quote:Ik vind deze vergelijking eerder een vernedering voor mensen met het syndroom van Down. Maar dat ben ik.
Op 10 november 2000 13:30 schreef Bigfoot72 het volgende:
De clou van de grap is natuurlijk dat Hieke vergeleken wordt met een Mongooltje en dat is dan vernederend voor haar.
quote:Wat Fannetje schrijft is volgens mij dus hartstikke belangrijk. Als haar zusje zegt dat die mop wél kan terwijl zij zelf het syndroom van Down heeft waar maken een aantal moraalridders zich dan druk om
Op 10 november 2000 09:55 schreef Fannetje het volgende:
Ik heb een zusje met Down Syndroom (een mongooltje dus) maar vond deze grap best kunnen. 't Ging er, zoals anderen ook al zeiden, niet om om mongooltjes belachelijk te maken, maar een reactie van een bewoner (in dit geval dus Hieke) uit te lokken.
Iedereen verteld wel eens een mop over een minderheid zonder het echt kwaad te bedoelen (b.v. belgenmoppen, Turkenmoppen). Wat is het verschil?
Ik kan me er pas echt kwaad om maken als iemand opzettelijk mongooltjes (of belgen...of turken) belachelijk maakt wanneer ze bijvoorbeeld zich heel achterlijk gaan gedragen en dan zeggen: "Ik doe een mongooltje na". Maar bij een mop kan ik me er absoluut niet druk om maken.
quote:Maakt me niet uit...als het mijn fiets maar niet is!
Op 10 november 2000 13:24 schreef Gia het volgende:
Deze dan:Hoe doet een Turk mee aan de Triatlon?
Hij gaat te voet naar het zwembad, en gaat met de fiets weer naar huis.
[Dit bericht is gewijzigd door Montagui op 11-11-2000 04:02]
quote:maar vooral VROUWEN
Op 10 november 2000 00:50 schreef Priscella het volgende:
Jaaaaaaaa nog meer mongolenmoppen!! More more!Mongolen, Belgen, negers, Turken man tis toch één grap
quote:Onderschrijf bovenstaande quote !
Op 11 november 2000 12:33 schreef Josje het volgende:
Dit is weer zo'n typisch geval van plaatsvervangende morele verontwaardiging.
Ik heb mijn hele leven al met verstandelijk gehandicapten te maken: ben zelf moeder van een van hen.
Volgens mij zijn het juist die mensen die zelf schichtig wegkijken als ze een of een groepje verstandelijk gehandicapten tegenkomen die het meest verontwaardigd reageren.
Ik moest er in ieder geval wel om lachen.
Enigste verschil ; ik ben geen moeder van een van hen.
[Dit bericht is gewijzigd door AlChemist op 11-11-2000 20:58]
quote:nou????
Op 10 november 2000 13:24 schreef Gia het volgende:
Deze dan:Hoe doet een Turk mee aan de Triatlon?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |