Ik bedoelde handmatig de geproduceerde blauwe science packs in een lab dumpen. Die lab setup met inserters die ze weer door verdelen had ik al in een tutorial gezien, dus die gebruik ik ook.quote:Op zondag 8 juli 2018 18:34 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met handmatig overdragen? Dat je ze zelf bijvult? Als je ruimte te kort komt science labs kunnen ook uit elkaar pakken als je inserters er tussen zet. Dan hoef je alleen de eerste in de rij te voeden.
Hoe groter je fabriek wordt hoe meer vervuiling dus hoe agressiever de biters worden en de nesten groeien ook als je niet in een trainworld zit. Bossen tussen de nesten en je fabriek houden een gedeelte van je vervuiling tegen dus dat wilt nog wel is helpen om niet iedere keer een aanval te creëren. Laser turrets zijn goed maar nadeel is dat je energie huishouding wel echt op orde moet hebben. Anders valt bij elke aanval je fabriek stil. Flameturrets gebruik ik zelf nooit omdat ik altijd olie wil gebruiken voor petroleum gas. Zolang je nog grijze en rode biters hebt zijn gun turrets prima zeker als je ze met science upgrade. Alle onderzoeken stacken dus als je bullet damage, bullet speed, gunturret damage en gunturret speed onderzoekt zijn ze vrij sterk, zeker met armored piecing rounds. Ook gun turret kunnen elkaar voeden dus gunturret inserter en dan weer een gunturret kan je een redelijke verdediging bouw en hoef je er maar 1 belt met kogels er naar toe te vervoeren. Die je hele muur voed.
Beetje van beide. Voor super ingewikkelde constructies, zoals een zo efficient mogelijke kerncentrale, haal ik wel een ontwerp van Reddit af. Dat is zo groot en ingewikkeld, daar heb ik zelf geen zin inquote:Op zondag 8 juli 2018 20:52 schreef Droopie het volgende:
Vinden jullie het leuk om tutorials te kijken of is het zelf ontdekken toffer?
Ik ga niet zeggen dat het spel te makkelijk wordt door dat allemaal te bekijken, maar anderzijds wordt het net een copy/ past game
Het zijn de kleine dingen des levensquote:
oeh, die mods moet ik ook vindenquote:Op zondag 8 juli 2018 21:40 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
rechte pijpen naast elkaar kunnen leggen zonder dat ze aansluiten, elektriciteitspalen met ingebouwde lamp
Flow Controlquote:
Ik fixte dat met underground pipes en dan 3 naast elkaar met 1 afstand split en je had never nimmer issues.quote:
dat deed ik voor mods ook maar dat was alsnog een drama/gedoe voor bochten enzo.quote:Op maandag 9 juli 2018 07:47 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Ik fixte dat met underground pipes en dan 3 naast elkaar met 1 afstand split en je had never nimmer issues.
alles 1 naar voren? en dan alles op 1 lijn houden? Water heb je 1 vakje voor gereserveerd over de hele lengte , stuur je wel plannen / images later.quote:Op maandag 9 juli 2018 08:10 schreef mschol het volgende:
[..]
dat deed ik voor mods ook maar dat was alsnog een drama/gedoe voor bochten enzo.
Dat was doorgaans ook mijn oplossing, maar deze mod geeft toch net even wat meer vrijheid en werkruimte. En eerlijk is eerlijk, zo'n rij pipes ziet er eigenlijk ook wel lekker industrieel uitquote:Op maandag 9 juli 2018 09:32 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
alles 1 naar voren? en dan alles op 1 lijn houden? Water heb je 1 vakje voor gereserveerd over de hele lengte , stuur je wel plannen / images later.
even mee aan het proberen geslagen vanavondquote:Op maandag 9 juli 2018 00:05 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Flow Control
Lighted Electric Poles +
Squeek through
Auto fill
Even distribution
Die laatste is verreweg één van de beste. Maakt het mogelijk om stacks gelijkwaardig te verdelen over meerdere containers/furnaces/turrets/whatever. Dat is er één waar ik echt niet meer zonder wil spelen
Er zijn nog wel meer van die quality of life mods die het spel zelf weinig veranderen, maar alles gewoon net iets fijner maken.
Wat is dat een beginner? je gaat er gewoon keihard diep in het spel en dan maakje gigantische gebieden voor 1 ding. en dan heb je een giga base?quote:
quote:Op woensdag 11 juli 2018 11:11 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Wat is dat een beginner? je gaat er gewoon keihard diep in het spel en dan maakje gigantische gebieden voor 1 ding. en dan heb je een giga base?
Werkt best aardig en zo speelt het meerendeel, het finetunen komt daarna.quote:
Nah, je loopt dan gigantisch in de problemen met de productie. Sowieso is de definitie van een megabase over het algemeen 1 rocket per minute, en 1000 science packs (van iedere kleur) per minute, wat je nooit gaat redden door maar gewoon heel veel te bouwen, aangezien een hoop productielijnen samen moeten komen. Het is voornamelijk heel veel plannen vantevorenquote:Op woensdag 11 juli 2018 11:25 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Werkt best aardig en zo speelt het meerendeel, het finetunen komt daarna.
Hmm, ik probeerde eigenlijk gelijk al het 'kistjes vullen' te vermijden en echt volledig geautomatiseerde (elektrische) productielijnen op te zetten. Ging op zich wel prima. Voor de beginners heb je tegenwoordig ook die campagnes die je wel iets van basiskennis opleveren over hoe je de boel opzet.quote:
Na 10 minuten had ik genoeg dingen gezien die ik in de tutorial niet heb geleerdquote:Op woensdag 11 juli 2018 11:11 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Wat is dat een beginner? je gaat er gewoon keihard diep in het spel en dan maakje gigantische gebieden voor 1 ding. en dan heb je een giga base?
Ach daarvoor heb je op latere termijn de bouwertjes die alles demolishen en rebuilden, maarja dat kost ook weer tijd. Dus beter in 1x goed.quote:Op woensdag 11 juli 2018 11:33 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Nah, je loopt dan gigantisch in de problemen met de productie. Sowieso is de definitie van een megabase over het algemeen 1 rocket per minute, en 1000 science packs (van iedere kleur) per minute, wat je nooit gaat redden door maar gewoon heel veel te bouwen, aangezien een hoop productielijnen samen moeten komen. Het is voornamelijk heel veel plannen vantevoren
Klopt inderdaad. Probleem is ook dat je nog al snel een spaghetti krijgt van alles en nog wat door elkaar heen, met een hoop quickfixes om maar snel iets te proberen te verbeteren.quote:Op woensdag 11 juli 2018 12:50 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Ach daarvoor heb je op latere termijn de bouwertjes die alles demolishen en rebuilden, maarja dat kost ook weer tijd. Dus beter in 1x goed.
Ah ik heb het vergelijkbaar ... begin ook altijd met een grote bus.quote:Op woensdag 11 juli 2018 12:54 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Probleem is ook dat je nog al snel een spaghetti krijgt van alles en nog wat door elkaar heen, met een hoop quickfixes om maar snel iets te proberen te verbeteren.
Nou moet ik zeggen dat zolang je je main bus vanaf het eerste moment al goed op orde hebt, en hiernaast genoeg ruimte overhoud, het over het algemeen geen probleem is om redelijk ver te komen.
Al moet ik zeggen dat ik voornamelijk trainworlds speel waarbij ik sowieso redelijk modulair alles opzet, en het midden van mn base uiteindelijk niet zo heel veel meer doet, behalve dat 't een grote mall en storage is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |