abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6974343
Zwaartekracht: ik ben er nog steeds niet uit
kan iemand me in duidelijke taal uitleggen wat het is ?
(ik ben wel aardig natuurkundig onderlegt dus kom maar op!)
http://www.mymsg.tk << drop a line / its fear that gives men wings.
  zondag 24 november 2002 @ 17:39:57 #2
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_6974378
De kracht die de aarde op een voorwerp uitoefent.
Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dooie drijven mee.
pi_6974443
de kracht die er voor zorgt dat objecten naar een planeet worden toegetrokken..

op de maan heb je ook zwaartekracht dus beperken tot aarde gaat neit op...

bovendien is de zwaartekracht op iedere planeet anders waardoor je van die rare sprongen kan maken op de maan (Fz = daar kleiner dan op aarder)...

als er geen zwaartekracht op een voorwerp werkt zou alles van de aarde weg vliegen vlgns (gokje) 2e wet van newton... als op een voorwerp geen kracht werk beweegt het met een continue snelheid...

de zwaarteenergie is de energie (mgh) die er voor nodig is een voorwerp op te tillen..

Bij Disneykand sluit alles, behalve de souvenirwinkels
pi_6974444
ikke niet begrijp, wees jij is wat duidelijker

Fz = M . 10
P = F / A

zoiets ?

pi_6974445
kracht waarmee een planeet een voorwerp aantrekt
pi_6974472
ja k, pima: maar waar komt die kracht dan vandaan?
pi_6974505
quote:
Op zondag 24 november 2002 17:44 schreef -mainframe- het volgende:
ikke niet begrijp, wees jij is wat duidelijker

Fz = M . 10
P = F / A

zoiets ?

de zwaartekracht is de massa * 9.81...

de eenheid is newton

en P=F/A doet er niet zo heel veel toe

pi_6974519
quote:
Op zondag 24 november 2002 17:45 schreef -mainframe- het volgende:
ja k, pima: maar waar komt die kracht dan vandaan?
en voorwerp wordt door de aarde aangetrokken... hoe die kracht exact onstaat weet ik ook niet precies, maar dat doet er voor de rest ook niet toe..

gewoon onthouden dat als je iets loslaat (je heft dan de ondersteuningskracht b.v. op) van 1 meter hoogte dat het naar beneden valt ipv van rond blijft zweven zoals in de ruimte

pi_6974525
quote:
Op zondag 24 november 2002 17:48 schreef mabit het volgende:

[..]

de zwaartekracht is de massa * 9.81...

de eenheid is newton

en P=F/A doet er niet zo heel veel toe

die laatste formule pressure = F / area is idd niet zo van belang
maar waaron * 9.81 en niet keer 10
pi_6974538
quote:
Op zondag 24 november 2002 17:49 schreef mabit het volgende:

[..]

en voorwerp wordt door de aarde aangetrokken... hoe die kracht exact onstaat weet ik ook niet precies, maar dat doet er voor de rest ook niet toe..

* -mainframe- dat vind jij mischien, maar ik stel deze vraag juist om daar achter te kunnen komen dank u.

pi_6974557
quote:
Op zondag 24 november 2002 17:50 schreef -mainframe- het volgende:

[..]

die laatste formule pressure = F / area is idd niet zo van belang
maar waaron * 9.81 en niet keer 10

10 is een afgerond getal om makkelijk mee te kunnen rekenen..

9.81 is de exacte aantrekkingkracht v/d aarde ontdekt na het doen van experimenten e.d.

pi_6974566
quote:
* -mainframe- dat vind jij mischien, maar ik stel deze vraag juist om daar achter te kunnen komen dank u.
ja dan mag je eerst hogere natuurkunde gaan studeren om erachter te komen hoe die kracht exact ontstaat.. ik zou het je niet zo snel kunnen vertellen en het behoort ook niet tot de examenstof vwo iig dus ik zou je er niet zo druk om maken..
pi_6974568
quote:
Op zondag 24 november 2002 17:52 schreef mabit het volgende:

[..]

9.81 is de exacte aantrekkingkracht v/d aarde ontdekt na het doen van experimenten e.d.

is ook niet helemaal juist 9.81 is in nederland de zwartje kracht.
volgens mij was die rond de evenaar iets hoger en bij de polen iets lager (kan ook andersom zijn)
eten!!!
pi_6974573
quote:
Op zondag 24 november 2002 17:52 schreef mabit het volgende:

[..]

is dit niet afhankelijk van waar je je op aarde bevind?
  zondag 24 november 2002 @ 17:55:17 #15
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_6974579
elk massadeeltje bezit zogenaamde gravitonen, die zorgen ervoor dat massa elkaar aantrekt. Als je een enorme hoeveelheid massa op elkaar gedrukt hebt, zoals de aarde, dan ontstaat er een enorme aantrekkingskracht naar de aarde toe. Jij wordt naar de aarde toe getrokken, maar wat je misschien niet weet is dat de aarde ook naar jou toe getrokken wordt alleen dat merk je niet omdat de aarde zo immens veel groter is
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_6974581
quote:
Op zondag 24 november 2002 17:54 schreef janatwork het volgende:

[..]

volgens mij was die rond de evenaar iets hoger en bij de polen iets lager (kan ook andersom zijn)

DANK U allen, kijk aan deze discusie heb ik wat
nu snel ff wat bami op me bord knallen, brb
  zondag 24 november 2002 @ 17:57:50 #17
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_6974624
volgens einstein's algemene relativiteitstheorie is een zwaartekrachtveld niets anders dan een kromming in de ruimte/tijd.. oftewel.. euh.. stel je een strakgespannen laken voor, als je in het midden van dat laken een loden kogel legt, dan duwt dit het laken een beetje naar beneden. Leg je dan een knikker ergens anders op het laken, dan zul je zien dat dit naar de kogel toe rolt. Dit principe alleen dan een dimensie hoger is wat de aantrekkingskracht veroorzaakt

euh.. jah

□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_6974627
voor iemand van 20 had ik wel verwcht dat je e.e.a. met natuurkunde al gehad zou hebben...
pi_6974688
zwaartekracht is die relaxte shit waardoor je kan zitten en liggen... je weet toch
pi_6974692
de kern van de aarde is een grote ijzeren bal.

daardoor functioneert die kern als een grote magneet op alles wat er omheen zit, heeft te maken met bepaalde stromingen en magnetische velden in die ijzeren kern.

iedere planeet heeft zo'n soort kern, sommigen met wat meer of minder metalen dan de aarde. op de maan is het gehalte metalen in die kern bijvoorbeeld nihil vandaar dat er daar nauwelijks zwaartekracht is.
dat heeft natuurlijk ook te maken met de grootte van het hemellichaam.

pi_6974719
Bijna goed

Zwaartekracht is NIET (volledig dan) dingen die elkaar aantrekken.

Veel oplossingen gehoord maar als iedereen de kijk even beter had gelezen dan had je gelezen dat dat 'laken' maar een idee is. Zwaartekracht is een verbuiging van 4d ruimte tijd.

Wat is 4d, nou dat is niet moeilijk. Je hebt 3d, dat is de wereld waarin wij leven enzo. 4d is dezelfde wereld maar dan alle tijdsfragementen bij elkaar erbij.

Denk aan een bal die je door een 3d kamer gooit. Als je steeds een foto ervan neemt dan zul je zien dat de 3d verschillend is op verschillende tijdstippen (immers, de bal staat steeds iets verder op de foto).

Dat is 4d ofwel ruimte-tijd.

Een kromming in ruimte tijd is dus zoiets als ...

damn thermo komt, ik moet gaan later.

Zolang je op de dag des oordeels maar niet moet uitleggen dat alles is mislukt :)
  zondag 24 november 2002 @ 18:05:36 #22
38302 DooZjUh
Malajusted freak.
pi_6974730
pfff heb je dat niet geleerd in de 1e?
Naarmate het niveau daalt, stijgt de stemming.
  zondag 24 november 2002 @ 18:11:59 #23
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_6974794
quote:
Op zondag 24 november 2002 18:02 schreef -ScuL- het volgende:
de kern van de aarde is een grote ijzeren bal.

daardoor functioneert die kern als een grote magneet op alles wat er omheen zit, heeft te maken met bepaalde stromingen en magnetische velden in die ijzeren kern.

iedere planeet heeft zo'n soort kern, sommigen met wat meer of minder metalen dan de aarde. op de maan is het gehalte metalen in die kern bijvoorbeeld nihil vandaar dat er daar nauwelijks zwaartekracht is.
dat heeft natuurlijk ook te maken met de grootte van het hemellichaam.

Dat heeft alleen met de magnetische veld van de aarde te maken. Zwaartekracht is wat anders. Dat heeft puur met de massa te maken en niet met magnetisme. De dichtheid van de stof is dan natuurlijk wel belangrijk.
Zwakke en sterke kernkracht als ik me het goed herinner. Zwaartekracht is de zwakke kernkracht. Magnetisme is de sterke.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_6974856
quote:
Op zondag 24 november 2002 17:54 schreef janatwork het volgende:

[..]

Andersom inderdaad. Op de evenaar speelt de centrifugaalkracht (gemakshalve: middelpuntvliedende kracht) mee; door de rotatie van de aarde is de totale kracht naar het centrum van de Aarde wat kleiner.
Ik ga de formules even links laten liggen en probeer het even in woorden uit te leggen:
De zwaartekracht hangt samen met de massa van een voorwerp. Dat is inmiddels wel bekend, maar wát het nou precies is blijft nog even hoogst theoretisch. Eén verklaring is dat het de vervorming van de ruimte is. Er is daar een twee dimensionaal denkvoorbeeld voor: Stel je voor, je neemt een groot vierkant rubberen vlak, je spant het netjes in een lijst en je plaatst het horizontaal. Als je daar een grote kogellager op legt krijg je een trechtervormige kuil. Met een grotere kogellager krijg je een diepere en stijlere kuil. Zie die grote kogellager maar als een ster. Als je dat een klein knikkertje pakt en je plaatst het in stilstand op het rubberen vlak zal de knikker naar de kogellager rollen. Als je de knikker een snelheid geeft (we gaan wrijving even negeren) dan zal de knikker in de trechterkuil rondjes om de kogellager gaan draaien. Voila; de baan der planeten.
Om dit denkvoorbeeld naar de realiteit moet verplaatsen zul je wel even een paar dimensies moeten toevoegen. Het voorbeeld is, zoals je wellicht hebt opgemerkt, tweedimensinaal terwijl de kuil toch écht tot in de derde dimensie rijkt.
Als je dan weet dat de zwaartekracht die een voorwerp uitoefend afhangt van de massa, de afstand tot het zwaartepunt van dat voorwerp en, wat men noemt, de universele constante, zou je kunnen stellen dat de universele constante de rekbaarheid van het uiniversum weergeeft. Vergelijkbaar met de elasticiteitsconstante die de rekbaarheid van een hypothetisch rubberen vlak weergeeft.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_6974897
quote:
Op zondag 24 november 2002 18:11 schreef DaMayan het volgende:

[..]

Zwakke en sterke kernkracht als ik me het goed herinner. Zwaartekracht is de zwakke kernkracht. Magnetisme is de sterke.

De zwakke kernkracht, sterke kernkracht, zwaartekracht en electro-magnetische kracht zijn juist de vier verschillende krachten die bestaan.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_6999592
quote:
Op zondag 24 november 2002 17:44 schreef mabit het volgende:
de kracht die er voor zorgt dat objecten naar een planeet worden toegetrokken..

op de maan heb je ook zwaartekracht dus beperken tot aarde gaat neit op...

bovendien is de zwaartekracht op iedere planeet anders waardoor je van die rare sprongen kan maken op de maan (Fz = daar kleiner dan op aarder)...

ey, de maan is geen planeet
  dinsdag 26 november 2002 @ 10:35:45 #27
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_6999650
Zwaartekracht is kromming van ruimte-tijd door massa.

In een ander topic heb ik het wat beter uitgelegd,
dus lees ook mijn commentaar in deze thread:

Hoe ontstaat/werkt zwaartekracht?

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_7001543
quote:
Op zondag 24 november 2002 18:17 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Andersom inderdaad. Op de evenaar speelt de centrifugaalkracht (gemakshalve: middelpuntvliedende kracht) mee; door de rotatie van de aarde is de totale kracht naar het centrum van de Aarde wat kleiner.
Ik ga de formules even links laten liggen en probeer het even in woorden uit te leggen:
De zwaartekracht hangt samen met de massa van een voorwerp. Dat is inmiddels wel bekend, maar wát het nou precies is blijft nog even hoogst theoretisch. Eén verklaring is dat het de vervorming van de ruimte is. Er is daar een twee dimensionaal denkvoorbeeld voor: Stel je voor, je neemt een groot vierkant rubberen vlak, je spant het netjes in een lijst en je plaatst het horizontaal. Als je daar een grote kogellager op legt krijg je een trechtervormige kuil. Met een grotere kogellager krijg je een diepere en stijlere kuil. Zie die grote kogellager maar als een ster. Als je dat een klein knikkertje pakt en je plaatst het in stilstand op het rubberen vlak zal de knikker naar de kogellager rollen. Als je de knikker een snelheid geeft (we gaan wrijving even negeren) dan zal de knikker in de trechterkuil rondjes om de kogellager gaan draaien. Voila; de baan der planeten.
Om dit denkvoorbeeld naar de realiteit moet verplaatsen zul je wel even een paar dimensies moeten toevoegen. Het voorbeeld is, zoals je wellicht hebt opgemerkt, tweedimensinaal terwijl de kuil toch écht tot in de derde dimensie rijkt.
Als je dan weet dat de zwaartekracht die een voorwerp uitoefend afhangt van de massa, de afstand tot het zwaartepunt van dat voorwerp en, wat men noemt, de universele constante, zou je kunnen stellen dat de universele constante de rekbaarheid van het uiniversum weergeeft. Vergelijkbaar met de elasticiteitsconstante die de rekbaarheid van een hypothetisch rubberen vlak weergeeft.

dat is einsteins theorie van wat zwaarte kracht is ja
tja, we leven nu eenmaal in een wereld waar de bestrijders van het terrorisme gevaarlijker zijn dan de terroristen zelf.
  donderdag 26 juni 2003 @ 00:28:04 #29
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_11381983
Ja, zwaartekracht is inderdaad het resultaat van de buiging van de tijd-ruimte die een massa veroorzaakt. Zo gezien is zwaartekracht geen echte kracht, het is een soort van schijnkracht. Het heeft dus niets te maken met magneet- of elektromagnetische krachten. Bij een zwart gat bijvoorbeeld is de massa zo groot dat het gat dat de massa veroorzaakt een gesloten geheel vormt, de zogenaamde singulariteit. Vandaar dat er in een zwart gat geen tijd bestaat. Zwaartekracht is een van de mysterieuze krachten in ons universum. Wat het precies is weet eigenlijk niemand.
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
pi_11389887
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 00:28 schreef Aurora025 het volgende:
Zwaartekracht is een van de mysterieuze krachten in ons universum. Wat het precies is weet eigenlijk niemand.
'Zwaartekracht' bestaat eigenlijk niet. Volgens Einsteins Relativiteitstheorie kromt massa de ruimte en daardoor worden banen van lichamen in de buurt beïnvloed.
'Zwaartekracht' komt uit het model van Newton (van vóór Einstein dus); dit is een goede benadering voor situaties met niet-relativistische snelheden (dus snelheden veel lager dan die van het licht). Zo gauw je extremere situaties hebt of wanneer je een situatie exact wilt beschrijven heb je Einsteins theorie nodig.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_11391510
Zou dan ook graag willen lezen wat ruimte is volgens jullie?
pi_11396512
Maar als het een kromming is van de ruimte, welke rol spelen gravitonen hierin dan? De sterkte van de kromming? Dus hoe meer massa, hoe meer gravitonen hoe meer kromming?
pi_11396571
quote:
Op zondag 24 november 2002 17:37 schreef -mainframe- het volgende:
De zwaartekracht (beter: de valversnelling) van een object wordt bepaald door de totale massa van het object en de afstand tot het middelpunt van het object. Dit klinkt nogal ingewikkeld, neem de Maan als illustratie: hier op aarde is de zwaartekracht van de Maan heel gering omdat de afstand van hier tot het middelpunt van de Maan zo groot is. Op het oppervlak van de maan is de zwaartekracht groter, namelijk ongeveer 1/6 van die op Aarde. Dat de zwaartekracht op de Maan alleen 1/6 is van die op de Aarde komt omdat de Maan veel minder massa heeft dan de Aarde (iets meer dan 1%).
Je kunt dus alleen de zwaartekracht van een planeet bepalen als je zijn massa en diameter kent. Uit de omloopstijden en afstanden van zijn manen kan de massa van een planeet afgeleidt worden. De diameter wordt bepaald uit de afstand tot, en de schijnbare grootte van, een planeet.
Voor de planeten Jupiter en Neptunus is de zwaartekracht op het oppervlak groter dan die op Aarde, voor alle andere planeten is de zwaartekracht lager. Sommige van die planeten hebben meer massa dan de Aarde (zoals Saturnus en Uranus) maar hebben ook een veel grotere diameter zodat de valversnelling weer minder groot wordt.

Voor mensen die werkelijk diep willen gaan:
Om precies te zijn: De zwaartekracht g is evenredig met de massa M, maar omgekeerd evenredig met het kwadraat van de afstand tot het middelpunt R van een object: g=GxM/R2, waarbij G de gravitatie konstante is.

&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]ESTOFEX[/b]&lt;/a&gt;
pi_11396759
Ik denk dat je ipv middelpunt het zwaartepunt bedoeld
  donderdag 26 juni 2003 @ 19:21:10 #35
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_11396796
Toch altijd grappig hoeveel mensen "wat is de formule voor..." verwarren met "hoe onstaat zoiets en waarom?".
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_11397148
Nog grappiger vind ik het dat er een eenvoudige vraag gesteld wordt en er zo'n 10 verschillende antwoorden gegeven worden.
  donderdag 26 juni 2003 @ 19:46:42 #37
8369 speknek
Another day another slay
pi_11397265
Zwaartekracht, da's maar een theorie en nog lang niet bewezen. Gewoon een samenzwering van wetenschappers om het werk Gods te ontkennen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 26 juni 2003 @ 19:48:17 #38
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_11397299
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 19:46 schreef speknek het volgende:
Zwaartekracht, da's maar een theorie en nog lang niet bewezen. Gewoon een samenzwering van wetenschappers om het werk Gods te ontkennen.
Eindelijk iemand die het snapt en zich niet laat hersenspoelen door de zogenaamde wetenschappelijke pseudo-feiten.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  donderdag 26 juni 2003 @ 19:48:35 #39
15660 chocolatemoeze
pi_11397304
quote:
Zwaartekracht, da's maar een theorie en nog lang niet bewezen. Gewoon een samenzwering van wetenschappers om het werk Gods te ontkennen ontdekken.
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  donderdag 26 juni 2003 @ 20:19:02 #40
12718 Lawine
...En toen was er licht!
pi_11398093
Zwaartekracht is een verschijningsvorm van de zg. 'Gravitatie'. Het is de kracht die ontstaat enkel doordat je twee massa's bij elkaar in de buurt brengt. Zie verder.
Koffie, zwart, geen suiker
pi_11398475
niemand weet wat zwaartekracht is. including me
pi_11398938
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 20:33 schreef Byte_Me het volgende:
niemand weet wat zwaartekracht is. including me
De zwaartekracht (beter: de valversnelling)
&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]ESTOFEX[/b]&lt;/a&gt;
  donderdag 26 juni 2003 @ 20:52:44 #43
39566 MuggenHor
Rotbeesten dat het zijn
pi_11399089
quote:
Op zondag 24 november 2002 17:37 schreef -mainframe- het volgende:
Dat is de werking van deeltjes genaamt gravitonen tussen deeltjes met massa bijvoorbeeld, protonen, neutronen, elektronen etc. (zie binas tabel 26; subatomaire deeltjes)

Dit wil zeggen hoe groter de totale massa van een bepaald object hoe groter de kracht die dat object op andere objecten uitoefend.

Stel ik heb een voetbal die 2x zo zwaar is als de aarde dan zou alles en iedereen waarschijnlijk op die voetbal geplakt zitten ipv op de aarde.

Waarheid is pas waarheid als het tegengestelde ook waarheid is
  donderdag 26 juni 2003 @ 20:54:22 #44
15660 chocolatemoeze
pi_11399123
volgens mij zijn die gravitonen vooralsnog hypothetisch modelmatig bedoeld, of niet?
  donderdag 26 juni 2003 @ 21:27:48 #45
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_11399996
Hier wat filmpjes en bewijzen over hoe je de zwaartekracht opheft:

http://www-personal.umich.edu/~reginald/sonlunc.html

http://www-personal.umich.edu/~reginald/soniclev.html

Met behulp van geluid of muziek of zo.

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_11406637
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 21:27 schreef M.ALTA het volgende:
Hier wat filmpjes en bewijzen over hoe je de zwaartekracht opheft:

http://www-personal.umich.edu/~reginald/sonlunc.html

http://www-personal.umich.edu/~reginald/soniclev.html

Met behulp van geluid of muziek of zo.

dit is geen opheffen van de zwaartekracht hoor, tenminste, niet echt.dit is gewoon een tegengestelde kracht die even groot is creeren. er zijn wel geruchten van een antizwaartekracht machine, maar die heb ik nooit bevestigd gezien. Boeing en NASA doen er veel onderzoek naar.
  vrijdag 27 juni 2003 @ 10:29:23 #47
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_11407900
quote:
'Nuff said
pi_11408023
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 19:40 schreef Disorder het volgende:
Nog grappiger vind ik het dat er een eenvoudige vraag gesteld wordt en er zo'n 10 verschillende antwoorden gegeven worden.
zwaartekracht is alles behalve eenvoudig
  vrijdag 27 juni 2003 @ 12:30:02 #49
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_11419865
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 10:36 schreef 2x4 het volgende:

[..]

pi_11419915
zwaartekracht zorgt ervoor dat alle materie elkaar aantrekt

pas als er genoeg materie is voel je het =]

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')