- normaal doen -quote:Op zondag 21 februari 2016 10:11 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Let dan even op wie eigenaar van de tankwagen is. Grotere distributeurs/resellers rijden ook in kleur van de grote merken maar zijn dus nog altijd onafhankelijke partijen.
De grootste Shell distributeur van Nederland rijdt bijvoorbeeld ruim de helft van zijn wagens in Shell kleuren maar ze zijn niet van Shell zelf.
Er wordt overigens wel gedeeld op depots maar de grote merken komen ook alleen laden bij de partijen met kwaliteit. Het enige dat ik wilde zeggen is dat het verhaal iets complexer ligt dan: "alles komt uit dezelfde slang" en "de witte pomp is altijd kut"- verhalen waar je mee dood gegooid wordt.
Als je wilt weten waar je brandstof vandaan komt moet je bij de bron gaan kijken maar als je een van de gerenommeerde grote namen tankt weet je wel zeker dat je goed zit.
edit: en daarmee bedoel ik dus ook dat de witte pomphouder vandaag makkelijk zijn wagen heeft kunnen laden naast een Shell auto op depot pernis, maar morgen kan hij een bodempartij van een bunkerschip op staan te zuigen als dat een tiende goedkoper is per liter.
Klopt, uiteindelijk maakt het geen reet uit waar je tankt alleen de additieven in de benzine per merk zijn verschillend.quote:Op zondag 21 februari 2016 10:07 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Bij mijn werk om de hoek staat een giga opslag van shell, naast alle shell wagens die daar hun spul vandaan halen, rijden daar ook de wagens van Texaco, BP en Esso af en aan. En ook de merkloze wagens van schenk die o.a. de kleinere partijen bedienen.
Er zitten al ongeveer 10 brandstofdepots in Brabant/Limburg alleen. De grotere "kleine" brandstofhandelaren in het land die een eigen silo hebben van ergens tussen de miljoen en 5 miljoen liter en dit weer aan pomphouders verkopen bijvoorbeeld. Die kunnen schepen kopen met brandstof direct vanaf zee in zonder tussenkomst van landhandel.quote:Op zondag 21 februari 2016 10:28 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Je bent echt dom he? maar dat geeft niet
Bodem partijen bestaan al lang niet meer in nederland, het aantal depots is gereduceerd tot ongeveer 10 voor heel nederland, de omloop snelheid is zo gigantisch hoog dat er geen bodem partij meer is, tanks worden continue aan en afgevuld, daarnaast wordt de benzine bij iedere overslag gefilterd (hoe kleiner de overslag hoe beter de filter, waarbij de filter in je auto de laatste barriere is voor het 'afval')
Als er al zoiets is als het laatste restje wat vol met zooi zit dan merk je dat dus in je auto en raakt je brandstof filter vervuild... en die blijft vervuild en krijg je niet ineens betere resultaten als je andere ( betere) brandstof tankt.
Sowieso scheelt het of het zomer of winter is.quote:Op zondag 21 februari 2016 08:58 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Alsof die 40km verschil op een volle tank aan de benzine ligt.![]()
Tank altijd bij dezelfde pomp en verschil is soms 150km op een volle tank.
Verbruik kan namelijk variëren voor als je dat nog niet wist.
Dit inderdaad, alleen maar extra geld binnen halen.quote:Op zondag 21 februari 2016 09:42 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]![]()
![]()
http://www.npo.nl/keuringsdienst-van-waarde/04-11-2010/RVU_104759
Dat is knap. In de havens van Rotterdam, Antwerpen, Vlissingen en Amsterdam wordt alleen ruwe olie en aardgas geleverd.quote:Op zondag 21 februari 2016 10:35 schreef Barcaconia het volgende:
Die kunnen schepen kopen met brandstof direct vanaf zee in zonder tussenkomst van landhandel.
Dat van die omloopsnelheid klopt wel en er worden zeker depots gedeelt. Wel voegt ieder merk zijn eigen additieven toe, dus helemaal hetzelfde is de benzine per pomp niet.quote:Op zondag 21 februari 2016 10:28 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
- normaal doen -
Bodem partijen bestaan al lang niet meer in nederland, het aantal depots is gereduceerd tot ongeveer 10 voor heel nederland, de omloop snelheid is zo gigantisch hoog dat er geen bodem partij meer is, tanks worden continue aan en afgevuld, daarnaast wordt de benzine bij iedere overslag gefilterd (hoe kleiner de overslag hoe beter de filter, waarbij de filter in je auto de laatste barriere is voor het 'afval')
Als er al zoiets is als het laatste restje wat vol met zooi zit dan merk je dat dus in je auto en raakt je brandstof filter vervuild... en die blijft vervuild en krijg je niet ineens betere resultaten als je andere ( betere) brandstof tankt.
