Dus als een vakman in de journalistiek dat schrijft, is het een broodje aap omdat iemand in Nederland dat zegt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:01 schreef Aloulu het volgende:
Broodje aap. Zo expliciet met nucleaire wapens dreigen doen de Russen niet. Zijn genoeg andere manieren om de Turken en Saudiers duidelijk te maken dat een invasie in Syrie hun grootste nachtmerrie gaat worden omdat ze dan direct tegenover Rusland komen te staan.
Je zou denken dat Putin er iets van geleerd zou hebbenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:08 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zouden de Turken al spijt hebben van het neerhalen van dat Russische gevechtsvliegtuig?
En te letten op de windrichtingquote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:05 schreef Metalfrost het volgende:
Nu maar hopen dat Poetin genoeg tactisch inzicht heeft om de nucleaire uitval te berekenen..
Zal wel mooi zijn als Poetin echt in gaat grijpen daar in Syrië. Ik pak de popcorn alvast.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:09 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Je zou denken dat Putin er iets van geleerd zou hebben
Ik vermoed niet dat de leidende AK Partij in Turkije daar spijt van heeft. Erdogan is een bescheiden kopie van Putin qua leiderschapsstijl, die liet het leger ook al het Syrische grondgebied schenden tegen beter weten in om daar het vuur te openen op het Syrische leger en de YPG.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:08 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zouden de Turken al spijt hebben van het neerhalen van dat Russische gevechtsvliegtuig?
Daar komt het wel op neer ja.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:05 schreef Beathoven het volgende:
Dus als een vakman in de journalistiek dat schrijft, is het een broodje aap omdat iemand in Nederland dat zegt.
Doen ze ook ja. Maar niet door gelijk met de allerergste vorm van oorlog openlijk te dreigen; een nucleaire. Ze sturen gewoon allerlei extra grote schepen, wapens, luchtafweersystemen, geavanceerde raketsystemen etc etc. Dan weten de Turken en Saudiers zelf hoe laat het is.quote:Rusland blaast over het algemeen graag hoog van de toren met spierballentaal.
Als Putin in gaat grijpen is dat bij ISIS in voordeel van Assad, hij gaat zich echt niet rechtstreeks tegen de VS kanten.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:17 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Zal wel mooi zijn als Poetin echt in gaat grijpen daar in Syrië. Ik pak de popcorn alvast.
Nee maar wel indirect, wat nu eigenlijk ook al aan de gang is. Dat kan wel degelijk escaleren.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:19 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Als Putin in gaat grijpen is dat bij ISIS in voordeel van Assad, hij gaat zich echt niet rechtstreeks tegen de VS kanten.
Aangezien het hier niet een vage amateurjournalist is maar een mainstream-journalist die ook nog wat prijzen gepakt heeft in de journalistiek en welke het direct vermeld, ligt er wel wat meer dan een lege huls. En zoals ik hierboven schreef ligt Rusland zelf flink op z'n gat qua wat er allemaal naar buiten wordt gebracht. Staatspropaganda heerst en iedereen die lekt of tegen de regering is wordt een kop kleiner gemaakt. Ik neem niet zomaar alles aan wat men via via heeft, maar als de bron een journalist is die er in het verleden alles behalve naast zat, dan weegt dat mee. Zelfs een TV programma als Netwerk heeft weleens mensen die anoniem willen blijven in interviews als bron, dat serveert zoiets niet af.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:18 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer ja.
"A source".....dan weet je al genoeg.
Turkije en Saudi Arabie maken het daar flink onoverzichtelijk. En alleen het 'dreigen' met nucleare wapens zou er wellicht voor kunnen zorgen dat de honden terug in hun mand gaan, zonder dat er uberhaupt een gevecht nodig is.quote:Doen ze ook ja. Maar niet door gelijk met de allerergste vorm van oorlog openlijk te dreigen; een nucleaire. Ze sturen gewoon allerlei extra grote schepen, wapens, luchtafweersystemen, geavanceerde raketsystemen etc etc. Dan weten de Turken en Saudiers zelf hoe laat het is.
"A source close to" moet je nooit voor de 100% geloven. Tenzij het door verschillende andere van elkaar los staande bronnen wordt bevestigd. Dit is niet het geval. Want dit zou heel groot nieuws zijn als deheer Poetin groots dreigt met niet enkel een oorlog maar een nucleaire oorlog.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:23 schreef Beathoven het volgende:
Aangezien het hier niet een vage amateurjournalist is maar een mainstream-journalist die ook nog wat prijzen gepakt heeft in de journalistiek en welke het direct vermeld, ligt er wel wat meer dan een lege huls. En zoals ik hierboven schreef ligt Rusland zelf flink op z'n gat qua wat er allemaal naar buiten wordt gebracht. Staatspropaganda heerst en iedereen die lekt of tegen de regering is wordt een kop kleiner gemaakt.
Er is geen dreiging van een nucleaire oorlog voor nodig om de Turken en Saudiers af te schrikken. Enkel een oorlog met Rusland is genoeg. En zeker als je Syrie en de wateren eromheen waar Rusland de beschikking over heeft volstauwt met allerlei grote militaire snufjes en geavanceerde apparatuur. Jij denkt toch niet dat de Turken dan boven Syrisch grondgebied gaan vliegen als het vol staat met allerlei Russische anti-aircraft systemen?quote:Turkije en Saudi Arabie maken het daar flink onoverzichtelijk. En alleen het 'dreigen' met nucleare wapens zou er wellicht voor kunnen zorgen dat de honden terug in hun mand gaan, zonder dat er uberhaupt een gevecht nodig is.
Waarom zou Rusland als eerste reactie in een ouderwets vuurgevecht met Turkije en Saudi Arabie willen gaan zitten en soldaten willen afslachten? Lost zoiets de brei op die Turkije en SA er van maken qua overzichtelijkheid van 't conflict? "Dreigen met het gebruik van" kernwapens is genoeg om die twee op afstand te houden. Turkije moet gewoon weg daar met hun eigen agenda en hetzelfde geldt voor de Saudis. Turkije moet IS aanpakken, niet de koerden die tegen IS vechten. Als ze niet willen luisteren kun je ze altijd nog met gewone bommen of een vuurgevecht in Syrie aanpakken.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:28 schreef Aloulu het volgende:
[..]
"A source close to" moet je nooit voor de 100% geloven. Tenzij het door verschillende andere van elkaar los staande bronnen wordt bevestigd. Dit is niet het geval. Want dit zou heel groot nieuws zijn als deheer Poetin groots dreigt met niet enkel een oorlog maar een nucleaire oorlog.
[..]
Er is geen dreiging van een nucleaire oorlog voor nodig om de Turken en Saudiers af te schrikken. Enkel een oorlog met Rusland is genoeg. En zeker als je Syrie en de wateren eromheen waar Rusland de beschikking over heeft volstauwt met allerlei grote militaire snufjes en geavanceerde apparatuur. Jij denkt toch niet dat de Turken dan boven Syrisch grondgebied gaan vliegen als het vol staat met allerlei Russische anti-aircraft systemen?
Zouden de Russan al spijt hebben hebben van het neerhalen van mh17?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:08 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Allemaal speculatie. Ging ff om je bron. Ik zeg is broodje aap. Totdat andere bronnen hetzelfde melden. "a source" is ongeloofwaardig. Zulke verhaaltjes ken ik wel.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:33 schreef Beathoven het volgende:
Waarom zou Rusland als eerste reactie in een ouderwets vuurgevecht met Turkije en Saudi Arabie willen gaan zitten en soldaten willen afslachten? Lost zoiets de brei op die Turkije en SA er van maken qua overzichtelijkheid van 't conflict? "Dreigen met het gebruik van" kernwapens is genoeg om die twee op afstand te houden. Turkije moet gewoon weg daar met hun eigen agenda en hetzelfde geldt voor de Saudis. Turkije moet IS aanpakken, niet de koerden die tegen IS vechten. Als ze niet willen luisteren kun je ze altijd nog met gewone bommen of een vuurgevecht in Syrie aanpakken.
Robert Parry is een prijswinnende journalist en geen broodje aap beste jongen. Anonieme bronnen voor mainstream journalisten zijn prima.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:40 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Allemaal speculatie. Ging ff om je bron. Ik zeg is broodje aap. Totdat andere bronnen hetzelfde melden. "a source" is ongeloofwaardig. Zulke verhaaltjes ken ik wel.
twitter:20committee twitterde op maandag 22-02-2016 om 17:28:56Kremlin Troll site quoting nutbar conspiracy weirdo = BREAKING NEWS....welcome to 2016 https://t.co/YN0QVDbUry reageer retweet
Stuur jij deze naar BBC dan? We missen een primeurtje hier volgens mij. Mooi wereldnieuws dat Poetin inmiddels de Turken met een nucleaire oorlog om de oren slaat....zou ik als groot nieuwskanaal niet willen missen om de "breaking news" headlines mee te halen. Tenzij ik de bron ter discussie stel en een afwachtende houding aanneem totdat dit geluid door andere bronnen bevestigd is.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:41 schreef Beathoven het volgende:
Robert Parry is een prijswinnende journalist en geen broodje aap beste jongen. Anonieme bronnen voor mainstream journalisten zijn prima.
Staat haaks op de nieuwe afspraken die nog geen 24 uur geleden gemaakt zijn tussen Poetin en Obamaquote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Robert Parry is een prijswinnende journalist en geen broodje aap beste jongen. Anonieme bronnen voor mainstream journalisten zijn prima.
De analyse op Russia Insider is helder wat dit betreft, Parry wordt daar niet afgeserveert.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:44 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Stuur jij deze naar BBC dan? We missen een primeurtje hier volgens mij. Mooi wereldnieuws dat Poetin inmiddels de Turken met een nucleaire oorlog om de oren slaat....zou ik als groot nieuwskanaal niet willen missen om de "breaking news" headlines mee te halen. Tenzij ik de bron ter discussie stel en een afwachtende houding aanneem totdat dit geluid door andere bronnen bevestigd is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |