Wel goed voor EVA, die willen graag extra vluchten uitvoeren op AMS via BKK.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:37 schreef The_stranger het volgende:
[..]
China Airlines behoort ook tot de skyteam alliantie, dus heel veel schiet KLM er niet mee op.
quote:Steady progress as first production fuselage section begins weeks early
EVERETT, Wash., March 15, 2016 /PRNewswire/ -- Major assembly of the first Boeing (NYSE: BA) 787-10 Dreamliner is underway, the latest major milestone in the development of the newest member of the super-efficient 787 family. Boeing partner Kawasaki Heavy Industries, Ltd. began installing the circular frames into the midforward section of the fuselage on March 14, a full two weeks ahead of schedule.
"Beginning major assembly early underscores the commitment, discipline and performance of the entire Boeing and partner team worldwide," said Ken Sanger, vice president of 787 Airplane Development, Boeing Commercial Airplanes. "We are taking all the right steps to ensure we integrate the 787-10 into the production system smoothly."
As a straightforward stretch of the 787-9, which entered service in 2014, Boeing designed the 787-10 for both superior efficiency and maximum commonality. Ninety-five percent of the design and build of the 787-10 and 787-9 will be identical, reducing complexity, cost and risk across the entire production system while providing operational benefits to customers.
The 787-10, which will undergo final assembly at Boeing South Carolina in North Charleston, will set a new benchmark in efficiency when deliveries begin in 2018. With a robust range capability covering more than 90 percent of the world's twin-aisle routes, the 787-10 will deliver 25 percent better fuel use and emissions than the airplanes it will replace and at least 10 percent better than anything being offered by the competition in the future.
To date, the 787-10 has won 153 orders from nine leading customers around the world, accounting for 13 percent of all 787 orders.
Dat is balen... Al moet ik zeggen dat ik (mét overgewicht ) het juist prefereer om aan het raam te zitten. Beetje naar buiten kijken, je kan ergens tegen aan leunen als je wil slapen...quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:25 schreef flipsen het volgende:
Goed, weer op weg naar Schiphol voor KL701. Mijn (in december) bijbetaald voorkeursstoel achterin is door de nieuwe indeling niet meer beschikbaar, dus ik mag weer fijn 13 uur klem zitten tegen het raam. Nu al chagrijnig volgende keer weer gewoon Aireuropa of zelfs Iberia, zit je tenminste fatsoenlijk en niet muurvast in je stoel. En ik heb niet eens overgewicht, als je dik bent kan je bij KLM echt helemaal geen kant meer op volgens mij. Wish me luck
Snap ik niet. Die alliantie houdt toch niet in dat ze kosten en opbrengsten delen? Minder aanbod van stoelen op een directe vlucht houdt volgens mij in dat de prijzen nog wat omhoog kunnen gaan. Toch?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:37 schreef The_stranger het volgende:
[..]
China Airlines behoort ook tot de skyteam alliantie, dus heel veel schiet KLM er niet mee op.
Hoe breed is romp??quote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:15 schreef Iemand91 het volgende:
Boeing 787-10 Dreamliner Begins Major Assembly
[..]
[ afbeelding ]
Ter vergelijken met een 747?quote:
Een 747-8 is 61cm brederquote:Op dinsdag 15 maart 2016 22:16 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Ter vergelijken met een 747?
Jup, maar daar drukken ze ook meer stoelen naast elkaar.quote:
Vraag me af hoe breed een 747-400 is.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 22:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jup, maar daar drukken ze ook meer stoelen naast elkaar.
In een 787 of 747-8i (even breed als de 747-400) heb je per stoel evenveel ruimte (als je van 3-3-3 in de 787 en 3-4-3 in de 747 uitgaat). In de 777 en de nieuwe 777X zit je krapper.quote:Op woensdag 16 maart 2016 12:45 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Vraag me af hoe breed een 747-400 is.
quote:SCHIPHOL - De aandeelhouders van Schiphol hebben woensdag definitief akkoord gegeven voor de ontwikkeling van de nieuwe A-pier en terminal op Schiphol. De terminal komt ten zuiden van Schiphol Plaza direct naast de verkeerstoren en wordt met de bestaande terminal verbonden. Het volledige complex moet in 2023 klaar zijn.
De capaciteit op de luchthaven neemt na voltooiing toe met zo'n veertien miljoen reizigers.
De nieuwe A-pier komt ter hoogte van vrachtstation 1 en wordt naar verwachting al eind 2019 in gebruik genomen. De pier zal plaats bieden aan zowel wide- als narrowbody-toestellen. In totaal zal het gaan om drie wide- en vijf narrow- óf elf narrow bodies.
Nieuw is dat de opstelplaatsen aan de zuidzijde van de pier flexibel zijn; ze kunnen door zowel narrow- als wide bodies worden gebruikt. Op de plek van één widebody kunnen ook twee narrowbodies staan.
De aandeelhouders van Schiphol (de Nederlandse Staat, de gemeente Amsterdam, de gemeente Rotterdam en Aéroports de Paris) zijn van mening dat de capaciteit en kwaliteit omhoog moeten om een rol van betekenis te kunnen blijven spelen in de luchtvaartindustrie en de mainport te versterken.
Lange termijn
"We investeren om onze infrastructuur, kwaliteit en bereikbaarheid te versterken, te verbeteren en te vergroten", zegt Schiphol-topman Jos Nijhuis. "Dit besluit maakt de realisatie van de nieuwe pier en terminal mogelijk. Een forse investering die tegelijk het fundament vormt voor verdere capaciteitsgroei. Denk daarbij aan ruimte voor verdere pier-uitbreiding op de langere termijn."
Volgens Nijhuis wil Schiphol daarnaast de komende jaren gaan investeren in het stationsgebied, het busstation, Schiphol Plaza en Jan Dellaertplein. "Dat geheel zal onze internationale concurrentiepositie verstevigen."
Is je Google deaud?quote:Op woensdag 16 maart 2016 12:45 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Vraag me af hoe breed een 747-400 is.
Ik ben benieuwd wat de verdeling van vluchten gaat worden.quote:Op woensdag 16 maart 2016 13:03 schreef Iemand91 het volgende:
Groen licht voor groei Schiphol
[..]
[ afbeelding ]
Hier is de afbeelding groter te zien.
Ontwerpstudio heeft een lichte voorkeur voor Boeings.
Met het aantal beschikbare gates voor widebodies aan de A-pier lijkt me dat onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 16 maart 2016 13:47 schreef FredvZ het volgende:
Ik ben benieuwd wat de verdeling van vluchten gaat worden.
Nu zijn zijn B,C en D58+ Schengen, maar daar vliegen lang niet zoveel widebodies heen. Je zou bijna gaan denken dat (een deel van) pier A straks een USA terminal wordt.
Wordt er dan bijgebouwd op het stuk waar nu de fokkerfarm is? Las een tijdje terug ergens ook iets over het verplaatsen van het vracht gedeelte ten westen van de taxibaan zeg maarquote:Op woensdag 16 maart 2016 13:03 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
In een 787 of 747-8i (even breed als de 747-400) heb je per stoel evenveel ruimte (als je van 3-3-3 in de 787 en 3-4-3 in de 747 uitgaat). In de 777 en de nieuwe 777X zit je krapper.
In een A350 zit je het ruimst qua breedte.
Groen licht voor groei Schiphol
[..]
[ afbeelding ]
Hier is de afbeelding groter te zien.
Ontwerpstudio heeft een lichte voorkeur voor Boeings.
Zoals je kunt zien op de render; ja.quote:Op woensdag 16 maart 2016 14:46 schreef zlotka het volgende:
Wordt er dan bijgebouwd op het stuk waar nu de fokkerfarm is? Las een tijdje terug ergens ook iets over het verplaatsen van het vracht gedeelte ten westen van de taxibaan zeg maar
Star Alliance is druk bezig om de A-pier een dedicated Star pier van te maken. Zoals T2 op LHRquote:Op woensdag 16 maart 2016 13:47 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat de verdeling van vluchten gaat worden.
Nu zijn zijn B,C en D58+ Schengen, maar daar vliegen lang niet zoveel widebodies heen. Je zou bijna gaan denken dat (een deel van) pier A straks een USA terminal wordt.
quote:Vueling: Groningen met lege handen, voorzichtig op Maastricht
AMSTERDAM - Met Schiphol, waar flink wordt uitgebreid, Rotterdam en binnenkort Eindhoven en Maastricht heeft Vueling het vijftal grote Nederlandse luchthavens deze zomer bijna compleet. Groningen Airport Eelde, waar de Spaanse prijsvechter in 2012/2013 een korte periode op vloog, ontbreekt als enige. “Groningen komt niet meer in onze plannen voor, de markt is er simpelweg te klein”, zegt chief commercial officer David García Blancas in gesprek met Reismedia. Van Eindhoven heeft hij hoge verwachtingen, maar Maastricht wordt met reden mondjesmaat bediend.
Helaas wel.quote:Op woensdag 16 maart 2016 15:54 schreef gijsman het volgende:
Blijft het Panoramaterras op Schiphol zo klein?
Spottertje naaien kunnen ze wel, dus ga er maar vanuit.quote:Op woensdag 16 maart 2016 15:54 schreef gijsman het volgende:
Blijft het Panoramaterras op Schiphol zo klein?
Oké duidelijkquote:Op woensdag 16 maart 2016 16:37 schreef Blistering het volgende:
[..]
Spottertje naaien kunnen ze wel, dus ga er maar vanuit.
Overigens een trend bij vele vliegvelden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |