Met een katvanger heb je een bankrekening ter beschikking.quote:Op zondag 28 februari 2016 14:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is allemaal traceerbaar. Het is niet zoals met een geskimde pinpas die je ergens anoniem in een willekeurige geldautomaat kan steken. Je hebt een mobiele betaalterminal nodig die aan een bankrekening is gekoppeld waar je toegang toe hebt.
Maar nog geen betaalterminal die aan die bankrekening gekoppeld is.quote:Op zondag 28 februari 2016 14:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Met een katvanger heb je een bankrekening ter beschikking.
Die is ook wel te krijgen, ondernemers hebben die ook.quote:Op zondag 28 februari 2016 14:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar nog geen betaalterminal die aan die bankrekening gekoppeld is.
Mja, ik denk niet dat criminelen deze kruimeldieverij boeiend vinden. Ik maak me wel druk tegen de tijd dat de epidemie er is.quote:Op zondag 28 februari 2016 14:31 schreef Wespensteek het volgende:
Dat ligt eraan hoeveel je per dag kunt binnenhalen.
Och, als je ongemerkt kleine bedragen kunt incasseren en je kunt dat twee weken doen kan het bedrag snel oplopen voordat men achter het misbruik is. We zullen het zien, persoonlijk vind ik het qua beveiliging een kwetsbaar systeem omdat er geen pincode nodig is.quote:Op zondag 28 februari 2016 14:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mja, ik denk niet dat criminelen deze kruimeldieverij boeiend vinden. Ik maak me wel druk tegen de tijd dat de epidemie er is.
Klopt. Dus je hebt het over een katvanger die een spookbedrijf gaat opzetten en, ik heb het even opgezocht, zo'n 800 euro in een betaalterminal gaat investeren, en dat om een paar dagen lang, tot de boel opvliegt, mensen van gemiddeld 25 euro te kunnen beroven.quote:Op zondag 28 februari 2016 14:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die is ook wel te krijgen, ondernemers hebben die ook.
Zakkenrollers verdienen ook met veelal kleine bedragen, het gaat dan om de hoeveelheid per dag niet om de grote van het bedrag.quote:Op zondag 28 februari 2016 14:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Klopt. Dus je hebt het over een katvanger die een spookbedrijf gaat opzetten en, ik heb het even opgezocht, zo'n 800 euro in een betaalterminal gaat investeren, en dat om een paar dagen lang, tot de boel opvliegt, mensen van gemiddeld 25 euro te kunnen beroven.
Daar verdien je toch geen droog brood mee zeg.
Goed businessmodel.quote:Op zondag 28 februari 2016 14:35 schreef Igen het volgende:
Klopt. Dus je hebt het over een katvanger die een spookbedrijf gaat opzetten en, ik heb het even opgezocht, zo'n 800 euro in een betaalterminal gaat investeren, en dat om een paar dagen lang, tot de boel opvliegt, mensen van gemiddeld 25 euro te kunnen beroven.
Daar verdien je toch geen droog brood mee zeg.
Eh, ja, maar een zakkenroller hoeft ook geen kleine duizend euro te investeren voor een paar dagen werkquote:Op zondag 28 februari 2016 14:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Zakkenrollers verdienen ook met veelal kleine bedragen, het gaat dan om de hoeveelheid per dag niet om de grote van het bedrag.
Yep en als dat ooit gaat gebeuren ga ik me er dan wel druk over maken. Tot die tijd is het gewoon een handig betaalsysteem.quote:Op zondag 28 februari 2016 12:31 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is wachten tot er massaal misbruik wordt gemaakt.
Och die komen ook speciaal uit Roemenië over voor een gaypride hoor. Als je met goede apparatuur in drukte ca. 200 mensen per dag kunt beroven van 25 euro en dat doe je een week voordat de katvanger wordt gepakt telt het aardig aan, ik denk dat het wel wat langer duurt voordat men de fraude ontdekt. Het zal volgens mij met name afhangen van de techniek om op afstand te gaan uitlezen, mogelijk kun je de apparaten zo weer bij een volgende katvanger gebruiken en mogelijk kun je wel meerdere uitlezers gebruiken. Volgens mij is het een kwestie van tijd tot de eerste misbruik gevallen gaan opduiken.quote:Op zondag 28 februari 2016 14:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, ja, maar een zakkenroller hoeft ook geen kleine duizend euro te investeren voor een paar dagen werk![]()
![]()
Ik zie het voordeel niet en toets liever even een pincode in.quote:Op zondag 28 februari 2016 14:44 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Yep en als dat ooit gaat gebeuren ga ik me er dan wel druk over maken. Tot die tijd is het gewoon een handig betaalsysteem.
Veel te veel gedoe.quote:Op zondag 28 februari 2016 14:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Och die komen ook speciaal uit Roemenië over voor een gaypride hoor. Als je met goede apparatuur in drukte ca. 200 mensen per dag kunt beroven van 25 euro en dat doe je een week voordat de katvanger wordt gepakt telt het aardig aan, ik denk dat het wel wat langer duurt voordat men de fraude ontdekt. Het zal volgens mij met name afhangen van de techniek om op afstand te gaan uitlezen, mogelijk kun je de apparaten zo weer bij een volgende katvanger gebruiken en mogelijk kun je wel meerdere uitlezers gebruiken. Volgens mij is het een kwestie van tijd tot de eerste misbruik gevallen gaan opduiken.
De passen zijn toch pas vrij onlangs uitgegeven?quote:Op zondag 28 februari 2016 14:48 schreef spiritusbus het volgende:
Overigens bestaat deze methode al zeker twee jaar. Iets zegt me dat, indien contactloos betalen makkelijk misbruikt kan worden en dat dat ook interessant zou zijn, dit inmiddels wel zou gebeuren.
Prima, dat kan nog steeds bij mijn weten. Je hoeft het systeem niet te gebruiken tenslotte.quote:Op zondag 28 februari 2016 14:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik zie het voordeel niet en toets liever even een pincode in.
En dat ja, toont alleen maar aan dat het niet de moeite waard is blijkbaar.quote:Op zondag 28 februari 2016 14:48 schreef spiritusbus het volgende:
Overigens bestaat deze methode al zeker twee jaar. Iets zegt me dat, indien contactloos betalen makkelijk misbruikt kan worden en dat dat ook interessant zou zijn, dit inmiddels wel zou gebeuren.
Klopt, ik heb dan ook een nieuwe pas aangevraagd zonder deze optie.quote:Op zondag 28 februari 2016 14:49 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Prima, dat kan nog steeds bij mijn weten. Je hoeft het systeem niet te gebruiken tenslotte.
Mwah, ik heb hem al een jaar en bij andere banken kan het nog langer.quote:Op zondag 28 februari 2016 14:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De passen zijn toch pas vrij onlangs uitgegeven?
Dat maakt niet uit. Er is immers een coulantieregeling voor fraude. Je loopt dus zelf geen risico door contactloos betalen geactiveerd te hebben; en als je het voor jezelf uitzet dan betaal je alsnog mee voor het compenseren van andere rekeninghouders. Wederom net zoals bij de credit card.quote:Op zondag 28 februari 2016 14:49 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Prima, dat kan nog steeds bij mijn weten. Je hoeft het systeem niet te gebruiken tenslotte.
Ik neem aan dat wespensteek geen creditcard heeft. En geen sleutels, maar alleen cijfersloten.quote:Op zondag 28 februari 2016 14:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Er is immers een coulantieregeling voor fraude. Je loopt dus zelf geen risico door contactloos betalen geactiveerd te hebben; en als je het voor jezelf uitzet dan betaal je alsnog mee voor het compenseren van andere rekeninghouders. Wederom net zoals bij de credit card.
Correctquote:Op zondag 28 februari 2016 14:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Er is immers een coulantieregeling voor fraude. Je loopt dus zelf geen risico door contactloos betalen geactiveerd te hebben; en als je het voor jezelf uitzet dan betaal je alsnog mee voor het compenseren van andere rekeninghouders. Wederom net zoals bij de credit card.
En zijn loon elke maand in een zakje van zijn baas ontvangt?quote:Op zondag 28 februari 2016 14:53 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Ik neem aan dat wespensteek geen creditcard heeft. En geen sleutels, maar alleen cijfersloten.
Kortom, er is dus geen probleem meerquote:Op zondag 28 februari 2016 14:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Klopt, ik heb dan ook een nieuwe pas aangevraagd zonder deze optie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |