abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160219262
Ik snapte ook al geen reet van die post. _O-
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_160219295
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:32 schreef Sturmic het volgende:

[..]

Zou je eens in procenten willen uitdrukken hoe groot je de kans acht dat dit probleem zich daadwerkelijk gaat voordoen?

[..]

Zou je mij het verband kunnen duiden tussen het al dan niet hebben van je rijbewijs en een foto van een avond uit van succesvolle mensen? Want dat impliceert je taaltechnisch naadloze overgang hier m.i. eigenlijk wel. Iets met hak en tak.
Dat waren gewoon 2 voorbeelden.. Als ik op datingsites / facebook foto's voorbij zie komen van vriendengroepen die samen een drankje drinken of uit eten zijn is dat gewoon confronterend, zeker als je ze kent. Oh en die kans is denk ik klein, maar een man van 25 zonder rijbewijs is ook niet echt aantrekkelijk heb ik gemerkt tijdens daten. Zeker als je buurmeisje van 17 tegenwoordig al auto kan rijden..
pi_160219326
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:04 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik mag hier nooit kritisch zijn, maar een 41-jarige man met een beperking die valt voor een Filippines dametje valt... Vaak hoor je dat ze nederig zijn. Maar het is denk ik geen normale gang van zaken om zo een relatie te krijgen. Al ken ik wel een autist met een bloedmooie vriendin die het zelf absoluut niet van zijn uiterlijk of karakter moet hebben (doe maar normaal dan doe je al gek genoeg), dus hoe hij die heeft weten te scoren is nog steeds een raadsel. Maar hij is wel betrouwbaar en oprecht :P Liefde blijft toch iets aparts!
Hoezo moet hij het absoluut niet van zijn karakter hebben als hij blijkbaar betrouwbaar en oprecht is en van 'doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg' (een houding die best veel mensen prettig vinden)?
Tails tell tales
pi_160219368
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:38 schreef Forbry het volgende:

[..]

Hoezo moet hij het absoluut niet van zijn karakter hebben als hij blijkbaar betrouwbaar en oprecht is en van 'doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg' (een houding die best veel mensen prettig vinden)?
Hij komt over als een saaie gozer (en dat is ie ook) maar hij is wel een stuk betrouwbaarder dan menig man.
pi_160219382
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:20 schreef habitue het volgende:

[..]

Als mensen gelukkig zijn met elkaar wie ben jij dan om daar wat op af te dingen?
"Normaal" komen mensen meestal wel op andere manieren aan een relatie, maar als het gewoon niet op een normale manier gaat, dan moet je naar andere manieren kijken.
Vroeger was ik ook fel tegen een "importbruidje", omdat ik altijd het idee had dat die puur een rijke westerling willen hebben voor de centen en voor een Europees paspoort. Ik ken mensen met een buitenlandse vriendin / vrouw bij wie ik het idee heb dat dat inderdaad het geval is, maar ik ben op deze datingsite enorm kritisch bezig geweest. Ik heb serieus meer dan 500 (!!!) reacties gekregen en ben extreem kritisch geweest met naar het uiterlijk te kijken (niet onaantrekkelijk, maar ook geen arrogante modepopjes à la "love you long time"), en ik keek naar of de dames ook echt wel inhoud hadden, dat ik er echt goed mee kon praten en dat we goed op één lijn zaten. :)
pi_160219411
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:40 schreef Deezertje het volgende:
Hij komt over als een saaie gozer (en dat is ie ook)
8)7 Aardig ben je zeg.
pi_160219482
En dat bedoelde ik dus sarcastisch. Niet selectief en alleen 'Aardig ben je' lezen. Zoals je wel vaker doet.
pi_160219504
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:40 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Hij komt over als een saaie gozer (en dat is ie ook) maar hij is wel een stuk betrouwbaarder dan menig man.
Zijn vriendin vindt hem misschien/vast niet saai en sinds wanneer is 'betrouwbaarheid' geen (hele) positieve karaktertrek dan?
Tails tell tales
  donderdag 25 februari 2016 @ 23:44:55 #109
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160219516
ja echt een 'nice guy' Deezer echt joh ik zal zo voor je vallen :N
pi_160219620
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:40 schreef ToT het volgende:

[..]

"Normaal" komen mensen meestal wel op andere manieren aan een relatie, maar als het gewoon niet op een normale manier gaat, dan moet je naar andere manieren kijken.
Vroeger was ik ook fel tegen een "importbruidje", omdat ik altijd het idee had dat die puur een rijke westerling willen hebben voor de centen en voor een Europees paspoort. Ik ken mensen met een buitenlandse vriendin / vrouw bij wie ik het idee heb dat dat inderdaad het geval is, maar ik ben op deze datingsite enorm kritisch bezig geweest. Ik heb serieus meer dan 500 (!!!) reacties gekregen en ben extreem kritisch geweest met naar het uiterlijk te kijken (niet onaantrekkelijk, maar ook geen arrogante modepopjes à la "love you long time"), en ik keek naar of de dames ook echt wel inhoud hadden, dat ik er echt goed mee kon praten en dat we goed op één lijn zaten. :)
Ik heb er in mijn omgeving wat ervaring mee. Soms zijn de intenties niet zuiver inderdaad (van beide kanten trouwens, vrouw puur geld, man looks) en ik ken ook een geval waarbij het wel echt goed lijkt te gaan en waarbij geld nauwelijks een rol speelt. Ik hoop voor je op dat laatste. Succes. ^O^
pi_160219659
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:48 schreef habitue het volgende:

[..]

Ik heb er in mijn omgeving wat ervaring mee. Soms zijn de intenties niet zuiver inderdaad (van beide kanten trouwens, vrouw puur geld, man looks) en ik ken ook een geval waarbij het wel echt goed lijkt te gaan en waarbij geld nauwelijks een rol speelt. Ik hoop voor je op dat laatste. Succes. ^O^
Thanks! :D

Ja ach ik ben arbeidsongeschikt en heb een bescheiden inkomen. Ze weet dat er echt wel rijkere kerels zijn dan ik, en zoals ik al zei betaalt iemand al haar opleiding. :) Dus een andere man (getrouwd en met kinderen) onderhoudt haar, en toch gaat ze voor mij! *O*
pi_160219804
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:37 schreef Deezertje het volgende:
Als ik op datingsites / facebook foto's voorbij zie komen van vriendengroepen die samen een drankje drinken of uit eten zijn is dat gewoon confronterend, zeker als je ze kent.
Als ik je posts zou nazoeken (en ik heb véél van je gelezen...), is dit een argument/constatering die je zo eens in de 10/15 posts doet. Misschien zet het zoden aan de dijk het nu gewoon even 84x achter elkaar te doen, en dat je jezelf dan niet meer hoeft te herhalen. Scheelt tijd! #gratistip :D
pi_160219875
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:54 schreef Sturmic het volgende:

[..]

Als ik je posts zou nazoeken (en ik heb véél van je gelezen...), is dit een argument/constatering die je zo eens in de 10/15 posts doet. Misschien zet het zoden aan de dijk het nu gewoon even 84x achter elkaar te doen, en dat je jezelf dan niet meer hoeft te herhalen. Scheelt tijd! #gratistip :D
Ik snap het wel hoor; ik zei eerder ook al dat gewone datingsites helemaal niks voor mij zijn; ik werd ook altijd gigantisch onzeker van dat soort foto's; succesvolle mensen met een druk sociaal leven en dergelijke, of foto's van knappe vrouwen met make-up en trendy kleding en dergelijke; dan heb ik ook al meteen het idee van dat ik daar geen schijn van kans bij zou maken, en al zou ik er kans bij maken, dan denk ik dat ze me snel saai vinden, of sociaal onvaardig of wat dan ook.
  donderdag 25 februari 2016 @ 23:56:50 #114
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_160219876
Oost-Europese vrouwen zijn ook prima importrelatiemateriaal tegenwoordig. Niet meer de gehaaide bedriegsters van 20 jaar geleden. Steeds beter opgeleid, en zijn het drankmisbruik, horkerigheid en onzelfstandigheid van menig mannelijk landgenoot zat. En gaan dan liever voor een wat saaiere maar wel zorgzame en zelfstandige Nederlander.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_160219902
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:56 schreef Andromache het volgende:
Oost-Europese vrouwen zijn ook prima importrelatiemateriaal tegenwoordig. Niet meer de gehaaide bedriegsters van 20 jaar geleden. Steeds beter opgeleid, en zijn het drankmisbruik, horkerigheid en onzelfstandigheid van menig mannelijk landgenoot zat. En gaan dan liever voor een wat saaiere maar wel zorgzame en zelfstandige Nederlander.
Dat is precies de reden waarom ik naar die datingsite ben gegaan; voor een oost-Europese! :Y

Toch met een Filipijnse geëindigd! :D
pi_160219912
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:49 schreef ToT het volgende:
betaalt iemand al haar opleiding. :) Dus een andere man (getrouwd en met kinderen) onderhoudt haar, en toch gaat ze voor mij! *O*
Dit lijkt inderdaad best legitiem te (kunnen) zijn. Maar laat je de kop niet gek maken, en blijf rationeel kijken naar jullie situatie en samenzijn. Geldt natuurlijk voor alle soorten relaties, foreign or domestic.
pi_160219936
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:21 schreef Deezertje het volgende:

[..]

blijf je afhankelijk van de tijden van de vervoerder dus je kan niet tot half 2 snachts bij een scharrel blijven bijvoorbeeld.
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
pi_160219950
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:57 schreef Sturmic het volgende:

[..]

Dit lijkt inderdaad best legitiem te (kunnen) zijn. Maar laat je de kop niet gek maken, en blijf rationeel kijken naar jullie situatie en samenzijn. Geldt natuurlijk voor alle soorten relaties, foreign or domestic.
Thx voor de tip! :) ^O^ Maar dit zit serieus echt goed hoor! :Y
:D Ze zit ook altijd met mijn moeder te chatten op Facebook. HAHA! :D
pi_160219978
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:54 schreef Sturmic het volgende:

[..]

Zal ik er dan nog maar één uitgooien die waar is? Heel het leven draait om 'samen' zijn. Alles is (nog) ingericht op koppels. Baby's vormen een soort bekroning op je relatie want het 'product' wat jullie samen hebben gemaakt is immers het ultieme bewijs van twee mensen die van elkaar houden. Daarom gun je je kind ook wat jij hebt mogen ervaren, dus een relatie, samenwonen, kinderen etc. Ondertussen is er een soort strijd gaande vanaf je 30ste tussen mensen met en zonder kinderen. Heb je geen kinderen dan behoor je niet tot de 'happy people' en zie je veel vriendschappen stranden omdat je ineens niet meer meetelt want ze hebben niks meer aan je of kunnen niks van hun eigen kinderervaringen delen (boeit je niks of vinden ze zielig voor je). Heb je ze wel dan ontmoet je andere happy mamma's en pappa's en oh je hebt er weer een paar nieuwe vrienden bij, kinderen kunnen bij elkaar over de vloer komen etc. Oftewel: heb je niets van dit, dan ben je ongewild een loser (loner) in de maatschappij. Hoe ik dit weet? Ervaringen binnen de familie, maar ook de vele topics op andere forums van uiteenvallende / hatende (niet)ouders.
pi_160219991
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:58 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Toch, als je barst van de onzekerheid, kunnen dit soort drempeltjes al enorme struikelblokken lijken. Ik herken het allemaal! _O-
pi_160219994
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:56 schreef ToT het volgende:
geen schijn van kans bij zou maken, en al zou ik er kans bij maken, dan denk ik dat ze me snel saai vinden, of sociaal onvaardig of wat dan ook.
Zelfinzicht is een groot goed. Vind het knap en verstandig van je dat je andere keuzes hebt gemaakt en je heil elders hebt gezocht. Willen de social butterflies je niet? Soit, dan niet.
pi_160220006
Dat we nu ook al racistisch kunnen toevoegen aan zijn lijst van eigenschappen trouwens. :')
pi_160220039
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:58 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Alles beter dan dat ik eindelijk een dame heb gevonden die mee wil naar huis en eenmaal thuisgekomen ik 'vergeten' ben te zeggen dat ik nog bij mijn ouders woon (rennen!!) en het wel heel krap wordt in mijn 1-persoonsbedje (ze is al weg!) :P
pi_160220055
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:59 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Zal ik er dan nog maar één uitgooien die waar is? Heel het leven draait om 'samen' zijn. Alles is (nog) ingericht op koppels. Baby's vormen een soort bekroning op je relatie want het 'product' wat jullie samen hebben gemaakt is immers het ultieme bewijs van twee mensen die van elkaar houden. Daarom gun je je kind ook wat jij hebt mogen ervaren, dus een relatie, samenwonen, kinderen etc. Ondertussen is er een soort strijd gaande vanaf je 30ste tussen mensen met en zonder kinderen. Heb je geen kinderen dan behoor je niet tot de 'happy people' en zie je veel vriendschappen stranden omdat je ineens niet meer meetelt want ze hebben niks meer aan je of kunnen niks van hun eigen kinderervaringen delen (boeit je niks of vinden ze zielig voor je). Heb je ze wel dan ontmoet je andere happy mamma's en pappa's en oh je hebt er weer een paar nieuwe vrienden bij, kinderen kunnen bij elkaar over de vloer komen etc. Oftewel: heb je niets van dit, dan ben je ongewild een loser (loner) in de maatschappij. Hoe ik dit weet? Ervaringen binnen de familie, maar ook de vele topics op andere forums van uiteenvallende / hatende (niet)ouders.
Dat is idd iets wat je veel hoort, ja. Toch hoeft dat niet altijd het geval te zijn; ik heb nu een enorm goede vriendschap met een vluchtelingengezin, bijvoorbeeld. Ik help zowel de ouders als de kinderen met de taal (en de oudste ook met rekenen) en die willen dat ik dagelijks daar kom en zelfs daar blijf slapen! :D
  vrijdag 26 februari 2016 @ 00:02:40 #125
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160220076
quote:

[..]

En gaat het altijd zo? Denk je niet dat er ook genoeg mensen zijn die hun leven anders inrichten? Je staart je zo ontzettend blind op de grote gemene deler dat je niet ziet dat er ook nog andere mogelijkheden bestaan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_160220107
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:01 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Alles beter dan dat ik eindelijk een dame heb gevonden die mee wil naar huis en eenmaal thuisgekomen ik 'vergeten' ben te zeggen dat ik nog bij mijn ouders woon (rennen!!) en het wel heel krap wordt in mijn 1-persoonsbedje (ze is al weg!) :P
Dus. Wat doe je er dan aan? Een eigen huisje vinden. En wanneer gebeurt dat? Als je afgestudeerd bent. En wanneer ben je afgestudeerd? Als je je scriptie en je je opdrachten waarvoor je social skills nodig hebt, af hebt. En wanneer heb je de social skills? Als je hulp zoekt. En wanneer heb je hulp? Als je leest, luistert en doet.

Godsamme.
pi_160220114
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:00 schreef Sturmic het volgende:

[..]

Zelfinzicht is een groot goed. Vind het knap en verstandig van je dat je andere keuzes hebt gemaakt en je heil elders hebt gezocht. Willen de social butterflies je niet? Soit, dan niet.
Thx again! :)

Ja het is allemaal wel met enorm veel vallen en opstaan gegaan, en ben pas een paar jaar geleden van mijn sterke suïcidale gedachtes af gekomen. Ik voelde me altijd echt een social outcast, iemand die niet in deze maatschappij paste en nooit geluk zou kennen.
pi_160220123
quote:

[..]

Dan heb je bij deze al meteen een antwoord op 1 van je vragen die je hier gesteld hebt! :)
  vrijdag 26 februari 2016 @ 00:04:32 #129
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160220131
quote:

[..]

Dat is niet :P , dat is ;( .
pi_160220158
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En gaat het altijd zo? Denk je niet dat er ook genoeg mensen zijn die hun leven anders inrichten? Je staart je zo ontzettend blind op de grote gemene deler dat je niet ziet dat er ook nog andere mogelijkheden bestaan.
Als je het hebt over mensen die ondanks dat ze 't willen geen kinderen kunnen krijgen of juist mensen die 'onbewust' zwanger worden... nee ik heb het over het perfecte plaatje wat voor nog steeds heel veel mensen geldt (al zijn er tegenwoordig wel veel kinderen met stiefmoeders/vaders :P) En je kan het ontkennen of niet, maar als mensen het gevoel hebben niets te kunnen delen / uitwisselen zijn ze zo weg.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 00:05:27 #131
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160220160
Ach joh tegen die tijd is ze al lang op je afgeknapt
pi_160220203
quote:

[..]

Toch nog even een serieuze vraag van mij, dan ga ik stappen en gezellige drankfoto's van mij ben m'n vrienden posten op Facebook.

Wat voor steun bieden je ouders eigenlijk? Of laten ze je maar een beetje aanmodderen?
pi_160220218
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 16:20 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Wat moet er anders in de weg staan? Als ASS'er werkt de wereld nou eenmaal niet logisch. Veel draait om non-verbale communicatie en jezelf een beetje status toekennen of zoals net gezegd achterom meelullen met andere mensen, soort slachtveld / eigen hachje eerst. Autisten komen meestal als eerlijk en trouw over. Die zullen mensen niet belazeren of kunnen liegen. 80% van de Nederlanders is dat al niet, die zijn heel snel manipuleerbaar als er geld, status of een leukere partner kleeft.. Nederland is sowieso niet echt een sociaal land ondanks alle voorzieningen hoor. Draait vooralsnog om geld en wie het hardste schreeuwt.
Hou eens op joh, gekkie.
Volgens mij hecht jij toch aan geld, status en een leuke partner. En stop nou eens met jezelf als beter of oprechter te betitelen vanwege je autisme.
pi_160220219
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:03 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Dus. Wat doe je er dan aan? Een eigen huisje vinden. En wanneer gebeurt dat? Als je afgestudeerd bent. En wanneer ben je afgestudeerd? Als je je scriptie en je je opdrachten waarvoor je social skills nodig hebt, af hebt. En wanneer heb je de social skills? Als je hulp zoekt. En wanneer heb je hulp? Als je leest, luistert en doet.

Godsamme.
Een huisje zoeken ben ik al mee bezig, ook al lange tijd ingeschreven. Wil alleen niet helpen dat er minimaal 300 reacties op één woning (hoe slecht ook) komen en zelfs de kleine dorpen zijn in trek. Oh wacht, in Nederland hebben we geen huurprobleem toch?
  vrijdag 26 februari 2016 @ 00:07:22 #135
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160220243
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:05 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Als je het hebt over mensen die ondanks dat ze 't willen geen kinderen kunnen krijgen of juist mensen die 'onbewust' zwanger worden... nee ik heb het over het perfecte plaatje wat voor nog steeds heel veel mensen geldt (al zijn er tegenwoordig wel veel kinderen met stiefmoeders/vaders :P) En je kan het ontkennen of niet, maar als mensen het gevoel hebben niets te kunnen delen / uitwisselen zijn ze zo weg.
Zolang jij je blijft blindstaren op dat perfecte plaatje, blijf je ongelukkig.

Je moet je eigen leven leiden, mensen zoek die bij jou passen, doen waar jij gelukkig van wordt.
pi_160220260
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:44 schreef gebakken-koekje het volgende:
ja echt een 'nice guy' Deezer echt joh ik zal zo voor je vallen :N
- heel egocentrisch
- ondanks al zijn onzekerheden heel arrogant (voelt zich voor alles en iedereen te goed)
- misschien zelfs narcistisch te noemen
- vreselijk (ver)oordelend
- totaal niet (oprecht) geïnteresseerd in anderen
- buitensporige focus op status en uiterlijk (iets waar hij anderen steeds van beticht, maar zich vooral zélf heel schuldig aan maakt)
- afgunstig
- gierig
- geen enkel zelfinzicht
- alles wat ik nu even vergeet aan geweldige eigenschappen

Nou, als dat alles te samen geen "nice guy" maakt, dan weet ik het ook niet meer hoor :+
Tails tell tales
  vrijdag 26 februari 2016 @ 00:08:02 #137
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160220267
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:06 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Een huisje zoeken ben ik al mee bezig, ook al lange tijd ingeschreven. Wil alleen niet helpen dat er minimaal 300 reacties op één woning (hoe slecht ook) komen en zelfs de kleine dorpen zijn in trek. Oh wacht, in Nederland hebben we geen huurprobleem toch?
1. afstuderen
pi_160220287
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:06 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nijmegen toch he? Ja daar zag ik zlefs laatst een HALVE woning met bijna 1000 reacties! _O-

Kom je iets noordelijker, dan kunnen ze sommige huizen in kleine rotdorpjes aan de straatstenen nog niet kwijt.
pi_160220291
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:06 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Toch nog even een serieuze vraag van mij, dan ga ik stappen en gezellige drankfoto's van mij ben m'n vrienden posten op Facebook.

Wat voor steun bieden je ouders eigenlijk? Of laten ze je maar een beetje aanmodderen?
Aanmodderen vooral. Wat kunnen ze anders? De deur uitflikkeren gaat niet helpen, weten ze ook. Hulp kunnen ze ook niet bieden of ze moeten echt oudertje spelen en het voor mij gaan regelen, maar dat mag volgens mij niet eens meer vanaf je 18e of je moet echt bewijsbare zelfmoordneigingen hebben.
pi_160220296
quote:

[..]

Ook dit weer. Je weet toch wel dat je familie en een forum nou niet echt een geschikt referentiekader is. Ga de wereld eens bekijken voor je een oordeel velt.
pi_160220351
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:08 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Ook dit weer. Je weet toch wel dat je familie en een forum nou niet echt een geschikt referentiekader is. Ga de wereld eens bekijken voor je een oordeel velt.
Kinderen hebben nou eenmaal een speciale status in deze wereld..
  vrijdag 26 februari 2016 @ 00:12:14 #142
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160220397
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:10 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ja, en?

Status is alleen belangrijk als jij er belang aan hecht, hoor.

Maar ga je gang, een leven lang ongelukkig omdat je iets najaagt wat niet binnen jouw bereik ligt.
pi_160220445
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:08 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Aanmodderen vooral. Wat kunnen ze anders? De deur uitflikkeren gaat niet helpen, weten ze ook. Hulp kunnen ze ook niet bieden of ze moeten echt oudertje spelen en het voor mij gaan regelen, maar dat mag volgens mij niet eens meer vanaf je 18e of je moet echt bewijsbare zelfmoordneigingen hebben.
Waarom kunnen ze geen hulp bieden? Je bent hun 25-jarige autistische zoon die niks nada noppes van het leven snapt. Is dit altijd zo geweest of hebben ze de hoop opgegeven? Als jij zegt dat je broer hetzelfde is als jij hebben ze hun taak als ouder niet goed volbracht.
pi_160220449
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:03 schreef ToT het volgende:
Ik voelde me altijd echt een social outcast, iemand die niet in deze maatschappij paste en nooit geluk zou kennen.
Je spreekt in de verleden tijd, alsof je nu wel in deze maatschappij past. Je noemde ook je vriendin als één van de belangrijkste redenen voor die acceptatie... maar zij is (nog) geen onderdeel van de huidige, Nederlandse samenleving. Beschouw jij jezelf nog als een social outcast voor dié maatschappij, of zijn de symptomen daarvan veel beter beheersbaar doordat je niet meer hoeft te werken en een partner hebt gevonden?
  vrijdag 26 februari 2016 @ 00:15:15 #145
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160220476
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:14 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Waarom kunnen ze geen hulp bieden? Je bent hun 25-jarige autistische zoon die niks nada noppes van het leven snapt. Is dit altijd zo geweest of hebben ze de hoop opgegeven? Als jij zegt dat je broer hetzelfde is als jij hebben ze hun taak als ouder niet goed volbracht.
Of ze hebben zelf ook zo hun beperkingen.
pi_160220495
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:10 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ja dus? Waar geef je nou antwoord op? Lees je wat ik zeg? Of speel je gewoon je langspeelplaat af zonder te luisteren naar een ander?
pi_160220499
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, en?

Maar ga je gang, een leven lang ongelukkig omdat je iets najaagt wat niet binnen jouw bereik ligt.
Het is vaak een kwestie van net wat anders naar dingen leren kijken. Het is wel mogelijk! :Y
Bepaalde (voor)oordelen laten varen, of er in ieder geval niet te veel stil bij proberen te staan.
Durf dingen uit te proberen en accepteer ook dat de erste stapjes vaak ABSOLUUT niet zijn wat je eigenlijk zou willen.

Zoals een paar keertjes uit eten gaan met je begeleider; okee dan is het maar als dat je met je moeder uit eten zou gaan, is alles behalve het ideaalbeeld, maar het is wel een eerste stapje naar wat onder de mensen te komen. Na een paar keer zo ergens een broodje gegeten te hebben en over koetjes en kalfjes gekeuveld te hebben, kan een volgende stap misschien zijn om naar een autismecafé te gaan.
Wie weet heb je de eerste 2 of 3 keer alleen 65-plussers daar zitten of mensen die in een totaal ander beroep zitten als waar je voor studeert of die totaal andere interesses hebben, maar misschien zit er de 4e keer wel iemand tussen met wie je enorm op 1 lijn zit. :)
pi_160220511
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

1. afstuderen
Heb ik het helaas toch te vaag opgeschreven. ;(
pi_160220520
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Of ze hebben zelf ook zo hun beperkingen.
Mijn broer heeft geen ASS (al twijfel ik daar zelf wel aan ;)) Het enige wat ze kunnen doen is hulp voor mij inroepen omdat ik het zelf niet doe. Dus dat er maandag bij wijze van spreken een lesauto voor de deur staat of een psycholoog op de stoep.
pi_160220546
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:17 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Mijn broer heeft geen ASS (al twijfel ik daar zelf wel aan ;)) Het enige wat ze kunnen doen is hulp voor mij inroepen omdat ik het zelf niet doe. Dus dat er maandag bij wijze van spreken een lesauto voor de deur staat of een psycholoog op de stoep.
En wat belemmert je ouders om het te doen?
pi_160220548
Waarheden verkondigen op basis van een paar topics op het VIVA-forum. :')

Bijna net zo lachwekkend als zijn bewering dat hooligans zelfverzekerd zijn omdat ze agressief zijn.
pi_160220596
quote:

[..]

Dat hadden mijn ouders al lang gedaan.
pi_160220607
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:14 schreef Sturmic het volgende:
van de huidige, Nederlandse samenleving. Beschouw jij jezelf nog als een social outcast voor dié maatschappij, of zijn de symptomen daarvan veel beter beheersbaar doordat je niet meer hoeft te werken en een partner hebt gevonden?
Whehehe kritische, doch goede vraag! :D

Mijn vriendin is echt niet de enige factor waardoor ik nu beter in m'n vel zit hoor.
Ik denk nog steeds dat ik niet echt in de gewone, standaard maatschappij pas, maar ik probeer mijn leven zo goed mogelijk in te delen zodat ik gewoon gelukkig kan zijn. Ik heb nu een mooi huis die ik aan het opknappen ben, ik heb aardige buren (met wie ik echter nog wel weinig contact heb), begeleid een supertof vluchtelingengezin, heb goede vrienden hier op FOK! die ik soms zie, heb nog een paar andere vrienden met wie ik goed op één lijn zit (met sommigen meer dan met anderen, maar omgang met hen ervaar ik in ieder geval wel als positief) enz.
Zolang ik mijn leven leef zoals ik het zelf wil, voel ik me goed! :)
Het is echter wel een wankel evenwicht; zodra ik bijvoorbeeld weer een oproep van het UWV krijg, stort mijn hele leven serieus behoorlijk in en is het echt heel moeilijk me staande te houden tot het gesprek afgelopen is en ik de uitslag gekregen heb. Van het moment dat de brief binnen gekomen is tot na het gesprek slaap ik dan 3 - 4 uur per nacht en loop ik op het laatst gewoon echt op de wallen onder m'n ogen.
pi_160220652
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:18 schreef habitue het volgende:
Waarheden verkondigen op basis van een paar topics op het VIVA-forum. :')

Bijna net zo lachwekkend als zijn bewering dat hooligans zelfverzekerd zijn omdat ze agressief zijn.
Of dat een hulpverlener eigenlijk een soort prostituee is omdat het haar werk is om interesse te tonen. :')
pi_160220660
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:59 schreef ToT het volgende:

[..]

Thx voor de tip! :) ^O^ Maar dit zit serieus echt goed hoor! :Y
:D Ze zit ook altijd met mijn moeder te chatten op Facebook. HAHA! :D
Misschien dat ik het niet goed begrepen heb, en ik heb ook absoluut niet de intentie om je van je roze wolk af te lazeren, maar begrijp ik het nu goed?
Iemand betaald haar studie, die wil dat ze later een baan daar krijgt, op dit basis komt ze vermoedelijk ook 3 maand hier want een visum krijgen is rete moeilijk zonder terugkeer garantie (huis, kinderen, baan). Ze zal dan ook weer terug moeten. Jij zal aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen mocht je haar daarna hier willen halen. Moeilijk qua inkomen als je niet werkt? En die studie wil ze dan gaan opzeggen?

En verliefd zijn is leuk maar blijkbaar heeft ze afspraken gemaakt over die studie en de baan. Daar staat ze dus niet voor in. Kan iets zeggen over hoeveel haar woorden waard zijn. En ik neem aan dat die 8 uur op facebook zitten niet tijdens schooltijd is?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  vrijdag 26 februari 2016 @ 00:24:44 #156
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160220692
quote:

[..]

En dan ga je wél gemotiveerd aan de slag? Ik denk het niet, hè.

Je ouders hebben je al een fiks ultimatum gesteld betreffende je afstuderen. Maar het is niet te merken dat je nu dat afstuderen tot je nummer één prioriteit hebt gemaakt.
pi_160220712
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:06 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Hou eens op joh, gekkie.
Volgens mij hecht jij toch aan geld, status en een leuke partner. En stop nou eens met jezelf als beter of oprechter te betitelen vanwege je autisme.
Het "mooie" is dat hij aan de ene kant autisten allerlei geweldige eigenschappen toedicht, maar aan de andere kant niks met mede-autisten te maken wil hebben, hij juist overduidelijk op ze neerkijkt..

Overigens ben ik het best met sommige dingen die hij in de door jou gequote post schrijft eens, maar dat heeft in mijn optiek niet zo veel met autisten vs. niet-autisten te maken. Juist Deezertje levert al bewijs dat zijn stelling niet klopt. :')
Tails tell tales
pi_160220792
Soms vraag ik me wel eens af.. wat als ik géén stempeltje heb? Nu drukt het erg op me, maar wat als ik het niet wist en gewoon doorgegaan was met leven? Zou ik dan later nog in moeilijkheden komen? Ik zou mezelf dan iig niet zien als de sociale loser die altijd anders is, wat ik nu wel zie.
pi_160220795
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:04 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik mag hier nooit kritisch zijn, maar een 41-jarige man met een beperking die valt voor een Filippines dametje valt... Vaak hoor je dat ze nederig zijn. Maar het is denk ik geen normale gang van zaken om zo een relatie te krijgen. Al ken ik wel een autist met een bloedmooie vriendin die het zelf absoluut niet van zijn uiterlijk of karakter moet hebben (doe maar normaal dan doe je al gek genoeg), dus hoe hij die heeft weten te scoren is nog steeds een raadsel. Maar hij is wel betrouwbaar en oprecht :P Liefde blijft toch iets aparts!
Als jij in je huidige toestand een vriendin krijgt is die relatie minstens net zo ongelijkwaardig als de relatie tussen een 41-jarige man en een nederige fillipijnse. Met jouw gebrek aan zelfvertrouwen en gebrek aan zelfacceptatie word je een onderdanig schoothondje van iedere vrouw die zo over je heen loopt.
pi_160220824
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:23 schreef Koral het volgende:

[..]

Misschien dat ik het niet goed begrepen heb, en ik heb ook absoluut niet de intentie om je van je roze wolk af te lazeren, maar begrijp ik het nu goed?
Iemand betaald haar studie, die wil dat ze later een baan daar krijgt, op dit basis komt ze vermoedelijk ook 3 maand hier want een visum krijgen is rete moeilijk zonder terugkeer garantie (huis, kinderen, baan). Ze zal dan ook weer terug moeten. Jij zal aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen mocht je haar daarna hier willen halen. Moeilijk qua inkomen als je niet werkt? En die studie wil ze dan gaan opzeggen?

En verliefd zijn is leuk maar blijkbaar heeft ze afspraken gemaakt over die studie en de baan. Daar staat ze dus niet voor in. Kan iets zeggen over hoeveel haar woorden waard zijn. En ik neem aan dat die 8 uur op facebook zitten niet tijdens schooltijd is?
Ook weer prima nuchtere en kritische vragen. :)

Ja ik geef de informatie even stapje voor stapje omdat het allemaal wel heel fucked up kan overkomen. :)

De man van de VN betaalt haar studie omdat die naar haar woonplaats gekomen was toen haar woonplaats door een typhoon verwoest was. Deze man is inmiddels op de hoogte van mijn bestaan en was hier ZEER ZEKER ABSOLUUT NIET blij mee, maar hij heeft het inmiddels wel geaccepteerd. Hij wil haar blijven steunen en wil zelfs tot een bepaald bedrag per jaar haar studie hier bekostigen. Wat hij er voor over heeft zal niet de totale kosten van een schooljaar dekken van een HBO-opleiding, maar ze kan er wel een heel eind mee komen. :)
Wat betreft het chatten: er zit 7 uur tijdsverschil tussen daar en hier. We chatten als ze opstaat en tot ze naar school moet, en als ze weer terug komt tot ze moet slapen. Soms als ze 's nachts wakker wordt pikken we nog even een uurtje mee. Nu ze op dit moment stage loopt, is het aantal uren dat we per dag chatten wel een stuk minder, omdat ze heel vel tijd moet steken in het ontwikkelen van lesplannen, aangezien ze een studie volgt voor onderwijzeres op een basisschool. Soms help ik haar een beetje met wat ideeën of met het zoeken naar materiaal wat ze voor haar lessen kan gebruiken. :)
  vrijdag 26 februari 2016 @ 00:31:53 #161
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160220846
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:29 schreef Deezertje het volgende:
Soms vraag ik me wel eens af.. wat als ik géén stempeltje heb? Nu drukt het erg op me, maar wat als ik het niet wist en gewoon doorgegaan was met leven? Zou ik dan later nog in moeilijkheden komen? Ik zou mezelf dan iig niet zien als de sociale loser die altijd anders is, wat ik nu wel zie.
Kijk eens naar ToT. Die had niet dat stempeltje, maar die wel liep helemaal vast.
pi_160220980
quote:
Boooooooooooooeeeeeeiiiiiiiieeeeeeeeeeend stop nou eens met huilen!!!

Ik ken mensen in rolstoelen die veel meer uit het leven halen dan jij. Stop nou eens met jezelf zielig te vinden. Niks zo onaantrekkelijk als een 25-jarige die constant loopt te huilen.
pi_160221025
quote:
Dan had je hoogstwaarschijnlijk in het sociale verkeer precies hetzelfde ervaren als nu, alleen de oorzaak niet begrepen. Ik vermoed dat je je dan alleen maar nóg rottiger had gevoeld. Dan zou je ook geen gerichte professionele hulp hebben gehad, iets wat je nu toch wel in zekere mate krijgt.

Dat stempeltje is niets meer dan gewoon een stempeltje hoor. Het zou je verder nergens in tegen hoeven houden als je dat zelf niet wilt...
Tails tell tales
pi_160221060
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:38 schreef Forbry het volgende:

[..]

Dan had je hoogstwaarschijnlijk in het sociale verkeer precies hetzelfde ervaren als nu, alleen de oorzaak niet begrepen. Ik vermoed dat je je dan alleen maar nóg rottiger had gevoeld. Dan zou je ook geen gerichte professionele hulp hebben gehad, iets wat je nu toch wel in zekere mate krijgt.

Dat stempeltje is niet meer dan gewoon een stempeltje hoor. Het zou je verder nergens in tegen hoeven houden als je dat zelf niet wilt...
Het stempeltje krijgen was voor mij een gigantische positieve ommekeer in mijn leven: eindelijk begrip van mensen die nooit mijn kant van het verhaal wilden inzien, maar die me eindelijk begrepen toen ze zich gingen inlezen. Maar net zo belangrijk: de juiste begeleiding en therapie! :)
  vrijdag 26 februari 2016 @ 00:40:44 #165
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160221071
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:37 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Hij is nog niet zo lang lid en hij bemoeit zich vooral in/met mijn topics.
Lastig, hè, inhoudelijk ingaan op posts die kritisch zijn op jou.

Stel je toch eens voor dat je je advies van hier ter harte zou nemen. Stel je voor dat je het eens goed op je in zou laten werken (in plaats van steeds als een kip zonder kop reageren). Stel je voor dat je eens tot het inzicht komt dat hoe jij tegen de dingen aankijkt maar één manier is. En dat er nog andere manieren zijn. Die jou verder zouden kunnen brengen.
pi_160221081
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:40 schreef ToT het volgende:

[..]

Het stempeltje krijgen was voor mij een gigantische positieve ommekeer in mijn leven: eindelijk begrip van mensen die nooit mijn kant van het verhaal wilden inzien, maar die me eindelijk begrepen toen ze zich gingen inlezen. Maar net zo belangrijk: de juiste begeleiding en therapie! :)
Precies, fijn om te lezen en zo werkt dat volgens mij voor de meesten :Y
Tails tell tales
pi_160221084
quote:

[..]

Acht jij jezelf in staat om voor een kind te zorgen dan?

En dan niet alleen te eten geven maar ook qua gedrag stimuleren (ipv beschermen) als het kind onzeker is zodat ze vertrouwen krijgt, emoties begrijpen als ze verdrietig zijn, je bewust zijn van je eigen gedrag zodat dat gepast blijft en niet het verkeerde voorbeeld geeft, etc.

Je zal gerust goede intenties hebben, maar op basis van wat je hier op het forum etaleert zie ik het je niet doen. En mocht het kind het intuïtief (of met behulp van de moeder) wel lukken dan raak je weer gefrustreerd dat 'je product' een betere versie dan jezelf is?
pi_160221101
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:38 schreef Forbry het volgende:

[..]

Dat stempeltje is niets meer dan gewoon een stempeltje hoor. Het zou je verder nergens in tegen hoeven houden als je dat zelf niet wilt...
Voor mij dus wel, je doet eigenlijk niet mee met de sociale maatschappij, hebt moeite met relaties aangaan en analyseert liefde als in hoe moet je zoenen, seksen etc. Dus allemaal niet positief. Niet echt go with the flow.
pi_160221140
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:41 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Voor mij dus wel, je doet eigenlijk niet mee met de sociale maatschappij, hebt moeite met relaties aangaan en analyseert liefde als in hoe moet je zoenen, seksen etc. Dus allemaal niet positief. Niet echt go with the flow.
Joh de eerste paar keer met zoenen ramde ik mijn tong ook direct tegen de huig van de dame in kwestie. Werkte niet bepaald bevorderlijk voor de beginnende relatie, maar al doende leert men! _O-
pi_160221142
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:41 schreef Koral het volgende:

[..]

Acht jij jezelf in staat om voor een kind te zorgen dan?

En dan niet alleen te eten geven maar ook qua gedrag stimuleren (ipv beschermen) als het kind onzeker is zodat ze vertrouwen krijgt, emoties begrijpen als ze verdrietig zijn, je bewust zijn van je eigen gedrag zodat dat gepast blijft en niet het verkeerde voorbeeld geeft, etc.

Je zal gerust goede intenties hebben, maar op basis van wat je hier op het forum etaleert zie ik het je niet doen. En mocht het kind het intuïtief (of met behulp van de moeder) wel lukken dan raak je weer gefrustreerd dat 'je product' een betere versie dan jezelf is?
Die vraag stel ik mezelf ook heel vaak, maar is niet aan de orde want er is geen vrouw waarmee ik kinderen kan maken of dat zij die behoefte wel heeft. Eerlijk gezegd denk ik van niet (controle uit handen geven) maar je weet maar nooit.
pi_160221260
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:41 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat alles heeft gewoon te maken met dat het feit dat je autistisch bent, niet met dat stempeltje an sich. Dat stempeltje heeft juist het voordeel dat je gericht aan één en ander zou kunnen werken.
Tails tell tales
pi_160221609
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:30 schreef ToT het volgende:

[..]

Ook weer prima nuchtere en kritische vragen. :)

Ja ik geef de informatie even stapje voor stapje omdat het allemaal wel heel fucked up kan overkomen. :)

De man van de VN betaalt haar studie omdat die naar haar woonplaats gekomen was toen haar woonplaats door een typhoon verwoest was. Deze man is inmiddels op de hoogte van mijn bestaan en was hier ZEER ZEKER ABSOLUUT NIET blij mee, maar hij heeft het inmiddels wel geaccepteerd. Hij wil haar blijven steunen en wil zelfs tot een bepaald bedrag per jaar haar studie hier bekostigen. Wat hij er voor over heeft zal niet de totale kosten van een schooljaar dekken van een HBO-opleiding, maar ze kan er wel een heel eind mee komen. :)
Wat betreft het chatten: er zit 7 uur tijdsverschil tussen daar en hier. We chatten als ze opstaat en tot ze naar school moet, en als ze weer terug komt tot ze moet slapen. Soms als ze 's nachts wakker wordt pikken we nog even een uurtje mee. Nu ze op dit moment stage loopt, is het aantal uren dat we per dag chatten wel een stuk minder, omdat ze heel vel tijd moet steken in het ontwikkelen van lesplannen, aangezien ze een studie volgt voor onderwijzeres op een basisschool. Soms help ik haar een beetje met wat ideeën of met het zoeken naar materiaal wat ze voor haar lessen kan gebruiken. :)
^O^
Vind de man van de VN nog steeds een vaag verhaal. :@

En ondanks dat het mijn zaak niet is vraag ik me nog steeds af hoe je denkt haar definitief hier te krijgen. Er zijn een aantal nederlands filippijnse forums en ook forum buitenlandse partner. Het is beslist niet makkelijk voor haar om aan de terugkeer garanties te voldoen, en voor jou om aan inkomenseisen e.d. te voldoen. Verder kun je je gezien de afhankelijkheid van de VN man afvragen in hoeverre jouw relatie met haar als een exclusieve relatie telt. Qua duurzaamheid ben je zo te lezen wel een eind op weg. En leeftijdsverschil laat ik buiten beschouwing.

Als jij je dromen wilt verwezenlijken met haar, zou ik me als ik jou was maar eens goed inlezen in de voorwaarden en mogelijkheden voordat ze haar (jullie) eigen glazen in gooit door te stoppen met die studie. Die studie en de baan die er uit voort vloeit kan wel eens jullie beste mogelijkheid zijn om een toekomst samen te hebben op dit continent.
pi_160221686
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 01:04 schreef Koral het volgende:

[..]

^O^
Vind de man van de VN nog steeds een vaag verhaal. :@

En ondanks dat het mijn zaak niet is vraag ik me nog steeds af hoe je denkt haar definitief hier te krijgen. Er zijn een aantal nederlands filippijnse forums en ook forum buitenlandse partner. Het is beslist niet makkelijk voor haar om aan de terugkeer garanties te voldoen, en voor jou om aan inkomenseisen e.d. te voldoen. Verder kun je je gezien de afhankelijkheid van de VN man afvragen in hoeverre jouw relatie met haar als een exclusieve relatie telt. Qua duurzaamheid ben je zo te lezen wel een eind op weg. En leeftijdsverschil laat ik buiten beschouwing.

Als jij je dromen wilt verwezenlijken met haar, zou ik me als ik jou was maar eens goed inlezen in de voorwaarden en mogelijkheden voordat ze haar (jullie) eigen glazen in gooit door te stoppen met die studie. Die studie en de baan die er uit voort vloeit kan wel eens jullie beste mogelijkheid zijn om een toekomst samen te hebben op dit continent.
:D ! Tof dat je er zo diep op in gaat en leuk te zien dat je ook van alles zo op de hoogte bent, maar dit wordt onderhand écht een topickaap, HAHA! :D

Van het forum van buitenlandse partner ben ik op de hoogte, en ik weet dat het hele immigratietraject dik 12 mille kan kosten. Het grootste deel van dit bedrag heb ik inmiddels al wel gespaard. Qua inkomenseisen voldoe ik aan het minimum, en als je een WIA-uitkering hebt, hoef je geen vast werkcontract te hebben voor iemands immigratie.

Die VN-medewerker beschouwt haar als een soort dochter. Hij heeft zoals gezegd een eigen gezinnetje, maar zijn vrouw is toch niet helemaal blij met de situatie, ook al wonen ze in Saudi-Arabië en heeft die man mijn vriendin maar een paar maand in real life meegemaakt toen hij in haar woonplaats werkte. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door ToT op 26-02-2016 01:15:28 ]
pi_160222124
Nederlanders zijn over het algemeen ook koud en kil qua omgang, dus zo makkelijk is het niet om hier vrienden te maken. En de mensen die wel snel vrienden maken dumpen je ook heel snel als ze je niet meer nodig hebben. Zo'n beetje elke buitenlandse student of expat klaagt over de omgang met Nederlanders. Voor zover ik weet is alleen Finland nog erger om contact te maken met andere mensen. Daar leven ze echt diep in hun eigen wereld :')

Ik denk dat je ook de pech hebt dat je gewoon een doorsnee Nederlandse jongen bent. Stel je was een allochtoon, dan hoor je automatisch al bij de andere allochtonen, zonder er moeite voor te doen.
Als doorsnee Nederlandse jongen ga je echter moeite moeten doen, omdat je nergens bij hoort. Niemand gaat vrijwillig contact met je zoeken. Dat doen ze alleen als je uitsteekt qua uiterlijk, status enz.. Dan gaan mensen wel naar je toekomen, omdat je interessant bent.
pi_160222301
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:43 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Die vraag stel ik mezelf ook heel vaak, maar is niet aan de orde want er is geen vrouw waarmee ik kinderen kan maken of dat zij die behoefte wel heeft. Eerlijk gezegd denk ik van niet (controle uit handen geven) maar je weet maar nooit.
Controle uit handen geven. Daar noem je eens wat. Welke randvoorwaarden moeten zijn 'ingevuld' voordat jij de controle deels uit handen zou geven en mee gaat in iemand anders zijn 'flow'?
pi_160222366
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:33 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ach joh, Bananenpap denkt dat ie het zelf beter weet maar ondertussen loopt ie ook de hele dag rond op FOK! en als ik vraag wat ie eigenlijk de rest van de dag doet wordt ie pislink :') Die geilt ook alleen maar op aandacht en dat ie het gevoel heeft met een vingertje te kunnen wijzen.
Hoe komt het dat je hier van je af weet te bijten terwijl je jezelf de rest van de dag niet lijkt te durven laten gelden? Kun je dit niet op de een of andere manier ombuigen en 'naar jezelf' bijten zodat je IRL meer 'aanwezig bent' (dan het observerende muurbloempje te zijn)?
  vrijdag 26 februari 2016 @ 08:12:14 #177
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160223306
Opruimslot. Voor straks.

En fiks opgeruimd weer open.

Ook hier is reageren niet verplicht.

[ Bericht 64% gewijzigd door Copycat op 26-02-2016 08:56:48 ]
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 26 februari 2016 @ 08:54:04 #178
262 Re
Kiss & Swallow
pi_160223668
en wat opgeschoond... niets geen persoonlijke aanvallen, ook hier niet
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_160223971
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 02:21 schreef Koral het volgende:

[..]

Controle uit handen geven. Daar noem je eens wat. Welke randvoorwaarden moeten zijn 'ingevuld' voordat jij de controle deels uit handen zou geven en mee gaat in iemand anders zijn 'flow'?
Het is vooral rekening houden met anderen, je kind. Je moet daar overal aan denken. Die kan zelf nog niks he, eten drinken poepen etc. dus je moet totale controle daar op hebben anders overleefd ie het niet. Als het goed is helpt je vriendin daar wel deels bij, maar toch. Ik zal zeker niet snel aan kinderen beginnen, eerst ervaren hoe een relatie echt is en zorgen dat het zelf goed en langdurig klikt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 02:34 schreef Koral het volgende:

[..]

Hoe komt het dat je hier van je af weet te bijten terwijl je jezelf de rest van de dag niet lijkt te durven laten gelden? Kun je dit niet op de een of andere manier ombuigen en 'naar jezelf' bijten zodat je IRL meer 'aanwezig bent' (dan het observerende muurbloempje te zijn)?
Als het moet kan ik wel voor mezelf opkomen hoor, alleen dan moet de noodzaak er voor mij wel zien. Onrecht enzo. Mijn vader roept bijvoorbeeld elke dag dat hij op deze leeftijd allang wat voor elkaar had, aan het werk was, huisje had etc. Hij moet ook altijd roepen dat andere leeftijdsgenoten en oud-klasgenoten van mij veel verder zijn in hun leven, maar als ik dan vraag wie komt ie niet verder dan 1 naam en valt ie stil. Ook roept ie vaak dat ik een profiteur ben, gratis eet en slaap etc. Maar als ik dan eens terugroep dat ik best eens wat wil overmaken dan hoeft dat ook weer niet.. Ook smerige streken als 'wat wil je eten vanavond' en dan 's avonds thuiskomen en heel wat anders aantreffen wat ik niet lust (oh, plannen zijn gewijzigd) of vragen of ik nog wat nodig heb als ie naar de winkel gaat en dan thuiskomen zonder (helemaal vergeten!!) of net voor mijn neus gaan douchen waardoor ik weer een kwartier moet wachten etc. Hij wil vooral laten zien dat ie de baas is momenteel en dat hij o zo geweldig leven heeft. Voor hem telt succes en wat 'bereikt' hebben in je leven enorm. Lijkt me ook niet echt gezond. Hij moet ook altijd het laatste woord hebben, wat veel mensen hem niet in dank afnemen. Dit roept ie uiteraard alleen als mijn moeder niet thuis is :') Oh, en hij heeft het altijd maar over de verleden tijd. 'Ja, dat had je veel eerder moeten doen!!' Nou de woningmarkt is al jaren een drama, dus wachtlijsten ontkom je 1-2-3- niet zo aan, het zelfde als dat de banen niet voor het oprapen liggen.
pi_160223985
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 16:21 schreef Bananenpap het volgende:

Gelukkig dat tenminste één iemand er dan nog wat aan heeft. Voel je vrij om je eigen topic te maken en wat gerichter advies te krijgen hè! :)
Haha nee dank je, ik sta niet zo graag in de spotlight :-) Zelfs niet anoniem op een forum.

En om heel eerlijk te zijn weet ik dondersgoed hoe ik mijn progressie met grotere stappen kan vergroten maar ontbreekt het vaak aan de wil om het te doen, vooral als ik s'avonds na het werk lekker warm in me safezone zit. Het zit zo in me ritme om thuis te komen, te koken, eten en de vaat op te ruimen om dan rond 8 uur eindelijk op me bankje te ploffen. Ik ben nou eenmaal een gewoonte diertje :-)

En laten we eerlijk zijn, de enige die mij kan veranderen ben ikzelf, en dat is een erg moeilijke strugle.
pi_160224652
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 16:04 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Qua denken best hoog, want bijna hbo afgerond. Maar als je dat in de praktijk niet kan toepassen heb je niet zoveel aan dat papiertje wat bevestigd dat je hbo-niveau aankan. Qua sociaal dus stuk minder. Ben altijd op mezelf aangewezen en heb moeite met delen. Als iemand iets van 'mij' wilt (bijvoorbeeld eten) of leent/gebruikt zie ik dat als lastig punt, want ik koop en doe dingen om vooral zelf te gebruiken. Als ik 10 verpakkingen van mijn favoriete smaak koop vind ik het al lastig om er 1 af te geven, ook al heb ik er dan nog 9 en bijvoorbeeld in de aanbieding gekocht. Het is meer dat iemand dan iets van mij afpakt of wilt. Van die ongeschreven regels.

Zelfde als mensen die nep zijn, aardig doen tegen persoon A en zodra die persoon de hoek om is lekker roddelen tegen persoon B over persoon A. Heb dan het lef om dat gewoon direct tegen persoon A te doen. Mensen zijn soms heel achterbaks wat dat betreft, daar kan ik als autist ook niet tegen.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 16:20 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Wat moet er anders in de weg staan? Als ASS'er werkt de wereld nou eenmaal niet logisch. Veel draait om non-verbale communicatie en jezelf een beetje status toekennen of zoals net gezegd achterom meelullen met andere mensen, soort slachtveld / eigen hachje eerst. Autisten komen meestal als eerlijk en trouw over. Die zullen mensen niet belazeren of kunnen liegen. 80% van de Nederlanders is dat al niet, die zijn heel snel manipuleerbaar als er geld, status of een leukere partner kleeft.. Nederland is sowieso niet echt een sociaal land ondanks alle voorzieningen hoor. Draait vooralsnog om geld en wie het hardste schreeuwt.
Deze twee posts achter elkaar, hardop gelachen. Zelf alles voor jezelf willen houden en andere betichten van op status, geld gericht zijn en niet sociaal zijn.
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:49 schreef ToT het volgende:

[..]