Ik heb het even voor je uitgezocht, er zijn in totaal 36 depots verspreid over heel nederland, die 10 van mij was idd aan de lage kantquote:Op zondag 21 februari 2016 10:35 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Er zitten al ongeveer 10 brandstofdepots in Brabant/Limburg alleen.
Welk risico???? nederlandse brandstof is gewoon prima spul, waar je het ook koopt.quote:. Een brandstoffilter voor mijn auto kost ongeveer 45 euro ex uit mijn hoofd. Neem je dat risico?
oei en de shell of bp onbemand/express pompen dan?quote:Op zondag 21 februari 2016 08:34 schreef VAS het volgende:
Onbemand is wel slechtere kwaliteit.
Je kan het zelf nog eens zien ook, zet je teller op 0 en tank bij een onbemande pomp. En doe dat de volgende keer bij BP/shell/texaco.
Kan zo een km of 40 schelen. Uiteindelijk is goedkoop duurkoop.
ow tis 2001quote:Op zondag 21 februari 2016 08:50 schreef bonke het volgende:
en daar komt nog eens bij dat onbemande pompen een feestje zijn voor skimmers![]()
dus goed opletten daar
Waarschijnlijk een pomp met LPG, dat mag niet zonder toezicht verkocht worden.quote:Op zondag 21 februari 2016 22:39 schreef Bluurgh het volgende:
Waarom zijn die dingen soms open van 8-23 ofzo trouwens, er is toch niemand, wat maakt het uit. Laat mij tanken om 03:00
In een dorp kan het s nachts geluidsoverlast gevenquote:Op zondag 21 februari 2016 22:39 schreef Bluurgh het volgende:
Waarom zijn die dingen soms open van 8-23 ofzo trouwens, er is toch niemand, wat maakt het uit. Laat mij tanken om 03:00
Bij ons in de regio is de algehele pomp open van 7-23, maar de LPG aldaar heeft andere tijden. Nml 8-21.quote:Op zondag 21 februari 2016 22:43 schreef JDude het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een pomp met LPG, dat mag niet zonder toezicht verkocht worden.
Tussen 23-8 alleen de lpg pomp dichtzetten zal dan wel te lastig zijn.
Onbemande pomp idd. Aan de overkant van de straat zijn idd huizen dus dat zal het wel zijn inderdaad..quote:Op zondag 21 februari 2016 22:43 schreef JDude het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een pomp met LPG, dat mag niet zonder toezicht verkocht worden.
Tussen 23-8 alleen de lpg pomp dichtzetten zal dan wel te lastig zijn.
Of bedoel je een onbemande pomp met sluitingstijden? Nog nooit gezien, maar wellicht om klagende omwonenden tegemoet te komen of zo.
controle, geluid die staan vaak in centrumquote:Op zondag 21 februari 2016 22:39 schreef Bluurgh het volgende:
Waarom zijn die dingen soms open van 8-23 ofzo trouwens, er is toch niemand, wat maakt het uit. Laat mij tanken om 03:00
maak zelf brandstof, op diesel doet hij 1:15 en op mijn brandstof 1:13quote:Op zondag 21 februari 2016 22:35 schreef Glijdt_licht het volgende:
Een brandstoffilter van mijn auto kost maar ¤13 en dan heb je een Bosch. Weet niet wat voor exotisch ding die van ¤45 is???
Verder merkte ik met diesel wel verschil. Texaco en Firezone kwam ik duidelijk minder ver mee dan welke pomp dan ook.
Met benzine heb ik nu ook een dingetje, de laatste 10 beurten heb ik steeds bij Shell Express België getankt. En is continu hoger dan voorheen gemiddeld.
Gemiddeld zat ik altijd op 7,2 met een top naar 7,5 en een laagste van 6,7.
Tot nu toe met Shell een slechtste van 7,9 en een beste van 7,4..
Toeval, of toch echt een verschil??
Vanaf volgende week weer naar Esso..
Rotzooi mag niet in brandstof zitten want dan mag niet verkocht worden als zodanig.
Zo is dat blue one spul, wat ook niet 95 mocht heten, dat was voorheen e15. Konden veel auto's niet tegen. Sinds januari 2015 is het e10 en mag het ook de 95 naam hebben..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |