Uit zijn pohi blijkt dat Deezertje werkt als postbezorger dus je moet hem niet beschuldigen van dat hij niets doet. Verder is op kamers gaan geen wondermiddel, ik heb met diverse Fokkers contact gehad en die zeiden dat op kamers gaan je niet meteen vrienden krijgt en de vrouwen voor je in de rij staan. En wat is het nut van een rijbewijs halen en er vervolgens niets mee doen? Bij mij ligt dat pasje ook te verstoffen in de kast.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 11:56 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Niet helemaal zeker of je nu ook mij bedoelt, maar vind je dat ik jou gisteravond onrecht aandeed? Je moet gewoon begrijpen dat het op den duur een klein beetje frustrerend wordt dat wij hier goed bedoeld advies geven en daar 0,0 respons op krijgen. Dat de adviezen lastig zijn uit te voeren kan ik goed begrijpen, maar het zit hem in dat negeren en selectief reageren. Je reageert alleen op dingen die in je straatje passen en vaak geef je een heel irrelevant antwoord dat compleet haaks staat tegen wat er wordt bedoeld. Gisteren ging ik misschien ietwat te ver in mijn reactie, dat geef ik toe. Ik zal wel via dm's uitleggen waarom zodat deze post niet te offtopic wordt.
Als ik heel eerlijk ben vind ik dat je vader nog behoorlijk milt is. Aangezien je niet werkt neem ik aan dat je ouders je studie betalen, daar is niks mis mee, maar dan is het niet heel erg onterecht dat ze daar iets voor terug willen. In feite ben je natuurlijk ook gewoon een profiteur als je zelf helemaal niks voor de kost doet en ook de verantwoordelijkheid niet neemt om je papiertje te halen. Ik snap dat het met je autisme af en toe wat lastig is om met onverwachte situaties om te gaan en je zou met je ouders kunnen overleggen daar wat meer rekening mee te houden. Maar het is ook onrealistisch om te denken dat er een soort wereld voor jou wordt gecreëerd waarin er de hele tijd naar jou geschipperd wordt. Jij bent degene met een handicap en daar zal je mee leren om te gaan.
Ik kan er voor de rest niet zo goed over oordelen, maar uit je posts haal ik dat je ouders je veel laten aanmodderen. Zo vind ik het bijvoorbeeld best cru dat als jij moeite hebt met verandering en stappen ondernemen dat ze je daar niet in ondersteunen. Zo hadden mijn ouders al lang een lesauto geregeld en meegekeken voor een studio of studentenkamer. Zelfde geldt voor een bijbaantje, ik vind het schandalig dat je als 25-jarige geen enkele inkomsten hebt. Al was je wat borden af op een zaterdagmiddag. Dat er geen bijbanen voor jou zijn is echt complete bullshit en dat weet je, je zoekt gewoon niet.
Deezer gaf eerder al wel aan dat hij zichzelf kansloos acht omdat hij nog bij zijn ouders woont.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:18 schreef R-K het volgende:
[..]
Uit zijn pohi blijkt dat Deezertje werkt als postbezorger dus je moet hem niet beschuldigen van dat hij niets doet. Verder is op kamers gaan geen wondermiddel, ik heb met diverse Fokkers contact gehad en die zeiden dat op kamers gaan je niet meteen vrienden krijgt en de vrouwen voor je in de rij staan. En wat is het nut van een rijbewijs halen en er vervolgens niets mee doen? Bij mij ligt dat pasje ook te verstoffen in de kast.
Dat doe ik niet meer. Was aflopende zaak dus vond er niks meer aan (steeds minder te bezorgen in minder tijd, zelf gestopt). Wel bijna zeven jaar gedaan. Maar dat was ook.een einzelgangerbaantje want je liep je eigen wijken en onderweg kwam je ook bijna niemand tegen..quote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:18 schreef R-K het volgende:
[..]
Uit zijn pohi blijkt dat Deezertje werkt als postbezorger dus je moet hem niet beschuldigen van dat hij niets doet. Verder is op kamers gaan geen wondermiddel, ik heb met diverse Fokkers contact gehad en die zeiden dat op kamers gaan je niet meteen vrienden krijgt en de vrouwen voor je in de rij staan. En wat is het nut van een rijbewijs halen en er vervolgens niets mee doen? Bij mij ligt dat pasje ook te verstoffen in de kast.
OV is alleen handig als je in een stad woont en werkt, dan kom je overal wel. Dan heb je niet zo snel wat aan een rijbewijs. Boodschappen kunnen ook al worden thuisbezorgd idem voor IKEA meubels etc. Uber is nog steeds in opkomst en als ik lang genoeg wacht is de zelfrijdende auto er (heb je geen rijbewijs voor nodig). Maar of dat allemaal slim is is een tweede. Het scheelt denk ik wel als je geen kinderen hebt, want die hoef je dan niet weg te brengen of op te halen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:23 schreef ToT het volgende:
[..]
Deezer gaf eerder al wel aan dat hij zichzelf kansloos acht omdat hij nog bij zijn ouders woont.![]()
Maar uiteraard is op kamers wonen idd geen wondermiddel, dat heb ik zelf idd ook gemerkt. Toch biedt het wel meer mogelijkheden, als je er maar wel voor open staat.
En @ rijbewijs halen: Deezer gaf het openbaar vervoer ook als een drempel aan, aangezien je niet lang bij je scharrel zou kunnen blijven als de laatste trein vroeg in de avond vertrekt.
Deezertje, wat zijn voor jou de voordelen van de manier waarop jij je leven nu aanpakt/ hebt ingericht?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:27 schreef Deezertje het volgende:
[..]
OV is alleen handig als je in een stad woont en werkt, dan kom je overal wel. Dan heb je niet zo snel wat aan een rijbewijs. Boodschappen kunnen ook al worden thuisbezorgd idem voor IKEA meubels etc. Uber is nog steeds in opkomst en als ik lang genoeg wacht is de zelfrijdende auto er (heb je geen rijbewijs voor nodig). Maar of dat allemaal slim is is een tweede. Het scheelt denk ik wel als je geen kinderen hebt, want die hoef je dan niet weg te brengen of op te halen.
Mooie!quote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:30 schreef Koral het volgende:
Ik heb het idee dat je heel veel MOETivatie ervaart, maar wat is nu je motivatie?
Ik snap wel dat als je leven niet lekker loopt, dat je verblindt kunt zijn door alle drempels, alles wat je niet hebt, wat de factoren zijn die er voor zorgen dat je niet kunt krijgen wat je verlangt en dar bij alle mogelijkheden die er WEL zijn, er ook weer genoeg factoren zijn waarvoor het niet voor jou zou werken.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:30 schreef Koral het volgende:
[..]
Deezertje, wat zijn voor jou de voordelen van de manier waarop jij je leven nu aanpakt/ hebt ingericht?
Ik heb het idee dat je heel veel MOETivatie ervaart, maar wat is nu je motivatie?
"always remember to fall asleep with a dream and wake up with a purpose"
Niemand tegen komen? In mijn jaren als postbode kwam ik juist ontzettend veel mensen tegen, ook erg veel mensen die even een praatje wilden maken. Kan natuurlijk aan je regio liggen, maar toch...quote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:24 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat doe ik niet meer. Was aflopende zaak dus vond er niks meer aan (steeds minder te bezorgen in minder tijd, zelf gestopt). Wel bijna zeven jaar gedaan. Maar dat was ook.een einzelgangerbaantje want je liep je eigen wijken en onderweg kwam je ook bijna niemand tegen..
Het is geen garantie om vrienden te krijgen, maar het is wel een middel om zelfstandiger te worden. Als je op jezelf bent aangewezen moet je wel dingen gaan ondernemen en stappen zetten. En dat is iets wat ontzettend belangrijk is voor Deezertje, dat hij het veilige en vertrouwde nest eens verlaat en ziet hoe de wereld er daadwerkelijk uitziet. Je merkt het ook een beetje aan zijn postgedrag, hij is nog enorm kinderlijk. Het wordt tijd dat hij eens volwassen en zelfstandig wordt, dan krijgt hij misschien een idee waarom mensen hard moeten werken.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:18 schreef R-K het volgende:
[..]
Je bent nooit te oud om borden af te wassen. Ik ben bij het restaurant waar ik op zondag werk als 24-jarige de op één na jongste afwasser. De meeste zijn veel ouder.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:08 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Er waren vacatures in de zorg en deze vond hij lachwekkend.
De rest was hij te oud/te duur, ietwat ik wel kan begrijpen.
Deels ben ik ook teleurgesteld in mezelf. Ik had echt wel verwacht ondertussen een relatie te hebben of iig mogen meemaken. Dat terwijl ik tijdens mijn schoolperiode- en omgeving heel wat relaties heb zien opbloeien waarvan er nu nog veel bij elkaar zijn. Dat 'geluk' had ik dus al niet. Die liefdeswens is niet onlogisch gezien het grote aantal leeftijdsgenoten op sites/apps. Inmiddels ben ik verheven tot de persoon die altijd alleen komt waar niemand meer van opkijkt en het ook eigenlijk niet meer uitmaakt, terwijl de rest wel steeds stappen zet.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:00 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Het is geen garantie om vrienden te krijgen, maar het is wel een middel om zelfstandiger te worden. Als je op jezelf bent aangewezen moet je wel dingen gaan ondernemen en stappen zetten. En dat is iets wat ontzettend belangrijk is voor Deezertje, dat hij het veilige en vertrouwde nest eens verlaat en ziet hoe de wereld er daadwerkelijk uitziet. Je merkt het ook een beetje aan zijn postgedrag, hij is nog enorm kinderlijk. Het wordt tijd dat hij eens volwassen en zelfstandig wordt, dan krijgt hij misschien een idee waarom mensen hard moeten werken.
Dat met dat rijbewijs was trouwens een voorbeeld om aan te tonen dat zijn ouders hem een beetje laten aanmodderen, dat terwijl in mijn ogen een autistische zoon juist wat meer aandacht verdient.
En over dat werk is natuurlijk gewoon slap gelul en heeft wederom te maken met dingen ondernemen. Natuurlijk liggen de banen niet voor het oprapen, maar als je WIL kun je echt wel ergens iets passend vinden hoor. Ik zou echt gewoon in de horeca kijken hoor, zorgen dat je in een team komt.
Ik denk dat de nadelen voor jou nog veel groter zijn dan dat, aangezien je aangeeft dat je slecht tegen het verliezen van controle kan. Hoe goed een partner ook bij je past, je zult constant compromissen moeten sluiten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de inrichting van het huis/appartement, wat jullie gaan eten, wie wat gaat doen in het huishouden etc. tot aan zoiets simpels als wat jullie gaan kijken op tv/netflix.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:31 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ohja, voor degene die denken dat ik een droomscenario over relaties heb: wat zijn dan de 'nadelen'? Minder vrijheid? Verplicht mee naar verjaardagen/familie, omgaan met schoonfamilie etc?
Tsja, en de tijd tikt verder. Iedere minuut die er voorbij gaat krijg je nooit meer terug. En zo zullen de jaren voorbij gaan, als dertiger, veertiger, vijftiger, en meer en meer zul je beginnen te beseffen dat je al die tijd verspild hebt en nog niets hebt bereikt. Dan kom je tot de conclusie dat je je hele leven lang een tweederangs toeschouwer van het leven bent, die alleen maar vol jaloezie toekijkt hoe andere mensen wel alles uit het leven alleen, en er voor kiezen om het leven te leven wat ze willen leven, omdat het kort is en je maar één leven hebt.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:31 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Deels ben ik ook teleurgesteld in mezelf. Ik had echt wel verwacht ondertussen een relatie te hebben of iig mogen meemaken. Dat terwijl ik tijdens mijn schoolperiode- en omgeving heel wat relaties heb zien opbloeien waarvan er nu nog veel bij elkaar zijn. Dat 'geluk' had ik dus al niet. Die liefdeswens is niet onlogisch gezien het grote aantal leeftijdsgenoten op sites/apps. Inmiddels ben ik verheven tot de persoon die altijd alleen komt waar niemand meer van opkijkt en het ook eigenlijk niet meer uitmaakt, terwijl de rest wel steeds stappen zet.
Ik kan wel trots zijn op dat ik ondanks een heftige periode toch mijn havo heb afgerond en 3,5 jaar lesstof van 't hbo heb volbracht, maar dat laatste heb je alleen wat aan met een papiertje.
Boodschappen weleens ja, koken 1x per week, eigen was mag ik niet (kan ik wel als je het opnieuw uitlegt). Schoonmaken/opruimen alleen mijn eigen kamer.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:50 schreef gebakken-koekje het volgende:
Over de toekomst, wat doe je aan je eigen ontwikkeling.
Zoals iemand al eerder wilde weten, doe je zelf boodschappen, zeg je wel eens tegen je moeder weet je wat, ik kook vanavond?
Doe je je eigen was? Help je wel eens met opruimen/schoonmaken?
Dan heb je het gelijk over samenwonen, dat duurt meestal nog wel even. Of komt dat sneller ter sprake als er al één op zichzelf woont?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:35 schreef Eejit het volgende:
[..]
Ik denk dat de nadelen voor jou nog veel groter zijn dan dat, aangezien je aangeeft dat je slecht tegen het verliezen van controle kan. Hoe goed een partner ook bij je past, je zult constant compromissen moeten sluiten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de inrichting van het huis/appartement, wat jullie gaan eten, wie wat gaat doen in het huishouden etc. tot aan zoiets simpels als wat jullie gaan kijken op tv/netflix.
?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Boodschappen weleens ja, koken 1x per week, eigen was mag ik niet (kan ik wel als je het opnieuw uitlegt). Schoonmaken/opruimen alleen mijn eigen kamer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |