abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160220548
Waarheden verkondigen op basis van een paar topics op het VIVA-forum. :')

Bijna net zo lachwekkend als zijn bewering dat hooligans zelfverzekerd zijn omdat ze agressief zijn.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_160220596
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:17 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Mijn broer heeft geen ASS (al twijfel ik daar zelf wel aan ;)) Het enige wat ze kunnen doen is hulp voor mij inroepen omdat ik het zelf niet doe. Dus dat er maandag bij wijze van spreken een lesauto voor de deur staat of een psycholoog op de stoep.
Dat hadden mijn ouders al lang gedaan.
pi_160220607
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:14 schreef Sturmic het volgende:
van de huidige, Nederlandse samenleving. Beschouw jij jezelf nog als een social outcast voor dié maatschappij, of zijn de symptomen daarvan veel beter beheersbaar doordat je niet meer hoeft te werken en een partner hebt gevonden?
Whehehe kritische, doch goede vraag! :D

Mijn vriendin is echt niet de enige factor waardoor ik nu beter in m'n vel zit hoor.
Ik denk nog steeds dat ik niet echt in de gewone, standaard maatschappij pas, maar ik probeer mijn leven zo goed mogelijk in te delen zodat ik gewoon gelukkig kan zijn. Ik heb nu een mooi huis die ik aan het opknappen ben, ik heb aardige buren (met wie ik echter nog wel weinig contact heb), begeleid een supertof vluchtelingengezin, heb goede vrienden hier op FOK! die ik soms zie, heb nog een paar andere vrienden met wie ik goed op één lijn zit (met sommigen meer dan met anderen, maar omgang met hen ervaar ik in ieder geval wel als positief) enz.
Zolang ik mijn leven leef zoals ik het zelf wil, voel ik me goed! :)
Het is echter wel een wankel evenwicht; zodra ik bijvoorbeeld weer een oproep van het UWV krijg, stort mijn hele leven serieus behoorlijk in en is het echt heel moeilijk me staande te houden tot het gesprek afgelopen is en ik de uitslag gekregen heb. Van het moment dat de brief binnen gekomen is tot na het gesprek slaap ik dan 3 - 4 uur per nacht en loop ik op het laatst gewoon echt op de wallen onder m'n ogen.
pi_160220652
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:18 schreef habitue het volgende:
Waarheden verkondigen op basis van een paar topics op het VIVA-forum. :')

Bijna net zo lachwekkend als zijn bewering dat hooligans zelfverzekerd zijn omdat ze agressief zijn.
Of dat een hulpverlener eigenlijk een soort prostituee is omdat het haar werk is om interesse te tonen. :')
pi_160220660
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:59 schreef ToT het volgende:

[..]

Thx voor de tip! :) ^O^ Maar dit zit serieus echt goed hoor! :Y
:D Ze zit ook altijd met mijn moeder te chatten op Facebook. HAHA! :D
Misschien dat ik het niet goed begrepen heb, en ik heb ook absoluut niet de intentie om je van je roze wolk af te lazeren, maar begrijp ik het nu goed?
Iemand betaald haar studie, die wil dat ze later een baan daar krijgt, op dit basis komt ze vermoedelijk ook 3 maand hier want een visum krijgen is rete moeilijk zonder terugkeer garantie (huis, kinderen, baan). Ze zal dan ook weer terug moeten. Jij zal aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen mocht je haar daarna hier willen halen. Moeilijk qua inkomen als je niet werkt? En die studie wil ze dan gaan opzeggen?

En verliefd zijn is leuk maar blijkbaar heeft ze afspraken gemaakt over die studie en de baan. Daar staat ze dus niet voor in. Kan iets zeggen over hoeveel haar woorden waard zijn. En ik neem aan dat die 8 uur op facebook zitten niet tijdens schooltijd is?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  vrijdag 26 februari 2016 @ 00:24:44 #156
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160220692
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:17 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Mijn broer heeft geen ASS (al twijfel ik daar zelf wel aan ;)) Het enige wat ze kunnen doen is hulp voor mij inroepen omdat ik het zelf niet doe. Dus dat er maandag bij wijze van spreken een lesauto voor de deur staat of een psycholoog op de stoep.
En dan ga je wél gemotiveerd aan de slag? Ik denk het niet, hè.

Je ouders hebben je al een fiks ultimatum gesteld betreffende je afstuderen. Maar het is niet te merken dat je nu dat afstuderen tot je nummer één prioriteit hebt gemaakt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_160220712
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:06 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Hou eens op joh, gekkie.
Volgens mij hecht jij toch aan geld, status en een leuke partner. En stop nou eens met jezelf als beter of oprechter te betitelen vanwege je autisme.
Het "mooie" is dat hij aan de ene kant autisten allerlei geweldige eigenschappen toedicht, maar aan de andere kant niks met mede-autisten te maken wil hebben, hij juist overduidelijk op ze neerkijkt..

Overigens ben ik het best met sommige dingen die hij in de door jou gequote post schrijft eens, maar dat heeft in mijn optiek niet zo veel met autisten vs. niet-autisten te maken. Juist Deezertje levert al bewijs dat zijn stelling niet klopt. :')
Tails tell tales
pi_160220792
Soms vraag ik me wel eens af.. wat als ik géén stempeltje heb? Nu drukt het erg op me, maar wat als ik het niet wist en gewoon doorgegaan was met leven? Zou ik dan later nog in moeilijkheden komen? Ik zou mezelf dan iig niet zien als de sociale loser die altijd anders is, wat ik nu wel zie.
pi_160220795
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:04 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik mag hier nooit kritisch zijn, maar een 41-jarige man met een beperking die valt voor een Filippines dametje valt... Vaak hoor je dat ze nederig zijn. Maar het is denk ik geen normale gang van zaken om zo een relatie te krijgen. Al ken ik wel een autist met een bloedmooie vriendin die het zelf absoluut niet van zijn uiterlijk of karakter moet hebben (doe maar normaal dan doe je al gek genoeg), dus hoe hij die heeft weten te scoren is nog steeds een raadsel. Maar hij is wel betrouwbaar en oprecht :P Liefde blijft toch iets aparts!
Als jij in je huidige toestand een vriendin krijgt is die relatie minstens net zo ongelijkwaardig als de relatie tussen een 41-jarige man en een nederige fillipijnse. Met jouw gebrek aan zelfvertrouwen en gebrek aan zelfacceptatie word je een onderdanig schoothondje van iedere vrouw die zo over je heen loopt.
pi_160220824
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:23 schreef Koral het volgende:

[..]

Misschien dat ik het niet goed begrepen heb, en ik heb ook absoluut niet de intentie om je van je roze wolk af te lazeren, maar begrijp ik het nu goed?
Iemand betaald haar studie, die wil dat ze later een baan daar krijgt, op dit basis komt ze vermoedelijk ook 3 maand hier want een visum krijgen is rete moeilijk zonder terugkeer garantie (huis, kinderen, baan). Ze zal dan ook weer terug moeten. Jij zal aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen mocht je haar daarna hier willen halen. Moeilijk qua inkomen als je niet werkt? En die studie wil ze dan gaan opzeggen?

En verliefd zijn is leuk maar blijkbaar heeft ze afspraken gemaakt over die studie en de baan. Daar staat ze dus niet voor in. Kan iets zeggen over hoeveel haar woorden waard zijn. En ik neem aan dat die 8 uur op facebook zitten niet tijdens schooltijd is?
Ook weer prima nuchtere en kritische vragen. :)

Ja ik geef de informatie even stapje voor stapje omdat het allemaal wel heel fucked up kan overkomen. :)

De man van de VN betaalt haar studie omdat die naar haar woonplaats gekomen was toen haar woonplaats door een typhoon verwoest was. Deze man is inmiddels op de hoogte van mijn bestaan en was hier ZEER ZEKER ABSOLUUT NIET blij mee, maar hij heeft het inmiddels wel geaccepteerd. Hij wil haar blijven steunen en wil zelfs tot een bepaald bedrag per jaar haar studie hier bekostigen. Wat hij er voor over heeft zal niet de totale kosten van een schooljaar dekken van een HBO-opleiding, maar ze kan er wel een heel eind mee komen. :)
Wat betreft het chatten: er zit 7 uur tijdsverschil tussen daar en hier. We chatten als ze opstaat en tot ze naar school moet, en als ze weer terug komt tot ze moet slapen. Soms als ze 's nachts wakker wordt pikken we nog even een uurtje mee. Nu ze op dit moment stage loopt, is het aantal uren dat we per dag chatten wel een stuk minder, omdat ze heel vel tijd moet steken in het ontwikkelen van lesplannen, aangezien ze een studie volgt voor onderwijzeres op een basisschool. Soms help ik haar een beetje met wat ideeën of met het zoeken naar materiaal wat ze voor haar lessen kan gebruiken. :)
  vrijdag 26 februari 2016 @ 00:31:53 #161
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160220846
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:29 schreef Deezertje het volgende:
Soms vraag ik me wel eens af.. wat als ik géén stempeltje heb? Nu drukt het erg op me, maar wat als ik het niet wist en gewoon doorgegaan was met leven? Zou ik dan later nog in moeilijkheden komen? Ik zou mezelf dan iig niet zien als de sociale loser die altijd anders is, wat ik nu wel zie.
Kijk eens naar ToT. Die had niet dat stempeltje, maar die wel liep helemaal vast.
pi_160220980
quote:
Boooooooooooooeeeeeeiiiiiiiieeeeeeeeeeend stop nou eens met huilen!!!

Ik ken mensen in rolstoelen die veel meer uit het leven halen dan jij. Stop nou eens met jezelf zielig te vinden. Niks zo onaantrekkelijk als een 25-jarige die constant loopt te huilen.
pi_160221025
quote:
Dan had je hoogstwaarschijnlijk in het sociale verkeer precies hetzelfde ervaren als nu, alleen de oorzaak niet begrepen. Ik vermoed dat je je dan alleen maar nóg rottiger had gevoeld. Dan zou je ook geen gerichte professionele hulp hebben gehad, iets wat je nu toch wel in zekere mate krijgt.

Dat stempeltje is niets meer dan gewoon een stempeltje hoor. Het zou je verder nergens in tegen hoeven houden als je dat zelf niet wilt...
Tails tell tales
pi_160221060
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:38 schreef Forbry het volgende:

[..]

Dan had je hoogstwaarschijnlijk in het sociale verkeer precies hetzelfde ervaren als nu, alleen de oorzaak niet begrepen. Ik vermoed dat je je dan alleen maar nóg rottiger had gevoeld. Dan zou je ook geen gerichte professionele hulp hebben gehad, iets wat je nu toch wel in zekere mate krijgt.

Dat stempeltje is niet meer dan gewoon een stempeltje hoor. Het zou je verder nergens in tegen hoeven houden als je dat zelf niet wilt...
Het stempeltje krijgen was voor mij een gigantische positieve ommekeer in mijn leven: eindelijk begrip van mensen die nooit mijn kant van het verhaal wilden inzien, maar die me eindelijk begrepen toen ze zich gingen inlezen. Maar net zo belangrijk: de juiste begeleiding en therapie! :)
  vrijdag 26 februari 2016 @ 00:40:44 #165
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160221071
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:37 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Hij is nog niet zo lang lid en hij bemoeit zich vooral in/met mijn topics.
Lastig, hè, inhoudelijk ingaan op posts die kritisch zijn op jou.

Stel je toch eens voor dat je je advies van hier ter harte zou nemen. Stel je voor dat je het eens goed op je in zou laten werken (in plaats van steeds als een kip zonder kop reageren). Stel je voor dat je eens tot het inzicht komt dat hoe jij tegen de dingen aankijkt maar één manier is. En dat er nog andere manieren zijn. Die jou verder zouden kunnen brengen.
pi_160221081
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:40 schreef ToT het volgende:

[..]

Het stempeltje krijgen was voor mij een gigantische positieve ommekeer in mijn leven: eindelijk begrip van mensen die nooit mijn kant van het verhaal wilden inzien, maar die me eindelijk begrepen toen ze zich gingen inlezen. Maar net zo belangrijk: de juiste begeleiding en therapie! :)
Precies, fijn om te lezen en zo werkt dat volgens mij voor de meesten :Y
Tails tell tales
pi_160221084
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:59 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Zal ik er dan nog maar één uitgooien die waar is? Heel het leven draait om 'samen' zijn. Alles is (nog) ingericht op koppels. Baby's vormen een soort bekroning op je relatie want het 'product' wat jullie samen hebben gemaakt is immers het ultieme bewijs van twee mensen die van elkaar houden. Daarom gun je je kind ook wat jij hebt mogen ervaren, dus een relatie, samenwonen, kinderen etc. Ondertussen is er een soort strijd gaande vanaf je 30ste tussen mensen met en zonder kinderen. Heb je geen kinderen dan behoor je niet tot de 'happy people' en zie je veel vriendschappen stranden omdat je ineens niet meer meetelt want ze hebben niks meer aan je of kunnen niks van hun eigen kinderervaringen delen (boeit je niks of vinden ze zielig voor je). Heb je ze wel dan ontmoet je andere happy mamma's en pappa's en oh je hebt er weer een paar nieuwe vrienden bij, kinderen kunnen bij elkaar over de vloer komen etc. Oftewel: heb je niets van dit, dan ben je ongewild een loser (loner) in de maatschappij. Hoe ik dit weet? Ervaringen binnen de familie, maar ook de vele topics op andere forums van uiteenvallende / hatende (niet)ouders.
Acht jij jezelf in staat om voor een kind te zorgen dan?

En dan niet alleen te eten geven maar ook qua gedrag stimuleren (ipv beschermen) als het kind onzeker is zodat ze vertrouwen krijgt, emoties begrijpen als ze verdrietig zijn, je bewust zijn van je eigen gedrag zodat dat gepast blijft en niet het verkeerde voorbeeld geeft, etc.

Je zal gerust goede intenties hebben, maar op basis van wat je hier op het forum etaleert zie ik het je niet doen. En mocht het kind het intuïtief (of met behulp van de moeder) wel lukken dan raak je weer gefrustreerd dat 'je product' een betere versie dan jezelf is?
pi_160221101
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:38 schreef Forbry het volgende:

[..]

Dat stempeltje is niets meer dan gewoon een stempeltje hoor. Het zou je verder nergens in tegen hoeven houden als je dat zelf niet wilt...
Voor mij dus wel, je doet eigenlijk niet mee met de sociale maatschappij, hebt moeite met relaties aangaan en analyseert liefde als in hoe moet je zoenen, seksen etc. Dus allemaal niet positief. Niet echt go with the flow.
pi_160221140
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:41 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Voor mij dus wel, je doet eigenlijk niet mee met de sociale maatschappij, hebt moeite met relaties aangaan en analyseert liefde als in hoe moet je zoenen, seksen etc. Dus allemaal niet positief. Niet echt go with the flow.
Joh de eerste paar keer met zoenen ramde ik mijn tong ook direct tegen de huig van de dame in kwestie. Werkte niet bepaald bevorderlijk voor de beginnende relatie, maar al doende leert men! _O-
pi_160221142
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:41 schreef Koral het volgende:

[..]

Acht jij jezelf in staat om voor een kind te zorgen dan?

En dan niet alleen te eten geven maar ook qua gedrag stimuleren (ipv beschermen) als het kind onzeker is zodat ze vertrouwen krijgt, emoties begrijpen als ze verdrietig zijn, je bewust zijn van je eigen gedrag zodat dat gepast blijft en niet het verkeerde voorbeeld geeft, etc.

Je zal gerust goede intenties hebben, maar op basis van wat je hier op het forum etaleert zie ik het je niet doen. En mocht het kind het intuïtief (of met behulp van de moeder) wel lukken dan raak je weer gefrustreerd dat 'je product' een betere versie dan jezelf is?
Die vraag stel ik mezelf ook heel vaak, maar is niet aan de orde want er is geen vrouw waarmee ik kinderen kan maken of dat zij die behoefte wel heeft. Eerlijk gezegd denk ik van niet (controle uit handen geven) maar je weet maar nooit.
pi_160221260
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:41 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat alles heeft gewoon te maken met dat het feit dat je autistisch bent, niet met dat stempeltje an sich. Dat stempeltje heeft juist het voordeel dat je gericht aan één en ander zou kunnen werken.
Tails tell tales
pi_160221609
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:30 schreef ToT het volgende:

[..]

Ook weer prima nuchtere en kritische vragen. :)

Ja ik geef de informatie even stapje voor stapje omdat het allemaal wel heel fucked up kan overkomen. :)

De man van de VN betaalt haar studie omdat die naar haar woonplaats gekomen was toen haar woonplaats door een typhoon verwoest was. Deze man is inmiddels op de hoogte van mijn bestaan en was hier ZEER ZEKER ABSOLUUT NIET blij mee, maar hij heeft het inmiddels wel geaccepteerd. Hij wil haar blijven steunen en wil zelfs tot een bepaald bedrag per jaar haar studie hier bekostigen. Wat hij er voor over heeft zal niet de totale kosten van een schooljaar dekken van een HBO-opleiding, maar ze kan er wel een heel eind mee komen. :)
Wat betreft het chatten: er zit 7 uur tijdsverschil tussen daar en hier. We chatten als ze opstaat en tot ze naar school moet, en als ze weer terug komt tot ze moet slapen. Soms als ze 's nachts wakker wordt pikken we nog even een uurtje mee. Nu ze op dit moment stage loopt, is het aantal uren dat we per dag chatten wel een stuk minder, omdat ze heel vel tijd moet steken in het ontwikkelen van lesplannen, aangezien ze een studie volgt voor onderwijzeres op een basisschool. Soms help ik haar een beetje met wat ideeën of met het zoeken naar materiaal wat ze voor haar lessen kan gebruiken. :)
^O^
Vind de man van de VN nog steeds een vaag verhaal. :@

En ondanks dat het mijn zaak niet is vraag ik me nog steeds af hoe je denkt haar definitief hier te krijgen. Er zijn een aantal nederlands filippijnse forums en ook forum buitenlandse partner. Het is beslist niet makkelijk voor haar om aan de terugkeer garanties te voldoen, en voor jou om aan inkomenseisen e.d. te voldoen. Verder kun je je gezien de afhankelijkheid van de VN man afvragen in hoeverre jouw relatie met haar als een exclusieve relatie telt. Qua duurzaamheid ben je zo te lezen wel een eind op weg. En leeftijdsverschil laat ik buiten beschouwing.

Als jij je dromen wilt verwezenlijken met haar, zou ik me als ik jou was maar eens goed inlezen in de voorwaarden en mogelijkheden voordat ze haar (jullie) eigen glazen in gooit door te stoppen met die studie. Die studie en de baan die er uit voort vloeit kan wel eens jullie beste mogelijkheid zijn om een toekomst samen te hebben op dit continent.
pi_160221686
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 01:04 schreef Koral het volgende:

[..]

^O^
Vind de man van de VN nog steeds een vaag verhaal. :@

En ondanks dat het mijn zaak niet is vraag ik me nog steeds af hoe je denkt haar definitief hier te krijgen. Er zijn een aantal nederlands filippijnse forums en ook forum buitenlandse partner. Het is beslist niet makkelijk voor haar om aan de terugkeer garanties te voldoen, en voor jou om aan inkomenseisen e.d. te voldoen. Verder kun je je gezien de afhankelijkheid van de VN man afvragen in hoeverre jouw relatie met haar als een exclusieve relatie telt. Qua duurzaamheid ben je zo te lezen wel een eind op weg. En leeftijdsverschil laat ik buiten beschouwing.

Als jij je dromen wilt verwezenlijken met haar, zou ik me als ik jou was maar eens goed inlezen in de voorwaarden en mogelijkheden voordat ze haar (jullie) eigen glazen in gooit door te stoppen met die studie. Die studie en de baan die er uit voort vloeit kan wel eens jullie beste mogelijkheid zijn om een toekomst samen te hebben op dit continent.
:D ! Tof dat je er zo diep op in gaat en leuk te zien dat je ook van alles zo op de hoogte bent, maar dit wordt onderhand écht een topickaap, HAHA! :D

Van het forum van buitenlandse partner ben ik op de hoogte, en ik weet dat het hele immigratietraject dik 12 mille kan kosten. Het grootste deel van dit bedrag heb ik inmiddels al wel gespaard. Qua inkomenseisen voldoe ik aan het minimum, en als je een WIA-uitkering hebt, hoef je geen vast werkcontract te hebben voor iemands immigratie.

Die VN-medewerker beschouwt haar als een soort dochter. Hij heeft zoals gezegd een eigen gezinnetje, maar zijn vrouw is toch niet helemaal blij met de situatie, ook al wonen ze in Saudi-Arabië en heeft die man mijn vriendin maar een paar maand in real life meegemaakt toen hij in haar woonplaats werkte. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door ToT op 26-02-2016 01:15:28 ]
pi_160222124
Nederlanders zijn over het algemeen ook koud en kil qua omgang, dus zo makkelijk is het niet om hier vrienden te maken. En de mensen die wel snel vrienden maken dumpen je ook heel snel als ze je niet meer nodig hebben. Zo'n beetje elke buitenlandse student of expat klaagt over de omgang met Nederlanders. Voor zover ik weet is alleen Finland nog erger om contact te maken met andere mensen. Daar leven ze echt diep in hun eigen wereld :')

Ik denk dat je ook de pech hebt dat je gewoon een doorsnee Nederlandse jongen bent. Stel je was een allochtoon, dan hoor je automatisch al bij de andere allochtonen, zonder er moeite voor te doen.
Als doorsnee Nederlandse jongen ga je echter moeite moeten doen, omdat je nergens bij hoort. Niemand gaat vrijwillig contact met je zoeken. Dat doen ze alleen als je uitsteekt qua uiterlijk, status enz.. Dan gaan mensen wel naar je toekomen, omdat je interessant bent.
pi_160222301
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:43 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Die vraag stel ik mezelf ook heel vaak, maar is niet aan de orde want er is geen vrouw waarmee ik kinderen kan maken of dat zij die behoefte wel heeft. Eerlijk gezegd denk ik van niet (controle uit handen geven) maar je weet maar nooit.
Controle uit handen geven. Daar noem je eens wat. Welke randvoorwaarden moeten zijn 'ingevuld' voordat jij de controle deels uit handen zou geven en mee gaat in iemand anders zijn 'flow'?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')