abonnement Unibet Coolblue
pi_160718511
quote:
13s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:37 schreef Blistering het volgende:

[..]

Spottertje naaien kunnen ze wel, dus ga er maar vanuit.

Overigens een trend bij vele vliegvelden.
Want de spottersplaats is echt het belangrijkste van de hele luchthaven.

Wees blij dat schiphol tenminste nog wat heeft.
pi_160718791
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 13:03 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

In een 787 of 747-8i (even breed als de 747-400) heb je per stoel evenveel ruimte (als je van 3-3-3 in de 787 en 3-4-3 in de 747 uitgaat). In de 777 en de nieuwe 777X zit je krapper.
In een A350 zit je het ruimst qua breedte.


Groen licht voor groei Schiphol

[..]

[ afbeelding ]

Hier is de afbeelding groter te zien.

Ontwerpstudio heeft een lichte voorkeur voor Boeings. :+
Informatief.

quote:
nee :*
pi_160720252
En nu de verrassing van de eeuw:

Air France-KLM schrapt bestelling superjumbo's A380
quote:
Luchtvaartcombinatie Air France-KLM zet een streep door de bestelling van twee A380's bij Airbus. In plaats van de superjumbo's neemt ze drie toestellen van het type A350-900 af bij de Europese vliegtuigmaker.

Dat bevestigde het concern na berichtgeving door The Wall Street Journal.

Air France, dat tien superjumbo's operationeel heeft, had eerder al gehint op het cancelen van het laatste deel van de order. Ze waren niet meer nodig vanwege "gewijzigde prioriteiten" bij het bedrijf, zo gaf een woordvoerster aan.

Airbus wilde niet reageren. Het bedrijf heeft moeite om klanten te vinden voor de A380. Luchtvaartbedrijven zijn bezorgd dat ze het toestel, voor meer dan zeshonderd passagiers, niet voldoende kunnen vullen.

De A380, het vlaggenschip van Airbus, kost meer dan 400 miljoen euro per stuk volgens de catalogusprijzen. Daar worden wel vaak kortingen op gegeven. De ontwikkelingskosten van de A380 bedroegen omgerekend ruim 20 miljard euro.
Heb hier vorige maand nog gezegd dat ze de A380's willen herconfigureren waarbij high-density niet ondenkbaar is.
  Moderator woensdag 16 maart 2016 @ 19:57:16 #254
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160720439
Meer A350's O+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 16 maart 2016 @ 20:17:46 #255
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160721036
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 19:57 schreef derLudolf het volgende:
Meer A350's O+
Die gaan toch naar AF. Die zul je in Nederland niet zien in de kleuren van KLM.
  woensdag 16 maart 2016 @ 21:00:29 #256
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160722603
Geen donderslag bij heldere hemel, maar toch: Air France-KLM schrapt order superjumbo's
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_160724480
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 21:00 schreef flipsen het volgende:
Geen donderslag bij heldere hemel, maar toch: Air France-KLM schrapt order superjumbo's
Iets naar boven kijken. :P

quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 00:50 schreef Iemand91 het volgende:
26 januari namen we na 36 jaar en 20 dagen afscheid van de passagiersvluchten van
Malaysia Airlines op Schiphol.
(mijn post van 25 januari 2016)

Vandaag komt ook het afscheid van vrachtvluchten van MASkargo op Schiphol.
Hun enig overgebleven 747-400F vrachtvliegtuig 9M-MPR (-MPS staat stil) wordt om 14:55 uur verwacht als MH6126 vanuit Dubai. Het toestel staat op dit moment nog in Kuala Lumpur; het zal vandaag vertrekken naar Dubai waarna het zal doorvliegen naar Amsterdam.

Onlangs heeft de maatschappij het bericht naar buiten gebracht dat ze gaan samenwerken met het Azerbeidzjaanse Silk Way Airlines.
Deze maatschappij zal vanaf nu tweemaal per week met hun 747-8F vrachttoestellen deze vluchten uitvoeren.
Vandaag kwam de 747-8F van de Azerbeidzjaanse maatschappij voor het eerst naar Schiphol:



Oud PH-AOH van KLM dat op 1 maart naar Karachi vloog heeft gisteren haar eerste vlucht voor haar nieuwe maatschappij gemaakt naar Birmingham:



quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 16:43 schreef Iemand91 het volgende:
- 18 maart: Vanaf vandaag komt er een nieuwe speler op de druk bevlogen routes tussen Amsterdam en Londen. Vueling gaat vanaf vandaag vliegen tussen Amsterdam en Londen Luton.
Vanaf april moeten de vluchten dagelijks plaatsvinden en vanaf mei wordt het opgevoerd naar twee dagelijkse vluchten.
Vueling: zeven nieuwe routes en extra A320's op Schiphol
quote:
AMSTERDAM - Prijsvechter Vueling start komende zomer zeven nieuwe routes vanaf Schiphol. Daarnaast verwacht de Spaanse luchtvaartmaatschappij veel van de nieuw te lanceren vluchten vanaf Eindhoven en Maastricht naar Barcelona.

