abonnement Unibet Coolblue
pi_180337877
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 18:34 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met handmatig overdragen? Dat je ze zelf bijvult? Als je ruimte te kort komt science labs kunnen ook uit elkaar pakken als je inserters er tussen zet. Dan hoef je alleen de eerste in de rij te voeden.

Hoe groter je fabriek wordt hoe meer vervuiling dus hoe agressiever de biters worden en de nesten groeien ook als je niet in een trainworld zit. Bossen tussen de nesten en je fabriek houden een gedeelte van je vervuiling tegen dus dat wilt nog wel is helpen om niet iedere keer een aanval te creëren. Laser turrets zijn goed maar nadeel is dat je energie huishouding wel echt op orde moet hebben. Anders valt bij elke aanval je fabriek stil. Flameturrets gebruik ik zelf nooit omdat ik altijd olie wil gebruiken voor petroleum gas. Zolang je nog grijze en rode biters hebt zijn gun turrets prima zeker als je ze met science upgrade. Alle onderzoeken stacken dus als je bullet damage, bullet speed, gunturret damage en gunturret speed onderzoekt zijn ze vrij sterk, zeker met armored piecing rounds. Ook gun turret kunnen elkaar voeden dus gunturret inserter en dan weer een gunturret kan je een redelijke verdediging bouw en hoef je er maar 1 belt met kogels er naar toe te vervoeren. Die je hele muur voed.
Ik bedoelde handmatig de geproduceerde blauwe science packs in een lab dumpen. Die lab setup met inserters die ze weer door verdelen had ik al in een tutorial gezien, dus die gebruik ik ook. ;)
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180340453
Vinden jullie het leuk om tutorials te kijken of is het zelf ontdekken toffer?

Ik ga niet zeggen dat het spel te makkelijk wordt door dat allemaal te bekijken, maar anderzijds wordt het net een copy/ past game
Hell To The Liars
pi_180341447
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 20:52 schreef Droopie het volgende:
Vinden jullie het leuk om tutorials te kijken of is het zelf ontdekken toffer?

Ik ga niet zeggen dat het spel te makkelijk wordt door dat allemaal te bekijken, maar anderzijds wordt het net een copy/ past game
Beetje van beide. Voor super ingewikkelde constructies, zoals een zo efficient mogelijke kerncentrale, haal ik wel een ontwerp van Reddit af. Dat is zo groot en ingewikkeld, daar heb ik zelf geen zin in :P

Trouwens voor het eerst met mods aan het spelen nu. Wat zijn sommige toch simpel maar oh zo welkom. Gewoon tussen dingen door kunnen lopen wat eerst niet kon, rechte pijpen naast elkaar kunnen leggen zonder dat ze aansluiten, elektriciteitspalen met ingebouwde lamp _O_
No amount of money ever bought a second of time.
pi_180341579
electrische palen met lamp.. OMG OMG... :P
Hell To The Liars
pi_180341605
Beetje zelf ontdekken, soms eens online wat tips & tricks lezen. Puur knip- en plakwerk is niet leuk, maar je kunt aardig verzuipen in de mogelijkheden. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180342661
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 21:48 schreef Droopie het volgende:
electrische palen met lamp.. OMG OMG... :P
Het zijn de kleine dingen des levens :Y)
No amount of money ever bought a second of time.
pi_180344002
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 21:40 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

rechte pijpen naast elkaar kunnen leggen zonder dat ze aansluiten, elektriciteitspalen met ingebouwde lamp _O_
oeh, die mods moet ik ook vinden
pi_180344428
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 23:43 schreef mschol het volgende:

[..]

oeh, die mods moet ik ook vinden
Flow Control

Lighted Electric Poles +

Squeek through

Auto fill

Even distribution

Die laatste is verreweg één van de beste. Maakt het mogelijk om stacks gelijkwaardig te verdelen over meerdere containers/furnaces/turrets/whatever. Dat is er één waar ik echt niet meer zonder wil spelen _O_

Er zijn nog wel meer van die quality of life mods die het spel zelf weinig veranderen, maar alles gewoon net iets fijner maken.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_180347894
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 23:43 schreef mschol het volgende:

[..]

oeh, die mods moet ik ook vinden
Ik fixte dat met underground pipes en dan 3 naast elkaar met 1 afstand split en je had never nimmer issues.
Redacted
pi_180348017
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 07:47 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Ik fixte dat met underground pipes en dan 3 naast elkaar met 1 afstand split en je had never nimmer issues.
dat deed ik voor mods ook maar dat was alsnog een drama/gedoe voor bochten enzo.
pi_180348759
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 08:10 schreef mschol het volgende:

[..]

dat deed ik voor mods ook maar dat was alsnog een drama/gedoe voor bochten enzo.
alles 1 naar voren? en dan alles op 1 lijn houden? :P Water heb je 1 vakje voor gereserveerd over de hele lengte , stuur je wel plannen / images later.
Redacted
pi_180348881
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 09:32 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

alles 1 naar voren? en dan alles op 1 lijn houden? :P Water heb je 1 vakje voor gereserveerd over de hele lengte , stuur je wel plannen / images later.
Dat was doorgaans ook mijn oplossing, maar deze mod geeft toch net even wat meer vrijheid en werkruimte. En eerlijk is eerlijk, zo'n rij pipes ziet er eigenlijk ook wel lekker industrieel uit :D
No amount of money ever bought a second of time.
pi_180365605
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 00:05 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Flow Control

Lighted Electric Poles +

Squeek through

Auto fill

Even distribution

Die laatste is verreweg één van de beste. Maakt het mogelijk om stacks gelijkwaardig te verdelen over meerdere containers/furnaces/turrets/whatever. Dat is er één waar ik echt niet meer zonder wil spelen _O_

Er zijn nog wel meer van die quality of life mods die het spel zelf weinig veranderen, maar alles gewoon net iets fijner maken.
even mee aan het proberen geslagen vanavond :)
Zelf wel een long reach mod geinstalleerd

autofill geeft error, maar oplossing ook al gespot..

landfill optie is trouwens wel errug fijn :D

[ Bericht 3% gewijzigd door mschol op 09-07-2018 23:31:51 ]
  † In Memoriam † dinsdag 10 juli 2018 @ 10:29:16 #214
159966 lifeblind
pi_180371089
Verrek, compleet vergeten dat dit topic bestond. Ondertussen in een half jaar 500 uur speeltijd er bij. Megabases bouwen is verslavend :+

Ik ben eigenlijk compleet afgestapt van mods gebruiken, al zijn dingen als Squeek Through wel fijn soms, al is het meestal niet zo'n probleem als je gewoon fatsoenlijk planned. Sowieso heb ik nog een paar achievements op steam te halen dus dat wordt dan sowieso nog even zonder mods. Daarna maar eens een poging wagen aan Bob's & Angels
pi_180394465
quote:
Wat is dat een beginner? je gaat er gewoon keihard diep in het spel en dan maakje gigantische gebieden voor 1 ding. en dan heb je een giga base? :P
Redacted
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 11:17:53 #217
159966 lifeblind
pi_180394567
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:11 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Wat is dat een beginner? je gaat er gewoon keihard diep in het spel en dan maakje gigantische gebieden voor 1 ding. en dan heb je een giga base? :P
:N :{w
pi_180394707
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:17 schreef lifeblind het volgende:

[..]

