Dat dus! Verder zal iedereen wel een aantal punten uitded OP herkennen denk ik. Dat gevoel had ik zelf ook na mijn afstuderen en het uitgaan van mijn relatie. Al had (en heb) Ik gelukkig wel vrienden die me steunden bij alles wat ik doe en deed. Maar ook ik moest flink aan mezelf werken en ja, dat is zwaar, maar jij kunt o.a. bevestigen dat het mij wel geholpen heeft.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:56 schreef broccoli. het volgende:
Ik denk dat het voor jou ook goed is om wat opener naar mensen te kijken. Niet gelijk als er maar 1 minpunt de persoon ditchen omdat hij/zij niet goed genoeg is.
Van andere mensen, met andere visies, interesses en persoonlijkheden kun je heel veel leren en opdoen.
Dat mag dus niet van de mods hier, al een keer gedaan...quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:23 schreef Cue_ het volgende:
Ik ben nog steeds van mening dat deezer eens de gesprekken moet posten die hij voert online.
Omdat t anders niet te beoordelen valt
Je gaf al een keer aan dat het meer interview-vragen waren, toch? Daar zou ik ook zelf op afknappen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat mag dus niet van de mods hier, al een keer gedaan...
Mijn leven gaat nu op de autopiloot en dat is weer het andere uiterste. Ik zal never nooit een gozer zijn die met iedereen kan meelullen etc. daar is het ook al te laat voor denk ik. Grootste punt is iemand vinden die mij accepteert, die niet afschrikt dat je koos vriendloos bent. Status telt te veel in deze wereld, of de poging daartoe. Mensen gooien nog steeds sociale media vol met de 'kijk ons het eens leuk hebben' momentjes en de minder leuke zijn bijna nergens te bekennen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:38 schreef Bananenpap het volgende:
Ik heb altijd het idee dat mensen als Deezertje hun jeugd proberen inhalen/goedmaken door een super coole vriendengroep te krijgen.
Bij sommige meiden. Laatste twee dames wisten al 2 weken dat 't niets ging worden en er geen date kwam maar bleven wel doorappen... dus tja dat is dan ook een beetje hun schuld, niet?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:50 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Je gaf al een keer aan dat het meer interview-vragen waren, toch? Daar zou ik ook zelf op afkappen.
Het is nooit te laat. Iemand kan dat praatje hebben vanaf zijn jonge leeftijd, maar ook mensen op de latere leeftijd worden ook sociaal. Ook mensen zoals jij.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:52 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mijn leven gaat nu op de autopiloot en dat is weer het andere uiterste. Ik zal never nooit een gozer zijn die met iedereen kan meelullen etc. daar is het ook al te laat voor denk ik.
Die iemand loopt vast ergens rond, maar op dit moment ben jij niet aantrekkelijk genoeg om die iemand te vinden. En zolang jij je niet in de wereld begeeft, of aan jezelf werkt, zal het ook lastiger worden om die iemand te vinden. Je onderneemt geen actie en je bent zoekende. Dat werkt niet samen. Zoeken helpt niet en en dat zou je eigenlijk wel door moeten hebben.quote:Grootste punt is iemand vinden die mij accepteert, die niet afschrikt dat je koos vriendloos bent. Status telt te veel in deze wereld, of de poging daartoe. Mensen gooien nog steeds sociale media vol met de 'kijk ons het eens leuk hebben' momentjes en de minder leuke zijn bijna nergens te bekennen.
Dus ik zou gewoon meer moeten ondernemen? Bijvoorbeeld de eerst volgende keer dat ik in de sportschool sta degene langs mij aanspreken? Of inschrijven voor een groeples/cursus?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:54 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Het is nooit te laat. Iemand kan dat praatje hebben vanaf zijn jonge leeftijd, maar ook mensen op de latere leeftijd worden ook sociaal. Ook mensen zoals jij.
[..]
Die iemand loopt vast ergens rond, maar op dit moment ben jij niet aantrekkelijk genoeg om die iemand te vinden. En zolang jij je niet in de wereld begeeft, of aan jezelf werkt, zal het ook lastiger worden om die iemand te vinden. Je onderneemt geen actie en je bent zoekende. Dat werkt niet samen. Zoeken helpt niet en en dat zou je eigenlijk wel door moeten hebben.
Bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dus ik zou gewoon meer moeten ondernemen? Bijvoorbeeld de eerst volgende keer dat ik in de sportschool sta degene langs mij aanspreken? Of inschrijven voor een groeples/cursus?
Okay, het is vrij simpel: ga een hobbie uitvoeren, zoals ik je ook al in de DM vertelde en ga daar met mensen praten. Weet wel dat meestal niemand het echt keihard boeit dat je minder vrienden hebt als je gewoon een relaxede gast bent om mee te praten. Note, ook sporten/hobbies die raar lijken kunnen tot leuke sociale contacten leiden. (Had ook nooit verwacht dat ik in een orkest spelen leuk zou vinden, maar fuck it).quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:52 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mijn leven gaat nu op de autopiloot en dat is weer het andere uiterste. Ik zal never nooit een gozer zijn die met iedereen kan meelullen etc. daar is het ook al te laat voor denk ik. Grootste punt is iemand vinden die mij accepteert, die niet afschrikt dat je koos vriendloos bent. Status telt te veel in deze wereld, of de poging daartoe. Mensen gooien nog steeds sociale media vol met de 'kijk ons het eens leuk hebben' momentjes en de minder leuke zijn bijna nergens te bekennen.
Iemand langs jou aanspreken heb je wel vaker geprobeerd, toch? Wat wil je dan gaan zeggen? Volgens mij gaan de laatste weken jouw posts over dat je niet weet hoe je een gesprek moet aanknopen. Inschrijven voor een groepsles/curus is een goed beginnetje, maar als je er alleen komt en niet communiceert, kom je er niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dus ik zou gewoon meer moeten ondernemen? Bijvoorbeeld de eerst volgende keer dat ik in de sportschool sta degene langs mij aanspreken? Of inschrijven voor een groeples/cursus?
Tuurlijk wel, maar als ik een poging doe tot mensen aanspreken in de fitness is de helft muziek aan het luisteren (en moet ik dus storen) en de andere helft zegt met een beetje geluk twee woorden terug en gaat zijn eigen gang weer. Dan moet je een cursus/les proberen, maar daarvoor moet ik fysiek wel meer kunnen, anders ben je weer de gozer die er niks van kan (zoals bij de vorige cursus)quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:57 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld
Heb je dit echt nooit zelf bedacht?
Gestrest niet, maar geforceerd hmm.. tja iemand vanuit het niets aanspreken is vaak wel eng. Eigenlijk werkt met voorbedachte raden (dat is het dan) ook niet. Je moet juist op het moment dat er iets gebeurd iemand aanspreken, dan komt het ook niet zo gek over.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:05 schreef Mandéra het volgende:
Misschien kom je bij die mensen die je twee woorden terug geven en verder gaan gewoon erg gestrest of geforceerd over? Heb je daar al eens over nagedacht als je aan die momenten terugdenkt?
Fitness is uberkut. Gewoon niet doen.(Alhoewel het beter is dan thuis zitten).quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:59 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, maar als ik een poging doe tot mensen aanspreken in de fitness is de helft muziek aan het luisteren (en moet ik dus storen) en de andere helft zegt met een beetje geluk twee woorden terug en gaat zijn eigen gang weer. Dan moet je een cursus/les proberen, maar daarvoor moet ik fysiek wel meer kunnen, anders ben je weer de gozer die er niks van kan (zoals bij de vorige cursus)
mét autisme liefst.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:08 schreef gebakken-koekje het volgende:
Deezer is er bij jou in de buurt geen buurtcentrum of iets waar ze dingen organiseren voor jongere mensen?
Wat dan? De meeste baantjes hier zijn in de zorg, maar dat lijkt me een tikkeltje lachwekkend voor mij. Sportkantines e.d. worden gedaan door mensen die lid zijn van de club. Vluchtelingen heb ik niks mee en eerder politiek correct bezig. Betaalde bijbaantjes heb ik op gereageerd maar ben ik te oud voor (al geven ze dat niet als reden op natuurlijk).quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:10 schreef gebakken-koekje het volgende:
En waarom zoek je niet ergens een bijbaan of vrijwilligers werk?
Hoezo? Je kán geld verdienen, je begeeft je onder de mensen én je wordt socialer.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Wat dan? De meeste baantjes hier zijn in de zorg, maar dat lijkt me een tikkeltje lachwekkend voor mij.
Dat dus, het komt waarschijnlijk gewoon nep over op degene tegen wie je het zegt. Niet spontaan in ieder geval.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:08 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Gestrest niet, maar geforceerd hmm.. tja iemand vanuit het niets aanspreken is vaak wel eng. Eigenlijk werkt met voorbedachte raden (dat is het dan) ook niet. Je moet juist op het moment dat er iets gebeurd iemand aanspreken, dan komt het ook niet zo gek over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |