abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160196466
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 18:54 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Het is meer de manier hoe je hier overkomt wat nogal kinderlijk is. Je kruipt constant in de slachtofferrol en reageert alleen op de berichten die je wel zinden. Nergens neem je eens gewoon de verantwoordelijk waar een volwassen vent van 25 toch wel over zou moeten beschikken. Je vindt vooral jezelf heel erg zielig en met elke post probeer je een soort van medelijden te wekken. Het lijkt wel of je constant getroost wil worden. Om eerlijk te zijn ken ik heel wat zestienjarigen die volwassener overkomen dan jij. Ik ben een aantal jaar jonger dan jij, maar het is alsof ik tegen mijn kleine broertje praat.
Mijn broertje wordt over 2 maanden 15 en die vind ik al volwassener overkomen.
pi_160199453
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 09:20 schreef K44S het volgende:

[..]

Het klinkt ook erg enthousiast van ts.

Ik vind je maar een naar mannetje ts.
Klinkt inderdaad alsof hij er een ander plezier mee moet doen. :')
pi_160199858
http://www.meegeldersepoort.nl/cursus/de-vriendenkring/ klinkt als heel geforceerd en blijf je binnen je spectrum
  donderdag 25 februari 2016 @ 12:28:34 #285
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160199920
Probeer zoiets gewoon eens Deezer! Zo'n intake gesprek kan nooit kwaad en dan kan je ook meteen je zorgen/bezwaren/wensen uiten.
Nu niet een keer alleen een site opzoeken waar zoiets mogelijk is maar er ook iets mee doen!
  donderdag 25 februari 2016 @ 12:29:45 #286
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160199960
Ik vind het trouwens positief dat je nu opeens wel open staat voor dingen zoals dat.
pi_160199965
Denk niet dat het gratis is, dus ...

Laatste keer haakte hij ook af voor een maar tientjes op het eind.
  donderdag 25 februari 2016 @ 12:31:18 #288
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160199994
Dit is wel echt iets voor mensen zoals Deezer dus het is niet puur het ontmoeten maar hij kan er ook echt iets aan hebben in de toekomst.
  donderdag 25 februari 2016 @ 12:42:38 #289
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160200262
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:30 schreef j1nxnl het volgende:
Denk niet dat het gratis is, dus ...

Laatste keer haakte hij ook af voor een maar tientjes op het eind.
Niet zo negatief!
The love you take is equal to the love you make.
pi_160200697
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:31 schreef gebakken-koekje het volgende:
Dit is wel echt iets voor mensen zoals Deezer dus het is niet puur het ontmoeten maar hij kan er ook echt iets aan hebben in de toekomst.
Die cursus is 40 euro dat dat is niks ;) maar de laatste les zie ik wel tegenop (iemand uit je eigen netwerk). Sowieso is de diagnose bijna 10 jaar geleden gesteld dus..

Vriendengroep ben in bang voor de echte autisten. Heb zoiets vroeger ook gedaan maar dat klikte nooit omdat ze toch een ander denkniveau hadden en dat ook uitten. Dus als je lekker aan het bowlen was viel je toch altijd op als 'dat aparte groepje'.
pi_160200747
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:26 schreef Deezertje het volgende:
http://www.meegeldersepoort.nl/cursus/de-vriendenkring/ klinkt als heel geforceerd en blijf je binnen je spectrum
Dat iets 'geforceerd' is betekent niet dat het geen baat kan hebben. Sterker nog, ik denk dat jij ook een beetje geforceerd moet worden en meer hebt aan strakke begeleiding zodat je een stok achter de deur hebt. Aanmodderen via die apps en bezoekjes aan de UB en sportschool hebben je tot dusver ook geen baat gehad.

Het is geen ramp om hulp te krijgen Deezer, zorg eens dat die enorme muur wordt afgebroken. Stuur vandaag gewoon een mailtje dat je interesse hebt, laat dat balletje rollen.
  donderdag 25 februari 2016 @ 13:03:24 #292
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160200830
Er staat toch ook dat het is voor mensen die normaal tot hoog fuctioneren en dat doe jij ook dus probeer het gewoon eens, al is het maar dat intake gesprek van die vriendengroep
  donderdag 25 februari 2016 @ 13:04:18 #293
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160200854
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:58 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Die cursus is 40 euro dat dat is niks ;) maar de laatste les zie ik wel tegenop (iemand uit je eigen netwerk). Sowieso is de diagnose bijna 10 jaar geleden gesteld dus..

Vriendengroep ben in bang voor de echte autisten. Heb zoiets vroeger ook gedaan maar dat klikte nooit omdat ze toch een ander denkniveau hadden en dat ook uitten. Dus als je lekker aan het bowlen was viel je toch altijd op als 'dat aparte groepje'.
Loopt je begeleiding ook via MEE Gelderse Poort? Bespreek het anders eens met diegene.

En anders een (vrijblijvend) intakegesprek: misschien rolt daar wel een heel goed advies uit.
The love you take is equal to the love you make.
pi_160200883
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:58 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik zou toch ook echt eens stoppen met het generaliseren van autisten. Je baalt dat je (een lichte vorm van) autisme hebt, dat kan ik goed begrijpen. Maar hoe lang blijf je in dat rouwproces en zorg je dat er iets gebeurt? Laten we eerlijk zijn, liever autistische vrienden dan helemaal geen vrienden toch? Daarnaast zit het echt tussen je oren dat je opvalt als 'dat aparte groepje', autisme is iets wat je nauwelijks ziet aan de buitenkant.

Trouwens, wie zegt dat jij de enige bent met licht autisme?
pi_160200984
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 13:03 schreef gebakken-koekje het volgende:
Er staat toch ook dat het is voor mensen die normaal tot hoog fuctioneren en dat doe jij ook dus probeer het gewoon eens, al is het maar dat intake gesprek van die vriendengroep
De therapiegroep die ik in Het Radboud heb gehad was ook voor normaal tot hoogfuncitonerende mensen met autisme. En autismecafé's zijn vaak voor ook die doelgroepen. :)
pi_160201012
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 13:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Loopt je begeleiding ook via MEE Gelderse Poort? Bespreek het anders eens met diegene.

En anders een (vrijblijvend) intakegesprek: misschien rolt daar wel een heel goed advies uit.
Nee ontvang elders begeleiding voor mijn autisme al is het momenteel een wekelijkse uitlaatklep aan het worden ipv echt dingen ondernemen.
pi_160201016
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 13:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zo grappig trouwens; ik heb vaker contact met MEE gehad, en telkens zochten ze extern hulp voor mij, omdat zij niet voor hoogfunctionerende autisten zouden zijn! :') WTF? Volgens mij klopt daar geen zak van, maar ik ben in ieder geval wel goed geholpen met die externe hulp die zij hadden opgezocht. :)
pi_160201040
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 13:10 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee ontvang elders begeleiding voor mijn autisme al is het momenteel een wekelijkse uitlaatklep aan het worden ipv echt dingen ondernemen.
Ga eens met je begeleider wandelen, ergens een hapje en een drankje doen en meer van dat soort dingen. :) Dat kan je al een klein beetje over een eerste drempel heen zetten m naar andere sociale aangelegenheden te gaan.
pi_160201041
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 13:05 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik zou toch ook echt eens stoppen met het generaliseren van autisten. Je baalt dat je (een lichte vorm van) autisme hebt, dat kan ik goed begrijpen. Maar hoe lang blijf je in dat rouwproces en zorg je dat er iets gebeurt? Laten we eerlijk zijn, liever autistische vrienden dan helemaal geen vrienden toch? Daarnaast zit het echt tussen je oren dat je opvalt als 'dat aparte groepje', autisme is iets wat je nauwelijks ziet aan de buitenkant.

Trouwens, wie zegt dat jij de enige bent met licht autisme?
Bij die mensen zag je aan de buitenkant en aan hun doen en laten dat het ook niet helemaal 100% was.
  donderdag 25 februari 2016 @ 13:11:51 #300
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160201042
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 13:10 schreef Deezertje het volgende:
wekelijkse uitlaatklep
Wat vertel je dan allemaal?
pi_160201070
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2016 13:11 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wat vertel je dan allemaal?
Wat ik die week heb meegemaakt enzo. Verkapte vriendschap eigenlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')