abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160198601
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_160198827
Dus... rollen is geen essentiële life skill :)
pi_160199131
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:45 schreef SaskiaR het volgende:
Komt vanzelf. En als je je zorgen maakt zou je ook eens tips aan een fysiotherapeut kunnen vragen. S.uze rolde met 7 maanden beide kanten goed op en met 8 maanden liep ze aan 2 handen de hele kamer door, met 9 maanden ging ze zichzelf optrekken tot staan, met 9,5 maand kroop ze en ging ze aan 1 hand lopen en met 10,5 maand liep ze los. Dus ook met traag rollen kun je snel zijn ;)
pi_160199234
N. rolt wel, maar speelt eigenlijk voornamelijk op haar buik, want vanaf je buik kan je kruipen, je optrekken en gaan staan jwz. Ik leg haar dus nooit meer op haar rug weg, behalve als ze gaat slapen. Als ik dan na haar slaapje weer gepruttel/geklets via de babyfoon hoor weet ik dat ze weer op haar buik is gerold omdat het weer speeltijd is. _O-
pi_160199969
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:08 schreef Aerenia het volgende:
Hier net terug van een controle bij de kinderarts (ivm stoppen met maagzuurremmer). De kleine meid van mij van amper 4 maanden weegt nu gewoon 8050 gram. Verklaart waarom ik steeds van die lamme armpjes heb na een rondje wiegen :')
Dat zit in de naam hoor, denk ik! Ik kom net terug van het CB, 'mini' hier is bijna 12 weken en 8030 gram!! :o

Welkom Sicilia en LB *O* O+

Stinkpoep met stukjes bij Stippelbaby _O- Wat een leukie <3 Dat sjaaltje! zo koddig O+

Jeetje Kazy, wat een schrik. Heftig zeg :*

Heftig sillie, lijkt me erg lastig om zulke zaken op je werk te laten. Hebben jullie misschien een vertrouwenspersoon in de organisatie waar je dit mee zou kunnen bespreken?
pi_160200009
Ach, ik ben juist een trage peuter gewend, J rolde met 8 maanden, tijgerde met 11, kroop met 14 en liep met 21 maanden. Alles wat F sneller is, is meegenomen...

Wat schrijft 'het boekje' eigenlijk voor mbt rollen? Ik dacht dat 6 maanden heel normaal was, gemiddeld, en niet laat ofzo? En als t een gemiddelde is, zijn er natuurlijk ook tragere kindjes :D
pi_160200069
O, en Saskia, mbt de rompers, misschien enkele maten proberen? De stretchrompers van de Hema vallen smaller, ik vind de H&M rompers iets groter/ breder vallen, en die zijn er gewoon in enkele maten. J heeft maat 80 H&M gedragen tot dat hij al ruim in 86/92 van de Hema zat. En duur zijn ze ook niet echt, vaak 2+1 gratis, of 3 voor ¤10 online.
pi_160200087
Ketel rolt als een pro en zitten (als je hem neerzet) gaat ook prima, maar kruipen en optrekken zie ik hier juist voorlopig nog niet gebeuren. Elk kind is anders idd.

Ik ben aan het inpakken voor een weekendje Center Parcs. Jeetje wat moet er dan toch nog veel mee! Vraag me af hoe we het allemaal mee gaan slepen (geen auto).
pi_160200121
Wandelwagen mee en helemaal volladen, kind in draagzak ;)
pi_160200354
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:35 schreef mousemicky het volgende:
O, en Saskia, mbt de rompers, misschien enkele maten proberen? De stretchrompers van de Hema vallen smaller, ik vind de H&M rompers iets groter/ breder vallen, en die zijn er gewoon in enkele maten. J heeft maat 80 H&M gedragen tot dat hij al ruim in 86/92 van de Hema zat. En duur zijn ze ook niet echt, vaak 2+1 gratis, of 3 voor ¤10 online.
Ik heb nu wel genoeg rompers voor de komende 2 jaar, hoop ik :) We wassen heel vaak, dus met 6 in dezelfde maat lukt het wel. En bij de Hema idd 5 voor een tientje.
pi_160200384
Sjaak rolde pas echt toen hij kruipen door had. Daarvoor bleef hij op zijn rug liggen schreeuwen tot wij hem omdraaiden }:|
Dus dat was met 10 maanden pas.
pi_160200427
Hier wordt over 1 kant gerold van rug naar buik. Van buik naar rug gaat soms per ongeluk. De andere kant op van rug naar buik kan hij ook, maar nogal onhandig en hij doet het dus niet....
pi_160200556
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:30 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Dat zit in de naam hoor, denk ik! Ik kom net terug van het CB, 'mini' hier is bijna 12 weken en 8030 gram!! :o

De jouwes gaat dus nog harder! :D Lekkere spekkies die van ons! O+ Alleen jammer van die leuke kleine kleertjes die zo snel te klein zijn ineens!

Hier wordt er met 4 maanden in ieder geval de komende 3 maanden nog niet gerold. Stom spreidbroekje o|O :')
pi_160200668
*komt even uit lurkmodus*

K. rolt hier ook al beide kanten op. Ze is nu 7 maanden oud. Ze probeert te kruipen, maar vooralsnog duwt ze zichzelf alleen achteruit of ze draait rond op haar lekkere bolle buikje. En de banaan stand komt ook voor als ze ergens niet bij kan. Zitten is nog niet stabiel. Ze zakt nog naar voor of naar de zijkant. Maar in haar stoel gaat het prima.

Ik had verwacht dat ze wat achter zou lopen met bewegen omdat ze ook een tuigje heeft gehad wegens heupdysplasie. Dit heeft ze 11 weken moeten dragen tot 21 december. Dus in de 3e, 4e en 5e maand. Maar daar heeft ze helemaal niks aan overgehouden. Alleen dat ze lekkere spekbillen heeft nu. (ze weegt al 9 kilo, maar is ook al 70 centimeter lang).

Maar ik sprak deze week ook iemand die een baby heeft van de zelfde leeftijd en die draait ook nog niet om. Dat komt allemaal wel en zou daar niet te zwaar aan tillen hoor.

Op dit moment is slapen overdag niet in trek. Ze slaapt maar anderhalf uur overdag, verdeeld over 2 dutjes aan het begin van de middag en aan het eind van de middag. Maar ze slaapt daarna wel van half 8 tot half 8. Dus dat is wel fijn. Maar ze is verder niet aan het zeuren of gapen overdag, dus ik denk dat ze het niet nodig heeft. Die 12 uur slaap is ook wel veel aan een stuk.
Oost west, mij best.
pi_160201204
Ik rol eigenlijk ook nooit
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_160201546
Rollebollen daarentegen. :9
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_160201789
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:45 schreef SaskiaR het volgende:
Ik houd ook niet van omrollen :P

quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:35 schreef SaskiaR het volgende:
Ze is nu 6,5 maand. Maar ja, ze is idd wel erg goed in zitten, dus het varieert gewoon per kind. Maar de CB-arts legde er nogal de nadruk op dat ze moest rollen. Misschien leert ze ook wel kruipen zonder te rollen, want kruipen wil ze wel graag (ze kan zichzelf nu achteruit duwen op de gladde vloer, dat vindt ze maar gek).
Ja, ze kunnen kruipen zonder omrollen. Ze kunnen ook per ongeluk omrollen en niet kruipen de komende tijd of juist wel :P
Baby's zijn verrassend en het is juist passend om ze niet in een schema te laten passen. O+
Schudden voor gebruik
pi_160201837
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:30 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Welkom Sicilia en LB *O* O+

Stinkpoep met stukjes bij Stippelbaby _O- Wat een leukie <3 Dat sjaaltje! zo koddig O+

Jeetje Kazy, wat een schrik. Heftig zeg :*

Heftig sillie, lijkt me erg lastig om zulke zaken op je werk te laten. Hebben jullie misschien een vertrouwenspersoon in de organisatie waar je dit mee zou kunnen bespreken?
sjaaltje is nodig :@ kwijlebakkes :P gemaakt door een vriendinnetje van draagdoekenscraps O+

wist je dat een baby wel liefst 145 liter kwijl wegdruipt? O.o
Schudden voor gebruik
pi_160201880
@stippel: hier ook 1,5 uur max voor ie weer moe is...In de namiddag/avond soms enkel een hazenslaapje, maar als hij veel langer wakker is krijst ie alsof ze er een beentje afknippen, . Maar goed, elk kind is anders, soms word ik een beetje onzeker van dat lange wakker zijn van andere humpies. (Of ik hem niet te snel wegleg en hij wel genoeg wakker is om dingen te leren, zoiets)
pi_160201976
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 13:42 schreef Sara82 het volgende:
@stippel: hier ook 1,5 uur max voor ie weer moe is...In de namiddag/avond soms enkel een hazenslaapje, maar als hij veel langer wakker is krijst ie alsof ze er een beentje afknippen, . Maar goed, elk kind is anders, soms word ik een beetje onzeker van dat lange wakker zijn van andere humpies. (Of ik hem niet te snel wegleg en hij wel genoeg wakker is om dingen te leren, zoiets)
Niets om onzeker over te zijn.
Als jij ziet dat je kind slaap heeft kan je daar beter in tegemoet komen, lijkt me.
Het ene kind heeft het niet nodig, het andere kind wel. Het ene kind slaapt al om zeven uur het andere kind pas tegen 23:00.
Het is een beetje uitzoeken hoe je kind werkt en wat voor jullie werkt.

Hier had wurm meer slaap nodig (korte slaapjes maakt hij overdag. Nu eigenlijk ook in de nacht :') maar toen sliep hij wat langer aan een stuk steeds) om prikkels te verwerken.
Tegenwoordig kan hij wel tegen een stootje.

Slaapt nu twee a drie keer overdag. Hangt er ook vanaf hoe intensief de dag en de dag ervoor is geweest. Hoe goed hij heeft geslapen en of er wat abnormaals aan de gang is. Tandjesfase gooit alles door de war hier.
Maar ze zijn fraai die kids. Als je ook maar denkt door te hebben hoe ze een beetje werken zitten ze prompt in een nieuwe fase :9
Schudden voor gebruik
pi_160203638
Ik vind overdag slapen hier maar prut gaan. Maar goed, dat komt vast ooit goed. Het is steeds maximaal drie kwartier per keer ;( kan ik zo weinig in doen. En alex wordt er ook niet echt gezelliger van :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_160203900
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 14:46 schreef pinquit het volgende:
Ik vind overdag slapen hier maar prut gaan. Maar goed, dat komt vast ooit goed. Het is steeds maximaal drie kwartier per keer ;( kan ik zo weinig in doen. En alex wordt er ook niet echt gezelliger van :')
Hier ook steers drie kwartier. Maar wel elke anderhalf uur. Als anderen oppassen kan meneer wel ineens twee uur slapen. Waaaaai is det?!
pi_160203993
Twix is twee uur wakker tussen zijn slaapjes. Dus afhankelijk van hoe laat hij zijn dag begint, slaapt hij 3 of 4 keer overdag. Slapen - 2 uur wakker - slapen - 2 uur wakker- slapen - enz.

Gewichten en kledingmaat laat ik maar even voor wat het is. Twix groeit momenteel namelijk niet en was net over op maat 62. Ik voorzie dat hij zijn kleding in deze maat ook weer zeer efficiënt gebruikt. Goed voor de portemonnee!

We zijn nu over op maat 3 luiers, omdat hij wat vaker een natte rug had. Maat 3 zit een stuk hoger, heel fijn! Maar nu lekt het voor bij zijn liezen. Heb al een ander merk geprobeerd, maar dat geeft hetzelfde probleem. Toch terug naar 2? Of iemand de gouden tip?
pi_160203997
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 13:40 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

sjaaltje is nodig :@ kwijlebakkes :P gemaakt door een vriendinnetje van draagdoekenscraps O+

wist je dat een baby wel liefst 145 liter kwijl wegdruipt? O.o
Ja dat is hier ook aan de orde van de dag. Ik wissel twee slabjes per dag af. Als de ene nat is gaat die op de verwarming en de andere aan. En dan van die extra dikke met fleece aan de andere kant. Heb ook al gedacht om ze zelf te maken van leuke stofjes. Wat leuk dat je vriendin die kan maken! :s)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oost west, mij best.
pi_160204265
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 15:01 schreef Malteser het volgende:
Twix is twee uur wakker tussen zijn slaapjes. Dus afhankelijk van hoe laat hij zijn dag begint, slaapt hij 3 of 4 keer overdag. Slapen - 2 uur wakker - slapen - 2 uur wakker- slapen - enz.

Gewichten en kledingmaat laat ik maar even voor wat het is. Twix groeit momenteel namelijk niet en was net over op maat 62. Ik voorzie dat hij zijn kleding in deze maat ook weer zeer efficiënt gebruikt. Goed voor de portemonnee!

We zijn nu over op maat 3 luiers, omdat hij wat vaker een natte rug had. Maat 3 zit een stuk hoger, heel fijn! Maar nu lekt het voor bij zijn liezen. Heb al een ander merk geprobeerd, maar dat geeft hetzelfde probleem. Toch terug naar 2? Of iemand de gouden tip?
Welk merk gebruik je? Ik vind bv pampers smaller/kleiner vallen dan kruidvat. En de pampers zijn daar momenteel in de aanbieding geloof ik.

En Twixje gaat vast wel weer groeien, als ie weer helemaal in orde is :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')