Op welk niveau denk je dat jij zit?quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:37 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat het redelijk geforceerd is, en ik zoiets al vaker heb gedaan en je altijd wel dezelfde mensen tegenkomt in de regio hier, en daar klikte het niet mee, die zaten toch een niveautje lager en hadden zichtbare tics.
SLOT OP DIT TOPIC PLEASEquote:Op donderdag 25 februari 2016 15:49 schreef gebakken-koekje het volgende:
Die post was gewoon compleet de waarheid. Wij weten waarom Deezer het doet, aandacht, maar waarom blijven wij hem die geven? verveling? de hoop om toch te kunnen helpen?
Ik denk eerlijk gezegd dat Deezertje tegen een depressie aan zit. Hij wil wel veranderen, maar heeft op een of andere manier de kracht er niet voor. Al zijn tijd en moeite steken in piekeren, elke stap is er een teveel. Enorm neerslachtig en een ontzettend laag zelfbeeld. Het gevoel dat heel de wereld tegen hem is.quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:46 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Nou ik vond die post van cybertijn wel een eyeopener...
Waarschijnlijk krijgt hij al voldoening uit forum aandacht... dat zal ook niet eeuwig zijn, want iedereen moet een keer zn lul ergens in kwijt, maargoed.. voor de time being.
Omdat we psychologie interessant vinden denk ik en Deezertje voor genoeg discussiemateriaal zorgt.quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:49 schreef gebakken-koekje het volgende:
Die post was gewoon compleet de waarheid. Wij weten waarom Deezer het doet, aandacht, maar waarom blijven wij hem die geven? verveling? de hoop om toch te kunnen helpen?
Qua denken best hoog, want bijna hbo afgerond. Maar als je dat in de praktijk niet kan toepassen heb je niet zoveel aan dat papiertje wat bevestigd dat je hbo-niveau aankan. Qua sociaal dus stuk minder. Ben altijd op mezelf aangewezen en heb moeite met delen. Als iemand iets van 'mij' wilt (bijvoorbeeld eten) of leent/gebruikt zie ik dat als lastig punt, want ik koop en doe dingen om vooral zelf te gebruiken. Als ik 10 verpakkingen van mijn favoriete smaak koop vind ik het al lastig om er 1 af te geven, ook al heb ik er dan nog 9 en bijvoorbeeld in de aanbieding gekocht. Het is meer dat iemand dan iets van mij afpakt of wilt. Van die ongeschreven regels.quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:50 schreef Reliekrover het volgende:
[..]
Op welk niveau denk je dat jij zit?
Tsjah aandacht, volgens mij leest hij maar 25% van wat er hier staat. Hij reageert bijna niet en als hij reageert pikt hij telkens een zinnetje uit een reactie om daar een totaal irrelevant antwoord op te geven. Als hij zo van die aandacht hield zou je denken dat hij dan ook gewoon fatsoenlijk reageert om het gesprek/discussie in stand te houden. Het is ergerlijk maar tegelijkertijd intrigerend.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:03 schreef EggsTC het volgende:
Maar hoe meer we hier posten, hoe minder we hem helpen, maarja dan gaat hij andere topics vergallen om daar z'n aandacht te krijgen.
Hij maakt het zichzelf moeiljik door genoegen te nemen met de aandacht hier, het brengt hem geen stap vooruit.
Toch zal je zien dat mensen het waarderen als je iets deelt met een ander. En misschien kan je dat soort dingen juist leren in zo'n groep.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:04 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Qua denken best hoog, want bijna hbo afgerond. Maar als je dat in de praktijk niet kan toepassen heb je niet zoveel aan dat papiertje wat bevestigd dat je hbo-niveau aankan. Qua sociaal dus stuk minder. Ben altijd op mezelf aangewezen en heb moeite met delen. Als iemand iets van 'mij' wilt (bijvoorbeeld eten) of leent/gebruikt zie ik dat als lastig punt, want ik koop en doe dingen om vooral zelf te gebruiken. Als ik 10 verpakkingen van mijn favoriete smaak koop vind ik het al lastig om er 1 af te geven, ook al heb ik er dan nog 9 en bijvoorbeeld in de aanbieding gekocht. Het is meer dat iemand dan iets van mij afpakt of wilt. Van die ongeschreven regels.
Zelfde als mensen die nep zijn, aardig doen tegen persoon A en zodra die persoon de hoek om is lekker roddelen tegen persoon B over persoon A. Heb dan het lef om dat gewoon direct tegen persoon A te doen. Mensen zijn soms heel achterbaks wat dat betreft, daar kan ik als autist ook niet tegen.
Deze stille lurker zit in dezelfde situatie als Deezertje, ben alleen 30 jaartjes en ik apprecieer het zeker wat jullie hier neer zetten en probeer ook zeker dingen in de praktijk te brengen. Dus ik ben erg blij dat Deezer deze topics aan maakt en ben ook zeker blij dat jullie bruikbare tips geven. Niet dat ik met grote stappen vooruit kom want telkens zakt de moed me in de schoenen en denk ik fuck alles maar maar ben over het algemeen wel wat gegroeid als mens. Dus van deze stille lurker : allemaal bedankt :-)quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:10 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Tsjah aandacht, volgens mij leest hij maar 25% van wat er hier staat. Hij reageert bijna niet en als hij reageert pikt hij telkens een zinnetje uit een reactie om daar een totaal irrelevant antwoord op te geven. Als hij zo van die aandacht hield zou je denken dat hij dan ook gewoon fatsoenlijk reageert om het gesprek/discussie in stand te houden. Het is ergerlijk maar tegelijkertijd intrigerend.
Wat moet er anders in de weg staan? Als ASS'er werkt de wereld nou eenmaal niet logisch. Veel draait om non-verbale communicatie en jezelf een beetje status toekennen of zoals net gezegd achterom meelullen met andere mensen, soort slachtveld / eigen hachje eerst. Autisten komen meestal als eerlijk en trouw over. Die zullen mensen niet belazeren of kunnen liegen. 80% van de Nederlanders is dat al niet, die zijn heel snel manipuleerbaar als er geld, status of een leukere partner kleeft.. Nederland is sowieso niet echt een sociaal land ondanks alle voorzieningen hoor. Draait vooralsnog om geld en wie het hardste schreeuwt.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:15 schreef Reliekrover het volgende:
[..]
Toch zal je zien dat mensen het waarderen als je iets deelt met een ander. En misschien kan je dat soort dingen juist leren in zo'n groep.
Denk je dat het puur je autisme is dat in de weg staat?
Komen we toch weer een beetje uit op dat kinderlijk gedrag. Hebben! Ikke, ikke, ikke en de rest kan... Je ziet het zelfs in dit topic terug. Nergens neem je eens verantwoordelijkheid en geef je een fatsoenlijk antwoord aan de mensen die wél tijd en moeite in jou steken.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:04 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Qua denken best hoog, want bijna hbo afgerond. Maar als je dat in de praktijk niet kan toepassen heb je niet zoveel aan dat papiertje wat bevestigd dat je hbo-niveau aankan. Qua sociaal dus stuk minder. Ben altijd op mezelf aangewezen en heb moeite met delen. Als iemand iets van 'mij' wilt (bijvoorbeeld eten) of leent/gebruikt zie ik dat als lastig punt, want ik koop en doe dingen om vooral zelf te gebruiken. Als ik 10 verpakkingen van mijn favoriete smaak koop vind ik het al lastig om er 1 af te geven, ook al heb ik er dan nog 9 en bijvoorbeeld in de aanbieding gekocht. Het is meer dat iemand dan iets van mij afpakt of wilt. Van die ongeschreven regels.
Daar hoef je geen autist voor te zijn. En roddelen is wat een mens nou eenmaal doet. Jij gaat van een afstandje zitten kijken naar persoon A en neemt allerlei aannames aan. Ook niet echt de gang van zaken denk ik.quote:Zelfde als mensen die nep zijn, aardig doen tegen persoon A en zodra die persoon de hoek om is lekker roddelen tegen persoon B over persoon A. Heb dan het lef om dat gewoon direct tegen persoon A te doen. Mensen zijn soms heel achterbaks wat dat betreft, daar kan ik als autist ook niet tegen.
Gelukkig dat tenminste één iemand er dan nog wat aan heeft. Voel je vrij om je eigen topic te maken en wat gerichter advies te krijgen hè!quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:17 schreef Kevin24 het volgende:
[..]
Deze stille lurker zit in dezelfde situatie als Deezertje, ben alleen 30 jaartjes en ik apprecieer het zeker wat jullie hier neer zetten en probeer ook zeker dingen in de praktijk te brengen. Dus ik ben erg blij dat Deezer deze topics aan maakt en ben ook zeker blij dat jullie bruikbare tips geven. Niet dat ik met grote stappen vooruit kom want telkens zakt de moed me in de schoenen en denk ik fuck alles maar maar ben over het algemeen wel wat gegroeid als mens. Dus van deze stille lurker : allemaal bedankt :-)
Doe nou niet alsof je ook maar één haar beter bent. Jij denkt net zo goed status te kunnen werven door een vriendin te nemen, puur om 'normaal' te lijken en zodat je niet meer achterloopt. Als er iemand hier op dit forum telkens voor zijn eigen hachje gaat ben jij het wel. Dat je trouwens durft te beweren dat het bij iedereen om geld draait terwijl je zelf nog niet eens een cent over hebt voor een ander.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:20 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Wat moet er anders in de weg staan? Als ASS'er werkt de wereld nou eenmaal niet logisch. Veel draait om non-verbale communicatie en jezelf een beetje status toekennen of zoals net gezegd achterom meelullen met andere mensen, soort slachtveld / eigen hachje eerst. Autisten komen meestal als eerlijk en trouw over. Die zullen mensen niet belazeren of kunnen liegen. 80% van de Nederlanders is dat al niet, die zijn heel snel manipuleerbaar als er geld, status of een leukere partner kleeft.. Nederland is sowieso niet echt een sociaal land ondanks alle voorzieningen hoor. Draait vooralsnog om geld en wie het hardste schreeuwt.
Is niet zo vreemd dat het langzaam gaat.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:17 schreef Kevin24 het volgende:
[..]
Deze stille lurker zit in dezelfde situatie als Deezertje, ben alleen 30 jaartjes en ik apprecieer het zeker wat jullie hier neer zetten en probeer ook zeker dingen in de praktijk te brengen. Dus ik ben erg blij dat Deezer deze topics aan maakt en ben ook zeker blij dat jullie bruikbare tips geven. Niet dat ik met grote stappen vooruit kom want telkens zakt de moed me in de schoenen en denk ik fuck alles maar maar ben over het algemeen wel wat gegroeid als mens. Dus van deze stille lurker : allemaal bedankt :-)
Het is wel duidelijk dat hij niet zo goed weet hoe hij overkomt op andere mensen. Hij zou met zo'n coach, met behulp van z'n ouders een uitgebreid zelfportret moeten maken. Ik heb een tijdje 'personal branding' gevolgd, als onderdeel van mijn minor. Het was allemaal best zweverig, maar het heeft mij eigenlijk wel goed geholpen wat meer grip op mijzelf te krijgen. Zo moesten we bijv. zo'n zelfportret maken en daarbij opschrijven wat je mooi vindt aan je uiterlijk en innerlijk. We moesten ook eens in een kring gaan zitten en een voor een op een stoel gaan staan om onze grootste angsten uit te spreken. Zulk soort dingen. Niet iedereen vond het natuurlijk even tof om uit de comfortzone getrokken te worden. Maar zulke oefeningen werken echt enorm goed!quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:31 schreef gebakken-koekje het volgende:
Misschien is het ook een deel van de handicap, dat weet ik niet, maar Deezer heeft een totaal verkeerd beeld over zichzelf. Nice guy denken te zijn terwijl het totaal niet zo is, denken op een veel hoger sociaal niveau te zitten dan autisten in bijvoorbeeld die vriendschaps groep (waar zelfs bij staat dat het voor mensen is die normaal tot hoog functioneren)
Onzin, waar een wil is, is een weg.quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:56 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat Deezertje tegen een depressie aan zit. Hij wil wel veranderen, maar heeft op een of andere manier de kracht er niet voor. Al zijn tijd en moeite steken in piekeren, elke stap is er een teveel. Enorm neerslachtig en een ontzettend laag zelfbeeld. Het gevoel dat heel de wereld tegen hem is.
[..]
Omdat we psychologie interessant vinden denk ik en Deezertje voor genoeg discussiemateriaal zorgt.
Dit hebben we je vaker verteld.quote:Op donderdag 25 februari 2016 17:13 schreef syndroom het volgende:
Deezer heeft weinig te kiezen op het moment, echter elke potentiële vriend wijst hij af omdat hij niet aan zijn standaard voldoet.
Weet iemand waarom Deezer zo selectief en beperkt reageert op vragen en berichten van anderen? Ik ben niet de enige die dit opgevallen is. Als hij in real ook zo doet lijkt me dat knap irritant.
Die mentale drempel is de essentie van waarom niemand jou verder kan helpen. Er zitten ontzettend slimme mensen op dit forum die jou kunnen helpen om het leven te krijgen wat je zegt te willen. Het enige wat je hoeft te doen is doen wat ze zeggen, geen vragen stellen en NOOIT meer het woord "maar" gebruiken. Helaas verzin je altijd wel weer een smoes, dus het alle geboden hulp is zinloos. Jammer joh.quote:Op donderdag 25 februari 2016 14:39 schreef Deezertje het volgende:
Oh ik heb trouwens gekeken voor de praktijkondersteuner bij de huisarts, maar als er sprake is van een dsm-stoornis wordt je altijd doorverwezen. Dus dat kost me geld, ja heb ik zat maar is mentaal een drempel.Andere optie is dus die regie-cursus volgen en kijken of dat voldoende helpt. Andere optie is die cursus van school afwachten (blijf trouwens vermoeind vinden dat je tegenwoordig overal ZELF achteraan moet gaan, ook al heb je dus al gemaild enzo, mensen reageren bitter slecht tegenwoordig).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |