abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 15 maart 2016 @ 16:11:21 #226
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_160686347
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 15:37 schreef The_stranger het volgende:

[..]

China Airlines behoort ook tot de skyteam alliantie, dus heel veel schiet KLM er niet mee op.
Wel goed voor EVA, die willen graag extra vluchten uitvoeren op AMS via BKK.
De markt voor AMS-TPE is erg klein.. Denk dat CI hier spijt van krijgt.
pi_160686409
Boeing 787-10 Dreamliner Begins Major Assembly
quote:
Steady progress as first production fuselage section begins weeks early

EVERETT, Wash., March 15, 2016 /PRNewswire/ -- Major assembly of the first Boeing (NYSE: BA) 787-10 Dreamliner is underway, the latest major milestone in the development of the newest member of the super-efficient 787 family. Boeing partner Kawasaki Heavy Industries, Ltd. began installing the circular frames into the midforward section of the fuselage on March 14, a full two weeks ahead of schedule.

"Beginning major assembly early underscores the commitment, discipline and performance of the entire Boeing and partner team worldwide," said Ken Sanger, vice president of 787 Airplane Development, Boeing Commercial Airplanes. "We are taking all the right steps to ensure we integrate the 787-10 into the production system smoothly."

As a straightforward stretch of the 787-9, which entered service in 2014, Boeing designed the 787-10 for both superior efficiency and maximum commonality. Ninety-five percent of the design and build of the 787-10 and 787-9 will be identical, reducing complexity, cost and risk across the entire production system while providing operational benefits to customers.

The 787-10, which will undergo final assembly at Boeing South Carolina in North Charleston, will set a new benchmark in efficiency when deliveries begin in 2018. With a robust range capability covering more than 90 percent of the world's twin-aisle routes, the 787-10 will deliver 25 percent better fuel use and emissions than the airplanes it will replace and at least 10 percent better than anything being offered by the competition in the future.

To date, the 787-10 has won 153 orders from nine leading customers around the world, accounting for 13 percent of all 787 orders.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 17:25:28 #228
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160687672
Goed, weer op weg naar Schiphol voor KL701. Mijn (in december) bijbetaald voorkeursstoel achterin is door de nieuwe indeling niet meer beschikbaar, dus ik mag weer fijn 13 uur klem zitten tegen het raam. Nu al chagrijnig :( volgende keer weer gewoon Aireuropa of zelfs Iberia, zit je tenminste fatsoenlijk en niet muurvast in je stoel. En ik heb niet eens overgewicht, als je dik bent kan je bij KLM echt helemaal geen kant meer op volgens mij. Wish me luck :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 17:29:38 #229
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_160687763
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 17:25 schreef flipsen het volgende:
Goed, weer op weg naar Schiphol voor KL701. Mijn (in december) bijbetaald voorkeursstoel achterin is door de nieuwe indeling niet meer beschikbaar, dus ik mag weer fijn 13 uur klem zitten tegen het raam. Nu al chagrijnig :( volgende keer weer gewoon Aireuropa of zelfs Iberia, zit je tenminste fatsoenlijk en niet muurvast in je stoel. En ik heb niet eens overgewicht, als je dik bent kan je bij KLM echt helemaal geen kant meer op volgens mij. Wish me luck :)
Dat is balen... Al moet ik zeggen dat ik (mét overgewicht :P) het juist prefereer om aan het raam te zitten. Beetje naar buiten kijken, je kan ergens tegen aan leunen als je wil slapen...

Al is het voor mij letterlijk vorige eeuw dat ik met KLM heb gevlogen (en toen was ik ook nog maar een klein jochie), dus geen idee hoe dat tegenwoordig is.

Iig luck en fijne vlucht!
  dinsdag 15 maart 2016 @ 18:03:43 #230
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160688298
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 15:37 schreef The_stranger het volgende:

[..]

China Airlines behoort ook tot de skyteam alliantie, dus heel veel schiet KLM er niet mee op.
Snap ik niet. Die alliantie houdt toch niet in dat ze kosten en opbrengsten delen? Minder aanbod van stoelen op een directe vlucht houdt volgens mij in dat de prijzen nog wat omhoog kunnen gaan. Toch?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_160697405
quote:
Hoe breed is romp?? :o
  Moderator dinsdag 15 maart 2016 @ 22:13:43 #232
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160697511
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 22:12 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Hoe breed is romp?? :o
Binnendiameter 5,49m
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160697666
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 22:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Binnendiameter 5,49m
Ter vergelijken met een 747? :*
  Moderator dinsdag 15 maart 2016 @ 22:20:54 #234
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160697892
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 22:16 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Ter vergelijken met een 747? :*
Een 747-8 is 61cm breder
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160699079
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 22:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Een 747-8 is 61cm breder
Lekker breed. ^O^
  Moderator dinsdag 15 maart 2016 @ 22:48:43 #236
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160699368
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 22:42 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Lekker breed. ^O^
Jup, maar daar drukken ze ook meer stoelen naast elkaar.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160711743
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 22:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Jup, maar daar drukken ze ook meer stoelen naast elkaar.
Vraag me af hoe breed een 747-400 is.
pi_160712151
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 12:45 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Vraag me af hoe breed een 747-400 is.
In een 787 of 747-8i (even breed als de 747-400) heb je per stoel evenveel ruimte (als je van 3-3-3 in de 787 en 3-4-3 in de 747 uitgaat). In de 777 en de nieuwe 777X zit je krapper.
In een A350 zit je het ruimst qua breedte.

Groen licht voor groei Schiphol
quote:
SCHIPHOL - De aandeelhouders van Schiphol hebben woensdag definitief akkoord gegeven voor de ontwikkeling van de nieuwe A-pier en terminal op Schiphol. De terminal komt ten zuiden van Schiphol Plaza direct naast de verkeerstoren en wordt met de bestaande terminal verbonden. Het volledige complex moet in 2023 klaar zijn.

De capaciteit op de luchthaven neemt na voltooiing toe met zo'n veertien miljoen reizigers.

De nieuwe A-pier komt ter hoogte van vrachtstation 1 en wordt naar verwachting al eind 2019 in gebruik genomen. De pier zal plaats bieden aan zowel wide- als narrowbody-toestellen. In totaal zal het gaan om drie wide- en vijf narrow- óf elf narrow bodies.

Nieuw is dat de opstelplaatsen aan de zuidzijde van de pier flexibel zijn; ze kunnen door zowel narrow- als wide bodies worden gebruikt. Op de plek van één widebody kunnen ook twee narrowbodies staan.

De aandeelhouders van Schiphol (de Nederlandse Staat, de gemeente Amsterdam, de gemeente Rotterdam en Aéroports de Paris) zijn van mening dat de capaciteit en kwaliteit omhoog moeten om een rol van betekenis te kunnen blijven spelen in de luchtvaartindustrie en de mainport te versterken.

Lange termijn
"We investeren om onze infrastructuur, kwaliteit en bereikbaarheid te versterken, te verbeteren en te vergroten", zegt Schiphol-topman Jos Nijhuis. "Dit besluit maakt de realisatie van de nieuwe pier en terminal mogelijk. Een forse investering die tegelijk het fundament vormt voor verdere capaciteitsgroei. Denk daarbij aan ruimte voor verdere pier-uitbreiding op de langere termijn."

Volgens Nijhuis wil Schiphol daarnaast de komende jaren gaan investeren in het stationsgebied, het busstation, Schiphol Plaza en Jan Dellaertplein. "Dat geheel zal onze internationale concurrentiepositie verstevigen."


Hier is de afbeelding groter te zien.

Ontwerpstudio heeft een lichte voorkeur voor Boeings. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 16-03-2016 13:13:37 ]
  Moderator woensdag 16 maart 2016 @ 13:08:59 #239
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160712279
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 12:45 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Vraag me af hoe breed een 747-400 is.
Is je Google deaud?
http://lmgtfy.com/?q=cabin+width+(m)+%20747-400&l=1
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 16 maart 2016 @ 13:47:41 #240
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160713112
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 13:03 schreef Iemand91 het volgende:


Groen licht voor groei Schiphol

[..]

[ afbeelding ]

Hier is de afbeelding groter te zien.

Ontwerpstudio heeft een lichte voorkeur voor Boeings. :+
Ik ben benieuwd wat de verdeling van vluchten gaat worden.

Nu zijn zijn B,C en D58+ Schengen, maar daar vliegen lang niet zoveel widebodies heen. Je zou bijna gaan denken dat (een deel van) pier A straks een USA terminal wordt.
So we just called him Fred
pi_160713342
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 13:47 schreef FredvZ het volgende:
Ik ben benieuwd wat de verdeling van vluchten gaat worden.

Nu zijn zijn B,C en D58+ Schengen, maar daar vliegen lang niet zoveel widebodies heen. Je zou bijna gaan denken dat (een deel van) pier A straks een USA terminal wordt.
Met het aantal beschikbare gates voor widebodies aan de A-pier lijkt me dat onwaarschijnlijk.
Ze hebben aangegeven dat een deel inderdaad voor Skyteam gebruikt zal worden maar het grootste deel is voor andere maatschappijen.
Skyteam wil zich concentreren in het midden van de luchthaven in vertrekhallen 1 en 2.
De British Airways 777-200ER G-VIIO is weer thuis.
Vandaag overgevlogen van Victorville naar Cardiff waar het een C-check ondergaat.
Rond het einde van deze maand moet ze weer in gebruik zijn.




^^ Landing in Cardiff vanmorgen.