Thanks! :D

Ja ach ik ben arbeidsongeschikt en heb een bescheiden inkomen. Ze weet dat er echt wel rijkere kerels zijn dan ik, en zoals ik al zei betaalt iemand al haar opleiding. :) Dus een andere man (getrouwd en met kinderen) onderhoudt haar, en toch gaat ze voor mij! *O*
Haha wtf dat jullie dat beiden leuk vinden, ik zou me vies voelen :') Ik hoop voor je dat je geen opstapje bent naar een andere man hier of een ticket naar Europa.
know'm sayin?
word? word.
pi_160224708
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 09:17 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Als het moet kan ik wel voor mezelf opkomen hoor, alleen dan moet de noodzaak er voor mij wel zien. Onrecht enzo. Mijn vader roept bijvoorbeeld elke dag dat hij op deze leeftijd allang wat voor elkaar had, aan het werk was, huisje had etc. Hij moet ook altijd roepen dat andere leeftijdsgenoten en oud-klasgenoten van mij veel verder zijn in hun leven, maar als ik dan vraag wie komt ie niet verder dan 1 naam en valt ie stil. Ook roept ie vaak dat ik een profiteur ben, gratis eet en slaap etc. Maar als ik dan eens terugroep dat ik best eens wat wil overmaken dan hoeft dat ook weer niet.. Ook smerige streken als 'wat wil je eten vanavond' en dan 's avonds thuiskomen en heel wat anders aantreffen wat ik niet lust (oh, plannen zijn gewijzigd) of vragen of ik nog wat nodig heb als ie naar de winkel gaat en dan thuiskomen zonder (helemaal vergeten!!) of net voor mijn neus gaan douchen waardoor ik weer een kwartier moet wachten etc. Hij wil vooral laten zien dat ie de baas is momenteel en dat hij o zo geweldig leven heeft. Voor hem telt succes en wat 'bereikt' hebben in je leven enorm. Lijkt me ook niet echt gezond. Hij moet ook altijd het laatste woord hebben, wat veel mensen hem niet in dank afnemen. Dit roept ie uiteraard alleen als mijn moeder niet thuis is :') Oh, en hij heeft het altijd maar over de verleden tijd. 'Ja, dat had je veel eerder moeten doen!!' Nou de woningmarkt is al jaren een drama, dus wachtlijsten ontkom je 1-2-3- niet zo aan, het zelfde als dat de banen niet voor het oprapen liggen.
Haha serieus als je dat al als onrecht beschouwd. Denk je echt dat het allemaal één grootplan is om jou dwars te zitten? Als het je niet bevalt dan ga je toch?
Doe je wel eens wat in huis? Als je het eten niet lekker vindt, kun je zelf ook koken. Als je wat wilt hebben, kun je zelf ook boodschappen doen en vragen of zij nog wat nodig hebben.
Als je denkt dat anderen wel ouders hebben die helemaal leuk en perfect zijn, echt, vergeet het. Deal ermee.
know'm sayin?
word? word.
pi_160224729
Je kan ook gewoon op zoek gaan naar kamers of studio's, wat de meeste studenten ook doen na hun studie tenzij je genoeg verdient om alleen een huurwoning te bekostigen in de private sector. Ik heb het niet over typische studentenkamer, maar starters met woning die een huisgenoot zoeken.
pi_160225247
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 09:55 schreef alors het volgende:

[..]

[..]

Deze twee posts achter elkaar, hardop gelachen. Zelf alles voor jezelf willen houden en andere betichten van op status, geld gericht zijn en niet sociaal zijn.

[..]

Haha wtf dat jullie dat beiden leuk vinden, ik zou me vies voelen :') Ik hoop voor je dat je geen opstapje bent naar een andere man hier of een ticket naar Europa.
Nee die man bekostigt haar studie alleen daar.

Het verhaal maar ff achter een spoiler omdat dit topic van Deezer is:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verdere discussie er over is misschien handiger via DM/PM. :)
Zodra ik m'n eerste koffie op heb ga ik kijken of ik weer inhoudelijk op Deezer in kan gaan. ;)
pi_160225518
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 10:27 schreef ToT het volgende:

[..]

Nee die man bekostigt haar studie alleen daar.

Het verhaal maar ff achter een spoiler omdat dit topic van Deezer is:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verdere discussie er over is misschien handiger via DM/PM. :)
Zodra ik m'n eerste koffie op heb ga ik kijken of ik weer inhoudelijk op Deezer in kan gaan. ;)
Ah okay, dat is duidelijk :) Het kwam een beetje anders over.
know'm sayin?
word? word.
pi_160225745
Sponsoren is niet zo ongewoon elders. Het is reuzemakkelijk om de open deur in te trappen dat ze dan wel iets terug gedaan zou moeten hebben voor die sponsorship, maar dan ga je voorbij aan de goeie meisjestatus waardoor ze het misschien juist gesponsord krijgt. Omdat ze juist niet de hoer uithangt en maatschappelijk geëngageerd en alles is.
Dat de sponsor het niet eens is, is ook weer niet zo raar. Hij betaalt voor haar opleiding en beter komt die eerst af, voordat ze met iemand serieus aanlegt met allerlei potentiële gevolgen als kinderen baren en thuismoeder worden ofzo. Een relatie kan enorm afleiden, laat staan dat het gecompliceerd is door zo een lange afstand en de tegenpartij de verdere ontwikkeling misschien niet zo optimaal kan ondersteunen als hij graag zou zien. Daar hoeft helemaal geen jaloezie aan te pas te komen dat het jonge lekkertje er met een ander vandoor gaat..
pi_160226001
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 10:55 schreef Scary_Mary het volgende:
Sponsoren is niet zo ongewoon elders. Het is reuzemakkelijk om de open deur in te trappen dat ze dan wel iets terug gedaan zou moeten hebben voor die sponsorship, maar dan ga je voorbij aan de goeie meisjestatus waardoor ze het misschien juist gesponsord krijgt. Omdat ze juist niet de hoer uithangt en maatschappelijk geëngageerd en alles is.
Dat de sponsor het niet eens is, is ook weer niet zo raar. Hij betaalt voor haar opleiding en beter komt die eerst af, voordat ze met iemand serieus aanlegt met allerlei potentiële gevolgen als kinderen baren en thuismoeder worden ofzo. Een relatie kan enorm afleiden, laat staan dat het gecompliceerd is door zo een lange afstand en de tegenpartij de verdere ontwikkeling misschien niet zo optimaal kan ondersteunen als hij graag zou zien. Daar hoeft helemaal geen jaloezie aan te pas te komen dat het jonge lekkertje er met een ander vandoor gaat..
Nou nou nou, "jonge lekkertje" is ook niet bepaald respectvol taalgebruik zeg!

Verder maakt ze dit studiejaar wel af, alleen is het onduidelijk wat ze het komende jaar gaat doen.
pi_160226112
quote:

[..]

Zal ik er dan nog maar één uitgooien die waar is? Heel het leven draait om 'samen' zijn. Alles is (nog) ingericht op koppels. Baby's vormen een soort bekroning op je relatie want het 'product' wat jullie samen hebben gemaakt is immers het ultieme bewijs van twee mensen die van elkaar houden.
Ik zit nog ff de rest te lezen van het topic, maar wat een bullshit is dit...

Het leven is wat je er zelf van maakt, je houdt je veelste veel vast aan ideaalbeeldjes zoals in films.

En geloof me; als je een relatie hebt is dat snel veel minder ideaal dan je in je hoofd hebt zitten op dit moment.

Als ik op dit moment single zou raken, zou ik dat voor een aantal jaar blijven. Bewust.

Jouw beeld van de wereld "met een partner" is een gigantische fantasy utopie.
Lambo of Rekt
pi_160226320
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 11:11 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ik zit nog ff de rest te lezen van het topic, maar wat een bullshit is dit...

Het leven is wat je er zelf van maakt, je houdt je veelste veel vast aan ideaalbeeldjes zoals in films.
Dat komt omdat bij Deezer alles een film is. Hij heeft geen sociale contacten, gaat zo nu en dan naar de bioscoop en verder maakt ie niks mee.
pi_160226446
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, en?

Zeer sterke reactie... Status is puur een egokwestie, ik poep erop.

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En dan ga je wél gemotiveerd aan de slag? Ik denk het niet, hè.

Je ouders hebben je al een fiks ultimatum gesteld betreffende je afstuderen. Maar het is niet te merken dat je nu dat afstuderen tot je nummer één prioriteit hebt gemaakt.
Nee, aandacht vergaren op FOK is prio 1.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:29 schreef CyberTijn het volgende:

[..]

Als jij in je huidige toestand een vriendin krijgt is die relatie minstens net zo ongelijkwaardig als de relatie tussen een 41-jarige man en een nederige fillipijnse. Met jouw gebrek aan zelfvertrouwen en gebrek aan zelfacceptatie word je een onderdanig schoothondje van iedere vrouw die zo over je heen loopt.
En daar houden vrouwen niet van, dus zijn ze ook zo weer weg, binnen een maand. Mark my words, Deezer.

quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:43 schreef ToT het volgende:

[..]

Joh de eerste paar keer met zoenen ramde ik mijn tong ook direct tegen de huig van de dame in kwestie. Werkte niet bepaald bevorderlijk voor de beginnende relatie, maar al doende leert men! _O-
Idd, dat hoor je normaal met andere lichaamsdelen te doen O-)

quote:
Hoe lame ook ToT... ik zou hier zeker rekening mee houden, laat het niet de boventoon voeren, maar houdt dit wel goed in je achterhoofd, je zal niet de eerste zijn. Want hoe goed ken jij haar situatie echt?

Ik zeg niet dat ze je belazert ofzo he, maar ik zou er wel rekening mee houden, zodat je niet een snoeiharde klap krijgt als het wél ineens zo blijkt te zijn. Voorlopig wijst het er niet op nee.
Lambo of Rekt
pi_160226588
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 11:06 schreef ToT het volgende:

[..]

Nou nou nou, "jonge lekkertje" is ook niet bepaald respectvol taalgebruik zeg!
Ik haak misschien iets te enthousiast in op een zekere suggestie, maar je snapt hopelijk zelf ook wel dat het instrumenteel bedoelt is..
pi_160226601
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 11:20 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Dat komt omdat bij Deezer alles een film is. Hij heeft geen sociale contacten, gaat zo nu en dan naar de bioscoop en verder maakt ie niks mee.
Tja heb er zelf ook last van gehad... Als je ergens naar verlangt dan maak je het al snel spectaculairder dan dat het is. Dat als een vrouw je zoent er weer unicorns zijn, er geen oorlog meer is en iedereen te eten heeft :-) Tot je een keer een vrouw zoent en denkt 'wtf gebeurde daar nou'
pi_160226807
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 11:32 schreef Kevin24 het volgende:
Tja heb er zelf ook last van gehad... Als je ergens naar verlangt dan maak je het al snel spectaculairder dan dat het is.
Dat komt omdat je in je hoofd een utopisch denkbeeld vormt.

In de criminologie en de daarop gebaseerde psychologie kom je het veel tegen, vrouwen die bij een man blijven terwijl hij haar als SHIT behandeld. Vooral gevangenis pen-vriendjes.

Eerst bouwen zij een utopisch denkbeeld op waarbij de vrouw dus het ideale plaatje in haar hoofd heeft van hoe zij wil dat hij zal zijn. Velen verklaren de vrouw voor gek dat zij bij "hem blijft" want ze wordt geslagen wtf?! In de praktijk ligt dat net ff wat anders... zo'n opgebouwd beeld is zeer sterk en erg moeilijk "uit je hoofd" te krijgen.

Het brein gelooft wat het ziet, en als zij als eerst die begripvolle man ziet, die onschuldig vast zit en hij "toch niet zo slecht is"... hij raakt de juiste snaren... Dan zit ze klem in haar eigen hoofd.

Waarom denk je dat ze zeggen dat eerste indruk belangrijk is? Dat is het beeld wat keihard vastgeroest blijft zitten in je hersenen.

Zo "gek" zijn die vrouwen dus niet om bij hen te blijven, het is pure psychologie.
Lambo of Rekt
pi_160226920
De werkelijkheid staat een stuk verder van je denkbeeld af dan je denkt (dan je denkt, hihi).

Das wat ik met bovenstaande post wil zeggen. Andersom werkt dat trouwens ook zo, met doemscenario's... daar zijn we ook goed in. We zoeken graag uitersten op.
Lambo of Rekt
pi_160227146
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 09:17 schreef Deezertje het volgende:

Niet helemaal zeker of je nu ook mij bedoelt, maar vind je dat ik jou gisteravond onrecht aandeed? Je moet gewoon begrijpen dat het op den duur een klein beetje frustrerend wordt dat wij hier goed bedoeld advies geven en daar 0,0 respons op krijgen. Dat de adviezen lastig zijn uit te voeren kan ik goed begrijpen, maar het zit hem in dat negeren en selectief reageren. Je reageert alleen op dingen die in je straatje passen en vaak geef je een heel irrelevant antwoord dat compleet haaks staat tegen wat er wordt bedoeld. Gisteren ging ik misschien ietwat te ver in mijn reactie, dat geef ik toe. Ik zal wel via dm's uitleggen waarom zodat deze post niet te offtopic wordt.

Als ik heel eerlijk ben vind ik dat je vader nog behoorlijk milt is. Aangezien je niet werkt neem ik aan dat je ouders je studie betalen, daar is niks mis mee, maar dan is het niet heel erg onterecht dat ze daar iets voor terug willen. In feite ben je natuurlijk ook gewoon een profiteur als je zelf helemaal niks voor de kost doet en ook de verantwoordelijkheid niet neemt om je papiertje te halen. Ik snap dat het met je autisme af en toe wat lastig is om met onverwachte situaties om te gaan en je zou met je ouders kunnen overleggen daar wat meer rekening mee te houden. Maar het is ook onrealistisch om te denken dat er een soort wereld voor jou wordt gecreëerd waarin er de hele tijd naar jou geschipperd wordt. Jij bent degene met een handicap en daar zal je mee leren om te gaan.

Ik kan er voor de rest niet zo goed over oordelen, maar uit je posts haal ik dat je ouders je veel laten aanmodderen. Zo vind ik het bijvoorbeeld best cru dat als jij moeite hebt met verandering en stappen ondernemen dat ze je daar niet in ondersteunen. Zo hadden mijn ouders al lang een lesauto geregeld en meegekeken voor een studio of studentenkamer. Zelfde geldt voor een bijbaantje, ik vind het schandalig dat je als 25-jarige geen enkele inkomsten hebt. Al was je wat borden af op een zaterdagmiddag. Dat er geen bijbanen voor jou zijn is echt complete bullshit en dat weet je, je zoekt gewoon niet.
pi_160227316
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 11:56 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Niet helemaal zeker of je nu ook mij bedoelt, maar vind je dat ik jou gisteravond onrecht aandeed? Je moet gewoon begrijpen dat het op den duur een klein beetje frustrerend wordt dat wij hier goed bedoeld advies geven en daar 0,0 respons op krijgen. Dat de adviezen lastig zijn uit te voeren kan ik goed begrijpen, maar het zit hem in dat negeren en selectief reageren. Je reageert alleen op dingen die in je straatje passen en vaak geef je een heel irrelevant antwoord dat compleet haaks staat tegen wat er wordt bedoeld. Gisteren ging ik misschien ietwat te ver in mijn reactie, dat geef ik toe. Ik zal wel via dm's uitleggen waarom zodat deze post niet te offtopic wordt.

Als ik heel eerlijk ben vind ik dat je vader nog behoorlijk milt is. Aangezien je niet werkt neem ik aan dat je ouders je studie betalen, daar is niks mis mee, maar dan is het niet heel erg onterecht dat ze daar iets voor terug willen. In feite ben je natuurlijk ook gewoon een profiteur als je zelf helemaal niks voor de kost doet en ook de verantwoordelijkheid niet neemt om je papiertje te halen. Ik snap dat het met je autisme af en toe wat lastig is om met onverwachte situaties om te gaan en je zou met je ouders kunnen overleggen daar wat meer rekening mee te houden. Maar het is ook onrealistisch om te denken dat er een soort wereld voor jou wordt gecreëerd waarin er de hele tijd naar jou geschipperd wordt. Jij bent degene met een handicap en daar zal je mee leren om te gaan.

Ik kan er voor de rest niet zo goed over oordelen, maar uit je posts haal ik dat je ouders je veel laten aanmodderen. Zo vind ik het bijvoorbeeld best cru dat als jij moeite hebt met verandering en stappen ondernemen dat ze je daar niet in ondersteunen. Zo hadden mijn ouders al lang een lesauto geregeld en meegekeken voor een studio of studentenkamer. Zelfde geldt voor een bijbaantje, ik vind het schandalig dat je als 25-jarige geen enkele inkomsten hebt. Al was je wat borden af op een zaterdagmiddag. Dat er geen bijbanen voor jou zijn is echt complete bullshit en dat weet je, je zoekt gewoon niet.
Ik betaal mijn studie zelf (2000 per jaar, geen stufi meer).
pi_160227414
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 11:56 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Er waren vacatures in de zorg en deze vond hij lachwekkend.
De rest was hij te oud/te duur, ietwat ik wel kan begrijpen.
pi_160227419
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 12:03 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik betaal mijn studie zelf (2000 per jaar, geen stufi meer).
En verder? Betaal je kostgeld? Wordt het niet eens tijd voor een bijbaan, al is het vakkenvullen in de supermarkt? Is er via de particuliere markt geen huurwoning te vinden ipv die eeuwig lange wachtlijsten? Ben je bezig met je rijbewijs?
pi_160227452
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 12:08 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Er waren vacatures in de zorg en deze vond hij lachwekkend.
De rest was hij te oud/te duur, ietwat ik wel kan begrijpen.
Het is zeker mogelijk om dan aan een bijbaan te komen. Desnoods begin je voor jezelf (heb ik ook gedaan). Ik ben ongeveer even oud als Deezer en heb welgeteld vier bijbaantjes, waarvan eentje als zelfstandige. Bullshit dus dat het niet kan. Je moet alleen niet in de supermarkt ofzo zoeken want daar vind je inderdaad niks.
pi_160227491
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 12:09 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Het is zeker mogelijk om dan aan een bijbaan te komen. Desnoods begin je voor jezelf (heb ik ook gedaan). Ik ben ongeveer even oud als Deezer en heb welgeteld vier bijbaantjes, waarvan eentje als zelfstandige. Bullshit dus dat het niet kan. Je moet alleen niet in de supermarkt ofzo zoeken want daar vind je inderdaad niks.
Jij verwacht dat Deezertje iets voor zichzelf kan beginnen/ondernemen terwijl hij amper z'n scriptie afkrijgt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')