quote:Op maandag 29 februari 2016 13:36 schreef EggsTC het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe de vorderingen nu zijn, na 2 topics.
Wat heb je allemaal al gedaan met de adviezen uit de vorige 2 topics, Deezertje? Hoe is dat verlopen, zie je al vorderingen? Of gaat het minder goed dan gedacht? Heb je daarna andere dingen geprobeerd om het beter te laten gaan?
Ik gebruik mijn rijbewijs momenteel ook amper. Heb niet eens een auto, maar ik wil er op den duur zeker een. Het schept gewoon een stukje onafhankelijkheid. Daarnaast staat het goed op je CV.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:08 schreef Deezertje het volgende:
[..]
De vraag is meer: ga ik een rijbewijs ook echt gebruiken? Hoe dichter je bij je werkt woont hoe minder behoefte daaraan. Ik weet dat het OV best prijzig is, maar de totale kosten van auto rijden is denk ik nog ietsje duurder? De enige eis die ik nu heb is wonen in een stad met een station.
Ik zeg net dat die wachttijd niet waar isquote:Op maandag 29 februari 2016 14:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Aan de andere kant van het land? Nee, daar moet je inschrijfgeld dokken en ik weet nog niet eens of ik daar ook ga werken dus beetje nutteloos, en ik lees overal dat er mensen zijn die al 10 jaar of langer wachten. Ik moet toch ergens veilig beginnen en als ik naar de grote stad verhuis zit ik alsnog op een uur reistijd richting de Randstad.
Deezer ziet zichzelf niet op de weg, maar beren des te meer.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:18 schreef Sarasi het volgende:
Als je nou eens ZELF een beslissing maakt in plaats van alsmaar blijven vragen wat je nu moet doen.
Denk niet dat hij die onvoorspelbaarheid aankan...quote:Op maandag 29 februari 2016 14:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Antikraak kan eventueel ook nog.Er zijn meerdere websites daarvoor en da's meestal ook nog een enorm stuk voordeliger.
Ook weer een good point, ja.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:25 schreef broccoli. het volgende:
[..]
Denk niet dat hij die onvoorspelbaarheid aankan...
Je slaat de spijker op zijn kop. Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Totdat hij straks 35 is en nog steeds geen rijbewijs heeft.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:13 schreef CyberTijn het volgende:
[..]
Uit je vorige topic:
[..]
En zo gaat het iedere keer met jou. Je loopt te klagen dat je iets wil en waarom je iets nodig hebt, en nog geen paar dagen later verzint je autistische brein allemaal redenen waarom je het niet hoeft te doen. Zo gaat het met alles in je leven en kom je geen steek verder.
Deezertje is de grootste beer van allemaal.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:21 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Deezer ziet zichzelf niet op de weg, maar beren des te meer.
Valt prima te combineren, van die paar uur rijles in een week raakt je scriptie echt niet in het slob. Zeker als je voor de rest geen reet te doen hebt.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:44 schreef Mandéra het volgende:
Scriptie is uiteraard top prioriteit maar een rijbewijs is tegenwoordig ook op zijn minst gewenst door menig werkgever. Het heeft dus wel degelijk meerwaarde ook al rij je niet elke dag of heb je geen eigen auto.
Of gewoon weer een excuus om het niet te hoeven doen.quote:Dat geneuzel over een klein bedrag betalen aan de woningbouw e.d. is wel echt gierigheid ten top.
Je vergeet even dat wanneer hij iets moet doen dat buiten zijn comfortzone valt, hij daar dagen van 'ondersteboven' kan zijn.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:52 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Valt prima te combineren, van die paar uur rijles in een week raakt je scriptie echt niet in het slob. Zeker als je voor de rest geen reet te doen hebt.
[..]
Of gewoon weer een excuus om het niet te hoeven doen.
Ik denk juist dat elke extra bezigheid van harte welkom is. Deezertje heeft zeeën van tijd, zelfs al zou hij veertig uur per week in zijn scriptie stoppen, dan nog heeft hij voor de rest weinig om armen. Al zijn tijd verdoet hij met piekeren. Hij moet eens in beweging komen en in beweging blijven. Ipv elke vrijdagavond naar de film te gaan zou hij de komende weken die tijd kunnen besteden aan een rijbewijs. Het halen van een rijbewijs kan heel goed voor zijn zelfvertrouwen zijn.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:56 schreef Koral het volgende:
[..]
Je vergeet even dat wanneer hij iets moet doen dat buiten zijn comfortzone valt, hij daar dagen van 'ondersteboven' kan zijn.
Gezien de moeizame voortgang met zijn scriptie lijkt me elke extra bezigheid te veel.
Hij kan beter de rijlessen zichzelf kado doen als beloning voor het afstuderen.
En je moet jezelf twee keer bewijzen: theoretisch en in de praktijk. Al weet je niet vooraf hoe het gaat, dus of ik mezelf daar nou een plezier mee doe?quote:Op maandag 29 februari 2016 15:02 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik denk juist dat elke extra bezigheid van harte welkom is. Deezertje heeft zeeën van tijd, zelfs al zou hij veertig uur per week in zijn scriptie stoppen, dan nog heeft hij voor de rest weinig om armen. Al zijn tijd verdoet hij met piekeren. Hij moet eens in beweging komen en in beweging blijven. Ipv elke vrijdagavond naar de film te gaan zou hij de komende weken die tijd kunnen besteden aan een rijbewijs. Het halen van een rijbewijs kan heel goed voor zijn zelfvertrouwen zijn.
Dat doet er niet toe. Een rijbewijs is tegenwoordig bijna een noodzaak om te kunnen deelnemen aan de maatschappij. Je doet het niet voor je eigen plezier.quote:Op maandag 29 februari 2016 15:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En je moet jezelf twee keer bewijzen: theoretisch en in de praktijk. Al weet je niet vooraf hoe het gaat, dus of ik mezelf daar nou een plezier mee doe?
Wat heb je allemaal al gedaan met de adviezen uit de vorige 2 topics, Deezertje? Hoe is dat verlopen, zie je al vorderingen? Of gaat het minder goed dan gedacht? Heb je daarna andere dingen geprobeerd om het beter te laten gaan?
Dat is helaas wel zijn mankement. Hij denkt enkel aan de voordelen die iets doen in het leven voor hem moeten opbrengen in plaats van wat het voor meerwaarde kan hebben richting een ander.quote:Op maandag 29 februari 2016 15:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe. Een rijbewijs is tegenwoordig bijna een noodzaak om te kunnen deelnemen aan de maatschappij. Je doet het niet voor je eigen plezier.
Er is vrij weinig waarvan je vooraf weet hoe het gaat in het leven, zo werkt het nu eenmaal. Soms moet je gewoon dingen gaan doen, en er vanuit gaan dat het je lukt en het goed gaat.quote:Op maandag 29 februari 2016 15:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En je moet jezelf twee keer bewijzen: theoretisch en in de praktijk. Al weet je niet vooraf hoe het gaat, dus of ik mezelf daar nou een plezier mee doe?
Ja hoor, en weer een smoes om vooral niks te hoeven doen. Gaat lekker zo. Hoe gaat het met je scriptie? Deadline al gehaald?quote:Op maandag 29 februari 2016 15:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Je bent 25, grow up. De tijd dat je overal plezier uit moet halen en iedereen rekening met je hield is voorbij.quote:Op maandag 29 februari 2016 15:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Och lieve jongen, je komt nog wel voor hetere vuren te staan. Anders doe je gewoon faalangst-examen, als je het écht lastig vindt...quote:Op maandag 29 februari 2016 15:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |