roei machine is heerlijk na lekker trainen hoorquote:Op maandag 22 februari 2016 22:26 schreef Chasingrainbows het volgende:
Zou voor echt afvallen krachttraining gebruiken, dan is roeien een goede warming up maar na 5 minuten kun je beter je spieren dmv gewichten trainen. Dat kun je ook thuis doen. Vast ook goedkoper dan zo'n roeiapparaat, en dus veel nuttiger.
Ga eerst maar is 3 weken joggen.quote:Op maandag 22 februari 2016 22:40 schreef Skv het volgende:
Ik heb dus niks aan zo'n ding? Ik zie mezelf nog niet echt met stapels gewichten aan het sjouwen thuis.
Daar vind ik geen zak aan. Loop dan alleen maar in de stad te slenteren. En als het regent ga ik al niet meer. Ben overigens ook vaak pas laat thuis, rond half 8. Moet dan nog eten, afwassen etc. Dus als ik thuis ff kan sporten dan past dat het best.quote:Op maandag 22 februari 2016 22:41 schreef tailfox het volgende:
[..]
Ga eerst maar is 3 weken joggen.
als je dat kan kan je een roeimachine kopen .
anders gebruik je hem toch niet
weet je hoe saai een roei machine is?quote:Op maandag 22 februari 2016 22:43 schreef Skv het volgende:
[..]
Daar vind ik geen zak aan. Loop dan alleen maar in de stad te slenteren.
het regent binnen niet. En ik kan Netflix aanzetten.quote:Op maandag 22 februari 2016 22:43 schreef tailfox het volgende:
[..]
weet je hoe saai een roei machine is?
waarom niet?quote:Op maandag 22 februari 2016 22:40 schreef Skv het volgende:
Ik heb dus niks aan zo'n ding? Ik zie mezelf nog niet echt met stapels gewichten aan het sjouwen thuis.
Ik heb geen idee wat ik met die dingen moet doen om een volledige training te hebben. En ondertussen een beetje film kijken ofzo.quote:
is een loopband geen beter idee?quote:Op maandag 22 februari 2016 22:46 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat ik met die dingen moet doen om een volledige training te hebben. En ondertussen een beetje film kijken ofzo.
ik heb zelf een bankdrukset gekocht, incl een lading gewichten enzo voor 350 ongeveer.quote:Op maandag 22 februari 2016 22:46 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat ik met die dingen moet doen om een volledige training te hebben. En ondertussen een beetje film kijken ofzo.
Bomen en bosquote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:53 schreef Chasingrainbows het volgende:
Idd, met 3 x per week full Body trainen bereik je veel meer dan elke dag uren roeien.
Kijk eens op youtube!
prachtig als je dat vanaf een afstand kunt zien. Als je al jaren geleden een goede houding hebt aangeleerd is dat echt geen enkel probleem.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 08:42 schreef Chasingrainbows het volgende:
Sorry hoor maar als je een serie kan kijken tijdens het roeien ben je toch niet goed bezig, en je houding moet dan ook wel scheef zijn.
Ben zelf oud roeier en coach geweest.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 08:51 schreef Skv het volgende:
[..]
Bomen en bos
Maar een bankdruksetje helpt dus veel beter om af te vallen?
Sommige mensen schaffen een sportschoolabonnement aan om zichzelf het gevoel te geven dat ze goed bezig gaan, en anderen schaffen een apparaat voor in huis aan. Het punt blijft echter dat je er wat meer voor moet doen dan iets aanschaffen, dat is het makkelijkste. Nu wil je dus beginnen bij het makkelijkste.quote:Op maandag 22 februari 2016 22:43 schreef Skv het volgende:
[..]
Daar vind ik geen zak aan. Loop dan alleen maar in de stad te slenteren. En als het regent ga ik al niet meer. Ben overigens ook vaak pas laat thuis, rond half 8. Moet dan nog eten, afwassen etc. Dus als ik thuis ff kan sporten dan past dat het best.
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Sommige mensen schaffen een sportschoolabonnement aan om zichzelf het gevoel te geven dat ze goed bezig gaan, en anderen schaffen een apparaat voor in huis aan. Het punt blijft echter dat je er wat meer voor moet doen dan iets aanschaffen, dat is het makkelijkste. Nu wil je dus beginnen bij het makkelijkste.
Hoever ben je al gekomen zonder apparaat? Train je al en kom je niet verder met alleen de zwaartekracht? Als je zonder apparaat niet traint waarom denk je dan dat je met een apparaat wel gaat trainen? Het klinkt alsof je Netflix kijken wil combineren met een vals gevoel dat je goed bezig bent.
De essentie van trainen is dat je het jezelf moeilijk maakt ipv makkelijk, je moet het jezelf zo makkelijk mogelijk maken om te beginnen, maar bij de training zelf is moeite waar het om gaat. Het kost in meerdere opzichten kracht, wilskracht vooral. Die moet je bij jezelf vinden, maar dan moet je wel op zoek en een apparaat om te kopen vinden is heel wat anders.
Bedankt voor je aanvulling! Ik ben door de reacties hier wat gaan twijfelen of het handig is om zo'n ding aan te schaffen, of toch voor wat gewichten te gaan.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:01 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ben zelf oud roeier en coach geweest.
Mocht je een roeimachine aan willen schaffen is de Concept2 eigenlijk de enige serieuze optie. Daarnaast qua trainingen kan je eigenlijk elke dag variaties doen met herhalingen over een week. Dus bijvoorbeeld maandag uurtje bewegen niet op tijd, dinsdag 3x20 minuten met een streeftijd, woensdag korte interval zo hart mogelijk dus bijvoorbeeld 5x1 minuutje, en dan weer een herstel training en weer een langere duur. Zowel spier opbouw als gewicht kwijt raken werkt prima met de ergometer (roeimachine)
Ik raad wel aan om het in een combinatie te doen met bijvoorbeeld even wat buikspier en andere oefeningen op de grond (opwarming & cooling down)
Wat praktische zaken, ze zijn vrij lawaaiig en niet in essentie de meest spannende machines om op te trainen. (dus het moet vooral intrinsieke motivatie zijn om op zo'n ding te stappen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |