abonnement Unibet Coolblue
pi_160258007
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 13:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Goed te horen! Ik ben steeds zekerder ervan dat dit de beste keus voor me is.

Waarom zou je kiezen voor de extra 4gb geheugen?
Is dat nodig?
2GB zou ook genoeg zijn maar aangezien deze maar ¤15,95 kost hier voor gekozen, ook handig voor als je er nog een keer windows op wil zetten. :)
pi_160258193
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 14:22 schreef Idenue het volgende:

[..]

2GB zou ook genoeg zijn maar aangezien deze maar ¤15,95 kost hier voor gekozen, ook handig voor als je er nog een keer windows op wil zetten. :)
Die 15 euro extra gaat geen pijn doen inderdaad. Dank voor de suggesties. Ik ga alles morgen daar denk ik bestellen.

Hopelijk begin komende week dan alles al in huis. :)

Edit:
Eerst nog even dat 1,35V uitzoeken. :9

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2016 14:34:00 ]
pi_160294741
NUC, interne HDD en geheugenkaart zijn besteld. :7

Waarschijnlijk komt alles woensdag binnen.
pi_160493256
Een terugkoppeling:

Vrijdagmiddag kreeg ik de NUC binnen. In elkaar zetten was makkelijk, net als het Openelec installeren (ofja, met Youtube tutorials was het goed te doen).

Het downloaden van films via de addons heb ik nog niet uitgezocht, dus voor nu werk ik met een omweg (eerst downloaden met torrents op laptop, externe hdd en kopieren met file manager). Beetje omslachtig, maar valt qua tijd die ik kwijt ben wel mee. Hoe de addons voor downloaden werken is later een zorg.

Maar wat een prachtig systeem. Het design van de nuc viel me alles mee (vooral dat ie een stuk kleiner was dan verwacht). Kodi is prachtig, precies wat ik zocht. Heerlijke interface. De NUC zelf werkt snel genoeg voor me. Zeg kleine 10 seconde opstarten en het werkt als een trein. Ook de app op telefoon maakt een afstandbediening niet echt noodzakelijk. Niks dan lof dus.

Enorm bedankt voor alle hulp in dit topic. Ik heb heel veel gehad aan alle reacties om zo tot het beste systeem voor mij te komen.
  maandag 7 maart 2016 @ 21:11:19 #105
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_160501162
Tof! Dus geen Windows maar openelec erop. Nice. Zou je jouw informatiebronnen hier kunnen delen? Dan bestel ik er ook zo één en kan ik eindelijk van mijn oude mediaplayer af.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 8 maart 2016 @ 10:52:46 #106
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_160512200
Ook ff je acountgegevens van bv opensubtitles in de subtitles addon knallen en het downloaden van de juiste ondertieteling is eeen eitje

Ohja kijk eens naar wizards om het instaleren en instellen van verschillende add-ons eenvoudig te maken

[ Bericht 29% gewijzigd door DeMolay op 08-03-2016 10:59:41 ]
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_160512513
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Kodi is prachtig
In versie 16 hebben ze ook al tig dingen opgelost.Alhoewel ze al begonnen zijn aan 16.1 en de Youtube addon van Bromix nu eindelijk een beetje aangepakt wordt.

Mooi dat je tevreden bent.Happy viewing.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_160515596
Ok toch tof dat het gelukt is. Ben wel benieuwd in hoeverre je 'm ook als NAS ingezet gaat krijgen.
pi_160535703
quote:
17s.gif Op maandag 7 maart 2016 21:11 schreef jogy het volgende:
Tof! Dus geen Windows maar openelec erop. Nice. Zou je jouw informatiebronnen hier kunnen delen? Dan bestel ik er ook zo één en kan ik eindelijk van mijn oude mediaplayer af.
Ik heb gewoon Openelec gedownload op hun site: http://openelec.tv/get-openelec ([Stable] OpenELEC 6.0.3 (x86_64) Disk image). Vervolgens met Win32DiskImager op een USB-stick gezet en die geopend op de NUC. Installeren was eenvoudig, maar had er wel een Youtube tutorial naast :9.
pi_160535713
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 10:52 schreef DeMolay het volgende:
Ook ff je acountgegevens van bv opensubtitles in de subtitles addon knallen en het downloaden van de juiste ondertieteling is eeen eitje

Ohja kijk eens naar wizards om het instaleren en instellen van verschillende add-ons eenvoudig te maken

Opensubtitles heb ik, werkt perfect inderdaad. Binnen een paar seconde en vrijwel altijd goed gesynchroniseerd.
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 13:39 schreef KomtTijd... het volgende:
Ok toch tof dat het gelukt is. Ben wel benieuwd in hoeverre je 'm ook als NAS ingezet gaat krijgen.
Anders ik wel. Maar ik heb geen enorme haast. Komt over een aantal weken wel een keer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2016 07:58:34 ]
pi_160561276
Gisteren geprobeerd om een SNES emulator te installeren. Dat ging me qua techniek toch net een stap te ver. Uiteindelijk zat ik te kijken naar een Spaanstalige Kodi en waren al mijn films uit de library gegooid. :')
  dinsdag 19 april 2016 @ 14:35:18 #112
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_161550013
vandaag krijg ik mijn NUC met bijbehorende dingen ook binnen. Ik ben benieuwd.

Het zal wel een openelec met een dual boot naar windows 10 worden denk ik. Moet hierna alleen nog even een afstandsbediening kopen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 19 april 2016 @ 14:42:04 #113
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_161550139
En dan kaap ik dit topic vanaf vanavond voor al mijn noobistische vragen natuurlijk :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_161553668
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 16:23 schreef Saekerhett het volgende:
NAS voor opslag en downloaden.
Intel NUC met Kodi erop voor het afspelen.
Dat! SSD erin en zo kaal mogelijk laten en je pc is in 2 tellen opgestart en klaar om te spelen. Deze setup zal aan al je verwachtingen voldoen
------------_--------
  woensdag 20 april 2016 @ 02:18:36 #115
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_161566628
Alles werkt. Ik ben wel een idioot geweest en heb een 2.5 inch ssd schijf gekocht die niet past :') maar gewoon een usb stick van 64 gig gekocht en dat werkt perfect. Zelfs de afstandsbediening doet het volledig. Kan de nuc aanzetten met de aan knop op de remote en het heeft mijn hele nas geïndexeerd. Eindelijk de nieuwste codex en volledige art plus playresume. O+. Nu nog even kijken of ik de index van mijn nas op de media player kan koppelen en dan is het klaar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_161567217
quote:
17s.gif Op woensdag 20 april 2016 02:18 schreef jogy het volgende:
Alles werkt. Ik ben wel een idioot geweest en heb een 2.5 inch ssd schijf gekocht die niet past :') maar gewoon een usb stick van 64 gig gekocht en dat werkt perfect. Zelfs de afstandsbediening doet het volledig. Kan de nuc aanzetten met de aan knop op de remote en het heeft mijn hele nas geïndexeerd. Eindelijk de nieuwste codex en volledige art plus playresume. O+. Nu nog even kijken of ik de index van mijn nas op de media player kan koppelen en dan is het klaar.
Welke afstandbediening heb je ervoor gekocht? Of gebruik je dezelfde als die van je tv?
  woensdag 20 april 2016 @ 08:17:11 #117
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_161567565
quote:
7s.gif Op woensdag 20 april 2016 07:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Welke afstandbediening heb je ervoor gekocht? Of gebruik je dezelfde als die van je tv?
All for one remote, kan je instellen met je Smartphone via Bluetooth. Hoef je alleen maar Microsoft media player te kiezen en de test te doorlopen en het werkt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_161571413
Ik heb hier een NUC staan met windows 10 en dat werkt ook perfect. Is wel zo makkelijk als je even iets op Fox sports, youtube oid wil kijken.
  woensdag 20 april 2016 @ 12:16:27 #119
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_161571546
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 12:11 schreef 44rdbei het volgende:
Ik heb hier een NUC staan met windows 10 en dat werkt ook perfect. Is wel zo makkelijk als je even iets op Fox sports, youtube oid wil kijken.
Ik twijfel ook een beetje of ik het zo laat met Openelec of dat ik er dan wel niet dual boot windows 10 op ga zetten zodat ik er meer onzin mee uit kan halen. Maar de basisfunctionaliteit moet wel volledig gedaan kunnen worden met de universele afstandsbediening. Mijn NUC start nu op binnen 5 seconden. Dat is ook wat waard.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_161575972
quote:
14s.gif Op woensdag 20 april 2016 12:16 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik twijfel ook een beetje of ik het zo laat met Openelec of dat ik er dan wel niet dual boot windows 10 op ga zetten zodat ik er meer onzin mee uit kan halen. Maar de basisfunctionaliteit moet wel volledig gedaan kunnen worden met de universele afstandsbediening. Mijn NUC start nu op binnen 5 seconden. Dat is ook wat waard.
In windows 10 heb je denk ik niet zoveel aan die afstandsbediening, misschien als je XBMC/Kodi installeert dat het daarin weer wel werkt dat weet ik niet. Ik gebruik een los toetsenbord, een muis heb je toch bijna niet meer nodig en anders heb ik altijd nog het touchpad.

Windows 10 start bij mij snel op. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik destijds een van de duurdere NUC's heb gekocht (I5, 8GB ram en een SSD schijf). Niet om te pochen ofzo maar als je het met I3 en USB stick doet zou windows wel eens minder snel kunnen zijn.
  woensdag 20 april 2016 @ 15:34:50 #121
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_161576387
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 15:18 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

In windows 10 heb je denk ik niet zoveel aan die afstandsbediening, misschien als je XBMC/Kodi installeert dat het daarin weer wel werkt dat weet ik niet. Ik gebruik een los toetsenbord, een muis heb je toch bijna niet meer nodig en anders heb ik altijd nog het touchpad.

Windows 10 start bij mij snel op. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik destijds een van de duurdere NUC's heb gekocht (I5, 8GB ram en een SSD schijf). Niet om te pochen ofzo maar als je het met I3 en USB stick doet zou windows wel eens minder snel kunnen zijn.
Het is een USB 3 memory stick dus dat komt wel goed. 8 gig ddr4 erin verder en mocht ik het toch willen koop ik eerst een geschikte SSD voor dat ding. Voor zover ik het gelezen heb hier en daar kan je ook met windows de NUC zo instellen dat je het volledig kan bedienen met je afstandsbediening (uit en aan zetten, volgens mij opstarten in media modus etc) Geen idee hoe oud die van jou is of welke generatie I5 erin zit, deze is 6de generatie, de NUC is ook pas 5 maanden op de markt.

En ook al vind ik het niet zo'n probleem om met een toetsenbord te werken vind m'n vriendin het wel lomp en ik moet heel eerlijk zeggen dat het een bevordering is voor het gemaksgevoel als je niet met een muis/keyboard of smartphone loopt te spelen.

Op het moment vind ik het gewoon een beetje zielig voor mijn mini pc dat het maximale gebruik niet boven de 10% komt dus wil ik er wel wat meer in proppen. Ik heb ook nog ergens een niet heel vaak gebruikte draadloze controller liggen die ik wil gaan gebruiken. Eigenlijk heb ik alweer genoeg (onrealistische) dingen die ik ermee uit wil vreten :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_161577434
quote:
14s.gif Op woensdag 20 april 2016 15:34 schreef jogy het volgende:

[..]

Het is een USB 3 memory stick dus dat komt wel goed. 8 gig ddr4 erin verder en mocht ik het toch willen koop ik eerst een geschikte SSD voor dat ding. Voor zover ik het gelezen heb hier en daar kan je ook met windows de NUC zo instellen dat je het volledig kan bedienen met je afstandsbediening (uit en aan zetten, volgens mij opstarten in media modus etc) Geen idee hoe oud die van jou is of welke generatie I5 erin zit, deze is 6de generatie, de NUC is ook pas 5 maanden op de markt.

En ook al vind ik het niet zo'n probleem om met een toetsenbord te werken vind m'n vriendin het wel lomp en ik moet heel eerlijk zeggen dat het een bevordering is voor het gemaksgevoel als je niet met een muis/keyboard of smartphone loopt te spelen.

Op het moment vind ik het gewoon een beetje zielig voor mijn mini pc dat het maximale gebruik niet boven de 10% komt dus wil ik er wel wat meer in proppen. Ik heb ook nog ergens een niet heel vaak gebruikte draadloze controller liggen die ik wil gaan gebruiken. Eigenlijk heb ik alweer genoeg (onrealistische) dingen die ik ermee uit wil vreten :').
Dan moet het wel met de hardware wel goed komen inderdaad. Ik heb de mijne ergens in 2014 gekocht dus dat zal niet de laatste generatie zijn. Die kastjes kunnen bestwel wat hebben, ik heb er hyper-v op draaien met een windows 2012 virtual en dat gaat ook prima.

Ervan uitgaande dat je wil gamen met die controller kan misschien steamconnect gebruiken. Ik heb dat getest op mijn NUC met een ps4 controller en dat werkte best redelijk. Alleen draadloos werkte niet.
  woensdag 20 april 2016 @ 17:06:16 #123
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_161578583
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 16:16 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Dan moet het wel met de hardware wel goed komen inderdaad. Ik heb de mijne ergens in 2014 gekocht dus dat zal niet de laatste generatie zijn. Die kastjes kunnen bestwel wat hebben, ik heb er hyper-v op draaien met een windows 2012 virtual en dat gaat ook prima.

Ervan uitgaande dat je wil gamen met die controller kan misschien steamconnect gebruiken. Ik heb dat getest op mijn NUC met een ps4 controller en dat werkte best redelijk. Alleen draadloos werkte niet.
Ik heb een xbox 360 controller voor Windows met een reciever dus dat moet hopelijk wel goed komen. Behalve dan die hobbyisten freeware rom players die zich nergens op aansluiten.

Maar het lijkt me wel weer leuk (waarschijnlijk voor 2 minuten :') ) om Super Mario World 3 (SNES) op een controller te spelen O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_161836252
Naar aanleiding van mijn topic over een mediacenter, ook geinteresseerd geraakt in een NUC, bijvoorbeeld deze: http://tweakers.net/price(...)0wykh/specificaties/

Ik lees iets over een extra ssd/hdd en geheugen. Ik neem aan dat deze twee zaken er nog minimaal bij moeten komen? Welk 8 GB geheugen en welke hdd of ssd (30 tot 60 gb voor enkel besturingssysteem plus wat apps) zou dan voldoende zijn zonder dat de kosten even verdubbeld worden?

Ik zou er ook graag een aparte infra-rood afstandsbediening bij willen om Kodi mee te bedienen. Bediening met een smartphone vind ik nogal onhandig. Welke eenvoudige afstandsbediening (voor Windows ofzo) is dan aan te raden?

Ik ben ook niet echt thuis in welke hardware waarbij hoort, dus vandaar mijn vragen.

Alvast bedankt.
  zondag 1 mei 2016 @ 13:01:28 #125
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_161843745
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 23:30 schreef Justinn het volgende:
Naar aanleiding van mijn topic over een mediacenter, ook geinteresseerd geraakt in een NUC, bijvoorbeeld deze: http://tweakers.net/price(...)0wykh/specificaties/

Ik lees iets over een extra ssd/hdd en geheugen. Ik neem aan dat deze twee zaken er nog minimaal bij moeten komen? Welk 8 GB geheugen en welke hdd of ssd (30 tot 60 gb voor enkel besturingssysteem plus wat apps) zou dan voldoende zijn zonder dat de kosten even verdubbeld worden?

Ik zou er ook graag een aparte infra-rood afstandsbediening bij willen om Kodi mee te bedienen. Bediening met een smartphone vind ik nogal onhandig. Welke eenvoudige afstandsbediening (voor Windows ofzo) is dan aan te raden?

Ik ben ook niet echt thuis in welke hardware waarbij hoort, dus vandaar mijn vragen.

Alvast bedankt.
Ik gebruik een one for all remote en heb deze ingesteld als Xbox 360 Universal remote en die werkte meteen. Als je het echt alleen als mediaspeler wil gaan gebruiken en niet als mediaserver, downloader en verwerker dan is die nuc een beetje overkill. Ik heb http://tweakers.net/price(...)i3ryh/specificaties/ en die gaat nu nooit over de 5 a 10 % qua resources.

M.2 ssd (niet msata doen zoals ik deed ;(. )
http://tweakers.net/categ(...)k5SlbRSr56RkqxtbW1AA

Of gewoon een USB 3 memory stick, stuk goedkoper en werkt ook voor openelec :P

Ddr3l sodimm
http://tweakers.net/categ(...)lKVtFK5qamRkqxtbW1AA

One for all remote
http://tweakers.net/price(...)ontrol-urc-7980.html
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')