik me op je scriptie richten. En als dat voor dit jaar niet reeel is een baantje zoeken die aansluit op je scriptie.

Als je de inhoud van je scriptie kunt verbeelden wordt het makkelijker deze in te vullen en uit te werken. Echter lijk je je vooral te verbeelden hoe je het hebben van een relatie kan zijn?

Voordeel van die studie is dat je maar in beperkte mate afhankelijk bent van anderen, terwijl je voor een relatie aan de goden bent overgeleverd.

Met andere woorden, bij je studie is de kans groter op wat bemoedigends in je leven. Aansluiting krijgen bij de afgestudeerden ipv dropouts! Go for it!

Save the best (relatie) for last.

Straks heb je een vriendin maar kan je weinig tijd aan haar besteden omdat je scriptie niet af is, of heb je een kutbaantje omdat je geen diploma hebt en kun je weer niet vrij nemen wanneer je vriendin op vakantie wil/kan :')

been there, done it, its no fun!
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_160314536
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:13 schreef CyberTijn het volgende:

[..]

Uit je vorige topic:

[..]

En zo gaat het iedere keer met jou. Je loopt te klagen dat je iets wil en waarom je iets nodig hebt, en nog geen paar dagen later verzint je autistische brein allemaal redenen waarom je het niet hoeft te doen. Zo gaat het met alles in je leven en kom je geen steek verder.
Je slaat de spijker op zijn kop. Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Totdat hij straks 35 is en nog steeds geen rijbewijs heeft.

Als je geldt hebt voor zo'n rijbewijs zorg je toch gewoon dat je het hebt. Autorijden kan nog leuk zijn ook. Straks vind je misschien je droombaan waar je wel een auto voor nodig hebt en moet je nog halsoverkop dat papiertje gaan halen. Je wilt toch niet voor de rest van je leven vastzitten aan dat openbaar vervoer?

Misschien is het ook een idee om in dit topic wel antwoord te geven op de vragen die je gesteld worden, ook de iets lastige vragen. Anders transformeert dit topic in de kortste keren weer in een topic waar er alleen maar op je gezeken wordt en we wéér in die vicieuze cirkel komen.
pi_160314544
Scriptie is uiteraard top prioriteit maar een rijbewijs is tegenwoordig ook op zijn minst gewenst door menig werkgever. Het heeft dus wel degelijk meerwaarde ook al rij je niet elke dag of heb je geen eigen auto.

Dat geneuzel over een klein bedrag betalen aan de woningbouw e.d. is wel echt gierigheid ten top.
pi_160314654
quote:
10s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:21 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Deezer ziet zichzelf niet op de weg, maar beren des te meer.
Deezertje is de grootste beer van allemaal.
Your opinion of me is none of my business.
pi_160314741
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:44 schreef Mandéra het volgende:
Scriptie is uiteraard top prioriteit maar een rijbewijs is tegenwoordig ook op zijn minst gewenst door menig werkgever. Het heeft dus wel degelijk meerwaarde ook al rij je niet elke dag of heb je geen eigen auto.
Valt prima te combineren, van die paar uur rijles in een week raakt je scriptie echt niet in het slob. Zeker als je voor de rest geen reet te doen hebt.

quote:
Dat geneuzel over een klein bedrag betalen aan de woningbouw e.d. is wel echt gierigheid ten top.
Of gewoon weer een excuus om het niet te hoeven doen.
pi_160314856
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:52 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Valt prima te combineren, van die paar uur rijles in een week raakt je scriptie echt niet in het slob. Zeker als je voor de rest geen reet te doen hebt.

[..]

Of gewoon weer een excuus om het niet te hoeven doen.
Je vergeet even dat wanneer hij iets moet doen dat buiten zijn comfortzone valt, hij daar dagen van 'ondersteboven' kan zijn.

Gezien de moeizame voortgang met zijn scriptie lijkt me elke extra bezigheid te veel.

Hij kan beter de rijlessen zichzelf kado doen als beloning voor het afstuderen.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_160315023
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:56 schreef Koral het volgende:

[..]

Je vergeet even dat wanneer hij iets moet doen dat buiten zijn comfortzone valt, hij daar dagen van 'ondersteboven' kan zijn.

Gezien de moeizame voortgang met zijn scriptie lijkt me elke extra bezigheid te veel.

Hij kan beter de rijlessen zichzelf kado doen als beloning voor het afstuderen.
Ik denk juist dat elke extra bezigheid van harte welkom is. Deezertje heeft zeeën van tijd, zelfs al zou hij veertig uur per week in zijn scriptie stoppen, dan nog heeft hij voor de rest weinig om armen. Al zijn tijd verdoet hij met piekeren. Hij moet eens in beweging komen en in beweging blijven. Ipv elke vrijdagavond naar de film te gaan zou hij de komende weken die tijd kunnen besteden aan een rijbewijs. Het halen van een rijbewijs kan heel goed voor zijn zelfvertrouwen zijn.
pi_160315395
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 15:02 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik denk juist dat elke extra bezigheid van harte welkom is. Deezertje heeft zeeën van tijd, zelfs al zou hij veertig uur per week in zijn scriptie stoppen, dan nog heeft hij voor de rest weinig om armen. Al zijn tijd verdoet hij met piekeren. Hij moet eens in beweging komen en in beweging blijven. Ipv elke vrijdagavond naar de film te gaan zou hij de komende weken die tijd kunnen besteden aan een rijbewijs. Het halen van een rijbewijs kan heel goed voor zijn zelfvertrouwen zijn.
En je moet jezelf twee keer bewijzen: theoretisch en in de praktijk. Al weet je niet vooraf hoe het gaat, dus of ik mezelf daar nou een plezier mee doe? :P
pi_160315419
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 15:17 schreef Deezertje het volgende:

[..]

En je moet jezelf twee keer bewijzen: theoretisch en in de praktijk. Al weet je niet vooraf hoe het gaat, dus of ik mezelf daar nou een plezier mee doe? :P
Dat doet er niet toe. Een rijbewijs is tegenwoordig bijna een noodzaak om te kunnen deelnemen aan de maatschappij. Je doet het niet voor je eigen plezier.
  maandag 29 februari 2016 @ 15:22:04 #44
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160315480
quote:

Wat heb je allemaal al gedaan met de adviezen uit de vorige 2 topics, Deezertje? Hoe is dat verlopen, zie je al vorderingen? Of gaat het minder goed dan gedacht? Heb je daarna andere dingen geprobeerd om het beter te laten gaan?
pi_160315483
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 15:18 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dat doet er niet toe. Een rijbewijs is tegenwoordig bijna een noodzaak om te kunnen deelnemen aan de maatschappij. Je doet het niet voor je eigen plezier.
Dat is helaas wel zijn mankement. Hij denkt enkel aan de voordelen die iets doen in het leven voor hem moeten opbrengen in plaats van wat het voor meerwaarde kan hebben richting een ander.
pi_160315598
quote:

[..]

Er is vrij weinig waarvan je vooraf weet hoe het gaat in het leven, zo werkt het nu eenmaal. Soms moet je gewoon dingen gaan doen, en er vanuit gaan dat het je lukt en het goed gaat.
pi_160315616
quote:

[..]

Ja hoor, en weer een smoes om vooral niks te hoeven doen. Gaat lekker zo. Hoe gaat het met je scriptie? Deadline al gehaald?
pi_160315953
quote:

[..]

Je bent 25, grow up. De tijd dat je overal plezier uit moet halen en iedereen rekening met je hield is voorbij.
pi_160315967
quote:

maandag 29 februari 2016 @ 15:59:53 #50
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_160316575
quote:

[..]

Och lieve jongen, je komt nog wel voor hetere vuren te staan. Anders doe je gewoon faalangst-examen, als je het écht lastig vindt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')