abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 februari 2016 @ 19:36:08 #76
416020 K44S
The bearded man
pi_160210170
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 19:01 schreef CyberTijn het volgende:

[..]

Die mentale drempel is de essentie van waarom niemand jou verder kan helpen. Er zitten ontzettend slimme mensen op dit forum die jou kunnen helpen om het leven te krijgen wat je zegt te willen. Het enige wat je hoeft te doen is doen wat ze zeggen, geen vragen stellen en NOOIT meer het woord "maar" gebruiken. Helaas verzin je altijd wel weer een smoes, dus het alle geboden hulp is zinloos. Jammer joh.
Zolang het niet in zijn straatje past... past hij zich niet aan.

Dus die straat werd een steeg en die steeg inmiddels een spleet tussen 2 muren.

Als je autistisch bent en ass hebt... snap ik dat aanpassen heel moeilijk en eng is.

Hij zal toch wel eens moeten.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_160210706
Zo vreemd is dat ook alweer niet. We zien nu het proces waarom sommige mensen met dezelfde aandoeningen dik in de 30, 40, 50 of ouder nog steeds ermee worstelen ondanks therapieën of tips van anderen.
pi_160210926
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 16:20 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Wat moet er anders in de weg staan? Als ASS'er werkt de wereld nou eenmaal niet logisch. Veel draait om non-verbale communicatie en jezelf een beetje status toekennen of zoals net gezegd achterom meelullen met andere mensen, soort slachtveld / eigen hachje eerst. Autisten komen meestal als eerlijk en trouw over. Die zullen mensen niet belazeren of kunnen liegen. 80% van de Nederlanders is dat al niet, die zijn heel snel manipuleerbaar als er geld, status of een leukere partner kleeft.. Nederland is sowieso niet echt een sociaal land ondanks alle voorzieningen hoor. Draait vooralsnog om geld en wie het hardste schreeuwt.
Rot toch eens op met steeds de schuld bij een ander te leggen.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 25 februari 2016 @ 20:14:56 #79
416020 K44S
The bearded man
pi_160211139
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 19:56 schreef wiskundenoob het volgende:
Zo vreemd is dat ook alweer niet. We zien nu het proces waarom sommige mensen met dezelfde aandoeningen dik in de 30, 40, 50 of ouder nog steeds ermee worstelen ondanks therapieën of tips van anderen.
Het verschil zit 'm in het iets doen met de tips of niet.

Als hij er iets mee zou doen, had ik hij zo veel meer empathie er mee gehad op dit forum.

Inmiddels is het niets anders dan wijzen naar andere (de wereld) en het gouden stopwoord: "jamaar" gebruiken.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_160211157
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 14:19 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Het blijven hulpverleners. Zeker mensen die sociaal minder sterk zijn en dat voor hun de enige contacten zijn, trekken daar alles op aan, zien hun als uitlaatklep. En omdat ik wil meedoen in de normale wereld. Als je dan met een groepje wat leuks doet en er volgen de hele tijd 2 meiden mee.. geeft dus aan dat je zelf niks kan organiseren ofzo. Als jij met 3 vrienden op stap gaat heb je ook geen 'begeleider' mee.
Deezertje, therapie leert je hoe je symptomatisch negatief gedrag kunt verminderen en vervangen door positief gedrag. Dat aanzien wie we zijn, en hoe de wereld om ons heen is, en hoe we leven valt meer onder filosofie.

Dus je argument dat je een stempel hebt als je deel uit maakt van een groepje met mensen die dezelfde stoornis hebben is omdat jij gelooft wat je denkt dat andere mensen geloven.

Gooi dat harnas nou eens van je af en ga aan jezelf werken. Laat je een beetje inspireren door de succesverhalen van anderen hier. Die hebben niets verloren maar alleen maar gewonnen!

Hoe wil je aansluiting krijgen als je continue alles afwijst?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_160212207
Deezertje is ook veel te bang voor slechte ervaringen. Dat terwijl slechte ervaringen ook bijdragen aan je persoonlijke groei. Het is juist wanneer je stil staat je persoonlijke groei ook stagneert. Ik ben momenteel ook voorzichtig aan het solliciteren en al een paar keer afgewezen. Dat is vervelend, maar ook daar haal je dingen uit.
pi_160213849
Deezer is vermijdt risico's in extreme mate. Dat is deels door zijn handicap en deels door koppigheid. Zolang hij dat niet verandert, verandert er zijn leven ook niet.
pi_160214155
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:27 schreef Jaeger85 het volgende:
Deezer is vermijdt risico's in extreme mate. Dat is deels door zijn handicap en deels door koppigheid. Zolang hij dat niet verandert, verandert er zijn leven ook niet.
Herkenbaar probleem hoor. Ik zat het liefste ook hele dagen gewoon thuis. Geen contacten = geen valse hoop of wrijvingen. Dat is gelukkig wel aan het veranderen. :)
pi_160215762
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:33 schreef ToT het volgende:

[..]

Herkenbaar probleem hoor. Ik zat het liefste ook hele dagen gewoon thuis. Geen contacten = geen valse hoop of wrijvingen. Dat is gelukkig wel aan het veranderen. :)
Hoe oud ben jij nu dan?
pi_160215851
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 22:10 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij nu dan?
41. ;)

Altijd een einzelgänger geweest. Vaak wel wanhopig voor vriendschappen en liefde, maar erg vaak bitter teleurgesteld aangezien ik altijd sociaal erg onvaardig gewest ben. Iedereen vindt me hartstikke aardig overkomen enzo, maar binnen no time merk ik dat vriendschappen doodbloeden. Qua relaties ben ik altijd degene geweest die het heeft uitgemaakt, omdat het toch voor mijn gevoel niet lekker liep Met mijn huidige vriendin heb ik nu eindelijk precies wat ik altijd wilde hebben! _O_ _O_ _O_
pi_160217868
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 22:12 schreef ToT het volgende:
Met mijn huidige vriendin heb ik nu eindelijk precies wat ik altijd wilde hebben! _O_ _O_ _O_
Ik ga hem even héél voorzichtig poneren... hoe heb je deze mevrouw ontmoet (via de internationale datingsite... en dan hoe verder)? En in hoeverre heb je het idee dat ze écht voor jou als persoon gaat?
pi_160218147
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 22:56 schreef Sturmic het volgende:

[..]

Ik ga hem even héél voorzichtig poneren... hoe heb je deze mevrouw ontmoet? En in hoeverre heb je het idee dat ze écht voor jou als persoon gaat?
Hehehe no problem. :)

Via een datingsite leren kennen. :)
In de eerste instantie was het van beide kanten absoluut geen liefde op het eerste gezicht; zij kwam als een sullig studentje over en mijn foto leek vrij saai over te komen, en beiden waren we op dat moment niet eens op zoek naar een relatie; ik had net zelf een vervelende ervaring achter de rug met iemand van die datingsite, en zijzelf wilde eerst sowieso haar master's degree behalen en pas over een jaar of 5 serieus gaan daten. We waren beiden op dat moment gewoon naar een leuke gesprekspartner op zoek. Voor haar was dat sowieso de hoofdreden om te gaan chatten op die datingsite; ze kende iemand die daar ook leuk in contact met iemand gekomen was.

In de loop der weken merkten we gewoon dat we dagelijks meer dan 8 uur met elkaar aan het chatten waren en dat we elkaar gewoon echt heel erg leuk vonden, maar geen van beiden zei "I love you" in dat vroege stadium; als ze dat al zo snel gedaan zou hebben, was ik ook direct afgehaakt, want dan had ik het ook niet geloofd.

Haar moeder was er heel fel op tegen, omdat ze alleen maar horrorverhalen over Europeanen had gehoord en haar vriendinnen verklaarden haar ook voor gek, omdat iemand van de VN haar hele opleiding betaalt en wil dat zij een hoge functie in de VN zal krijgen als haar opleiding er eenmaal op zit. Ikzelf betaal geen cent mee aan haar studie, en na dit jaar (het examenjaar van haar Bacheloropleiding, halverwege haar volledige studie) wil ze haar studie daar afkappen en met mij verder gaan. Ze wil eerst hier een eenvoudige baan nemen om de helft van haar immigratiekosten terug te betalen aan mij en ook aan haar kost en inwoning te betalen, en daarna wil ze eventueel verder studeren.

Nu hoeft ze uiteraard niet meteen de helft van alles te betalen, maar alles bij elkaar toont voor mij gewoon echt aan dat ze goudeerlijk is! _O_

Inmiddels ook al mee op vakantie geweest en ze komt binnenkort 3 maand hier! :)
pi_160218208
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 22:56 schreef Sturmic het volgende:

[..]

Ik ga hem even héél voorzichtig poneren... hoe heb je deze mevrouw ontmoet (via de internationale datingsite... en dan hoe verder)? En in hoeverre heb je het idee dat ze écht voor jou als persoon gaat?
Ik mag hier nooit kritisch zijn, maar een 41-jarige man met een beperking die valt voor een Filippines dametje valt... Vaak hoor je dat ze nederig zijn. Maar het is denk ik geen normale gang van zaken om zo een relatie te krijgen. Al ken ik wel een autist met een bloedmooie vriendin die het zelf absoluut niet van zijn uiterlijk of karakter moet hebben (doe maar normaal dan doe je al gek genoeg), dus hoe hij die heeft weten te scoren is nog steeds een raadsel. Maar hij is wel betrouwbaar en oprecht :P Liefde blijft toch iets aparts!
pi_160218475
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:03 schreef ToT het volgende:
Inmiddels ook al mee op vakantie geweest en ze komt binnenkort 3 maand hier! :)
Dan wens ik jullie alle geluk van de wereld!

quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:04 schreef Deezertje het volgende:
Ik mag hier nooit kritisch zijn
Wees eens kritisch op jezelf. For starters.
pi_160218500
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:12 schreef Sturmic het volgende:

[..]

Dan wens ik jullie alle geluk van de wereld!

[..]

Wees eens kritisch op jezelf. For starters.
Thx! ^O^
pi_160218570
quote:

[..]

Ik mag hier nooit kritisch zijn, maar een 41-jarige man met een beperking die valt voor een Filippines dametje valt... Vaak hoor je dat ze nederig zijn. Maar het is denk ik geen normale gang van zaken om zo een relatie te krijgen. Al ken ik wel een autist met een bloedmooie vriendin die het zelf absoluut niet van zijn uiterlijk of karakter moet hebben (doe maar normaal dan doe je al gek genoeg), dus hoe hij die heeft weten te scoren is nog steeds een raadsel. Maar hij is wel betrouwbaar en oprecht :P Liefde blijft toch iets aparts!
Nederig is ze niet, wel ENORM meedenkend. Wordt echt niet zomaar boos of zo, en dat is iets wat met veel dames daar juist WEL het geval is als je ze niet als een prinsesje behandelt. :)
pi_160218667
Deezer leer eens wat respect voor mensen te hebben zeg!
pi_160218706
quote:
Maar het is denk ik geen normale gang van zaken om zo een relatie te krijgen.
Als mensen gelukkig zijn met elkaar wie ben jij dan om daar wat op af te dingen?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_160218754
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:27 schreef Jaeger85 het volgende:
Ik stel ook te veel eisen aan dingen die in de praktijk behoorlijk meevallen achteraf denk ik. Rijbewijs nog steeds niet gehaald of geprobeerd terwijl OV over half jaar afloopt, noodzaak komt steeds dichterbij. OV kost dan echt geld en blijf je afhankelijk van de tijden van de vervoerder dus je kan niet tot half 2 snachts bij een scharrel blijven bijvoorbeeld.Miljoenen mensen hebben zo'n pasje, dus waarom ik niet? Tja, ik weet dat ik moeite heb met overzicht bewaren en je altijd gefocust moet zijn in het verkeer... Ook als ik soms foto's van vriendengroepen voorbij zie komen, allemaal superzelfverzekerde goodlooking dames en heren van 'kijk ons het eens gezellig hebben'. Dat heb ik dus niet, dus ben al bang dat ze me daardoor afwijzen.
pi_160218793
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:18 schreef gebakken-koekje het volgende:
Deezer leer eens wat respect voor mensen te hebben zeg!
Nou ja het was niet lullig bedoeld. Je hoort vaak die verhalen over zulk soort meiden hoor. En dan is het best gek dat iemand met een beperking ineens zo'n meisje treft. Maar goed, soms zijn de dingen echt zoals ze zijn. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
pi_160218841
Het kan niet lullig bedoeld zijn maar alleen dat toontje al 'dametje'
pi_160218865
Focus jij je nou eerst maar eens op jezelf in plaats van de hele wereld af te lopen kraken
pi_160218918
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:25 schreef gebakken-koekje het volgende:
Het kan niet lullig bedoeld zijn maar alleen dat toontje al 'dametje'
Die meiden daar zijn meestal klein he ;)
pi_160218968
dan nog
pi_160219100
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:21 schreef Deezertje het volgende:
dus je kan niet tot half 2 snachts bij een scharrel blijven bijvoorbeeld.
Zou je eens in procenten willen uitdrukken hoe groot je de kans acht dat dit probleem zich daadwerkelijk gaat voordoen?

quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:21 schreef Deezertje het volgende:
Tja, ik weet dat ik moeite heb met overzicht bewaren en je altijd gefocust moet zijn in het verkeer... Ook als ik soms foto's van vriendengroepen voorbij zie komen, allemaal superzelfverzekerde goodlooking dames en heren van 'kijk ons het eens gezellig hebben'.
Zou je mij het verband kunnen duiden tussen het al dan niet hebben van je rijbewijs en een foto van een avond uit van succesvolle mensen? Want dat impliceert je taaltechnisch naadloze overgang hier m.i. eigenlijk wel. Iets met hak en tak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')