[ Bericht 20% gewijzigd door Iemand91 op 16-03-2016 15:11:38 ]
pi_160714371
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 13:03 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

In een 787 of 747-8i (even breed als de 747-400) heb je per stoel evenveel ruimte (als je van 3-3-3 in de 787 en 3-4-3 in de 747 uitgaat). In de 777 en de nieuwe 777X zit je krapper.
In een A350 zit je het ruimst qua breedte.

Groen licht voor groei Schiphol

[..]

[ afbeelding ]

Hier is de afbeelding groter te zien.

Ontwerpstudio heeft een lichte voorkeur voor Boeings. :+
Wordt er dan bijgebouwd op het stuk waar nu de fokkerfarm is? Las een tijdje terug ergens ook iets over het verplaatsen van het vracht gedeelte ten westen van de taxibaan zeg maar :P
Trotse Twentenaar
pi_160714725
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 14:46 schreef zlotka het volgende:
Wordt er dan bijgebouwd op het stuk waar nu de fokkerfarm is? Las een tijdje terug ergens ook iets over het verplaatsen van het vracht gedeelte ten westen van de taxibaan zeg maar :P
Zoals je kunt zien op de render; ja.

En ik geloof dat er ook plannen waren/zijn om het vrachtgebouw te verplaatsen naar de oostkant van de Kaagbaan.
  woensdag 16 maart 2016 @ 15:30:42 #244
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_160715262
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 13:47 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat de verdeling van vluchten gaat worden.

Nu zijn zijn B,C en D58+ Schengen, maar daar vliegen lang niet zoveel widebodies heen. Je zou bijna gaan denken dat (een deel van) pier A straks een USA terminal wordt.
Star Alliance is druk bezig om de A-pier een dedicated Star pier van te maken. Zoals T2 op LHR
pi_160715645
Blijft het Panoramaterras op Schiphol zo klein?
  woensdag 16 maart 2016 @ 15:59:36 #246
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160715733
quote:
Vueling: Groningen met lege handen, voorzichtig op Maastricht

AMSTERDAM - Met Schiphol, waar flink wordt uitgebreid, Rotterdam en binnenkort Eindhoven en Maastricht heeft Vueling het vijftal grote Nederlandse luchthavens deze zomer bijna compleet. Groningen Airport Eelde, waar de Spaanse prijsvechter in 2012/2013 een korte periode op vloog, ontbreekt als enige. “Groningen komt niet meer in onze plannen voor, de markt is er simpelweg te klein”, zegt chief commercial officer David García Blancas in gesprek met Reismedia. Van Eindhoven heeft hij hoge verwachtingen, maar Maastricht wordt met reden mondjesmaat bediend.
  woensdag 16 maart 2016 @ 16:32:20 #247
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160716319
Na Transaero is de volgende Russische vakantievlieger op non-actief gezet: Vliegverbod voor Kogalymavia. Beter bekend als Metrojet, de airline die vorig jaar een toestel verloor door een aanslag in de Sinaï-woestijn. Veel werd er al niet meer gevlogen, de maatschappij is bankroet, niet alleen door de aanslag, maar ook de enorme terugval in internationale vakanties van Russen. Door de lage Roebel en diverse conflicten blijven de Russen steeds meer in eigen land.

Ondertussen komt er, met de zomer in aantocht wel steeds meer employ voor de toestellen van Transearo:
2 737-800's (EI-UNK/OO-TUK en EI-UNJ/OO-TUV) gaan naar Jetairfly
3 767-300's gaan naar Condor

Wie vanaf en Belgische (met Jetairfly) of Duitse (met Condor) luchthaven vertrekt zou dus zomaar in een voormalig Transaero toestel terecht kunnen komen.

Bij Jetairfly zou je ook in de voormalige PH-XRE van Transavia terecht kunnen komen, die vliegt daar ook sinds kort.

TUIfly krijgt in Nederland versterking van naar verluid 7 toestellen deze zomer, maar details ontbreken nog.

Edit:
Gelukkig hebben ze bij Transaero de foto's nog:


Hoewel die tijger op de EI-XLN nou niet echt vrolijk kijkt. Alsof hij juni vorig jaar (toen ze hem erop spoten) al wist wat er 4 maanden later zou gebeuren...

[ Bericht 13% gewijzigd door Fred op 16-03-2016 16:44:09 ]
So we just called him Fred
pi_160716321
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 15:54 schreef gijsman het volgende:
Blijft het Panoramaterras op Schiphol zo klein?
Helaas wel. :( ;(
  woensdag 16 maart 2016 @ 16:37:25 #249
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_160716411
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 15:54 schreef gijsman het volgende:
Blijft het Panoramaterras op Schiphol zo klein?
Spottertje naaien kunnen ze wel, dus ga er maar vanuit.

Overigens een trend bij vele vliegvelden.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_160716734
quote:
13s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:37 schreef Blistering het volgende:

[..]

Spottertje naaien kunnen ze wel, dus ga er maar vanuit.

Overigens een trend bij vele vliegvelden.
Oké duidelijk
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')