abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160220107
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:01 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Alles beter dan dat ik eindelijk een dame heb gevonden die mee wil naar huis en eenmaal thuisgekomen ik 'vergeten' ben te zeggen dat ik nog bij mijn ouders woon (rennen!!) en het wel heel krap wordt in mijn 1-persoonsbedje (ze is al weg!) :P
Dus. Wat doe je er dan aan? Een eigen huisje vinden. En wanneer gebeurt dat? Als je afgestudeerd bent. En wanneer ben je afgestudeerd? Als je je scriptie en je je opdrachten waarvoor je social skills nodig hebt, af hebt. En wanneer heb je de social skills? Als je hulp zoekt. En wanneer heb je hulp? Als je leest, luistert en doet.

Godsamme.
pi_160220114
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:00 schreef Sturmic het volgende:

[..]

Zelfinzicht is een groot goed. Vind het knap en verstandig van je dat je andere keuzes hebt gemaakt en je heil elders hebt gezocht. Willen de social butterflies je niet? Soit, dan niet.
Thx again! :)

Ja het is allemaal wel met enorm veel vallen en opstaan gegaan, en ben pas een paar jaar geleden van mijn sterke suïcidale gedachtes af gekomen. Ik voelde me altijd echt een social outcast, iemand die niet in deze maatschappij paste en nooit geluk zou kennen.
pi_160220123
quote:

[..]

Alles beter dan dat ik eindelijk een dame heb gevonden die mee wil naar huis en eenmaal thuisgekomen ik 'vergeten' ben te zeggen dat ik nog bij mijn ouders woon (rennen!!) en het wel heel krap wordt in mijn 1-persoonsbedje (ze is al weg!) :P
Dan heb je bij deze al meteen een antwoord op 1 van je vragen die je hier gesteld hebt! :)
  vrijdag 26 februari 2016 @ 00:04:32 #129
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160220131
quote:

[..]

Dat is niet :P , dat is ;( .
The love you take is equal to the love you make.
pi_160220158
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En gaat het altijd zo? Denk je niet dat er ook genoeg mensen zijn die hun leven anders inrichten? Je staart je zo ontzettend blind op de grote gemene deler dat je niet ziet dat er ook nog andere mogelijkheden bestaan.
Als je het hebt over mensen die ondanks dat ze 't willen geen kinderen kunnen krijgen of juist mensen die 'onbewust' zwanger worden... nee ik heb het over het perfecte plaatje wat voor nog steeds heel veel mensen geldt (al zijn er tegenwoordig wel veel kinderen met stiefmoeders/vaders :P) En je kan het ontkennen of niet, maar als mensen het gevoel hebben niets te kunnen delen / uitwisselen zijn ze zo weg.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 00:05:27 #131
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160220160
Ach joh tegen die tijd is ze al lang op je afgeknapt
pi_160220203
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:59 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Zal ik er dan nog maar één uitgooien die waar is? Heel het leven draait om 'samen' zijn. Alles is (nog) ingericht op koppels. Baby's vormen een soort bekroning op je relatie want het 'product' wat jullie samen hebben gemaakt is immers het ultieme bewijs van twee mensen die van elkaar houden. Daarom gun je je kind ook wat jij hebt mogen ervaren, dus een relatie, samenwonen, kinderen etc. Ondertussen is er een soort strijd gaande vanaf je 30ste tussen mensen met en zonder kinderen. Heb je geen kinderen dan behoor je niet tot de 'happy people' en zie je veel vriendschappen stranden omdat je ineens niet meer meetelt want ze hebben niks meer aan je of kunnen niks van hun eigen kinderervaringen delen (boeit je niks of vinden ze zielig voor je). Heb je ze wel dan ontmoet je andere happy mamma's en pappa's en oh je hebt er weer een paar nieuwe vrienden bij, kinderen kunnen bij elkaar over de vloer komen etc. Oftewel: heb je niets van dit, dan ben je ongewild een loser (loner) in de maatschappij. Hoe ik dit weet? Ervaringen binnen de familie, maar ook de vele topics op andere forums van uiteenvallende / hatende (niet)ouders.
Toch nog even een serieuze vraag van mij, dan ga ik stappen en gezellige drankfoto's van mij ben m'n vrienden posten op Facebook.

Wat voor steun bieden je ouders eigenlijk? Of laten ze je maar een beetje aanmodderen?
pi_160220218
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 16:20 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Wat moet er anders in de weg staan? Als ASS'er werkt de wereld nou eenmaal niet logisch. Veel draait om non-verbale communicatie en jezelf een beetje status toekennen of zoals net gezegd achterom meelullen met andere mensen, soort slachtveld / eigen hachje eerst. Autisten komen meestal als eerlijk en trouw over. Die zullen mensen niet belazeren of kunnen liegen. 80% van de Nederlanders is dat al niet, die zijn heel snel manipuleerbaar als er geld, status of een leukere partner kleeft.. Nederland is sowieso niet echt een sociaal land ondanks alle voorzieningen hoor. Draait vooralsnog om geld en wie het hardste schreeuwt.
Hou eens op joh, gekkie.
Volgens mij hecht jij toch aan geld, status en een leuke partner. En stop nou eens met jezelf als beter of oprechter te betitelen vanwege je autisme.
pi_160220219
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:03 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Dus. Wat doe je er dan aan? Een eigen huisje vinden. En wanneer gebeurt dat? Als je afgestudeerd bent. En wanneer ben je afgestudeerd? Als je je scriptie en je je opdrachten waarvoor je social skills nodig hebt, af hebt. En wanneer heb je de social skills? Als je hulp zoekt. En wanneer heb je hulp? Als je leest, luistert en doet.

Godsamme.
Een huisje zoeken ben ik al mee bezig, ook al lange tijd ingeschreven. Wil alleen niet helpen dat er minimaal 300 reacties op één woning (hoe slecht ook) komen en zelfs de kleine dorpen zijn in trek. Oh wacht, in Nederland hebben we geen huurprobleem toch?
  vrijdag 26 februari 2016 @ 00:07:22 #135
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160220243
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:05 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Als je het hebt over mensen die ondanks dat ze 't willen geen kinderen kunnen krijgen of juist mensen die 'onbewust' zwanger worden... nee ik heb het over het perfecte plaatje wat voor nog steeds heel veel mensen geldt (al zijn er tegenwoordig wel veel kinderen met stiefmoeders/vaders :P) En je kan het ontkennen of niet, maar als mensen het gevoel hebben niets te kunnen delen / uitwisselen zijn ze zo weg.
Zolang jij je blijft blindstaren op dat perfecte plaatje, blijf je ongelukkig.

Je moet je eigen leven leiden, mensen zoek die bij jou passen, doen waar jij gelukkig van wordt.
pi_160220260
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:44 schreef gebakken-koekje het volgende:
ja echt een 'nice guy' Deezer echt joh ik zal zo voor je vallen :N
- heel egocentrisch
- ondanks al zijn onzekerheden heel arrogant (voelt zich voor alles en iedereen te goed)
- misschien zelfs narcistisch te noemen
- vreselijk (ver)oordelend
- totaal niet (oprecht) geïnteresseerd in anderen
- buitensporige focus op status en uiterlijk (iets waar hij anderen steeds van beticht, maar zich vooral zélf heel schuldig aan maakt)
- afgunstig
- gierig
- geen enkel zelfinzicht
- alles wat ik nu even vergeet aan geweldige eigenschappen

Nou, als dat alles te samen geen "nice guy" maakt, dan weet ik het ook niet meer hoor :+
Tails tell tales
  vrijdag 26 februari 2016 @ 00:08:02 #137
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160220267
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:06 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Een huisje zoeken ben ik al mee bezig, ook al lange tijd ingeschreven. Wil alleen niet helpen dat er minimaal 300 reacties op één woning (hoe slecht ook) komen en zelfs de kleine dorpen zijn in trek. Oh wacht, in Nederland hebben we geen huurprobleem toch?
1. afstuderen
pi_160220287
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:06 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nijmegen toch he? Ja daar zag ik zlefs laatst een HALVE woning met bijna 1000 reacties! _O-

Kom je iets noordelijker, dan kunnen ze sommige huizen in kleine rotdorpjes aan de straatstenen nog niet kwijt.
pi_160220291
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:06 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Toch nog even een serieuze vraag van mij, dan ga ik stappen en gezellige drankfoto's van mij ben m'n vrienden posten op Facebook.

Wat voor steun bieden je ouders eigenlijk? Of laten ze je maar een beetje aanmodderen?
Aanmodderen vooral. Wat kunnen ze anders? De deur uitflikkeren gaat niet helpen, weten ze ook. Hulp kunnen ze ook niet bieden of ze moeten echt oudertje spelen en het voor mij gaan regelen, maar dat mag volgens mij niet eens meer vanaf je 18e of je moet echt bewijsbare zelfmoordneigingen hebben.
pi_160220296
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:59 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Zal ik er dan nog maar één uitgooien die waar is? Heel het leven draait om 'samen' zijn. Alles is (nog) ingericht op koppels. Baby's vormen een soort bekroning op je relatie want het 'product' wat jullie samen hebben gemaakt is immers het ultieme bewijs van twee mensen die van elkaar houden. Daarom gun je je kind ook wat jij hebt mogen ervaren, dus een relatie, samenwonen, kinderen etc. Ondertussen is er een soort strijd gaande vanaf je 30ste tussen mensen met en zonder kinderen. Heb je geen kinderen dan behoor je niet tot de 'happy people' en zie je veel vriendschappen stranden omdat je ineens niet meer meetelt want ze hebben niks meer aan je of kunnen niks van hun eigen kinderervaringen delen (boeit je niks of vinden ze zielig voor je). Heb je ze wel dan ontmoet je andere happy mamma's en pappa's en oh je hebt er weer een paar nieuwe vrienden bij, kinderen kunnen bij elkaar over de vloer komen etc. Oftewel: heb je niets van dit, dan ben je ongewild een loser (loner) in de maatschappij. Hoe ik dit weet? Ervaringen binnen de familie, maar ook de vele topics op andere forums van uiteenvallende / hatende (niet)ouders.
Ook dit weer. Je weet toch wel dat je familie en een forum nou niet echt een geschikt referentiekader is. Ga de wereld eens bekijken voor je een oordeel velt.
pi_160220351
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:08 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Ook dit weer. Je weet toch wel dat je familie en een forum nou niet echt een geschikt referentiekader is. Ga de wereld eens bekijken voor je een oordeel velt.
Kinderen hebben nou eenmaal een speciale status in deze wereld..
  vrijdag 26 februari 2016 @ 00:12:14 #142
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160220397
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:10 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ja, en?

Status is alleen belangrijk als jij er belang aan hecht, hoor.

Maar ga je gang, een leven lang ongelukkig omdat je iets najaagt wat niet binnen jouw bereik ligt.
pi_160220445
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:08 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Aanmodderen vooral. Wat kunnen ze anders? De deur uitflikkeren gaat niet helpen, weten ze ook. Hulp kunnen ze ook niet bieden of ze moeten echt oudertje spelen en het voor mij gaan regelen, maar dat mag volgens mij niet eens meer vanaf je 18e of je moet echt bewijsbare zelfmoordneigingen hebben.
Waarom kunnen ze geen hulp bieden? Je bent hun 25-jarige autistische zoon die niks nada noppes van het leven snapt. Is dit altijd zo geweest of hebben ze de hoop opgegeven? Als jij zegt dat je broer hetzelfde is als jij hebben ze hun taak als ouder niet goed volbracht.
pi_160220449
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:03 schreef ToT het volgende:
Ik voelde me altijd echt een social outcast, iemand die niet in deze maatschappij paste en nooit geluk zou kennen.
Je spreekt in de verleden tijd, alsof je nu wel in deze maatschappij past. Je noemde ook je vriendin als één van de belangrijkste redenen voor die acceptatie... maar zij is (nog) geen onderdeel van de huidige, Nederlandse samenleving. Beschouw jij jezelf nog als een social outcast voor dié maatschappij, of zijn de symptomen daarvan veel beter beheersbaar doordat je niet meer hoeft te werken en een partner hebt gevonden?
  vrijdag 26 februari 2016 @ 00:15:15 #145
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160220476
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:14 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Waarom kunnen ze geen hulp bieden? Je bent hun 25-jarige autistische zoon die niks nada noppes van het leven snapt. Is dit altijd zo geweest of hebben ze de hoop opgegeven? Als jij zegt dat je broer hetzelfde is als jij hebben ze hun taak als ouder niet goed volbracht.
Of ze hebben zelf ook zo hun beperkingen.
pi_160220495
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:10 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ja dus? Waar geef je nou antwoord op? Lees je wat ik zeg? Of speel je gewoon je langspeelplaat af zonder te luisteren naar een ander?
pi_160220499
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, en?

Status is alleen belangrijk als jij er belang aan hecht, hoor.

Maar ga je gang, een leven lang ongelukkig omdat je iets najaagt wat niet binnen jouw bereik ligt.
Het is vaak een kwestie van net wat anders naar dingen leren kijken. Het is wel mogelijk! :Y
Bepaalde (voor)oordelen laten varen, of er in ieder geval niet te veel stil bij proberen te staan.
Durf dingen uit te proberen en accepteer ook dat de erste stapjes vaak ABSOLUUT niet zijn wat je eigenlijk zou willen.

Zoals een paar keertjes uit eten gaan met je begeleider; okee dan is het maar als dat je met je moeder uit eten zou gaan, is alles behalve het ideaalbeeld, maar het is wel een eerste stapje naar wat onder de mensen te komen. Na een paar keer zo ergens een broodje gegeten te hebben en over koetjes en kalfjes gekeuveld te hebben, kan een volgende stap misschien zijn om naar een autismecafé te gaan.
Wie weet heb je de eerste 2 of 3 keer alleen 65-plussers daar zitten of mensen die in een totaal ander beroep zitten als waar je voor studeert of die totaal andere interesses hebben, maar misschien zit er de 4e keer wel iemand tussen met wie je enorm op 1 lijn zit. :)
pi_160220511
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

1. afstuderen
Heb ik het helaas toch te vaag opgeschreven. ;(
pi_160220520
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Of ze hebben zelf ook zo hun beperkingen.
Mijn broer heeft geen ASS (al twijfel ik daar zelf wel aan ;)) Het enige wat ze kunnen doen is hulp voor mij inroepen omdat ik het zelf niet doe. Dus dat er maandag bij wijze van spreken een lesauto voor de deur staat of een psycholoog op de stoep.
pi_160220546
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:17 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Mijn broer heeft geen ASS (al twijfel ik daar zelf wel aan ;)) Het enige wat ze kunnen doen is hulp voor mij inroepen omdat ik het zelf niet doe. Dus dat er maandag bij wijze van spreken een lesauto voor de deur staat of een psycholoog op de stoep.
En wat belemmert je ouders om het te doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')