abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160086590
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 10:16 schreef Meeuw29 het volgende:

[..]

Werk je bij Pernis? (Propaanweg)
nee, in het oosten des lands :)
pi_160086628
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 10:11 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Let dan even op wie eigenaar van de tankwagen is. Grotere distributeurs/resellers rijden ook in kleur van de grote merken maar zijn dus nog altijd onafhankelijke partijen.
De grootste Shell distributeur van Nederland rijdt bijvoorbeeld ruim de helft van zijn wagens in Shell kleuren maar ze zijn niet van Shell zelf.

Er wordt overigens wel gedeeld op depots maar de grote merken komen ook alleen laden bij de partijen met kwaliteit. Het enige dat ik wilde zeggen is dat het verhaal iets complexer ligt dan: "alles komt uit dezelfde slang" en "de witte pomp is altijd kut"- verhalen waar je mee dood gegooid wordt.

Als je wilt weten waar je brandstof vandaan komt moet je bij de bron gaan kijken maar als je een van de gerenommeerde grote namen tankt weet je wel zeker dat je goed zit.

edit: en daarmee bedoel ik dus ook dat de witte pomphouder vandaag makkelijk zijn wagen heeft kunnen laden naast een Shell auto op depot pernis, maar morgen kan hij een bodempartij van een bunkerschip op staan te zuigen als dat een tiende goedkoper is per liter.
- normaal doen -

Bodem partijen bestaan al lang niet meer in nederland, het aantal depots is gereduceerd tot ongeveer 10 voor heel nederland, de omloop snelheid is zo gigantisch hoog dat er geen bodem partij meer is, tanks worden continue aan en afgevuld, daarnaast wordt de benzine bij iedere overslag gefilterd (hoe kleiner de overslag hoe beter de filter, waarbij de filter in je auto de laatste barriere is voor het 'afval')

Als er al zoiets is als het laatste restje wat vol met zooi zit dan merk je dat dus in je auto en raakt je brandstof filter vervuild... en die blijft vervuild en krijg je niet ineens betere resultaten als je andere ( betere) brandstof tankt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Anne op 21-02-2016 10:40:22 ]
  zondag 21 februari 2016 @ 10:32:46 #28
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_160086677
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 10:07 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Bij mijn werk om de hoek staat een giga opslag van shell, naast alle shell wagens die daar hun spul vandaan halen, rijden daar ook de wagens van Texaco, BP en Esso af en aan. En ook de merkloze wagens van schenk die o.a. de kleinere partijen bedienen.
Klopt, uiteindelijk maakt het geen reet uit waar je tankt alleen de additieven in de benzine per merk zijn verschillend.
  zondag 21 februari 2016 @ 10:35:30 #29
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_160086717
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 10:28 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Je bent echt dom he? maar dat geeft niet :)

Bodem partijen bestaan al lang niet meer in nederland, het aantal depots is gereduceerd tot ongeveer 10 voor heel nederland, de omloop snelheid is zo gigantisch hoog dat er geen bodem partij meer is, tanks worden continue aan en afgevuld, daarnaast wordt de benzine bij iedere overslag gefilterd (hoe kleiner de overslag hoe beter de filter, waarbij de filter in je auto de laatste barriere is voor het 'afval')

Als er al zoiets is als het laatste restje wat vol met zooi zit dan merk je dat dus in je auto en raakt je brandstof filter vervuild... en die blijft vervuild en krijg je niet ineens betere resultaten als je andere ( betere) brandstof tankt.
Er zitten al ongeveer 10 brandstofdepots in Brabant/Limburg alleen. De grotere "kleine" brandstofhandelaren in het land die een eigen silo hebben van ergens tussen de miljoen en 5 miljoen liter en dit weer aan pomphouders verkopen bijvoorbeeld. Die kunnen schepen kopen met brandstof direct vanaf zee in zonder tussenkomst van landhandel.

En het rekensommetje is simpel: als ik 20.000km per jaar 1:20 rijd verbruik ik 1000 liter brandstof. Met een verschil van 3 cent per liter is dat dus 30 euro op jaarbasis besparing. Een brandstoffilter voor mijn auto kost ongeveer 45 euro ex uit mijn hoofd. Neem je dat risico?

Wat ik probeer te zeggen, nogmaals, is dat het niet goed of slecht HOEFT te zijn, maar je weet het gewoon niet zeker behalve als je een pomp van een gerenommeerd merk pakt. Die stellen genoeg kwaliteitseisen om er van uit te gaan dat het goed is.

Brandstofdepots is mijn dagelijks werk dus ik ga er voor het gemak van uit dat ik een beetje een idee heb waar het over gaat.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_160086860
Wat dacht je van: Je pinpas erin stoppen, pincode invoeren. Kiezen welke pomp en brandstof. Pinpas eruit en je kan tanken.
pi_160086878
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 08:58 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Alsof die 40km verschil op een volle tank aan de benzine ligt. :')
Tank altijd bij dezelfde pomp en verschil is soms 150km op een volle tank.
Verbruik kan namelijk variëren voor als je dat nog niet wist.
Sowieso scheelt het of het zomer of winter is.
pi_160087458
veel of weinig kilometers per rit rijden,
koud of warm weer,
veel start/stops of lange einden snelweg,
je eigen rijstijl,
heeft allemaal uitwerking op je verbruik.

13 tot 15 cent/l verschil tussen een merkpomp langs de snelweg of een onbemande pomp secundair vind ik het verschil wel waard.
de 5 cent/l tussen de onbemande merkpomp en witte pomp hier op het dorp trouwens ook.
pi_160088378
Het maakt allemaal qua brandstof niet uit. Wel is af en toe per tankstation de procedure anders, zeker als je een bon wilt. Maar dat wijst zich vanzelf.

Belangrijkste is dat je wel wat geld op je rekening hebt staan. Ik meen dat tankstations als enige op voorhand het saldo mogen weten. Zo kun je nooit meer tanken dan je op rekening hebt staan.
pi_160088611
quote:
Dit inderdaad, alleen maar extra geld binnen halen.
  zondag 21 februari 2016 @ 12:30:08 #35
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160088657
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 10:35 schreef Barcaconia het volgende:
Die kunnen schepen kopen met brandstof direct vanaf zee in zonder tussenkomst van landhandel.
Dat is knap. In de havens van Rotterdam, Antwerpen, Vlissingen en Amsterdam wordt alleen ruwe olie en aardgas geleverd.

Een tankschip met Benzine of Diesel is een varende bom, daar ga je echt voor je lol 3 weken mee over zee varen :)
So we just called him Fred
  zondag 21 februari 2016 @ 14:49:53 #36
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_160092027
Ik tank altijd BP Ultimate diesel omdat dat daadwerkelijk een andere diesel is, het heeft namelijk een gegarandeerd cetaangetal van 55 ipv 51 en is hierdoor makkelijker te ontbranden.
BP ultimate diesel is ook eigenlijk de enige diesel waar echt meetbaar verschil in zit (en zijn afgeleiden bij de witte pomp)

Shell voegt nu ook gas to liquid diesel aan zijn v-power diesel toe, schijnt ook een positieve werking te hebben.

Daarnaast is biodiesel ook wezenlijk anders dan gewone diesel.
pi_160104026
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 10:28 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

- normaal doen -

Bodem partijen bestaan al lang niet meer in nederland, het aantal depots is gereduceerd tot ongeveer 10 voor heel nederland, de omloop snelheid is zo gigantisch hoog dat er geen bodem partij meer is, tanks worden continue aan en afgevuld, daarnaast wordt de benzine bij iedere overslag gefilterd (hoe kleiner de overslag hoe beter de filter, waarbij de filter in je auto de laatste barriere is voor het 'afval')

Als er al zoiets is als het laatste restje wat vol met zooi zit dan merk je dat dus in je auto en raakt je brandstof filter vervuild... en die blijft vervuild en krijg je niet ineens betere resultaten als je andere ( betere) brandstof tankt.
Dat van die omloopsnelheid klopt wel en er worden zeker depots gedeelt. Wel voegt ieder merk zijn eigen additieven toe, dus helemaal hetzelfde is de benzine per pomp niet.

Maar 100% zeker dat er niet gerommeld wordt weet je nooit.

Zo vraag ik mij af of de BP en Shell express wel dezelfde samenstelling heeft als de gewone BP of Shell. Aan de andere kant, waarom zouden ze dat doen, in feite is toch amper aantoonbaar en is brandstof grotendeels marketing.
.
pi_160105188
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 10:35 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Er zitten al ongeveer 10 brandstofdepots in Brabant/Limburg alleen.
Ik heb het even voor je uitgezocht, er zijn in totaal 36 depots verspreid over heel nederland, die 10 van mij was idd aan de lage kant

quote:
. Een brandstoffilter voor mijn auto kost ongeveer 45 euro ex uit mijn hoofd. Neem je dat risico?
Welk risico???? nederlandse brandstof is gewoon prima spul, waar je het ook koopt.

Het is niet dat je in de Oekraïne ofzo staat te tanken waar ze gewoon kraan water door de benzine mengen.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2016 22:18:53 ]
  zondag 21 februari 2016 @ 22:30:54 #39
53151 T42
Pinball Wizard
pi_160105694
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 08:34 schreef VAS het volgende:
Onbemand is wel slechtere kwaliteit.
Je kan het zelf nog eens zien ook, zet je teller op 0 en tank bij een onbemande pomp. En doe dat de volgende keer bij BP/shell/texaco.

Kan zo een km of 40 schelen. Uiteindelijk is goedkoop duurkoop. :')
oei en de shell of bp onbemand/express pompen dan?
  zondag 21 februari 2016 @ 22:31:17 #40
53151 T42
Pinball Wizard
pi_160105706
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 08:50 schreef bonke het volgende:
en daar komt nog eens bij dat onbemande pompen een feestje zijn voor skimmers :)
dus goed opletten daar
ow tis 2001 ;)
pi_160105834
Een brandstoffilter van mijn auto kost maar ¤13 en dan heb je een Bosch. Weet niet wat voor exotisch ding die van ¤45 is???

Verder merkte ik met diesel wel verschil. Texaco en Firezone kwam ik duidelijk minder ver mee dan welke pomp dan ook.

Met benzine heb ik nu ook een dingetje, de laatste 10 beurten heb ik steeds bij Shell Express België getankt. En is continu hoger dan voorheen gemiddeld.
Gemiddeld zat ik altijd op 7,2 met een top naar 7,5 en een laagste van 6,7.
Tot nu toe met Shell een slechtste van 7,9 en een beste van 7,4..
Toeval, of toch echt een verschil??

Vanaf volgende week weer naar Esso..

Rotzooi mag niet in brandstof zitten want dan mag niet verkocht worden als zodanig.
Zo is dat blue one spul, wat ook niet 95 mocht heten, dat was voorheen e15. Konden veel auto's niet tegen. Sinds januari 2015 is het e10 en mag het ook de 95 naam hebben..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_160105995
Waarom zijn die dingen soms open van 8-23 ofzo trouwens, er is toch niemand, wat maakt het uit :'). Laat mij tanken om 03:00
  zondag 21 februari 2016 @ 22:43:24 #43
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_160106150
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 22:39 schreef Bluurgh het volgende:
Waarom zijn die dingen soms open van 8-23 ofzo trouwens, er is toch niemand, wat maakt het uit :'). Laat mij tanken om 03:00
Waarschijnlijk een pomp met LPG, dat mag niet zonder toezicht verkocht worden.

Tussen 23-8 alleen de lpg pomp dichtzetten zal dan wel te lastig zijn.

Of bedoel je een onbemande pomp met sluitingstijden? Nog nooit gezien, maar wellicht om klagende omwonenden tegemoet te komen of zo.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_160106200
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 22:39 schreef Bluurgh het volgende:
Waarom zijn die dingen soms open van 8-23 ofzo trouwens, er is toch niemand, wat maakt het uit :'). Laat mij tanken om 03:00
In een dorp kan het s nachts geluidsoverlast geven
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_160106282
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2016 22:43 schreef JDude het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een pomp met LPG, dat mag niet zonder toezicht verkocht worden.

Tussen 23-8 alleen de lpg pomp dichtzetten zal dan wel te lastig zijn.
Bij ons in de regio is de algehele pomp open van 7-23, maar de LPG aldaar heeft andere tijden. Nml 8-21.
Dus het heeft waarschijnlijk gewoon met geluidsoverlast te maken, en kunnen ze best apart geschakeld zijn.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_160106366
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2016 22:43 schreef JDude het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een pomp met LPG, dat mag niet zonder toezicht verkocht worden.

Tussen 23-8 alleen de lpg pomp dichtzetten zal dan wel te lastig zijn.

Of bedoel je een onbemande pomp met sluitingstijden? Nog nooit gezien, maar wellicht om klagende omwonenden tegemoet te komen of zo.
Onbemande pomp idd. Aan de overkant van de straat zijn idd huizen dus dat zal het wel zijn inderdaad..
pi_160107777
Ik merk weldegelijk verschil en ik kan het nog onderbouwen ook.

Tijdje keer op keer gewisseld tussen total en makro ron95, multiplicatieve adaptie ging steevast met 4/5% omhoog bij makro benzine.
life happens while you're pusing the throttle.
  zondag 21 februari 2016 @ 23:40:52 #48
53151 T42
Pinball Wizard
pi_160108131
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 22:39 schreef Bluurgh het volgende:
Waarom zijn die dingen soms open van 8-23 ofzo trouwens, er is toch niemand, wat maakt het uit :'). Laat mij tanken om 03:00
controle, geluid die staan vaak in centrum
  zondag 21 februari 2016 @ 23:42:06 #49
53151 T42
Pinball Wizard
pi_160108168
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 22:35 schreef Glijdt_licht het volgende:
Een brandstoffilter van mijn auto kost maar ¤13 en dan heb je een Bosch. Weet niet wat voor exotisch ding die van ¤45 is???

Verder merkte ik met diesel wel verschil. Texaco en Firezone kwam ik duidelijk minder ver mee dan welke pomp dan ook.

Met benzine heb ik nu ook een dingetje, de laatste 10 beurten heb ik steeds bij Shell Express België getankt. En is continu hoger dan voorheen gemiddeld.
Gemiddeld zat ik altijd op 7,2 met een top naar 7,5 en een laagste van 6,7.
Tot nu toe met Shell een slechtste van 7,9 en een beste van 7,4..
Toeval, of toch echt een verschil??

Vanaf volgende week weer naar Esso..

Rotzooi mag niet in brandstof zitten want dan mag niet verkocht worden als zodanig.
Zo is dat blue one spul, wat ook niet 95 mocht heten, dat was voorheen e15. Konden veel auto's niet tegen. Sinds januari 2015 is het e10 en mag het ook de 95 naam hebben..
maak zelf brandstof, op diesel doet hij 1:15 en op mijn brandstof 1:13
pi_160109977
Ik vergelijk het eigenlijk het liefst met een kippenei van de Aldi.

Het is een kant en klaar product, goedgekeurd en daarom mag het ook verkocht worden.
De Aldi is in de ogen van veel mensen een pauperwinkel.
Maar weet die kip die dat ei legt dat ook? Gaat ze ineens minder haar best doen?
Lastig uit te leggen maar een merk doet mij niet veel, denk dat de producten wel gelijkwaardig zijn.
Als het echt troep zou zijn wordt dat ook bekend en draaien ze hun eigen nek om.

Mijn conclusie:
Ik heb maar een simpele auto en de prestaties zijn niet afhankelijk van het tankstation.
Als ik iets in mijn tank gooi wat een beetje wil fikken vind ik het al best.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')