:N :{w
Werkt best aardig en zo speelt het meerendeel, het finetunen komt daarna. :P
Redacted
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 11:33:34 #219
159966 lifeblind
pi_180394917
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:25 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Werkt best aardig en zo speelt het meerendeel, het finetunen komt daarna. :P
Nah, je loopt dan gigantisch in de problemen met de productie. Sowieso is de definitie van een megabase over het algemeen 1 rocket per minute, en 1000 science packs (van iedere kleur) per minute, wat je nooit gaat redden door maar gewoon heel veel te bouwen, aangezien een hoop productielijnen samen moeten komen. Het is voornamelijk heel veel plannen vantevoren
pi_180394925
quote:
Hmm, ik probeerde eigenlijk gelijk al het 'kistjes vullen' te vermijden en echt volledig geautomatiseerde (elektrische) productielijnen op te zetten. Ging op zich wel prima. Voor de beginners heb je tegenwoordig ook die campagnes die je wel iets van basiskennis opleveren over hoe je de boel opzet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 11:36:58 #221
159966 lifeblind
pi_180395006
Als ik een nieuwe map begin, heb ik altijd wel zo snel mogelijk wat miners en furnaces die in ieder geval wat kistjes vullen, zodat ik in ieder geval wel wat voorhanden heb. Ook meestal wel iets om cogs en copper wires te maken, zodat ik die meuk niet hoef te handcraften, want da's gewoon zonde van de tijd. Die dingen bouw ik dan ook meestal gewoon op de orefields waar ik op ongeveer start, zodat mn uiteindelijke mainbus en overige productielijnen in ieder geval niet in de weg zitten.

Maar goed, ik begin amper een nieuwe map, aangezien ik gemiddeld 100 tot 150 uur op een map speel :7
pi_180395762
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:11 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Wat is dat een beginner? je gaat er gewoon keihard diep in het spel en dan maakje gigantische gebieden voor 1 ding. en dan heb je een giga base? :P
Na 10 minuten had ik genoeg dingen gezien die ik in de tutorial niet heb geleerd :P

Maar ik zag ook een filmpje met tips en trucs met een kernreactor.
Ik ben pas bij de groene flesjes :')
Hell To The Liars
pi_180396293
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:33 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Nah, je loopt dan gigantisch in de problemen met de productie. Sowieso is de definitie van een megabase over het algemeen 1 rocket per minute, en 1000 science packs (van iedere kleur) per minute, wat je nooit gaat redden door maar gewoon heel veel te bouwen, aangezien een hoop productielijnen samen moeten komen. Het is voornamelijk heel veel plannen vantevoren
Ach daarvoor heb je op latere termijn de bouwertjes die alles demolishen en rebuilden, maarja dat kost ook weer tijd. Dus beter in 1x goed.
Redacted
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 12:54:04 #224
159966 lifeblind
pi_180396384
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 12:50 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Ach daarvoor heb je op latere termijn de bouwertjes die alles demolishen en rebuilden, maarja dat kost ook weer tijd. Dus beter in 1x goed.
Klopt inderdaad. Probleem is ook dat je nog al snel een spaghetti krijgt van alles en nog wat door elkaar heen, met een hoop quickfixes om maar snel iets te proberen te verbeteren.

Nou moet ik zeggen dat zolang je je main bus vanaf het eerste moment al goed op orde hebt, en hiernaast genoeg ruimte overhoud, het over het algemeen geen probleem is om redelijk ver te komen.

Al moet ik zeggen dat ik voornamelijk trainworlds speel waarbij ik sowieso redelijk modulair alles opzet, en het midden van mn base uiteindelijk niet zo heel veel meer doet, behalve dat 't een grote mall en storage is.
pi_180396510
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 12:54 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Klopt inderdaad. Probleem is ook dat je nog al snel een spaghetti krijgt van alles en nog wat door elkaar heen, met een hoop quickfixes om maar snel iets te proberen te verbeteren.

Nou moet ik zeggen dat zolang je je main bus vanaf het eerste moment al goed op orde hebt, en hiernaast genoeg ruimte overhoud, het over het algemeen geen probleem is om redelijk ver te komen.

Al moet ik zeggen dat ik voornamelijk trainworlds speel waarbij ik sowieso redelijk modulair alles opzet, en het midden van mn base uiteindelijk niet zo heel veel meer doet, behalve dat 't een grote mall en storage is.
Ah ik heb het vergelijkbaar ... begin ook altijd met een grote bus. O+
Redacted
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')