abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6976714
quote:
Op zondag 24 november 2002 20:07 schreef Stranger het volgende:

[..]

Heej, waar doe jij biologie?? ik doe ook biologie!! in utrecht en statistiek is juist best makkelijk!@!

Leiden
[off-topic]
hoeveelste jaars ben je?
ik 2e, moet morgen referaat houden over milieufilosofie
[/off-topic]
pi_6976760
*geen snars van begrijpt*
Ik vraag me af hoeveel tekst ik hier kan typen. Ik vind dit op zich al vrij veel. Maar er kan nog meer bij zo te zien. Nou dan ga ik lekker verder. Bevalt me op zich wel. Op een gegeven moment zal er wel een eind aan komen, denk ik. Dus ja, op zich.
pi_6976777
quote:
Op zondag 24 november 2002 20:09 schreef BazP het volgende:

[..]

Leiden
[off-topic]
hoeveelste jaars ben je?
ik 2e, moet morgen referaat houden over milieufilosofie
[/off-topic]
ik ook 2e, en ik doe ene jaartje het absolute minimum.. weinig verplichtingen de komende tijd

pi_6977312
quote:
Hey ik ben een 6Vwo er (b richting,,, natuur en techniek dus in de beruchte tweede fase) . Ik was (ben..) ook van plan econometrie te gaan studeren.. Ik snap er niet bijster veel van, wat daar gevraagd wordt,
maar is econometrie echt zo heel moeilijk? en waar studeer je 't?
Dat je er geen snars van snapt is vrij logisch hoor, maar dat leer je dus allemaal (als je alle colleges volgt en het een beetje bijhoudt ).

Is Econometrie moeilijk? Ja en nee. Ik zal het proberen uit te leggen.

Ja. Gedurende het eerste jaar heb je 7 uur Wiskunde, 5 uur Statistiek, 4 uur Modelleren (vak dat de 4 afstudeerrichtingen binnen de Econometrie kort behandeld) en 4 uur een Economisch vak (1e trimester Micro, 2e trimester Macro en 3e trimester Financiele Analyse) - in Groningen in ieder geval (waar ik dus zit). Wiskunde en Statistiek zijn dus verreweg het belangrijkste. De stof is erg pittig; de wiskunde is identiek aan de Wiskunde voor (Technisch) Natuurkundigen en het Statistiek-niveau is het hoogste van alle studies. Alles wat ik op VWO tijdens Wiskunde B (oude stijl) geleerd heb, is in 2-4 weken behandeld en werd meteen uitgebreid. En het gaat nog veel verder; hypervlakken in n-dimensionale stelsels uitgedrukt in matrices waar je je dus echt niks bij voor kunt stellen zijn aan de orde van de dag. Dus ja, Econometrie is moeilijk.

Nee. Econometrie is niet moeilijk. Als jij goed in Wiskunde bent (is niet per definitie af te lezen aan je eindcijfer!), dan kost het je weinig tijd. Wiskunde en Statistiek zijn een kwestie van snappen; snap je het niet dan zul je die vakken nooit halen (al oefen je nog zoveel), snap je het wel dan is het prima te doen; beetje bijhouden (wat ik dus niet gedaan heb, daarom zit ik nu non-stop te leren) en je haalt fluitend je tentamens.

Ik zal mezelf even illustreren: Op het VWO heb ik nooit wat gedaan (en dan ook echt nooit), ben met een 6 op Wiskunde B en een 7 op Wiskunde A geëindigd. Daarmee ben ik Econometrie gaan studeren
Het eerste jaar heb ik vrijwel vlekkeloos (op 1 Economisch saai kutvak na) doorlopen, negen zesjes gehaald Ik heb ongeveer 2/3 tot 3/4 van de colleges gevolgd, thuis geen fuck uitgevoerd maar tijdens de tentamenperiodes (3x per jaar) 3 weken keihard zitten leren (10-12 uur per dag) - oefenen, oefenen, oefenen. Net zoals ik dus vandaag en de afgelopen 2 weken heb gedaan.

Mijn advies aan jou: vind je Wiskunde een leuk vak maar wil je er iets 'tastbaars' mee gaan doen (het is zo allemachtig theoretisch) én heb je redelijk wiskundig inzicht dan is Econometrie dé studie voor jou. Wees gewaarschuwd: het eerste jaar is behoorlijk droog; echter deze wiskunde en statistiek is elementair, dus daar kunnen ze weinig aan veranderen.

[Dit bericht is gewijzigd door Knakker op 24-11-2002 20:56]

pi_6987898
Er was geen tentamen, docent dacht dat het tentamen MORGEN was.

Bleh, nu mag ik morgen terugkomen...

pi_6988013
mooi, kun je nog fijn leren
pi_6988143
Ja of niet natuurlijk... Ik had mezelf er gisteren/vanochtend van overtuigd dat ik het toch heel hard niet ging halen en dat ik er maar gewoon heenging, maar nu begin ik te twijfelen of ik toch beter niet kan gaan leren.
pi_6993493
Hmm ziet er interessant uit !
Wil ik ook leren !!

(beschouw me maar gek, ik vind wiskunde en natuurkunde echt vet interessant !! )

"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_12734080
statistiek
pi_12734127
anders kick je ff een topic..
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 17:42:56 #36
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_12735299
Nutteloze topickick Slotje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties