abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 november 2000 @ 13:30:02 #76
3542 Gia
User under construction
pi_458138
Hij gaat te voet naar het zwembad, en gaat met de fiets weer naar huis.
pi_458140
De clou van de grap is natuurlijk dat Hieke vergeleken wordt met een Mongooltje en dat is dan vernederend voor haar. Dus in die zin wordt wel gezegd dat een Mongool minder is dan anderen. Dat is niet politiek correct om te zeggen maar zo denken de meesten er wel over natuurlijk.
  Redactie Frontpage vrijdag 10 november 2000 @ 13:31:20 #78
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_458145
quote:
Op 10 november 2000 13:30 schreef Bigfoot72 het volgende:
De clou van de grap is natuurlijk dat Hieke vergeleken wordt met een Mongooltje en dat is dan vernederend voor haar.
Ik vind deze vergelijking eerder een vernedering voor mensen met het syndroom van Down. Maar dat ben ik.
  † In Memoriam † vrijdag 10 november 2000 @ 13:55:57 #79
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_458228
quote:
Op 10 november 2000 09:55 schreef Fannetje het volgende:
Ik heb een zusje met Down Syndroom (een mongooltje dus) maar vond deze grap best kunnen. 't Ging er, zoals anderen ook al zeiden, niet om om mongooltjes belachelijk te maken, maar een reactie van een bewoner (in dit geval dus Hieke) uit te lokken.
Iedereen verteld wel eens een mop over een minderheid zonder het echt kwaad te bedoelen (b.v. belgenmoppen, Turkenmoppen). Wat is het verschil?
Ik kan me er pas echt kwaad om maken als iemand opzettelijk mongooltjes (of belgen...of turken) belachelijk maakt wanneer ze bijvoorbeeld zich heel achterlijk gaan gedragen en dan zeggen: "Ik doe een mongooltje na". Maar bij een mop kan ik me er absoluut niet druk om maken.
Wat Fannetje schrijft is volgens mij dus hartstikke belangrijk. Als haar zusje zegt dat die mop wél kan terwijl zij zelf het syndroom van Down heeft waar maken een aantal moraalridders zich dan druk om
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  vrijdag 10 november 2000 @ 15:06:43 #80
896 Suzy
in Da House!
pi_458526
Helemaal mee eens, al dat overdreven gedoe. Hoevaak worden er niet van dat soort grapjes gemaakt. Niet eens een topic waard!
Communication is like a boomerang, the response you get depends on how you throw it!
pi_458779
Ik vind het nogal een hemelbestormend topic, de wereld steekt gewoon niet zo in elkaar.
pi_460573
quote:
Op 10 november 2000 13:24 schreef Gia het volgende:
Deze dan:

Hoe doet een Turk mee aan de Triatlon?

Hij gaat te voet naar het zwembad, en gaat met de fiets weer naar huis.

Maakt me niet uit...als het mijn fiets maar niet is!

[Dit bericht is gewijzigd door Montagui op 11-11-2000 04:02]

“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_460742
Natuurlijk zal het best zo zijn dat de bewuste grap voor velen hard overkomt, maar zijn er dan niet vele grappen die niet door de beugel kunnen?
Zelf werk ik dagelijks met Mongooltjes, en het fijnste is dat zij als eerste het hardste lachen om dit soort humor.
Je afvragen of dit kan voor jezelf is prima denk ik, maar om het nu allemaal ingewi8kelder te maken dan het is.
Gewoon om lachen denk ik doen die mongooltjes ook is mijn ervaring, en geloof me zij weten dondersgoed waar t om draait he, zijn niet zo dom als wij mi9sschien wel denken hoor!
greetzz
Alle wegen leiden naar Rome, er leid er maar één naar jezelf!
pi_460756
quote:
Op 10 november 2000 00:50 schreef Priscella het volgende:
Jaaaaaaaa nog meer mongolenmoppen!! More more!

Mongolen, Belgen, negers, Turken man tis toch één grap

maar vooral VROUWEN
uit
  zaterdag 11 november 2000 @ 12:33:32 #85
1902 Josje
live goes up and down
pi_460930
Dit is weer zo'n typisch geval van plaatsvervangende morele verontwaardiging.
Ik heb mijn hele leven al met verstandelijk gehandicapten te maken: ben zelf moeder van een van hen.
Volgens mij zijn het juist die mensen die zelf schichtig wegkijken als ze een of een groepje verstandelijk gehandicapten tegenkomen die het meest verontwaardigd reageren.
Ik moest er in ieder geval wel om lachen.
  zaterdag 11 november 2000 @ 13:26:54 #86
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_461048
quote:
Op 11 november 2000 12:33 schreef Josje het volgende:
Dit is weer zo'n typisch geval van plaatsvervangende morele verontwaardiging.
Ik heb mijn hele leven al met verstandelijk gehandicapten te maken: ben zelf moeder van een van hen.
Volgens mij zijn het juist die mensen die zelf schichtig wegkijken als ze een of een groepje verstandelijk gehandicapten tegenkomen die het meest verontwaardigd reageren.
Ik moest er in ieder geval wel om lachen.
Onderschrijf bovenstaande quote !

Enigste verschil ; ik ben geen moeder van een van hen.

Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_461894
Djiezis, is dit gezeik nog steeds bezig? Wat een nutteloze verspilling van bits en bytes zeg! Kan hier nou eens een slotje op Havoc??

[Dit bericht is gewijzigd door AlChemist op 11-11-2000 20:58]

To BB or not to BB!
  zaterdag 11 november 2000 @ 22:02:47 #88
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_462131
quote:
Op 10 november 2000 13:24 schreef Gia het volgende:
Deze dan:

Hoe doet een Turk mee aan de Triatlon?

nou????
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  zondag 12 november 2000 @ 02:12:07 #89
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_462619
Plak je tong tegen je gehemelte.

Zeg dan:

"Hoe ga ik naar school?"

Antwoord:

Met het debielenbusje.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: