Zoals jullie wellicht weten zit in nu midden in klusperiode en dat gaat met het nodige horten en stoten.
Nu heeft mijn zwager aangeboden te helpen.
Op zich geen verkeerde vent maar een beetje het type pennenlikker met goede bedoelingen en twee linkerhanden.
Je kan je hem het beste voorstellen als een jongere en langere versie van de vorige rijdende rechter.
inclusief kapsel en snor.
Dan heb je het beeld wel compleet denk ik.
Nu heeft mijn vriendin van haar ouders een oude antieke klerenkast cadeau gekregen en die moest van haar ouderlijk huis naar onze nieuwe woning.
Een tweedelige kast met hanggedeelte en aan de andere kant legplanken.
Mijn zwager aangeboden mee te helpen sjouwen en omdat het kort dag was en ik niemand anders kon vinden had ik ook niet veel keus.
Wij in de bakwagen en dat ding op wezen halen.
Het ding op rijplanken gezet, op de laadklep geplaatst en dat ding in de laadbak gezet en vastgesjord. op zich nog geen probleem.
Omdat het renovatieproject echter nog niet is afgerond in onze buurt moesten we achterom en met de kast over een aantal steigerplanken over de baggerzooi via de tuin dat ding naar binnen door de openslaande tuindeuren.
Hierbij moest hij de kast (nog steeds op twee rijplanken) duwen en ik zou ''sturen''.
Dan zouden we de kast naar binnen rijden.
Alles bleek goed te gaan tot hij bij het einde van de steigerplanken kwam en de achterste rijplank tussen de steigerplanken en de stoep viel, toen gleed de kast er met een rotsmak van af en kwam op de poten terecht.
Wat resulteerde in de schade dat de middelste scheidingswand door de klap helemaal uit zijn fatsoen was en waar ie eerst vast zat aan de bovenkant zat ie nu los en was de kast van binnen helemaal gebarsten.
Mijn vriendin totaal over de zeik, de antieke kast van haar ''lieve'' pa en ma was naar de klote en daar was ze op zijn zachtst gezegd niet al te enthousiast over.
Toen kwam mijn zwager op het lumineuze idee om naar de Gamma te gaan en daar een stuk plint te kopen in ongeveer dezelfde kleur, hiervan twee stukjes op maat te zagen en deze aan de binnenzijde van de kast links en rechts boven naast de scheidingswand te schroeven zodat je van de beschadiging niets meer zou zien.
Zo gezegd zo gedaan, mijnheer pakt de accuboor en schroeft de plinten vast.
Hiervoor moest hij echter plaats nemen in de kast zelf.
Mijnheer was net klaar en riep mij en zijn zus er bij om te laten zien hoe mooi het geworden was.
Amper had ie ons er bij geroepen of hij zakte finaal door de kastbodem heen.
Daar stond ie dan met zij accuboor en zijn domme gezicht.
De kast was boven helemaal netjes gemaakt en de bodem was nu finaal en onherroepelijk naar de klote.
Overbodig om te zeggen dat mijn vriendin over de kook was en de hele dag niet meer te genieten was.
Toen ik later op de dag onder het genot van een biertje tegen haar opmerkte dat beter haar kast dan haar doos naar de klote kon zijn kreeg ik te horen dat ik vannacht op de bank kon blijven slapen.
Klacht: De bank staat nog buiten in een metalen verhuiscontainer zonder verwarming.
[ Bericht 1% gewijzigd door Werkman op 29-02-2016 00:20:05 ]