Door Londen, Milaan, Napels, Catania, Porto, Lissabon en Gran Canaria aan het netwerk toe te voegen vergroot Vueling haar capaciteit op Schiphol met 61 procent ten opzichte van vorig jaar. Om de beste vluchttijden te bieden worden vanaf 30 april drie Airbus A320's gestationeerd op Schiphol, nu is dat er nog één.

Het netwerk vanaf Schiphol bestond al uit Barcelona, Malaga, Alicante, Bilbao, Ibiza, Mallorca, Sevilla, Santiago, Valencia en Rome. In 2011 was de luchthaven de eerste buiten Spanje waar Vueling een basis opende.

Eindhoven krijgt vanaf juli vier vluchten per week naar Barcelona, Maastricht Aachen Airport twee. Ook Rotterdam The Hague blijft met Barcelona verbonden, met vijf vluchten per week.

Vueling mikt zowel op toeristen als zakelijke reizigers. "We werken steeds meer samen met touroperators. Zeker op nieuwe routes is het belangrijk hun steun en garanties te hebben", zegt countrymanager Wim Melis. Zo'n veertig procent van alle passagiers is zakenreiziger, waardoor Vueling naast toeristenbestemmingen ook continu blijft kijken naar zakelijk interessante routes.

Het vergrote netwerk in de zomer moet ook in de winter overeind blijven. "We houden van yearround vluchten, dat maakt het voor ons ook makkelijker om te groeien", zegt David Garcia Blancas, CCO van Vueling.
pi_160728083
Weet iemand wat de meest ideale baanligging is? Er vanuit gaande dat er geen bezwaren zijn.

Ik zie dat meneer grove steeds pleit voor een baan evenwijdig aan de kust(noord-zuid vv) -maar dat lijkt me juist het meest ongunstige.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_160729495
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 23:18 schreef Merode32 het volgende:
Weet iemand wat de meest ideale baanligging is? Er vanuit gaande dat er geen bezwaren zijn.

Ik zie dat meneer grove steeds pleit voor een baan evenwijdig aan de kust(noord-zuid vv) -maar dat lijkt me juist het meest ongunstige.
Overheersende wind in Nederland is zuidwest, dus dat is wat dat betreft het meest gunstig.

Zo zijn de meeste grote (en kleine) banen in Nederland op die manier georiënteerd. (Zie bijvoorbeeld Rotterdam en Eelde, beiden met een zuidwestelijk georiënteerde (hoofd)baan)
  donderdag 17 maart 2016 @ 01:26:11 #260
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160729799
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 21:46 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Iets naar boven kijken. :P
Ik geef de jetlag de schuld. En KLeM blijft kut.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_160729856
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 00:42 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Overheersende wind in Nederland is zuidwest, dus dat is wat dat betreft het meest gunstig.

Zo zijn de meeste grote (en kleine) banen in Nederland op die manier georiënteerd. (Zie bijvoorbeeld Rotterdam en Eelde, beiden met een zuidwestelijk georiënteerde (hoofd)baan)
Dus eigenlijk is noord-zuid as zeer ongunstig? Parralel aan de kust.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_160730514
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 18:03 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Snap ik niet. Die alliantie houdt toch niet in dat ze kosten en opbrengsten delen? Minder aanbod van stoelen op een directe vlucht houdt volgens mij in dat de prijzen nog wat omhoog kunnen gaan. Toch?
Het is inderdaad niet zo dat de stoelen die niet meer door air China gevlogen worden geheel verdwijnen en een aantal zal zeker bij KLM instappen, wat voordeel betekent.
Echter een groot deel van die stoelen vliegt niet van A naar B maar door naar C en daar komt het alliantie verhaal bij kijken.
Het wegvallen van air China kan ook betekenen dat een aansluitende vlucht (mogelijk dan met KLM) ook niet gedaan wordt. Met het wegvallen van air China kan die passagier misschien wel naar een andere route gaan kijken, dood niet van A via B naar C maar van A via D naar C.
Dus waarschijnlijk zullen er nu meer mensen met KLM op die specifieke route vliegen, op andere routes kan dat afnemen.
En dat hoeft niet altijd positief uit te vallen.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 01:38 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is noord-zuid as zeer ongunstig? Parralel aan de kust.
Qua wind alleen heb je natuurlijk gelijk, de Kaagbaan is beter, al wordt daar zelden in zuidwestelijke richting geland.

Maar in ons land gaat het om meer dan wind en gaat geluid vrijwel altijd boven veiligheid en milieu, dus dan kom je al snel op minder optimale richtingen uit...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_160731012
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 07:17 schreef The_stranger het volgende:

Qua wind alleen heb je natuurlijk gelijk, de Kaagbaan is beter, al wordt daar zelden in zuidwestelijke richting geland.

Maar in ons land gaat het om meer dan wind en gaat geluid vrijwel altijd boven veiligheid en milieu, dus dan kom je al snel op minder optimale richtingen uit...
Ja uiteraard, maar ik had het over een ideale situatie, zonder mileu bebouwing, geluid of andere factor.

Ik zat de hersenspinsel van paul grove te lezen, die zich hard maakt voor twee noord-zuid banen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  Moderator donderdag 17 maart 2016 @ 08:36:19 #264
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160731083
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 20:17 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Die gaan toch naar AF. Die zul je in Nederland niet zien in de kleuren van KLM.
Is dat al zeker?
787 :r
A350 O+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160731934
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 19:05 schreef boriq het volgende:

[..]

Vliegt BA naar LAX niet alleen met A380? Komende zomer heb ik de ochtendvlucht en dat is een A380
Op zich weet ik niks van LAX, maar naar SFO vliegt BA (tenzij het recentelihjk veranderd is) 's ochtends met een 747 en 's middags nog een keer, met een A380. Dus niet per sé altijd hetzelfde toestel op dezelfde route.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 17 maart 2016 @ 09:46:16 #266
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_160731984
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 09:43 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Op zich weet ik niks van LAX, maar naar SFO vliegt BA (tenzij het recentelihjk veranderd is) 's ochtends met een 747 en 's middags nog een keer, met een A380. Dus niet per sé altijd hetzelfde toestel op dezelfde route.
Het ging mij er ook niet om dat BA om één bepaalde route altijd alleen maar met één vliegtuigtype vliegt. Toevallig is dat nu bij LAX wel het geval, maar het kan idd goed zijn dat ze naar SFO met verschillende types vliegen :)
pi_160732077
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 15:04 schreef derLudolf het volgende:

Tjah, vanuit Stansted ben je ook nog wel even onderweg toch?
Dat ja. Op zich is Southend "dicht bij Londen" noemen misleidend, net zoals het vliegveld überhaupt "London Southend" noemen.

Maar aan de andere kant was ik vorige week wel binnen twee uur na landing (dus nog voor ik het vliegtuig en -veld uit was) thuis, en dat lukt vanaf Heathrow zelden.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_160734587
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 01:38 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is noord-zuid as zeer ongunstig? Parralel aan de kust.
Waar Grove zijn eiland wil bouwen (Scheveningen/Katwijk) loopt de kustlijn echter niet noord-zuid, maar meer zuidwestelijk.
pi_160738122
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 11:55 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Waar Grove zijn eiland wil bouwen (Scheveningen/Katwijk) loopt de kustlijn echter niet noord-zuid, maar meer zuidwestelijk.
Oke

En zuidwest is natuurlijk hetzelfdd als noordoost vanuit de andere zijde benaderd, i get him ik heb genoeg informatie.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  donderdag 17 maart 2016 @ 15:42:13 #270
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_160739875
Op Flightradar zijn vandaag een aantal vliegtuigen te vinden die constant een patroon vliegen, zoals deze PH-SVX en vanochtend was HansaLuftbild al boven Twente bezig. Zijn dit vluchten voor luchtfoto's voor Google Earth of Bing maps?
pi_160740275
quote:
5s.gif Op donderdag 17 maart 2016 15:42 schreef boriq het volgende:
Op Flightradar zijn vandaag een aantal vliegtuigen te vinden die constant een patroon vliegen, zoals deze PH-SVX en vanochtend was HansaLuftbild al boven Twente bezig. Zijn dit vluchten voor luchtfoto's voor Google Earth of Bing maps?
Zijn inderdaad voor luchtfoto's.

Flightradar is vernieuwd.
https://www.flightradar24(...)e-new-flightradar24/



[ Bericht 24% gewijzigd door Iemand91 op 17-03-2016 16:15:50 ]
pi_160740517
Zag inderdaad vanochtend hier in de buurt ook een Cesna 402B tig rondjes maken op Flightradar, vermoedde al dat het zoiets was.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 17 maart 2016 @ 16:27:43 #273
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160740727
Geen chemtrails? :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_160740845
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 16:27 schreef flipsen het volgende:
Geen chemtrails? :P
Waarom wil je dat??
  donderdag 17 maart 2016 @ 20:17:38 #275
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160745944
De business class van een A380 van British Airways was van de week onbedoeld voorzien van een gratis douche:



Het lek ontstond zo'n 90 minuten voor de landing in Londen, de vlucht is normaal voorgezet. In 2014 had een A380 van Qantas een vergelijkbaar probleem op een vlucht van LAX naar Melbourne en dat toestel is destijds omgekeerd.

En nog maar eens een bevestiging dat het écht zinvol is om tijdens het taxiën op je stoel met je riem vast te blijven zitten: Emirates A332 at Dubai on Oct 23rd 2014, flight attendant injured during taxi
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')