abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160132400
Ik zit er aan te denken om een roeimachine te kopen. Traint erg veel spiergroepen en is laagdrempelig om te doen. Gewoon thuis, met een serie aan op Netflix. Hiernaast squash ik ook 1x per week. Doel is in eerste instantie afvallen. En ook wat meer kracht krijgen.

Wie heeft er ervaring met deze dingen? Is dit aan te raden als allround spierentrainer? Ik lees aardige verhalen over bijvoorbeeld de Concept2.

De alternatieven (sportschool) vind ik kut. Moet je steeds naartoe fietsen en is zo'n 45-50E per maand. -O- anyhow, wie weet meer?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 22 februari 2016 @ 22:23:24 #2
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_160132454
Roeien is cardio. Als je spieren wilt trainen moet je krachttraining doen.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_160132565
Mensen die thuis een roeimachine of loopband hebben gebruiken dat ding zowat nooit... nahja de eerste 2 weken gaan ze er helemaal op los om hem vervolgens 3 jaar lang niet aan te raken en dat ding op marktplaats te pleuren.
pi_160132569
Zou voor echt afvallen krachttraining gebruiken, dan is roeien een goede warming up maar na 5 minuten kun je beter je spieren dmv gewichten trainen. Dat kun je ook thuis doen. Vast ook goedkoper dan zo'n roeiapparaat, en dus veel nuttiger.
pi_160132603
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:26 schreef Chasingrainbows het volgende:
Zou voor echt afvallen krachttraining gebruiken, dan is roeien een goede warming up maar na 5 minuten kun je beter je spieren dmv gewichten trainen. Dat kun je ook thuis doen. Vast ook goedkoper dan zo'n roeiapparaat, en dus veel nuttiger.
roei machine is heerlijk na lekker trainen hoor
pi_160132990
Schaf dit aan
Moeten zij weten
pi_160133048
Ik heb dus niks aan zo'n ding? Ik zie mezelf nog niet echt met stapels gewichten aan het sjouwen thuis.
pi_160133092
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:40 schreef Skv het volgende:
Ik heb dus niks aan zo'n ding? Ik zie mezelf nog niet echt met stapels gewichten aan het sjouwen thuis.
Ga eerst maar is 3 weken joggen.
als je dat kan kan je een roeimachine kopen .
anders gebruik je hem toch niet
pi_160133165
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:41 schreef tailfox het volgende:

[..]

Ga eerst maar is 3 weken joggen.
als je dat kan kan je een roeimachine kopen .
anders gebruik je hem toch niet
Daar vind ik geen zak aan. Loop dan alleen maar in de stad te slenteren. En als het regent ga ik al niet meer. Ben overigens ook vaak pas laat thuis, rond half 8. Moet dan nog eten, afwassen etc. Dus als ik thuis ff kan sporten dan past dat het best.
pi_160133189
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:43 schreef Skv het volgende:

[..]

Daar vind ik geen zak aan. Loop dan alleen maar in de stad te slenteren.
weet je hoe saai een roei machine is?
pi_160133255
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:43 schreef tailfox het volgende:

[..]

weet je hoe saai een roei machine is?
het regent binnen niet. En ik kan Netflix aanzetten.
pi_160133264
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:40 schreef Skv het volgende:
waarom niet?
pi_160133331
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:44 schreef Murdera het volgende:

[..]

waarom niet?
Ik heb geen idee wat ik met die dingen moet doen om een volledige training te hebben. En ondertussen een beetje film kijken ofzo.
  maandag 22 februari 2016 @ 22:47:58 #14
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_160133424
Budget sportscholen zijn niet duur, tegen de twee tientjes
pi_160133472
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:46 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat ik met die dingen moet doen om een volledige training te hebben. En ondertussen een beetje film kijken ofzo.
is een loopband geen beter idee?
die laat je lopen.
roeimachine moet je zelf een snelheid kiezen
pi_160133543
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:46 schreef Skv het volgende:

[..]

ik heb zelf een bankdrukset gekocht, incl een lading gewichten enzo voor 350 ongeveer.
Simpel schema van 6 oefeningen, alles 3 keer 8 keer met een muziekje op of een serie, klaar.

Het is niet "de bodybuild way", maar het is prima voor mij en niet te veel gedoe. :)
pi_160136997
Idd, met 3 x per week full Body trainen bereik je veel meer dan elke dag uren roeien.
Kijk eens op youtube!
pi_160138719
Heb al heel erg lang een roeimachine en vind het heerlijk. Ik wissel het af, roeien of home trainer en paar keer per week losse gewichten trainen en vind het perfect (ben vrouw trouwens).
Ik zet een serie aan tijdens roeien /fietsen en dan merk ik nauwelijks dat ik flink bezig ben. Geen idee welke mensen een trainingsapparaat kopen en na niet gebruiken wegdoen maar beetje dom generaliserend vind ik het wel, ik gebruik het ding nl gewoon paar keer per week.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_160138749
Sorry hoor maar als je een serie kan kijken tijdens het roeien ben je toch niet goed bezig, en je houding moet dan ook wel scheef zijn.
pi_160138819
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 00:53 schreef Chasingrainbows het volgende:
Idd, met 3 x per week full Body trainen bereik je veel meer dan elke dag uren roeien.
Kijk eens op youtube!
Bomen en bos :'(

Maar een bankdruksetje helpt dus veel beter om af te vallen?
pi_160138980
Ik had er ook 1, paar maanden mee bezig geweest daarna nooit meer aangeraakt en weer verkocht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_160142755
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 08:42 schreef Chasingrainbows het volgende:
Sorry hoor maar als je een serie kan kijken tijdens het roeien ben je toch niet goed bezig, en je houding moet dan ook wel scheef zijn.
prachtig als je dat vanaf een afstand kunt zien. Als je al jaren geleden een goede houding hebt aangeleerd is dat echt geen enkel probleem.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 23 februari 2016 @ 12:01:26 #23
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_160142849
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 08:51 schreef Skv het volgende:

[..]

Bomen en bos :'(

Maar een bankdruksetje helpt dus veel beter om af te vallen?
Ben zelf oud roeier en coach geweest.

Mocht je een roeimachine aan willen schaffen is de Concept2 eigenlijk de enige serieuze optie. Daarnaast qua trainingen kan je eigenlijk elke dag variaties doen met herhalingen over een week. Dus bijvoorbeeld maandag uurtje bewegen niet op tijd, dinsdag 3x20 minuten met een streeftijd, woensdag korte interval zo hart mogelijk dus bijvoorbeeld 5x1 minuutje, en dan weer een herstel training en weer een langere duur. Zowel spier opbouw als gewicht kwijt raken werkt prima met de ergometer (roeimachine)

Ik raad wel aan om het in een combinatie te doen met bijvoorbeeld even wat buikspier en andere oefeningen op de grond (opwarming & cooling down)

Wat praktische zaken, ze zijn vrij lawaaiig en niet in essentie de meest spannende machines om op te trainen. (dus het moet vooral intrinsieke motivatie zijn om op zo'n ding te stappen :Y )
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_160143587
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:43 schreef Skv het volgende:

[..]

Daar vind ik geen zak aan. Loop dan alleen maar in de stad te slenteren. En als het regent ga ik al niet meer. Ben overigens ook vaak pas laat thuis, rond half 8. Moet dan nog eten, afwassen etc. Dus als ik thuis ff kan sporten dan past dat het best.
Sommige mensen schaffen een sportschoolabonnement aan om zichzelf het gevoel te geven dat ze goed bezig gaan, en anderen schaffen een apparaat voor in huis aan. Het punt blijft echter dat je er wat meer voor moet doen dan iets aanschaffen, dat is het makkelijkste. Nu wil je dus beginnen bij het makkelijkste.

Hoever ben je al gekomen zonder apparaat? Train je al en kom je niet verder met alleen de zwaartekracht? Als je zonder apparaat niet traint waarom denk je dan dat je met een apparaat wel gaat trainen? Het klinkt alsof je Netflix kijken wil combineren met een vals gevoel dat je goed bezig bent.

De essentie van trainen is dat je het jezelf moeilijk maakt ipv makkelijk, je moet het jezelf zo makkelijk mogelijk maken om te beginnen, maar bij de training zelf is moeite waar het om gaat. Het kost in meerdere opzichten kracht, wilskracht vooral. Die moet je bij jezelf vinden, maar dan moet je wel op zoek en een apparaat om te kopen vinden is heel wat anders.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_160144109
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 12:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Sommige mensen schaffen een sportschoolabonnement aan om zichzelf het gevoel te geven dat ze goed bezig gaan, en anderen schaffen een apparaat voor in huis aan. Het punt blijft echter dat je er wat meer voor moet doen dan iets aanschaffen, dat is het makkelijkste. Nu wil je dus beginnen bij het makkelijkste.

Hoever ben je al gekomen zonder apparaat? Train je al en kom je niet verder met alleen de zwaartekracht? Als je zonder apparaat niet traint waarom denk je dan dat je met een apparaat wel gaat trainen? Het klinkt alsof je Netflix kijken wil combineren met een vals gevoel dat je goed bezig bent.

De essentie van trainen is dat je het jezelf moeilijk maakt ipv makkelijk, je moet het jezelf zo makkelijk mogelijk maken om te beginnen, maar bij de training zelf is moeite waar het om gaat. Het kost in meerdere opzichten kracht, wilskracht vooral. Die moet je bij jezelf vinden, maar dan moet je wel op zoek en een apparaat om te kopen vinden is heel wat anders.
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 12:01 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Ben zelf oud roeier en coach geweest.

Mocht je een roeimachine aan willen schaffen is de Concept2 eigenlijk de enige serieuze optie. Daarnaast qua trainingen kan je eigenlijk elke dag variaties doen met herhalingen over een week. Dus bijvoorbeeld maandag uurtje bewegen niet op tijd, dinsdag 3x20 minuten met een streeftijd, woensdag korte interval zo hart mogelijk dus bijvoorbeeld 5x1 minuutje, en dan weer een herstel training en weer een langere duur. Zowel spier opbouw als gewicht kwijt raken werkt prima met de ergometer (roeimachine)

Ik raad wel aan om het in een combinatie te doen met bijvoorbeeld even wat buikspier en andere oefeningen op de grond (opwarming & cooling down)

Wat praktische zaken, ze zijn vrij lawaaiig en niet in essentie de meest spannende machines om op te trainen. (dus het moet vooral intrinsieke motivatie zijn om op zo'n ding te stappen :Y )
Bedankt voor je aanvulling! Ik ben door de reacties hier wat gaan twijfelen of het handig is om zo'n ding aan te schaffen, of toch voor wat gewichten te gaan.

Ik denk dan aan een fatsoenlijk verstelbaar bankje, barbells, olympic barbells en dumbbells.
Dan kan ik daarmee de krachttrainingen doen en combineer ik dat met squashen als cardio-activiteit. Misschien toch een handiger keuze dan direct een roeimachine van meer dan 1000 Euro aan te schaffen.

Het beginnen met sporten vind ik het lastigst. Ik ben na een dag werken helemaal gaar en kan me er moeilijk toe zetten om me om te kleden en te gaan hardlopen. Squashen doe ik direct na mijn werk dus dat gaat wat gemakkelijker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')