abonnement Unibet Coolblue
pi_160307955
Welkom in het Fok-fotowedstrijdtopic.
De bedoeling is dat er elke maand een onderwerp door de winnaar van de vorige maand word gepost. Iedereen heeft 21 dagen om een foto te maken en nabewerken. Daarna stemmen de deelnemers welke foto de beste is. De winnaar komt vervolgens met zijn/haar winnende foto in de OP te staan bij de winnende foto's. De winnaar krijgt de eer om de opdracht voor de komende maand te kiezen.

Regels
De foto dient door deelnemer die hem post gemaakt en nabewerkt te zijn.
De foto dient tussen bekendwording van het onderwerp en dag 21 (21 februari 23:59:59 is dus het laatste moment dat je kan insturen) van de maand genomen en gepost te zijn. (posten van je inzending dient in dit topic te komen)
De winnaar dient na 1 dag dat bekend is dat hij de winnaar is het thema bekend te maken.
Maximaal 1 foto per deelnemer.
Alleen deelnemers van deze maand mogen op de foto's van deze maand stemmen.
Met deelname verplicht je jezelf om vóór de 28ste van de maand te stemmen. (Uiterlijk tot de 27ste 23:59:59 dus.) Uiteraard het liefst zsm stemmen.
Wie niet stemt kent bij verstek het maximale aantal punten toe aan iedereen, behalve zichzelf.

Belangrijk!
Bij het stemmen graag de mooiste foto bovenaan je lijstje zetten. Dit om het tellen van de stemmen makkelijker te maken!

Qua stemmen lijkt het mij het makkelijkste om alle foto's in een rijtje te zetten, aflopend van beste tot minst goede. Met 4 deelnemers krijgt nummer 1 drie punten, nummer 2 twee punten en nummer drie 1 punt. Als er meer mensen meedoen gaat het aantal punten wat je uitdeelt dus omhoog, en als er minder meedoen gaat het aantal punten omlaag. Het is dus de bedoeling om iedere deelnemer met punten te belonen, om uiteindelijk de laatste 1 punt te geven.
Uiteraard stem je niet op jezelf.

Uitslagen voorgaande wedstrijden:

• Februari 2016: Donker/geen landschap (DonJames)
• Januari 2016: Eten (Myraela)
• December 2015: portret (nielsgeode)
• November 2015: negatieve ruimte (nielsgeode)
• Oktober 2015: water (Ener-G)
• September 2015: nacht/avond (very)
• Augustus 2015: Prettig gestoord (CaseJunky & DonJames, gelijkspel)
• Juli 2015: Hitte (Geo4kant)
• Juni 2015: In je dromen (Ener-G)
• Mei 2015: Het blauwe uur (over_hedge)
• April 2015: Vierkante crop (Thrilled)
• Maart 2015: Een (TheSystem)
• Februari 2015: Lange Sluitertijd (Ener-G)
• Januari 2015: Radio (MaGNeT)
• December 2014: Drank (OmeRon)
• November 2014: Herfst (DonAntoin)
• Oktober 2014: Reflectie (Koelkastje)
• September 2014: Plezier (Koelkastje)
• Augustus 2014: Poezen foto (Rioohhh)
• Juli 2014: Het beslissende moment (Flipmoehoe)
• Juni 2014: Straatfotografie (NorgeT)
• Mei 2014: Naakt (SunChaser)
• April 2014: Werk (Sunchaser)
• Maart 2014: Contrast (Ener-G en Flipmoehoe)
• Februari 2014: vuur (Ener-G)
• Januari 2014: Voornemens (OmeRon)
• December 2013: Boerderij (Flipmoehoe)
• November 2013: Routine (Flipmoehoe)
• Oktober 2013: Water (Cee)
• September 2013: Sprookjesachtig (Schanulleke)
• Augustus 2013: Wind (liesje1979)
• Juli 2013: Groen (Lompehork)
• Juni 2013: Harig (Nielsgeode)
• Mei 2013: Kleur (Polariteit)
• April 2013: Lange sluitertijden (Baseball0)
• Maart 2013: Gouden uur (Nalbandian)
• Februari 2013: Lijnen (Sjiep)
• Januari 2013: Licht (TheoddDutchGuy)
• December 2012: Bokeh (Rebubbled)
• November 2012: Dieren (Sjiep)
• Oktober 2012: Herinneringen uit je jeugd (Sjiep)
• September 2012: Muziek (Rebubbled & Schanulleke)
• Augustus 2012: Horror (Cockwhale)
• Juli 2012: Urban (Rebubbled)
• Juni 2012: Zelfportret (Schanulleke?)
• Mei 2012: In het donker (Schanulleke)
• April 2012: Gezondheidszorg (CompuMess)
• Maart 2012: Electronica (Row-1)
• Februari 2012: Black & White (MrManuel)
• Januari 2012: Winter, maar geen landschap (problematiQue)
• December 2011: Minimaal en abstract (problematiQue)
• November 2011: Verkeerstromen (Compumess)
• Oktober 2011: Appel

Het thema voor deze maand is "Karakter".
Vrij ter eigen interpretatie.
[/quote]
pi_160309614
De Hertog Jan was idd het eerste waar ik aan dacht :P
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_160313806
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:27 schreef Chr1st1aan het volgende:
De Hertog Jan was idd het eerste waar ik aan dacht :P
Ja same hier...
pi_160314939
Als ik thuis ben post ik wel wat 😜
pi_160315075
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:27 schreef Chr1st1aan het volgende:
De Hertog Jan was idd het eerste waar ik aan dacht :P
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:14 schreef CaseJunky het volgende:

[..]

Ja same hier...
Dan zal dat dan tóch niet zo origineel zijn geweest als jullie hadden gedacht.. en daarom noemde ik hem ook
pi_160323048
Wat vreemd dat die vorige uitslagenlijst geen lijst met links is.
pi_160323169
quote:
12s.gif Op maandag 29 februari 2016 15:04 schreef DonJames het volgende:

[..]

[..]

Dan zal dat dan tóch niet zo origineel zijn geweest als jullie hadden gedacht.. en daarom noemde ik hem ook
kwam meer omdat ik hem gister in mijn mandje bij de supermarkt heb gegooid xD
  Redactie Frontpage woensdag 9 maart 2016 @ 10:16:44 #8
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_160537148
Mijn inzending is het portret van deze 83-jarige hoogleraar

pi_160704162
Mijn inzending:

People assume too much.
  woensdag 16 maart 2016 @ 22:59:47 #10
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_160727328
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:16 schreef SunChaser het volgende:
Mijn inzending is het portret van deze 83-jarige hoogleraar

[ afbeelding ]
Matige foto. Doet de vrouw geen eer aan.
Er gebeurt teveel op de achtergrond en zij valt daar in weg.
  FOK!fotograaf woensdag 16 maart 2016 @ 23:21:58 #11
364681 over_hedge
pi_160728159
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 00:33 schreef very het volgende:
Mijn inzending:

[ afbeelding ]
Goede foto :) Mooi belicht! maar wtf heeft ze in haar oren, en die piercing. ;( ;( ;( Maakt de foto niet minder goed btw :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_160729254
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 23:21 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Goede foto :) Mooi belicht! maar wtf heeft ze in haar oren, en die piercing. ;( ;( ;( Maakt de foto niet minder goed btw :P
En haar gespleten tong + de vele tattoos zie je dan nog niet eens op deze foto ;)
Ze is zelf bodymodder en piercer van beroep, dus dan krijg je dat soort dingen al snel ;)
People assume too much.
pi_160730346
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 22:59 schreef bepklep82 het volgende:

[..]

Matige foto. Doet de vrouw geen eer aan.
Er gebeurt teveel op de achtergrond en zij valt daar in weg.
Foto van onderen flatteert niet zo inderdaad. Daarentegen wist ik wel meteen waar de foto over ging en wist ik ook gelijk haar naam. Dus of de achtergrond een probleem is, ik vind op zich van niet. Maar dit is meer een foto die je naast een artikel over de dame in kwestie zou kunnen verwachten. Wat dat betreft is 't niet verkeerd.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_160730412
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 06:12 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Foto van onderen flatteert niet zo inderdaad. Daarentegen wist ik wel meteen waar de foto over ging en wist ik ook gelijk haar naam.
Dus een matige foto van Koning WimLex in de skilift is een goede foto omdat je ziet dat het Wimlex is die in een skilift zit??

Dan neem je jezelf en je fotowerk niet echt serieus als je zo te werk gaat ;)
pi_160730681
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 06:49 schreef Uncle het volgende:
Dus een matige foto van Koning WimLex in de skilift is een goede foto omdat je ziet dat het Wimlex is die in een skilift zit??

Dan neem je jezelf en je fotowerk niet echt serieus als je zo te werk gaat ;)
Niet mijn comment uit verband halen natuurlijk. ;) Ik vind alleen in dit geval dat de achtergrond op zich wel belangrijk kan zijn. Immers, het karakter gaat in dit geval over de oudere vrouw als professor. Dat laatste is niet duidelijk zonder die context. Ik snap op zich ook waarom SunChaser van onderen heeft gefotografeerd, immers de foto van de professor in kwestie hangt hoger, namelijk precies boven haar hoofd. (Als je klikt zie je dat het gaat om Bulthof/Rutgers) Probleem is dan dat je die afweging moet maken voor context of een betere foto van de dame in kwestie. In een serie foto's is dat makkelijker om te doen omdat je zowel een foto als portret alsook een foto als achtergrondinformatie kunt nemen. Nu is de combinatie ervan minder geworden dan de som van de losse delen

Mijn punt is, ik snap de reden waarom. Ik ben het er wel mee eens dat het niet werkt. Maar de gedachte op zich is niet verkeerd.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_160730994
Als je gewoon netjes een flitsertje op haar zet dan komt ze mooi los van de achtergond en is van onderen fotograferen helemaal geen probleem...

Nu is het gewoon een fletse, rommelige, nietszeggende nieuwsfoto
  donderdag 17 maart 2016 @ 08:50:23 #17
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_160731221
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 08:26 schreef Uncle het volgende:
Als je gewoon netjes een flitsertje op haar zet dan komt ze mooi los van de achtergond en is van onderen fotograferen helemaal geen probleem...

Nu is het gewoon een fletse, rommelige, nietszeggende nieuwsfoto
Als ik die prof was gaf ik geen toestemming voor gebruik en publicatie van die foto. Ik vind hem afschuwelijk. Weet die mevrouw wel dat ze hier zo onflatteus wordt tentoongesteld?
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_160731230
Ik vind het idee van Sunchaser nog niet eens zo heel slecht eigenlijk, lager standpunt, zodat ze statiger over komt, temidden van haar collega' s/voorgangers op de muur.
Blijft de vraag was dat plan er voor het schieten van de foto ook? Technisch valt er nog wel eea. over te discussieren. Het is inderdaad een typische nieuwsfoto, neigend naar snapshot maar dat is ook logisch gezien de (fotografische) achtergrond van Sunchaser.
De manier waarop die kritiek gebracht wordt mag wel wat minder bot voordat het weer verzandt in een schreeuwpartij.

Als je puur naar het maandonderwerp kijkt, 'karakter', zeg ik: goeie jas ;)

Zelfde voor het portret van het meisje, de piercings maken haar karakter. Ik vind 'm persoonlijk (de lichte delen) wat aan de donkere kant, en haar rechter oog valt helemaal weg in de schaduw. Als die net zo scherp en belicht was als haar linker wordt haar blik nog wat meer 'ik ben wie ik ben' doordringender. Naast stiekem toch dat hele lichte randje onzekerheid :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  Redactie Frontpage donderdag 17 maart 2016 @ 09:30:27 #19
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_160731741
Vind de discussie prima en constructief. Het was idd genomen tijdens een nieuwsreportage. Ik was er voor film en maakte een paar foto's en zoals iemand al opmerkte is het portret van de dame hoog. Dit is het enige standpunt om beide in het kader te krijgen.

Het thema is breed interpreteerbaar en dat is ook meteen het lastige, je neigt sneller naar een portret maar ziet een ander het karakter ook. Zonder context is het al heel wat lastiger. Bij mij zie je het misschien ook niet meteen misschien. Heb het zelf bij het portret met de piercing. Zit het karakter in het oor? Ik heb een idee in mijn hoofd maar dat staat nog niet op beeld deze maand.

Hoop op meer inzendingen de komende vier dagen
  donderdag 17 maart 2016 @ 09:52:50 #20
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_160732076
Ja het loopt niet storm.. moet zelf ook nog..
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_160732096
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 08:51 schreef Ener-G het volgende:
De manier waarop die kritiek gebracht wordt mag wel wat minder bot voordat het weer verzandt in een schreeuwpartij.
Eens, waarvoor excuses ;)

Ik vind het idee ook goed, de uitwerking niet. Maar in die zin ken ik de situatie terplekke ook niet. Ik zou zelf even een flitser weg gezet hebben, maar als er 100 man pers in de buurt liep dan is dat wellicht helemaal geen optie gezien beschikbare ruimte, en tijd ;)

En gelijk het probleem met dergelijke onderwerpen. Uitdagend, maar daardoor tegelijk moeilijk in een beeld te vangen, en wat de ene karakter vindt kan voor de ander een nietszeggende plaat zijn ;)
pi_160732108
Ik weet al precies wat ik wil maar ik moet nog even rondkijken naar de goede uitvoering. ;)
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  Redactie Frontpage donderdag 17 maart 2016 @ 10:17:13 #23
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_160732526
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 09:54 schreef Uncle het volgende:

[..]

Eens, waarvoor excuses ;)

Ik vind het idee ook goed, de uitwerking niet. Maar in die zin ken ik de situatie terplekke ook niet. Ik zou zelf even een flitser weg gezet hebben, maar als er 100 man pers in de buurt liep dan is dat wellicht helemaal geen optie gezien beschikbare ruimte, en tijd ;)

En gelijk het probleem met dergelijke onderwerpen. Uitdagend, maar daardoor tegelijk moeilijk in een beeld te vangen, en wat de ene karakter vindt kan voor de ander een nietszeggende plaat zijn ;)
Het was ook even snel, ik was er om te filmen en flitser niet direct bij de hand, plus dat de dame haar ogen dichtkneep. En het was er donker. Maar wou toch al wat ingezonden hebben, dus ga wel voor een andere foto als ik tijd heb :)
  donderdag 17 maart 2016 @ 12:34:02 #24
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_160735487
Ik doe niet mee met de wedstrijd hoor want ik heb deze foto al een tijdje geleden gemaakt, vandaar in een spoiler geplaatst, dat er geen misverstanden over kunnen bestaan, maar dit vind ik zelf wel een aardige karakterfoto, hoewel ie technisch niet bepaald sterk en zelfs onscherp is. Maar dit is volgens mij wat mensen vaak een 'karakterkop' noemen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  donderdag 17 maart 2016 @ 12:41:22 #25
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_160735687
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 09:30 schreef SunChaser het volgende:
Vind de discussie prima en constructief. Het was idd genomen tijdens een nieuwsreportage. Ik was er voor film en maakte een paar foto's en zoals iemand al opmerkte is het portret van de dame hoog. Dit is het enige standpunt om beide in het kader te krijgen.

Het thema is breed interpreteerbaar en dat is ook meteen het lastige, je neigt sneller naar een portret maar ziet een ander het karakter ook. Zonder context is het al heel wat lastiger. Bij mij zie je het misschien ook niet meteen misschien. Heb het zelf bij het portret met de piercing. Zit het karakter in het oor? Ik heb een idee in mijn hoofd maar dat staat nog niet op beeld deze maand.

Hoop op meer inzendingen de komende vier dagen
Ik snapte de context dus niet, maar nu wel. Dan is het inderdaad lastig om beiden in beeld te krijgen. Dus snap nu het standpunt wel, maar vind de foto nog steeds erg onflatteus. Volgens mij zou hier misschien met een groothoek/fisheye lens het gewenste resultaat wel bereikt worden zonder dat mevrouw eruit ziet als een gnoom met een veel te klein hoofd? Maar die heb je natuurlijk ook niet altijd bij de hand. .
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')