abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180337877
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 18:34 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met handmatig overdragen? Dat je ze zelf bijvult? Als je ruimte te kort komt science labs kunnen ook uit elkaar pakken als je inserters er tussen zet. Dan hoef je alleen de eerste in de rij te voeden.

Hoe groter je fabriek wordt hoe meer vervuiling dus hoe agressiever de biters worden en de nesten groeien ook als je niet in een trainworld zit. Bossen tussen de nesten en je fabriek houden een gedeelte van je vervuiling tegen dus dat wilt nog wel is helpen om niet iedere keer een aanval te creëren. Laser turrets zijn goed maar nadeel is dat je energie huishouding wel echt op orde moet hebben. Anders valt bij elke aanval je fabriek stil. Flameturrets gebruik ik zelf nooit omdat ik altijd olie wil gebruiken voor petroleum gas. Zolang je nog grijze en rode biters hebt zijn gun turrets prima zeker als je ze met science upgrade. Alle onderzoeken stacken dus als je bullet damage, bullet speed, gunturret damage en gunturret speed onderzoekt zijn ze vrij sterk, zeker met armored piecing rounds. Ook gun turret kunnen elkaar voeden dus gunturret inserter en dan weer een gunturret kan je een redelijke verdediging bouw en hoef je er maar 1 belt met kogels er naar toe te vervoeren. Die je hele muur voed.
Ik bedoelde handmatig de geproduceerde blauwe science packs in een lab dumpen. Die lab setup met inserters die ze weer door verdelen had ik al in een tutorial gezien, dus die gebruik ik ook. ;)
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180340453
Vinden jullie het leuk om tutorials te kijken of is het zelf ontdekken toffer?

Ik ga niet zeggen dat het spel te makkelijk wordt door dat allemaal te bekijken, maar anderzijds wordt het net een copy/ past game
Hell To The Liars
pi_180341447
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 20:52 schreef Droopie het volgende:
Vinden jullie het leuk om tutorials te kijken of is het zelf ontdekken toffer?

Ik ga niet zeggen dat het spel te makkelijk wordt door dat allemaal te bekijken, maar anderzijds wordt het net een copy/ past game
Beetje van beide. Voor super ingewikkelde constructies, zoals een zo efficient mogelijke kerncentrale, haal ik wel een ontwerp van Reddit af. Dat is zo groot en ingewikkeld, daar heb ik zelf geen zin in :P

Trouwens voor het eerst met mods aan het spelen nu. Wat zijn sommige toch simpel maar oh zo welkom. Gewoon tussen dingen door kunnen lopen wat eerst niet kon, rechte pijpen naast elkaar kunnen leggen zonder dat ze aansluiten, elektriciteitspalen met ingebouwde lamp _O_
No amount of money ever bought a second of time.
pi_180341579
electrische palen met lamp.. OMG OMG... :P
Hell To The Liars
pi_180341605
Beetje zelf ontdekken, soms eens online wat tips & tricks lezen. Puur knip- en plakwerk is niet leuk, maar je kunt aardig verzuipen in de mogelijkheden. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180342661
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 21:48 schreef Droopie het volgende:
electrische palen met lamp.. OMG OMG... :P
Het zijn de kleine dingen des levens :Y)
No amount of money ever bought a second of time.
pi_180344002
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 21:40 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

rechte pijpen naast elkaar kunnen leggen zonder dat ze aansluiten, elektriciteitspalen met ingebouwde lamp _O_
oeh, die mods moet ik ook vinden
pi_180344428
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 23:43 schreef mschol het volgende:

[..]

oeh, die mods moet ik ook vinden
Flow Control

Lighted Electric Poles +

Squeek through

Auto fill

Even distribution

Die laatste is verreweg één van de beste. Maakt het mogelijk om stacks gelijkwaardig te verdelen over meerdere containers/furnaces/turrets/whatever. Dat is er één waar ik echt niet meer zonder wil spelen _O_

Er zijn nog wel meer van die quality of life mods die het spel zelf weinig veranderen, maar alles gewoon net iets fijner maken.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_180347894
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 23:43 schreef mschol het volgende:

[..]

oeh, die mods moet ik ook vinden
Ik fixte dat met underground pipes en dan 3 naast elkaar met 1 afstand split en je had never nimmer issues.
Redacted
pi_180348017
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 07:47 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Ik fixte dat met underground pipes en dan 3 naast elkaar met 1 afstand split en je had never nimmer issues.
dat deed ik voor mods ook maar dat was alsnog een drama/gedoe voor bochten enzo.
pi_180348759
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 08:10 schreef mschol het volgende:

[..]

dat deed ik voor mods ook maar dat was alsnog een drama/gedoe voor bochten enzo.
alles 1 naar voren? en dan alles op 1 lijn houden? :P Water heb je 1 vakje voor gereserveerd over de hele lengte , stuur je wel plannen / images later.
Redacted
pi_180348881
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 09:32 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

alles 1 naar voren? en dan alles op 1 lijn houden? :P Water heb je 1 vakje voor gereserveerd over de hele lengte , stuur je wel plannen / images later.
Dat was doorgaans ook mijn oplossing, maar deze mod geeft toch net even wat meer vrijheid en werkruimte. En eerlijk is eerlijk, zo'n rij pipes ziet er eigenlijk ook wel lekker industrieel uit :D
No amount of money ever bought a second of time.
pi_180365605
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 00:05 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Flow Control

Lighted Electric Poles +

Squeek through

Auto fill

Even distribution

Die laatste is verreweg één van de beste. Maakt het mogelijk om stacks gelijkwaardig te verdelen over meerdere containers/furnaces/turrets/whatever. Dat is er één waar ik echt niet meer zonder wil spelen _O_

Er zijn nog wel meer van die quality of life mods die het spel zelf weinig veranderen, maar alles gewoon net iets fijner maken.
even mee aan het proberen geslagen vanavond :)
Zelf wel een long reach mod geinstalleerd

autofill geeft error, maar oplossing ook al gespot..

landfill optie is trouwens wel errug fijn :D

[ Bericht 3% gewijzigd door mschol op 09-07-2018 23:31:51 ]
  † In Memoriam † dinsdag 10 juli 2018 @ 10:29:16 #214
159966 lifeblind
pi_180371089
Verrek, compleet vergeten dat dit topic bestond. Ondertussen in een half jaar 500 uur speeltijd er bij. Megabases bouwen is verslavend :+

Ik ben eigenlijk compleet afgestapt van mods gebruiken, al zijn dingen als Squeek Through wel fijn soms, al is het meestal niet zo'n probleem als je gewoon fatsoenlijk planned. Sowieso heb ik nog een paar achievements op steam te halen dus dat wordt dan sowieso nog even zonder mods. Daarna maar eens een poging wagen aan Bob's & Angels
pi_180394465
quote:
Wat is dat een beginner? je gaat er gewoon keihard diep in het spel en dan maakje gigantische gebieden voor 1 ding. en dan heb je een giga base? :P
Redacted
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 11:17:53 #217
159966 lifeblind
pi_180394567
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:11 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Wat is dat een beginner? je gaat er gewoon keihard diep in het spel en dan maakje gigantische gebieden voor 1 ding. en dan heb je een giga base? :P
:N :{w
pi_180394707
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:17 schreef lifeblind het volgende:

[..]

:N :{w
Werkt best aardig en zo speelt het meerendeel, het finetunen komt daarna. :P
Redacted
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 11:33:34 #219
159966 lifeblind
pi_180394917
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:25 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Werkt best aardig en zo speelt het meerendeel, het finetunen komt daarna. :P
Nah, je loopt dan gigantisch in de problemen met de productie. Sowieso is de definitie van een megabase over het algemeen 1 rocket per minute, en 1000 science packs (van iedere kleur) per minute, wat je nooit gaat redden door maar gewoon heel veel te bouwen, aangezien een hoop productielijnen samen moeten komen. Het is voornamelijk heel veel plannen vantevoren
pi_180394925
quote:
Hmm, ik probeerde eigenlijk gelijk al het 'kistjes vullen' te vermijden en echt volledig geautomatiseerde (elektrische) productielijnen op te zetten. Ging op zich wel prima. Voor de beginners heb je tegenwoordig ook die campagnes die je wel iets van basiskennis opleveren over hoe je de boel opzet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 11:36:58 #221
159966 lifeblind
pi_180395006
Als ik een nieuwe map begin, heb ik altijd wel zo snel mogelijk wat miners en furnaces die in ieder geval wat kistjes vullen, zodat ik in ieder geval wel wat voorhanden heb. Ook meestal wel iets om cogs en copper wires te maken, zodat ik die meuk niet hoef te handcraften, want da's gewoon zonde van de tijd. Die dingen bouw ik dan ook meestal gewoon op de orefields waar ik op ongeveer start, zodat mn uiteindelijke mainbus en overige productielijnen in ieder geval niet in de weg zitten.

Maar goed, ik begin amper een nieuwe map, aangezien ik gemiddeld 100 tot 150 uur op een map speel :7
pi_180395762
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:11 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Wat is dat een beginner? je gaat er gewoon keihard diep in het spel en dan maakje gigantische gebieden voor 1 ding. en dan heb je een giga base? :P
Na 10 minuten had ik genoeg dingen gezien die ik in de tutorial niet heb geleerd :P

Maar ik zag ook een filmpje met tips en trucs met een kernreactor.
Ik ben pas bij de groene flesjes :')
Hell To The Liars
pi_180396293
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:33 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Nah, je loopt dan gigantisch in de problemen met de productie. Sowieso is de definitie van een megabase over het algemeen 1 rocket per minute, en 1000 science packs (van iedere kleur) per minute, wat je nooit gaat redden door maar gewoon heel veel te bouwen, aangezien een hoop productielijnen samen moeten komen. Het is voornamelijk heel veel plannen vantevoren
Ach daarvoor heb je op latere termijn de bouwertjes die alles demolishen en rebuilden, maarja dat kost ook weer tijd. Dus beter in 1x goed.
Redacted
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 12:54:04 #224
159966 lifeblind
pi_180396384
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 12:50 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Ach daarvoor heb je op latere termijn de bouwertjes die alles demolishen en rebuilden, maarja dat kost ook weer tijd. Dus beter in 1x goed.
Klopt inderdaad. Probleem is ook dat je nog al snel een spaghetti krijgt van alles en nog wat door elkaar heen, met een hoop quickfixes om maar snel iets te proberen te verbeteren.

Nou moet ik zeggen dat zolang je je main bus vanaf het eerste moment al goed op orde hebt, en hiernaast genoeg ruimte overhoud, het over het algemeen geen probleem is om redelijk ver te komen.

Al moet ik zeggen dat ik voornamelijk trainworlds speel waarbij ik sowieso redelijk modulair alles opzet, en het midden van mn base uiteindelijk niet zo heel veel meer doet, behalve dat 't een grote mall en storage is.
pi_180396510
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 12:54 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Klopt inderdaad. Probleem is ook dat je nog al snel een spaghetti krijgt van alles en nog wat door elkaar heen, met een hoop quickfixes om maar snel iets te proberen te verbeteren.

Nou moet ik zeggen dat zolang je je main bus vanaf het eerste moment al goed op orde hebt, en hiernaast genoeg ruimte overhoud, het over het algemeen geen probleem is om redelijk ver te komen.

Al moet ik zeggen dat ik voornamelijk trainworlds speel waarbij ik sowieso redelijk modulair alles opzet, en het midden van mn base uiteindelijk niet zo heel veel meer doet, behalve dat 't een grote mall en storage is.
Ah ik heb het vergelijkbaar ... begin ook altijd met een grote bus. O+
Redacted
pi_180396566
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 12:19 schreef Droopie het volgende:

[..]

Na 10 minuten had ik genoeg dingen gezien die ik in de tutorial niet heb geleerd :P

Maar ik zag ook een filmpje met tips en trucs met een kernreactor.
Ik ben pas bij de groene flesjes :')
Ik zit een beetje bij de blauwe / grijze nog. Heb net de blauwe circuit dingetjes geautomatiseerd qua productie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 13:06:46 #227
159966 lifeblind
pi_180396629
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:01 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Ah ik heb het vergelijkbaar ... begin ook altijd met een grote bus. O+
Main bus is heilig! O+

Maar goed, uiteindelijk vervang ik mijn main bus van belts uiteindelijk altijd door een bus van treinen :+
pi_180396740
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:06 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Main bus is heilig! O+

Maar goed, uiteindelijk vervang ik mijn main bus van belts uiteindelijk altijd door een bus van treinen :+
Daar tussenin zit ik nu , tussen mainbus en treinen. komen al wat treinen aan die het halen maar nog niet voldoende om de bus te blijven vullen. gewoon 2- 3 - 4 meer territorys claimen en dan komt het goed O+

Ik speel wel met creepers. :@ , het verlangzaamt een beetje maar geeft wel een uitdaging.
Redacted
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 13:15:58 #229
159966 lifeblind
pi_180396838
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:12 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Daar tussenin zit ik nu , tussen mainbus en treinen. komen al wat treinen aan die het halen maar nog niet voldoende om de bus te blijven vullen. gewoon 2- 3 - 4 meer territorys claimen en dan komt het goed O+

Ik speel wel met creepers. :@ , het verlangzaamt een beetje maar geeft wel een uitdaging.
Ach, zelfs biters systematisch uitroeien kun je automatiseren :D Ik claim zelf altijd een redelijk groot gebied om mn base heen waar ik in ieder geval alle resources binnen heb om mn eerste paar rockets te kunnen lanceren (en een los, groot veld voor een paar solar farms), en bouw daar muren omheen (dubbele dikte), met een yellow belt er langs om turrets te voorzien van ammo. Gelukkig is de AI van biters dermate stom dat ze altijd bottlenecken op dezelfde punten, dus is het een kwestie van wat chokepoints maken waar ze altijd langs moeten. Nooit last van biters! ^O^

En met de recent toegevoegde artillery train is het uitbreiden van je basis sowieso heel makkelijk geworden, en nog leuk ook :D
pi_180396978
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:15 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Ach, zelfs biters systematisch uitroeien kun je automatiseren :D Ik claim zelf altijd een redelijk groot gebied om mn base heen waar ik in ieder geval alle resources binnen heb om mn eerste paar rockets te kunnen lanceren (en een los, groot veld voor een paar solar farms), en bouw daar muren omheen (dubbele dikte), met een yellow belt er langs om turrets te voorzien van ammo. Gelukkig is de AI van biters dermate stom dat ze altijd bottlenecken op dezelfde punten, dus is het een kwestie van wat chokepoints maken waar ze altijd langs moeten. Nooit last van biters! ^O^

En met de recent toegevoegde artillery train is het uitbreiden van je basis sowieso heel makkelijk geworden, en nog leuk ook :D
Hoe kan ik dat automatiseren? dat uitroeien? :P Alles kan maar nog geen voorbeelden gezien daarvan. als in dat je "expand" en dan uitroeit, al heb ik wel een auto build bot gezien die automatisch vierkantjes claimde, en zichzelf steeds met die vierkantjes kon uitbreiden.
Redacted
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 13:54:06 #231
159966 lifeblind
pi_180397568
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:22 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Hoe kan ik dat automatiseren? dat uitroeien? :P Alles kan maar nog geen voorbeelden gezien daarvan. als in dat je "expand" en dan uitroeit, al heb ik wel een auto build bot gezien die automatisch vierkantjes claimde, en zichzelf steeds met die vierkantjes kon uitbreiden.
Artillery trains :+
pi_180397703
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:54 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Artillery trains :+
Ah daar moet ik nog mee beginnen . O+ Lijkt me tof om te doen. zover was ik in deze build nog niet, ik had nog geen nuclear power.
Redacted
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 14:07:25 #233
159966 lifeblind
pi_180397834
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:00 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Ah daar moet ik nog mee beginnen . O+ Lijkt me tof om te doen. zover was ik in deze build nog niet, ik had nog geen nuclear power.
Ik doe het ook pas als ik mn basis enigzins op orde heb, en een volledig gesloten muur om m'n basis heb, anders wordt het echt een drama aangezien je namelijk een volledig nest aggro'd wanneer je ze bestookt met raketten. Voor daadwerkelijk uitbreiden van mn basis gebruik ik dan twee treinen.

De eerste trein is m'n normale building train van 4 of 5 wagons met alle meuk die ik nodig heb om de meeste dingen te kunnen maken (dus zit vol met rails, powerlines, belts, inserters, productivity/speed modules, noem maar op), en mn artillery train er naast op het 2e spoor, met 2 wagons vol met shells. Sowieso doe ik altijd treinsporen van 4 tracks, 2 heen, 2 terug. In het begin is dat even lastig, maar zodra je bots hebt, is 't een kwestie van blueprints neerplempen en je kan op je gemak doorkachelen. Dan om de zoveel tijd een paar laserturrets neerkwakken, alles in range van je artillery train bestoken met raketten, en dan 5 minuten genieten van een slachtpartij a la tower defense.

Sowieso als biters buiten je pollution range zitten, komen ze niet naar je toe, en dat kun je prima oplossen met vaste artillery guns om ze op afstand te houden zodra ze nieuwe nests bouwen. Het enige lastige is dat de evolution factor natuurlijk omhoog gaat wanneer je meer research doet (het is geen 1-op-1 relatie ertussen, maar is wel verbonden). Maar tegen de tijd dat je behemoths aan je deur hebt, is je basis al wel zover dat dat geen probleem is.
pi_180398063
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:07 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Ik doe het ook pas als ik mn basis enigzins op orde heb, en een volledig gesloten muur om m'n basis heb, anders wordt het echt een drama aangezien je namelijk een volledig nest aggro'd wanneer je ze bestookt met raketten. Voor daadwerkelijk uitbreiden van mn basis gebruik ik dan twee treinen.

De eerste trein is m'n normale building train van 4 of 5 wagons met alle meuk die ik nodig heb om de meeste dingen te kunnen maken (dus zit vol met rails, powerlines, belts, inserters, productivity/speed modules, noem maar op), en mn artillery train er naast op het 2e spoor, met 2 wagons vol met shells. Sowieso doe ik altijd treinsporen van 4 tracks, 2 heen, 2 terug. In het begin is dat even lastig, maar zodra je bots hebt, is 't een kwestie van blueprints neerplempen en je kan op je gemak doorkachelen. Dan om de zoveel tijd een paar laserturrets neerkwakken, alles in range van je artillery train bestoken met raketten, en dan 5 minuten genieten van een slachtpartij a la tower defense.

Sowieso als biters buiten je pollution range zitten, komen ze niet naar je toe, en dat kun je prima oplossen met vaste artillery guns om ze op afstand te houden zodra ze nieuwe nests bouwen. Het enige lastige is dat de evolution factor natuurlijk omhoog gaat wanneer je meer research doet (het is geen 1-op-1 relatie ertussen, maar is wel verbonden). Maar tegen de tijd dat je behemoths aan je deur hebt, is je basis al wel zover dat dat geen probleem is.
Uitbreiden met behemoths vind ik irritant... dat duurt zolang. ik was fan van de "Laser" turrets met electricteits paaltjes blueprints . voordat de artillery uitkwam.
Redacted
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 14:21:03 #235
159966 lifeblind
pi_180398126
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:18 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Uitbreiden met behemoths vind ik irritant... dat duurt zolang. ik was fan van de "Laser" turrets met electricteits paaltjes blueprints . voordat de artillery uitkwam.
Oh lasers gebruik ik ook langs mn muur hoor, uiteindelijk plaats ik ze langs mn normale gunturrets. Ik wacht er alleen wel altijd mee totdat ik ze los van stroom kan voorzien, aangezien je een gigantische dip in je stroomverbruik krijgt wanneer er 30 laserturrets tegelijk op alles beginnen te schieten :+

En behemoths gaan uiteindelijk een stuk sneller dood wanneer je infinite research doet in turret damage.
pi_180398210
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:06 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Main bus is heilig! O+

Maar goed, uiteindelijk vervang ik mijn main bus van belts uiteindelijk altijd door een bus van treinen :+
Een trainbus... dus? :P
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:54 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Artillery trains :+
Nucleaire artillery trains :+ Gewoon alles plat nuken.

Tot de biters je trollen en een nest bouwen in range van je spoorlijn ;(
No amount of money ever bought a second of time.
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 14:26:30 #237
159966 lifeblind
pi_180398270
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:24 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Een trainbus... dus? :P

[..]

Nucleaire artillery trains :+ Gewoon alles plat nuken.

Tot de biters je trollen en een nest bouwen in range van je spoorlijn ;(
Tank + personal repair bots :7 Zolang je niet vast komt te zitten en je niet te veel vooruit rijd van je bots, wordt alle damage die je krijgt meteen weer gerepareerd.
pi_180398988
ik vind het om de een of andere reden altijd lastig dat begin uit te zoeken: waar begin ik mijn main bus en waar zet ik alles neer..

als eenmaal die bus enigsinds ligt, kan ik daar wel op uitbreiden vaak
pi_180409195
Voor goede tips voor beginners en evt youtube filmpjes hou ik mij aanbevolen.
Dit weekend eens vol gas :)

(waarschijnlijk met proberen de eerste treinmissie te voltooien :P)
Hell To The Liars
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 22:37:06 #240
159966 lifeblind
pi_180411629
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 21:34 schreef Droopie het volgende:
Voor goede tips voor beginners en evt youtube filmpjes hou ik mij aanbevolen.
Dit weekend eens vol gas :)

(waarschijnlijk met proberen de eerste treinmissie te voltooien :P)
In dat geval!

Nilaus - https://www.youtube.com/channel/UCD80bzqJh1N7lOqn7n0vKTg

Xterminator - https://www.youtube.com/channel/UC5StrkKVnU2xkjV0mVJ9yTw

Factorio subreddit: https://www.reddit.com/r/factorio/

Blueprints: https://factorioprints.com/

Calculator voor ratios: https://doomeer.com/factorio/
pi_180435765
Inmiddels de grijze en blauwe science pots ook aan het produceren en een beetje op gang met robots en dergelijke. Biters beginnen wel steeds meer aan te dringen. Had ook wat flamethrower turrets geplaatst, dus mijn hele natuurlijke bescherming in het zuiden was verdwenen. Nu daar de boel flink aan het versterken. Ook al een biter nest opgeruimd, weet alleen nooit of dat nou wel of geen goed idee is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † vrijdag 13 juli 2018 @ 01:34:03 #243
159966 lifeblind
pi_180437676
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 23:08 schreef Monolith het volgende:
Inmiddels de grijze en blauwe science pots ook aan het produceren en een beetje op gang met robots en dergelijke. Biters beginnen wel steeds meer aan te dringen. Had ook wat flamethrower turrets geplaatst, dus mijn hele natuurlijke bescherming in het zuiden was verdwenen. Nu daar de boel flink aan het versterken. Ook al een biter nest opgeruimd, weet alleen nooit of dat nou wel of geen goed idee is.
Ja! De truuk met biters is zorgen dat ze buiten je polution blijven, dan vallen ze namelijk niet aan. Polution triggerd ze namelijk. Ze evolueren ook samen met hoeveel research je gedaan hebt, dus als je je defense nog niet helemaal op orde hebt, moet je niet al te hard gaan daarmee nog.

En als je eenmaal zo ver bent dat je alles op orde hebt, ga je dit soort shit doen :7

(artillery train en turretcreepen met lasers)

  † In Memoriam † vrijdag 13 juli 2018 @ 01:36:59 #244
159966 lifeblind
pi_180437697
Overigens, zei daar iemand robots? 8-)

(is een oude megabase van me die ik in v0.15 had)

pi_180443746
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 01:34 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Ja! De truuk met biters is zorgen dat ze buiten je polution blijven, dan vallen ze namelijk niet aan. Polution triggerd ze namelijk. Ze evolueren ook samen met hoeveel research je gedaan hebt, dus als je je defense nog niet helemaal op orde hebt, moet je niet al te hard gaan daarmee nog.
Ja ik denk dat ik me een beetje vergist heb. Mijn gedachte was meer dat je altijd maar wat aan het researchen moet zijn ook al heb je het niet direct nodig omdat je anders je capaciteit / tijd verspilt.

quote:
En als je eenmaal zo ver bent dat je alles op orde hebt, ga je dit soort shit doen :7

(artillery train en turretcreepen met lasers)

[ afbeelding ]
Ik heb m'n eerste nest nog gewoon vrij probleemloos kunnen mollen met m'n auto. Gewoon bij het aanrijden op de nests schieten en vervolgen achteruitrijdend naar je turrets de biters mollen. :P
Dat zal ook wel minder worden naarmate ze evolueren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † vrijdag 13 juli 2018 @ 11:57:28 #246
159966 lifeblind
pi_180443919
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:45 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja ik denk dat ik me een beetje vergist heb. Mijn gedachte was meer dat je altijd maar wat aan het researchen moet zijn ook al heb je het niet direct nodig omdat je anders je capaciteit / tijd verspilt.

Tot op zekere hoogte klopt dat ook hoor, het is voornamelijk een kwestie van prioriteiten stellen. De eerste paar uur van een map zet ik alleen hier en daar wat turrets neer die ik handmatig bijvul/repair, en probeer ik al zoveel mogelijk met radars te coveren, tot ik een beetje een idee heb waar ik bepaalde dingen wil bouwen, afhankelijk van waar orefields zijn. Dingen zoals hoe m'n treinnetwerk zal gaan lopen, waar ik stations/stackers etc ga bouwen, welke richting m'n mainbus gaat. Daarna bouw ik een gigantische muur om m'n basis heen, zodat ik minimaal wel een basis heb van 6 x 6 radarvelden zeg maar. Het is aardig tijdrovend, maar als ik dat eenmaal heb staan hoef ik eigenlijk amper iets te doen aan mn defenses.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:45 schreef Monolith het volgende:

Ik heb m'n eerste nest nog gewoon vrij probleemloos kunnen mollen met m'n auto. Gewoon bij het aanrijden op de nests schieten en vervolgen achteruitrijdend naar je turrets de biters mollen. :P
Dat zal ook wel minder worden naarmate ze evolueren.
Klopt ja, biters worden langzaamaan sterker, wordt ook wel aangegeven met de zgn. 'evolution factor', wat een percentage is wat als een soort multiplier werkt. Vanaf een bepaalde hoeveelheid zullen er dus sterkere biters zijn, tot je uiteindelijk zgn Behemoths krijgt, dus gigantisch sterk zijn, en je kunnen oneshotten als je geen power armor draagt. Maar goed, uranium ammo helpt :D
pi_180444000
dienen die biters nog ergens voor?

voorheen had je alien dingen nodig voor je research en dat is eruit gehaald, nu heb ik het idee dat het niet meer dan een opvulling is om nog wat uitdaging te geven?
  vrijdag 13 juli 2018 @ 12:07:25 #248
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_180444076
Heeft inderdaad geen ander nut dan wat uitdaging. Ik zet ze dan ook altijd uit.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  † In Memoriam † vrijdag 13 juli 2018 @ 12:08:05 #249
159966 lifeblind
pi_180444091
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:03 schreef mschol het volgende:
dienen die biters nog ergens voor?

voorheen had je alien dingen nodig voor je research en dat is eruit gehaald, nu heb ik het idee dat het niet meer dan een opvulling is om nog wat uitdaging te geven?
Correct, vanaf 0.15 is alien science eruit gehaald en bestaan ze alleen nog maar om het spel 'moeilijker' te maken, al lijkt het alsof deathworlds in 0.16 niet echt heel veel moeilijker zijn dan een normale setting.
pi_180444168
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:08 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Correct, vanaf 0.15 is alien science eruit gehaald en bestaan ze alleen nog maar om het spel 'moeilijker' te maken, al lijkt het alsof deathworlds in 0.16 niet echt heel veel moeilijker zijn dan een normale setting.
hmm, oke niet dat ik het vervelwnd vind, zo kan ik mij richten op fabriekjes proberen te bouwen en die biters lekker links laten liggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')